• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2013

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

En we kunnen een nieuwe lijst aan het geheel toevoegen:

- Beavis (500 films)

- Moviefreak #1 (250 films)

- Jordandejong (250 films)

- Onderhond (500 films)

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik wacht tot het einde, want er zijn vast een aantal films die ik tot die tijd aan mijn lijst kan toevoegen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Intussen is er ook een vijfde lijst:

- Beavis (500 films)

- Onderhond (500 films)

- Movie-Addicted (350 films)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

En weer een lijst:

- Beavis (500 films)

- Onderhond (500 films)

- Mar007 (250 films)

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Mooi dat ik dit nog even lees. Mijn lijst volgt ook

Jammer dat ik nu net het afgelopen jaar mijn lijst heb ingekrompen van 250 naar 100.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Goed nieuws TOR, hopelijk blijven de lijsten binnenstromen Kom op hé gebruikers, laat TOR er voor 15 April wat moois van maken

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik ben (zoals anderen waarschijnlijk) al klaar met mijn lijstje, maar wil ik nog enkele potentiele films bekijken. Maar ik wacht wel niet tot half april om het in te dienen, anders heeft The One Ring te weinig tijd om alles te kunnen verwerken.

Komt er dus nog aan!

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Film Pegasus wrote:

Ik ben (zoals anderen waarschijnlijk) al klaar met mijn lijstje, maar wil ik nog enkele potentiele films bekijken.

Nog niet eens aan begonnen. Maar zal mij uiteindelijk gelukkig niet meer dan 10 minuten kosten.

Film Pegasus wrote:

Maar ik wacht wel niet tot half april om het in te dienen, anders heeft The One Ring te weinig tijd om alles te kunnen verwerken.

Ik wel. Ik wil de kans aangrijpen om titels mee te nemen die al te lang op de kijkstapel staan en daar zitten een paar lange tussen (Ningen no Jôken trilogie, Sátántangó, Riget I + II, Ai no Mukidashi, Shoah en heel, heel misschien de Heimat trilogie).

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Legan wrote:

(quote)
Ik wel. Ik wil de kans aangrijpen om titels mee te nemen die al te lang op de kijkstapel staan en daar zitten een paar lange tussen (Ningen no Jôken trilogie, Sátántangó, Riget I + II, Ai no Mukidashi, Shoah en heel, heel misschien de Heimat trilogie).

Dat is een goed voornemen. Ik zet mijn inleverdatum op 1 april

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Film Pegasus wrote:

Ik ben (zoals anderen waarschijnlijk) al klaar met mijn lijstje, maar wil ik nog enkele potentiele films bekijken. Maar ik wacht wel niet tot half april om het in te dienen, anders heeft The One Ring te weinig tijd om alles te kunnen verwerken.

Half april is de deadline voor het inleveren van de lijsten, niet de deadline voor mij om alles verwerkt te hebben. Daarvoor heb ik geen einddatum staan, maar ik verwerk iedere lijst zo snel mogelijk. Mijn eigen lijst maak ik waarschijnlijk rond de helft van de stemperiode, om de vermoedelijk grote stroom voor te zijn, dat wel. Daarom zit ik nu in herzienmodus wat films kijken betreft.

Legan wrote:

Nog niet eens aan begonnen. Maar zal mij uiteindelijk gelukkig niet meer dan 10 minuten kosten.

10 minuten? Je weet dat de lijst minimaal 250 titels moet bevatten en ook echt gerangschikt moet zijn, dus geen alfabetische lijst of zoiets? Hoe wou je dat in tien minuten doen?

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

The One Ring wrote:

10 minuten? Je weet dat de lijst minimaal 250 titels moet bevatten en ook echt gerangschikt moet zijn, dus geen alfabetische lijst of zoiets? Hoe wou je dat in tien minuten doen?

Tja, is dat access database wat ik jaren terug heb gemaakt toch nog ergens goed voor.

Query gemaakt welke mij alle regisseurs geeft incl. originele titel + jaar + score (op score gesorteerd).

Alle handelingen op een rijtje:

1 (10 sec): query exporteren naar excel

2 (20 sec): voornamen + achternamen regisseurs samenvoegen

3 (02 min): dubbelen regels (regisseurs) samenvoegen; sommige films hebben meerdere regisseurs

4 (10 sec): alles deleten vanaf regel 501 (hou je 500 films over)

5: resteert 7 min om de films verder te sorteren (scores tot 8 geef ik standaard met 1 cijfer achter de komma (bv 7,6). Boven de 8 met 2 of 3 (zijn dus al gesorteerd).

Toegegeven, query mist wat verfijning (2 t/m 4 samenvoegen), maar voor iets wat zich waarschijnlijk zal beperken tot 1 keer vind ik het wel prima zo.

Dus wees gerust, ook al besteed ik er weinig tijd aan, ik neem 't niet minder serieus dan anderen.

Als je wilt doe ik de alternatieve (engelstalige) titels er ook bij. Immers The Joy Of Torture 2: Oxen Split Torturing spreekt meer tot de verbeelding dan Tokugawa Onna Keibatsu-emaki: Ushi-zaki No Kei. Mmm, slechte smaak heb ik trouwens; film scoort op MM 2,03 obv 13 stemmen en ik geef het een 8,0.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Oké, dat is duidelijk. Alternatieve, Engelstalige titels zijn een fijne toevoeging, dus als het niet veel moeite is zijn ze welkom.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Helaas heb ik te weinig tijd hiervoor. Toch ben ik erg benieuwd naar het resultaat.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

De meesten hebben het al opgemerkt denk ik, maar er is weer een nieuwe lijst binnen:

- Beavis (500 films)

- Onderhond (500 films)

- Mar007 (250 films)

- Mister Blonde (500 films)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

En nummer 8:

- Beavis (500 films)

- Onderhond (500 films)

- Mar007 (250 films)

- Mister Blonde (500 films)

- Spetie (500 films)

Ook is vandaag de helft van de deadline verstreken!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

En hoe ben je er over te spreken tot nu toe (boven/onder verwachting)?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wat wil je precies weten?

Ik wil in ieder geval nog niet veel kwijt over de inhoud van de lijst zoals hij nu is. Welke titels wel en niet goed scoren en wat voor typen cinema het beter doen dan anderen. Dat bewaar ik tot de uitslag.

Wat ik wel alvast kan zeggen is dat het qua variatie tot nu toe wel echt een succes is. Erg afwisselende lijsten met duidelijk verschillende smaken. Dat was zelfs zo erg dat het aanvankelijk even leek alsof er maar weinig films meer dan één stem zouden halen, maar dat wordt uiteraard met iedere lijst steeds minder. Er zijn nu 3100 stemmen geleverd en in totaal 2159 films genoemd. Dat wil zeggen dat slechts 941 stemmen naar een film zijn gegaan die al één of meer stemmen heeft.

over de titels wil ik dus niets kwijt, maar van de films die echt goed scoren is het een gemixte groep van verwachte kandidaten en verrassingen. De grote voorloper (die voorkomt in 7 van de 8 lijsten) is een bekende titel, maar verder is het niet zo voorspelbaar. Écht onbekende titels scoren niet heel indrukwekkend over het algemeen, maar op basis van wat ik nu heb lijkt de bovenkant van de top ook bepaald geen kopie te worden van de MovieMeter top 250 (of die van IMDb). Eens zien hoe dat standhoudt als er echt veel lijsten gaan binnenkomen. Overigens zijn er echt hele grote titels die niet of nauwelijks stemmen hebben gekregen. En dan bedoel ik hele grote.

Maar goed, 8 lijsten is nog weinig in vergelijking met wat ik verwacht en hoop, dus wel zullen zien wat het wordt.

Nog een vraag aan de deelnemers tot nu toe: het valt me op dat korte films en miniseries schitteren in afwezigheid. Ik wil even weten of dat een bewuste keuze is of dat het niet duidelijk was dat erop gestemd mocht worden. Het aandeel van die films is nogal schaars.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

The One Ring wrote:

Wat wil je precies weten?

De animo. Lijkt me moeilijk om daar nu precies op te antwoorden.

Wat korte films betreft, lijkt me trouwens begrijpelijk. Bij IMDb staat van alles, clips, cartoons, ...

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

The One Ring wrote:

De grote voorloper (die voorkomt in 7 van de 8 lijsten) is een bekende titel, maar verder is het niet zo voorspelbaar.

Waarom bekruipt mij toch het gevoel dat Onderhond die nummer 8 is Goed te horen dat het goed gaat, ik heb nog enkele films liggen die ik wil zien en dan kan mijn lijst ook je kant uit.

Ik heb wel een enkele kortfilms, maar voor een toplijst vind ik die meestal te weinig memorabel. Maar tellen dus ook alle Disney films als Steamboat Willy? (die iig op IMDB staat.)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dk2008 wrote:

Wat korte films betreft, lijkt me trouwens begrijpelijk. Bij IMDb staat van alles, clips, cartoons, ...

Clips staan in principe niet op IMDb, tenzij er iets speciaals aan de hand is. Kijk bijvoorbeeld naar Spike Jonze. Die heeft veel clips geregisseerd, maar die staan bij zijn profiel onder "Other works" en hebben geen eigen pagina op IMDb.

Cartoons mogen gewoon meedoen. Die vroege shorts van bijvoorbeeld Disney of de Looney Tunes zijn gewoon voor de bioscopen geproduceerd.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Staat als tv movie, maar is gewoon een lange videoclip Thriller (TV 1983) - IMDb

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dk2008 wrote:

Staat als tv movie, maar is gewoon een lange videoclip Thriller (TV 1983) - IMDb

Thriller is een uitzondering omdat die in de bioscoop gedraaid heeft. Hij was aanvankelijk geschoten als een videoclip voor MTV, ja, maar om mee te kunnen doen voor de Oscars besloten ze hem ook in de bioscopen te laten draaien, als voorprogramma voor een rerelease van Fantasia. Ik neem aan dat dit de reden is dat hij op IMDB staat, want gewoonlijk gebeurt dit niet.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

The One Ring wrote:

Nog een vraag aan de deelnemers tot nu toe: het valt me op dat korte films en miniseries schitteren in afwezigheid. Ik wil even weten of dat een bewuste keuze is of dat het niet duidelijk was dat erop gestemd mocht worden. Het aandeel van die films is nogal schaars.

Dat is bij mij een bewuste keuze ja. Ik heb wel een aantal korte films, die mijn top 500 hadden kunnen halen. Dat zouden er overigens niet meer dan een handvol geweest zijn. Ik heb ze er bewust uitgelaten, omdat ik al het idee had dat er niet veel korte films in zouden komen. En ik heb daarnaast 500 films gekozen die ik allemaal erg goed vind, en vind het ook zonde dat een korte film de plaats in zou nemen van een lange film.

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

@ The One Ring

Het was mij wel duidelijk dat er gestemd mocht worden op korte films

en miniseries.

Ik kijk vrijwel niet naar korte films,vandaar dat het niet in mijn lijst voorkomt.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb het gevoel dat er niet zo veel gaat veranderen aan mijn top 500 die ik heb klaar liggen. Ben nog enkele films aan het herzien voor eventuele verhoging of verlaging en dan wordt het lijstje opgestuurd.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Spetie wrote:

Ik heb ze er bewust uitgelaten, omdat ik al het idee had dat er niet veel korte films in zouden komen.

Wel, op deze manier bij voorbaat niet natuurlijk. Ik verwachtte ook geen stortvloed aan korte films of miniseries, daar niet van, maar de wat bekendere (ik noeem een Un Chien Andalou of La Jetee) zouden het toch moeten kunnen redden. Ik begon er nu zelf aan te twijfelen of het wel zin had om op de korte films te gaan stemmen (echt briljante mini-series heb ik nog niet gezien), maar ik doe het toch maar. Veel zijn het er bij mij ook niet verder, want weinig korte films halen wat mij betreft het niveau van een goede lange film, maar ze zijn er wel.

In ieder geval goed om te weten dat het over het algemeen wel aangekomen lijkt te zijn dat er op korte films en mini-series gestemd mocht worden.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Mini-series lijkt mij toch echt te vermijden? Worden ook terecht geweerd in de top 250 hier. Rond kortfilms zou je nog een argument kunnen maken, al vind ik ze ook niet thuishoren in een lijst als deze.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bij komen er wel enkele korte films in (misschien ook Un Chien Andalou en La Jetée). Welt am Draht is in ieder geval een miniserie (of tv film) die er bij mij hoog inkomt. Berlin Alexanderplatz zal ook wel in de toplijst terecht komen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Mini-series lijkt mij toch echt te vermijden? Worden ook terecht geweerd in de top 250 hier.

Ik heb er ook over getwijfeld, maar mini-series verschijnen toch regelmatig in toplijsten van films (zeker Berlin-Alexanderplatz). Net als MovieMeter (die de films wel op de site heeft staan, maar niet in de toplijsten) vind ik het ook wat lastig om te beslissen wat we er mee moeten, omdat ze vaak de grenslijn vormen tussen echte films en tv-series. Maar nu laat ik de regel dat ze erin mogen staan. Net als korte films zullen er waarschijnlijk niet veel de top 1000 halen.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Zal het je niet te moeilijk maken, maar als ik de korte films mee had willen rekenen, hadden deze er bij mij ook nog ingekomen.

Un Chien andalou (292)

Playhouse (329)

Ballon Rouge (350)

à propos de Nice (447)

Partie de Champagne (479)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.