• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.979 votes
Profile

Het grote taaltopic

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

speedy23 wrote:

Dat is het net. Volgens mij zegt iedereen HET topic.

Vandaar dat het Groene Boekje beide toestaat.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Voila, opgelost.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Een greep uit de berichten van vanochtend:

Ik moet zeggen dat de film wel een verhaal heeft, maar ECHT sommige stukken duurde hij te lang. Verder een prima film.

Een van de mooiste films die ik in jaren heb gezien. ECHT een meesterwerk.

Ik heb ECHT erg gelachen om deze film. Vooral wanneer hij zo lag te schelden op tv en dat je alleen maar piepjes hoorde:D

ECHT wel een goede film, heb zeker genoten. Vooral het einde was ECHT verassend. 4,5 zekers van mij!

1 van de beste disneys die er is en vroeger mun favoriet. Bijna alleen maar coole scenes, ik was ECHT verliefd op die film:)

Ik vond het een hele mooie film alleen dat liedje wat je op het laatste hoorde, ik vond dat kei moi maar ik weet dus ECHT niet wie het zingt en hoe het heet weet iemand dat hier ik wil dat liedje namelijk kei graag hebben kan iemand mij daar me helpen ik hoop het wel maar alsnog een toppie van een film ik hou van zulke films

Ach wat verwacht je van een film die xXx heet, ik vond hem wel leuk, kan er mee door. ECHT een A-Team film, maar ja dat vind ik ook leuk.Daarom 3*

Niet ECHT aan my besteed,weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet.Ik zat gisteren een beetje ongemakkelyk,verveeld ernaar te kyken.Alsde hoofdpersonages zich ook zo voelden dan is in dat opzicht de film erg geslaagd.Maar als entertainment z'n doel volledig voorbygeschoten,en film is toch ook (niet in de laatste plaats) vermaak.Dit was voor my alleen maar een observatie.

Ik word hier ECHT schijtziek van. Ik stel een verbod op het woord ECHT voor. ECHT waar, dat meen ik ECHT.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Meen je dat echt?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter wrote:

ECHT waar, dat meen ik ECHT.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik lees nu pas de updates sinds gisterenavond, en ik vind er sowieso ECHT veel nikszeggende n00b-reacties tussen zitten.

erg goede film zag er ALLEEN soms niet uit &3*

snap het niet, deze film was niet om tepruimen ondanks dat bill Murray erin speelde wat een slechte film!!!!

Ik heb echt erg gelachen om deze film. Vooral wanneer hij zo lag te schelden op tv en dat je alleen maar piepjes hoorde:D

echt wel een goede film, heb zeker genoten. Vooral het einde was echt verassend. 4,5 zekers van mij!

Pulp fiction, cool man!

ECHT vermoeiend.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Egt wel.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

De extreem irritante kleutertaal loopt sowieso (NIET ZOIEZO!!!) de spuigaten uit, tijd voor wat hardere actie denk ik.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

mijn zegen hebben jullie, er wordt heel uitdrukkelijk en duidelijk voor gewaarschuwd boven het eerste bericht dat iemand typt (en zoiezo ook in de welkoms pm)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik vrees helaas dat het probleem is dat veel jongeren gewoon echt niet beter kunnen, hoe triest dat ook mag zijn.

Dan kun je er wel op blijven hameren en verbeteren, maar spelfouten zijn tegenwoordig schijnbaar normaal. Dan heb ik het niet over breezertaal, die ze expres zo schrijven, maar dingen als 'filmen' ipv 'films' enzo.

Om te janken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmen is Vlaams denk ik.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Klopt.

RolfWolf

• 1016 messages
  • 1230 votes

Misschien is hier een edele taak voor jullie weggelegd: heropvoeding van de jeugd. Tja, dat onderwijs van tegenwoordig.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kos wrote:

loopt sowieso (NIET ZOIEZO!!!)

Jordy wrote:

en zoiezo ook

RolfWolf

• 1016 messages
  • 1230 votes

kappeuter wrote:

Hooguit in dialect dan. Het heilige groene boekje rekent alleen films goed.

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

RolfWolf wrote:

Misschien is hier een edele taak voor jullie weggelegd: heropvoeding van de jeugd. Tja, dat onderwijs van tegenwoordig.

Ik heb er geen last van.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

kappeuter wrote:

Aha, had ik geen flauw idee van.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kos wrote:

Ik vrees helaas dat het probleem is dat veel jongeren gewoon echt niet beter kunnen, hoe triest dat ook mag zijn.

Aan de andere kant zijn wij hier geen opvangtehuis voor moeilijke gevallen, wij mogen best zeggen: het discussiegedeelte van MovieMeter is alleen voor mensen die enigzins fatsoenlijk Nederlands kunnen. (erg) slecht Nederlands? Gelijk een ban. Excuusmailtje? Ban ongedaan. Weer in de fout? Definitieve ban. Hoeft niet eens zoveel tijd te kosten, denk ik, voor jullie mods.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mee eens. Vanaf nu gaan we er nog strenger op letten.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Filmen is toch niet mijn vlaams. Om je moest het over het werkwoord hebben

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

In het Vlaams is het ook films hoor.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Vaak is het nog niet eens zo dramatisch slecht (wanneer ik dat zie, meld ik het meteen), maar zijn het gewoon van die vermoeiende berichten van mensen die niet even nalezen wat ze hebben geschreven. 'Ik wordt', 'wat mij betrefd', 'verassend', dat soort dingen. Ik ben het wel met Kos eens: volgens mij is het inderdaad droevig gestemd met de taalkennis van Nederlanders. Niet alleen jongeren overigens, want ook vrienden van me maken de meest krankzinnige spelfouten.

Check ook dit artikel in de laatste Carp.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

s0mm1g3 dinguh zyn ECHT slegt ja

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Mijn moeder werkt o.a. als secretaresse bij een studentenvereniging en komt daar geregeld zeer dramatische fouten tegen.

Voorbeeld van wat ze een keer letterlijk zag:

"We gaan zijlen op het Eiselmeer."

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Dat zijn waarschijnlijk geen fouten maar gewoon lolbroeken die onze vaderlandse taal niet goed genoeg vinden en dus maar wat nieuws willen verzinnen. Als ik dit zie vraag ik me altijd het volgende af :

Als de rest van Nederland zo zou gaan schrijven, zouden hun dan Algemeen Beschaafd Nederlands gaan schrijven ?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

moviefreak#1 wrote:

zouden hun

.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Altijd grappig wanneer taalpuristen zelf op fouten worden betrapt.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Dude, je maakt het alleen maar erger...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Het gaat over die "hun" denk ik

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Het gaat om 'hun'

Dat moet 'zij/ze' zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.