- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Welke sport beoefen jij?
Welke sport beoefen jij?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
De timing lijkt me ook niet geweldig, beter een ander dagje uitkiezen.
.
En 40 km. is idd niet zo veel, tenzij je over flinke heuvels moet in een behoorlijk tempo.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Is inderdaad goed te doen, zolang je maar de juiste versnellingen hebt (op een mountainbike heb je die wel normaal gesproken). Ik heb zelf twee keer Limburgs Mooiste gereden (100km door hetzelfde gebied), erg mooi, zeker in de buurt van Vaals, maar ik weet niet of je daar ook komt.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Alhoewel ik altijd gesport heb, is het geen hobby van me en zal het ook nooit worden. Moest me altijd naar de sportschool heen slepen. Wandel nu veel, lekker in de buitenlucht...heerlijk!
Green Destiny
-
- 254 messages
- 1396 votes
Ik fitness 2 á 3 keer in de week en ik zwem 1 keer in de week. Ik sport dus regelmatig om mijn conditie en figuur te behouden.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
En 40 km. is idd niet zo veel, tenzij je over flinke heuvels moet in een behoorlijk tempo.
En dat zal toch wel gebeuren aangezien ik met mijn broer ga en niet van plan ben om ook maar op één heuvel na hem boven te komen.
Overigens geldt dit andersom ook.
zolang je maar de juiste versnellingen hebt (op een mountainbike heb je die wel normaal gesproken).
Had hem afgelopen donderdag naar de fietsenmaker gebracht om hem even na te kijken. Net opgehaald en was het niet meer waard om hem op te knappen
Was ik wel al een beetje bang voor. Jaar of vijf geleden tweedehands voor 75 euro overgenomen van iemand en was toen al niet meer de nieuwste. Oh ja 18 versnellingen. Heb geen idee in hoeverre dat genoeg is.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
De timing lijkt me ook niet geweldig, beter een ander dagje uitkiezen.
.
Het viel ook niet heel erg tegen. Eyserebosweg ging uitstekend en fietste ik mijn broer helemaal weg. Fromberg was ik ook als eerste boven maar daarna ging het minder. Keutenberg ging super totdat ik me grandioos verschakelde en stilstond waarna mijn broer rustig voorbij kwam. De Cauberg tenslotte was een ramp. Waren net vantevoren vijf minuten gestopt omdat we niet precies wisten waar we zaten en daarna belde mijn broers vriendin ook nog waardoor we weer vijf minuten stilstonden. Kwam hier niet meer overheen of beter gezegd mijn benen kwamen er niet meer overheen. Ging nog wel voortvarend van start op de Cauberg maar kwam tot mijn afgrijzen niet boven. Terugweg daarna ieder heuveltje wat we konden vermijden hebben we vermeden want was weinig meer van ons beide over. Heb me overigens wel uitstekend geamuseerd.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Misschien iets te veel gegeven op de Eyserbos? Stilstaan op de Keutenberg komt me wel bekend voor, de eerste keer dat ik daar tegenop reed verkeek ik me nogal op de lengte en had ik al alles gegeven op het steile stuk om m'n vrienden eruit te rijden. Kwam ook amper vooruit op het einde.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Zou goed kunnen. Die op de Keutenberg kon ik overigens nog mee leven dat kwam voornamelijk omdat ik ineens op in plaats van af schakelde. Op de Cauberg was een ander verhaal. Dat was gewoon pure vermoeidheid.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Leuk joh, ben je ook van plan om een keer de Alpe de Huez of zo te doen? Dat is echt iets wat hoog op mijn to do list staat. 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Middeleeuws zwaardvechten hier. Maar dan wel volgens technieken die stammen uit die periode. Komt veel meer bij kijken dan bij een flutsport als schermen '' no offense ''. Veel aandacht gaat ook uit naar armklemmen en worpen inzetten tijdens een duel, simpelweg proberen je tegenstander te neutraliseren zoals vroeger.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Klinkt interessant.
Hoeveel weegt zo'n zwaard ongeveer?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Leuk joh, ben je ook van plan om een keer de Alpe de Huez of zo te doen? Dat is echt iets wat hoog op mijn to do list staat.
Yep hier ook maar je moet onderaan de ladder beginnen he.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Gemiddeld tussen 2 - 2.5 kg. Is maar net wat je voorkeur heeft. Ik mag zelf nog niet trainen met staal ( te onervaren ), dus moet ik het voorlopig met de shinai doen. Maar het is inderdaad een mooie sport, en komt langzaam tot leven hier in Nederland.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Komt veel meer bij kijken dan bij een flutsport als schermen '' no offense ''.
Ha ha.
Schermen mag dan wel een nichtensport zijn, maar bestempelen als flutsport is echt om te lachen. "Middeleeuws zwaardvechten" klinkt voor mij veel zweveriger dan kunstig een doel raken met sabel, floret of een geweer met bajonet. Geweerschermen (zie hier mijn opa De Vos die demonstreert) is ook geen lachertje - die geweren zijn al gauw 2,5 kg.
Hoewel mijn familie altijd heeft geschermd zal ik mij nooit begeven tussen de lijnen van deze huppelsport. Maar getalenteerde schermers kunnen een prachtig duel neerzetten. Mag ik graag zien.
Succes met je Middeleeuws zwaard.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Als je maar niet ook een tuniek gaat dragen.
Of je gezicht gaat verven.
Of een vlecht in je baard draait.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Had al zo'n reactie verwacht, maar voor mij is het gewoon een flutsport. Net zoals ik golf en cricket een flutsport vind. Al kun je natuurlijk niet ontkennen dat je flink wat training erin moet steken wil je wat bereiken. Enig talent is ook wel welkom.
Maar bovengenoemde sporten zijn gewoon slaapverwekkend. Zelfs al staan de beste van de wereld tegenover elkaar, het blijft voor mij oersaai. Zolang er geen spanning of sensatie inzit, is het voor mij flut.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Schermen mag dan wel een nichtensport zijn,
Als je maar niet ook een tuniek gaat dragen.
Of je gezicht gaat verven.
Of een vlecht in je baard draait.
Generaliseren ?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Op basis van deze twee foto's heeft Tayama een punt.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
De bovenstaande foto is zeer waarschijnlijk getrokken bij wedstrijdvan niveau.
Terwijl de onderstaande gaat over twee mensen die voor de gelegenheid zich eens als "ridders" gaan voordoen.
Dus daaruit kan je niets besluiten.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik vind die ridders er best vervaarlijk uitzien anders. Ja, het heeft wel wat.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Die rechter heeft ook wel een apart harnas aan. Lijkt niet echt stevig.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Je denkt toch ook niet dat wij er zo bij lopen zoals je bij de 2e foto ziet ? Standaard trainingsuitrusting is een gambeson met schermmasker, kevlar handschoenen en een bodyprotector.
Doodah z'n filmpje met die 2 korte stokken lijkt me ook best wel cool. Welke sport is dat precies ?
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Escrima. In de stijl die ik volg, wordt er ook gewerkt met mes, we boksen af en toe ook wel wat en soms zit er ook wat grondwerk bij (omdat de trainer ook Jiu-Jitsu geeft). Maar hoofdzakelijk zijn het toch de stokken, 1 of 2, waarmee we werken.
Best plezant.
Lovebreeze
-
- 201 messages
- 8 votes
Ik doe aan fitnessen, zwemmen,fietsen en lopen. Toen ik tien was deed ik aan karate maar daar weet ik nu amper iets meer van spijtig
ik ben van plan om een zelfverdedigingscusus te volgen maar dat zijn plannen.
de rest is alleen denksport 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik doe aan fitnessen, zwemmen,fietsen en lopen.
Kewl. Ook aan triatlon dan? Zelf zwem ik sinds m'n diplomaatjes niet meer maar ik denk er stiekem aan het weer een beetje op te pakken. Een leuke afwisseling voor lopen/fietsen als de knieën even gespaard moeten worden.
Lovebreeze
-
- 201 messages
- 8 votes
Kewl. Ook aan triatlon dan? Zelf zwem ik sinds m'n diplomaatjes niet meer maar ik denk er stiekem aan het weer een beetje op te pakken. Een leuke afwisseling voor lopen/fietsen als de knieën even gespaard moeten worden.
nee niet echt ik ga niet naar een club 
ik doe het gewoon iedere week met een paar vrienden