• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2013

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Word it is.

edit: pff wel vreselijk lastig zeg. 540 stemmen vanaf 4*, krjg er koppijn van

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Leuk, ik ga ook even een lijstje samenstellen. Ik dus ook mee. Wel een uitdaging om 500 titels te sorteren tot een persoonlijke top lijst. Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

mar007 wrote:

voor ik mijn energie in deze lijst ga steken zou ik graag jullie mening

willen horen over mijn twijfels.

nou is het zo dat ik een enorme liefhebber ben van het actie genre en ik kan

mij zo voorstellen dat er mensen zijn die dat niet lijst waardig vinden.

heel veel van mijn favoriete films zitten in dat genre en zullen dan ook in mijn

lijst veel voorkomen.

dus wat zal ik nu doen?

ik hoop dat jullie hierover je mening willen geven,mag ook via een prive bericht.

er wordt hier veel gezegd over lijst waardig en zo.....

misschien neem ik het erg serieus allemaal maar ik wil hier goed mee omgaan aangezien

het hier om een top 1000 gaat.

en ik kom er ook niet onderuit om 3,5 *in de lijst op te nemen.

wat vinden jullie?

advies graag.

Ik doe zelf niet mee, dat komt ik heb al moeite met een top100. Grootste probleem is dat bij herkijken films toch soms minder goed waren als gedacht en soms juist weer beter. En dat is dan wel vervelend als je net zo'n lijst hebt gemaakt.

Ik lees dit topic wel en ik vind het idee van The One Ring niet verkeerd. Alleen bij muziek kan je snel nummers nog even beluisteren voordat je ze een plaatsje geeft maar met films, vanwege de lengte is dat veel en veel moeilijker.

Los van de lijst moet je altijd heel individueel te werk gaan, jammer dan voor anderen, maar het gaat erom wat jij ervan vindt. (In het begin is het moeilijk, naarmate je langer op de site zit wordt het gemakkelijker).

Serieus er mee omgaan en er tijd voor nemen is een goede zaak. Dus succes!

Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Tips opdoen voor films, kan je ook opdoen door mensen te vinden op de site met dezelfde smaak en dan kijken wat die zoal aan 4.5/5.0 sterren heeft gegeven...... ik heb namelijk toch ook wel een gevoel dat er in dit project veel in voorkomt wat nu ook al in de toplijsten staat.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dick2008 wrote:

Ik doe zelf niet mee, dat komt ik heb al moeite met een top100. Grootste probleem is dat bij herkijken films toch soms minder goed waren als gedacht en soms juist weer beter. En dat is dan wel vervelend als je net zo'n lijst hebt gemaakt.

Ik lees dit topic wel en ik vind het idee van The One Ring niet verkeerd. Alleen bij muziek kan je snel nummers nog even beluisteren voordat je ze een plaatsje geeft maar met films, vanwege de lengte is dat veel en veel moeilijker.

Je hoeft toch niet alles te herzien? Ik neem aan dat iedereen de lijst gewoon grotendeels op herinnering van de films en op gevoel samenstelt.

ik heb namelijk toch ook wel een gevoel dat er in dit project veel in voorkomt wat nu ook al in de toplijsten staat.

Ik ook, onvermijdelijk, maar we hebben nergens iets wat op een top 1000 lijkt, dus er is ook plaats voor veel nieuws.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

The One Ring wrote:

Je hoeft toch niet alles te herzien? Ik neem aan dat iedereen de lijst gewoon grotendeels op herinnering van de films en op gevoel samenstelt.

Dat hoeft inderdaad niet. Maar persoonlijk vind ik dat beter, daarom heb ik ook geen lijst in het top 100 topic. Voor mij te moeilijk, het gaat niet om 100 films onder elkaar te zetten, maar wel om ze in de juiste volgorde te krijgen.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Lijkt me lastig uit te voeren. Ik wil best meedoen hoor, heb vast wel 500 films met 4* of meer...

Zolang Spoorloos maar de Top 1000 haalt vind ik het best!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Die heb je op 2 staan, met niet al te veel deelnemers komt ieders top 10 wel in de lijst lijkt me zo.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Beavis is nu officieel de eerste die een lijst ingeleverd heeft!

Ik zal het hier wel telkens melden als ik een lijst binnen krijg. Al zullen de meesten wel pas in de laatste week komen, denk ik.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Vind je het wel fijner er enkel al eerder te hebben om te verwerken of niet? Want ik wil 'm best al eind maart insturen.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

The One Ring wrote:

Oké, tijd om knopen door te hakken! Er is zoals gezegd genoeg enthousiasme voor dit project, dus bij deze het officiële startsein!

- De deadline voor het inleveren van je lijst is 15 april.

Kan iedereen hier mee leven of zijn er nog vragen?

Leuk initiatief, ik doe mee! vóór 15 April moet haalbaar zijn!

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

bedankt, starbright boy,jesper187,dick2008 en the one ring,voor jullie reactie.

jullie hebben helemaal gelijk natuurlijk.

ik ga ervoor

voor 15 april moet haalbaar zijn.

ik maak een lijst van mijn meest favoriete films ongeacht het stem gemiddelde.

en voor wat betreft de films die ik met 3,5* heb beoordeeld zijn ook films die ik allemaal

erg goed vind,na herziening zou dat zomaar verhoogt kunnen worden naar 4*(ligt vaak erg

dicht bij elkaar)

ik heb er zin in

ben zo benieuwd naar de uiteindelijke uitslag van de top 1000.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

mjk87 wrote:

Vind je het wel fijner er enkel al eerder te hebben om te verwerken of niet? Want ik wil 'm best al eind maart insturen.

Het voordeel van vroegere lijsten is natuurlijk dat ik niet op 15 april alles in één keer hoef te verwerken. Het is namelijk wel tijdrovend werk, dus als je hem eerder hebt is hij welkom. Maar neem de tijd die je denkt nodig te hebben.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

The One Ring wrote:

Alle films zijn welkom (behalve misschien Grease).

mar007 wrote:

ik heb er zin in

ben zo benieuwd naar de uiteindelijke uitslag van de top 1000.

Goed zo. Vergeet Grease niet.

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

laat dat nou een groot favoriet uit mijn jeugd zijn

kan ik onmogelijk vergeten.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik kan hem ook onmogelijk vergeten, maar dat is nu net het probleem.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik wil me ook wel wagen aan een top 500. Met 2755 films momenteel op de teller, moet het wel lukken om 500 goeie films te vinden.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ik hoop echt dat "Ushi Must Mary" minimaal in de eerste 10 van de top 1000 terecht komt! hij komt momenteel bij mij op nummer 501 te staan (ik twijfel nog).

Maar even zonder dollen;

Ben inmiddels al bij 300, en mijn "voorlopige" top 250 staat al In dit topic. Ik ga voor de 500! 1000 is helaas niet haalbaar, omdat ik anders ga afwijken van mijn gevoel (bij films) en ik wil er persoonlijk een "serieuze" draai aangeven. Niet alleen door het geweldige initiatief van The One Ring, maar ook puur voor "mijn" beeldvorming

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Als je 1000 films zou inleveren zou ik alsnog slechts de eerste 500 meetellen voor het eindresultaat.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik doe zeker mee maar wacht nog even. Hoop nog wel een paar films te zien voor due datum die mijn top 500 halen.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Ik wil best meedoen maar heb de ballen verstand van Excel (niet eens geïnstalleerd)

Vanaf 3,5* en hoger heb ik precies 500 films

Als iemand hier kan uitleggen hoe ik 4 .csv bestanden achter elkaar kan samenvoegen in OpenOffice of hoe ik die csv bestanden handig naar een tekstlijst kan omzetten zou dat erg helpen

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Ik denk wel dat ik tot de 500 ga, al zie ik er wel een beetje tegenop maar aan de andere kant wil ikzelf ook wel eens een keer een overzicht hebben, dus dan maar een keertje ertegenaan, of verdelen over een paar dagen. Ik zal ca. 75 3,5*-films erin moeten zetten, wat op zich helemaal niet erg is want daar zitten ook zeker meerdere erg leuke films bij die niet zullen misstaan in m'n lijst. Verder ga ik ze vooral rangschikken op de mate van hoe favoriet ze bij me zijn, dus zou het in sommige gevallen best eens kunnen dat een 4,0*-film hoger eindigt dan een 4,5*-film, bijvoorbeeld.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Bélon wrote:

Ik wil best meedoen maar heb de ballen verstand van Excel (niet eens geïnstalleerd)

Vanaf 3,5* en hoger heb ik precies 500 films

Als iemand hier kan uitleggen hoe ik 4 .csv bestanden achter elkaar kan samenvoegen in OpenOffice of hoe ik die csv bestanden handig naar een tekstlijst kan omzetten zou dat erg helpen

Ik weet niet hoe dat werkt zonder Excel, maar wat je ook kunt doen is gewoon de titels copy-pasten naar word of zo. Zijn ze ook redelijk gemakkelijk te rangschikken.

De tweede lijst is binnen, via pm, van Moviefreak#1, met 250 films!

Dus het aantal ingeleverde lijsten is nu:

- Beavis (500 films)

- Moviefreak #1 (250 films)

Nog een verzoek aan mensen die hun lijst handmatig invoeren: het is handig als je rekening houdt met interpunctie, hoofdletters en dergelijke in de titels. Dan kan ik ze gewoon copy-pasten zonder er iets aan te hoeven veranderen en steeds bij iedere film waarvan ik de taal niet spreek de spelling te moeten controleren.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

The One Ring wrote:

Als je 1000 films zou inleveren zou ik alsnog slechts de eerste 500 meetellen voor het eindresultaat.

Daarom inderdaad. Want al zouden alle deelnemers allemaal hem of haar persoonlijke top 1000 ipv 250 (of voor de echte "Die Hards" 500) inleveren, zijn de films vanaf 750 tot 1000 (250stuks) toch niet meer serieus te nemen.Of het kan/zou zo maar eens zijn dat nummer 997 van de top 1000 mij en/of anderen wel interesseren!

Ook denk ik (afhankelijk van het aantal inzendingen) dat er misschien van "mijn" top 500, misschien 35 films in de top 1000 lijst worden meegenomen.

Ik hoop echt dat er veel deelnemers mee gaan doen, weet momenteel niet exact het aantal maar het zou zo maar eens kunnen dat een potentiele deelnemer die dit forum in de gaten houdt, niets van zich laat horen (dat hij of zij ook mee gaan doen), en zomaar een lijst inleveren!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Movie-Addicted wrote:

Ik hoop echt dat er veel deelnemers mee gaan doen, weet momenteel niet exact het aantal maar het zou zo maar eens kunnen dat een potentiele deelnemer die dit forum in de gaten houdt, niets van zich laat horen (dat hij of zij ook mee gaan doen), en zomaar een lijst inleveren!

Dat deed Moviefreak#1 al via een privébericht aan mij, maar het zal waarschijnlijk niet heel veel voorkomen.

Overigens, ik lees hier nu wat berichten van gebruikers die hun 3,5*en gaan aanspreken om de 500 te halen. Dat kan en mag als je die films goed genoeg vind natuurlijk, maar vergeet niet dat het aantal 500 niet meer heilig is. Je mag tussen 250 en 500 zitten, dus als je net als Jesper187 75 films onder de 4* hebt zitten, mag 425 ook gewoon.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Het probleem bij mij is juist dat ik 584 films boven de 4* heb zitten.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

@t The One Ring: Ik heb 190 films boven *4 zitten waarvan 3 met *4.5 en 1 met *5 (reeds ingevuld) ca. 70 films waarvan de stem *3.5 is maar beoordeeld met *3.75 (ook reeds ingevuld), en ca. 250 films met *3.5 dus zeg het maar? mijn top 500 afmaken of gewoon stoppen bij 300? maakt mij niet uit en is voor jou minder tijdrovend

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Movie-Addicted wrote:

@t The One Ring: Ik heb 190 films boven *4 zitten waarvan 3 met *4.5 en 1 met *5 (reeds ingevuld) ca. 70 films waarvan de stem *3.5 is maar beoordeeld met *3.75 (ook reeds ingevuld), en ca. 250 films met *3.5 dus zeg het maar? mijn top 500 afmaken of gewoon stoppen bij 300? maakt mij niet uit en is voor jou minder tijdrovend

Ik kan dit niet voor jou beslissen, want ik ken de waarde van jou sterren niet. Bij de meeste gebruikers lijkt 4* de grens te zijn tussen écht goede films en gewoon goede films, maar aangezien jij nauwelijks films een 4,5* of 5* hebt gegeven lijk je een strenger oordeel te hebben. Daarmee zijn je 3,5*-films misschien meer waard dan die van anderen, maar dat is slechts een aanname. De enige eis die ik stel is dat je de films die je in je lijst zet écht goed vind, maar daar kan ik verder geen controle op uitvoeren, dus ik vertrouw iedereen maar. Ik wil misschien wel graag lange lijsten, maar wel alleen van mensen die ook echt zo'n lijst kunnen verantwoorden (figuurlijk dan, je hoeft me geen tekst en uitleg te geven).

Zelf heb ik overigens 657 films op 4* of hoger staan.

Intussen heb ik een derde lijst binnen, wederom van een stille toeschouwer, namelijk Jordandejong. Dus het aantal ingeleverde lijsten is nu:

- Beavis (500 films)

- Moviefreak #1 (250 films)

- Jordandejong (250 films)

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

The One Ring wrote:

(quote)

maar aangezien jij nauwelijks films een 4,5* of 5* hebt gegeven lijk je een strenger oordeel te hebben.

Daar heb je gelijk in! maar "met alle respect" veel leden (stemmers) zien de waarde van hem of haar stem gewoon niet in, en zijn daarom snel geneigd om maar hoog in te zetten. Sterker nog op den duur heeft het gewoon niets meer te maken met: "ja, maar smaken verschillen toch?" maar gewoon met: leeftijd, kennis, inlevingsvermogen, geduld, etc..etc..

Maar goed, ik lever optijd mijn "top 300" in (denk aan een weekje of anderhalf) en hopelijk brouw jij er wat leuks van voor ons

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Movie-Addicted wrote:

maar "met alle respect" veel leden (stemmers) zien de waarde van hem of haar stem gewoon niet in, en zijn daarom snel geneigd om maar hoog in te zetten. Sterker nog op den duur heeft het gewoon niets meer te maken met: "ja, maar smaken verschillen toch?" maar gewoon met: leeftijd, kennis, inlevingsvermogen, geduld, etc..etc..

Tja, ik weet niet in hoeverre dat waar is en voor hoeveel mensen dat geldt, maar ik kan het onmogelijk controleren. Ik denk dat het wel duidelijk is wat ik verwacht van de lijsten die hier ingeleverd worden en ik vertrouw er gewoon op dat iedereen gewoon iets inlevert waar ze 100% achter staan. Gezien de tijd die erin gaat zitten om zo'n lijst samen te stellen is het natuurlijk niet zo'n aantrekkelijk spel voor mensen die doorgaans maar wat willekeurig stemmen.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Thnx voor je feedback en inderdaad ga er gewoon vanuit dat iedere deelnemer zijn lijst gewoon met een serieuze intentie instuurd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.