• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

Welke sport beoefen jij?

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Ik vrees van niet eigenlijk.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Een hardloper is een doodloper.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Oei, zeggen ze dat.

Dat valt wel te vermijden.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Montorsi wrote:

Deze week (vanaf maandag) al 291km gemaakt op de racefiets. Ben lekker bezig nu al zeg ik het zelf.

En terecht! Sterke prestatie

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

ace leader wrote:

Als je je conditie wil verbeteren/wilt afvallen en snel (maar geen zin in hardlopen), kan je het beste SPRINGTOUWEN.

Je verbetert je conditie en coordinatie (veel kinderen, boksers, atleten springtouwen). Het gehele lichaam wordt getraind, terwijl hart- en bloedvaten worden versterkt.

geen idee hoeveel calorieën je verbrandt, maar het zijn er heel wat als je een half uur per dag gaat springtouwen

Van touwspringen ooit eens 6 a 700 gram afgevallen in een half uur (is er binnen een paar uur wel weer bij op, dus daar hoef je het niet om te doen), was er redelijk pro in. Trucjes en zo.

Doe tegenwoordig niet aan wedstrijdsport, maar ben wel meerdere keren in de week in de weer. Beetje fietsen, hardlopen, boksen, klimmen, you name it! En tussendoor uiteraard gewoon door eten- en drinken. Want sporten om af te vallen is voor mietjes.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Goodfella_90 wrote:

Van touwspringen ooit eens 6 a 700 gram afgevallen in een half uur

Eh, vocht?

Want sporten om af te vallen is voor mietjes.

Kijk zo mag ik het horen!

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Snap eigenlijk helemaal niet dat sommige doen alsof afvallen een soort hogere wiskunde is... Zo moeilijk is het toch niet?

Er gaat voedsel in en dat moet gewoon weer opgebruikt worden.

Je weet welk gewicht je ongeveer moet hebben en als je een paar kilootjes erbij hebt dan let je een weekje op wat je eet en klaar.

Ongelooflijk dat van die mutsen als Sonja Bakker hiermee miljonair kunnen worden.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

Ik sport niet om af te vallen, ik moet iets meer spieren kweken! en conditie op peil houden

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Madecineman wrote:

Snap eigenlijk helemaal niet dat sommige doen alsof afvallen een soort hogere wiskunde is... Zo moeilijk is het toch niet?

Er gaat voedsel in en dat moet gewoon weer opgebruikt worden.

Je weet welk gewicht je ongeveer moet hebben en als je een paar kilootjes erbij hebt dan let je een weekje op wat je eet en klaar.

Ongelooflijk dat van die mutsen als Sonja Bakker hiermee miljonair kunnen worden.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Mijn stofwisseling is zo fucked up, dat ik niet zoals 'normale' mensen een balansweek kan inschakelen en dan ook resultaat ziet. Als ik het alleen moet hebben van minder voedsel eten, dan zie je nauwelijks resultaat.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Niet dat ik op jouw persoonlijke medisch dossier wil in gaan hier maar je moet er natuurlijk ook bij blijven bewegen.

Stofwisseling raakt ook vaak ontregeld doordat mensen te veel, te slecht eten en er geen beweging bij hebben. Het gaat heel vaak om een bepaalde levensstijl bij overgewicht zeg maar. Als je eenmaal een substantieel overgewicht hebt wordt het natuurlijk steeds moeilijker om de zaak in evenwicht te houden met een balansweekje ofzo.

Maar dan nog... Zoek advies van een goede diëtist in plaats van hele volksstammen die zich gooien op van dat prutswerk als van mevr Bakker en consorten.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

otherfool wrote:

(quote)

Eh, vocht?

Jep. Moest ooit een bepaald gewicht bereiken voor aanvang van een wedstrijd en met de nodige plastic zakken om je lichaam is het snel gedaan.

(quote)

Kijk zo mag ik het horen!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Elineloves wrote:

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Mijn stofwisseling is zo fucked up, dat ik niet zoals 'normale' mensen een balansweek kan inschakelen en dan ook resultaat ziet. Als ik het alleen moet hebben van minder voedsel eten, dan zie je nauwelijks resultaat.

Balansweek Ik had ooit een vriendin die zo eens per maand een 'sapjesdag' hield, hoe komen mensen er soms toch op...

Stofwisseling aan de gang zetten met een goed ontbijt (!!!) en je eetmomenten verhogen naar 7. Beetje op de verzadigde vetten en de calorietjes letten (maar niet obsessief), 's avonds geen vette troep en effetjes om de dag 3 kwartiertjes cardio en je bent vertrokken. Optioneel nog 2x in de week een uurtje met wat gewichtjes aan de gang.

En dan niet 1 week, maar gewoon altijd.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Montorsi wrote:

Deze week (vanaf maandag) al 291km gemaakt op de racefiets. Ben lekker bezig nu al zeg ik het zelf.

Ik ga komende vrijdag in de Valkenburgse heuvels de laatste 40 kilometers van de Amstel Gold Race rijden. Op de mountainbike welteverstaan dus dat kon nog wel eens aardig tegenvallen. Maar och als ik die Mont Ventoux ooit een keer op wil zal ik toch ergens moeten beginnen.

• 7484 messages
  • 1715 votes

otherfool wrote:

Stofwisseling aan de gang zetten met een goed ontbijt (!!!) en je eetmomenten verhogen naar 7. Beetje op de verzadigde vetten en de calorietjes letten (maar niet obsessief), 's avonds geen vette troep en effetjes om de dag 3 kwartiertjes cardio en je bent vertrokken. Optioneel nog 2x in de week een uurtje met wat gewichtjes aan de gang.

Overigens schijn je de meeste calorieën te verbranden gewoon met je alledaagse bezigheden en niet met sporten. Dus traplopen, huishoudelijk werk, op de fiets of te voet boodschappen doen, af en toe je derrière eens van de zetel lichten Dat soort simpele zaken dus...

timbo_ wrote:

Ik ga komende vrijdag in de Valkenburgse heuvels de laatste 40 kilometers van de Amstel Gold Race rijden. Op de mountainbike welteverstaan dus dat kon nog wel eens aardig tegenvallen. Maar och als ik die Mont Ventoux ooit een keer op wil zal ik toch ergens moeten beginnen.

40km op de ATB is goed te doen, dat is zo'n beetje de afstand van mijn wekelijkse trainingsrondje. Heb de helft van de Amstel Gold eens gereden, ongeveer 120km op de racefiets. Ging perfect tot het laatste heuveltje en toen sloeg de kramp genadeloos toe.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

otherfool wrote:

Volledig mee eens. Mensen die om de zoveel tijd eens een "sportdag" houden, doen dat enkel om af te vallen. Na die dag is het weer gedaan met sporten. Gedreven om te sporten zijn ze zeker niet.

Wat ik ook belachelijk vind, zijn al die af valpillen. Je wordt er misschien wel dun van, maar je lichaam blijft wel even slap en ongezond als daarvoor.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Madecineman wrote:

40km op de ATB is goed te doen, dat is zo'n beetje de afstand van mijn wekelijkse trainingsrondje. Heb de helft van de Amstel Gold eens gereden, ongeveer 120km op de racefiets. Ging perfect tot het laatste heuveltje en toen sloeg de kramp genadeloos toe.

40 kilometer is ook niet zo het probleem verwacht ik. Heb het alleen vaak lastig met de combinatie mountainbike en de weg. Dan blijkt voor mij toch altijd maar weer waarom die dingen beter werken in het bos. Maar ja zit maar één racefiets in de familie en twee mountainbikes. En de omstandigheden moeten natuurlijk wel enigzins gelijk zijn.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Regelmatig gereden, goed te doen opzich, zijn wel steile klimmetjes maar kort. Keutenberg is de zwaarste vind ik zelf. Ga 13 september Boogies Extreme rijden, net als vorig jaar. Als het goed is weer de 150km, met allerlei klimmetjes uit de Amstel Gold en Luik-Bastenaken-Luik. Vorig jaar was ik nagenoeg ongetraind, dan zijn de laatste 30km niet echt leuk meer, daarom probeer ik nu wat beter getraind te zijn.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Goodfella_90 wrote:

Jep. Moest ooit een bepaald gewicht bereiken voor aanvang van een wedstrijd en met de nodige plastic zakken om je lichaam is het snel gedaan.

Hoe is het tegenwoordig met je bokscarrière?

Vandaag een uurtje gelopen met maar 1 opdracht; niet moe worden. Ging perfect, knietjes geen centje pijn, volgend weekend zeker een half uurtje erbij. Effe 2 halve marathons ingepland de komende maanden en dan het echte werk

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Erg rustig, NK 2008 was mijn laatste optreden. Kan het niet opbrengen 6x per week te trainen. Zou nu bovendien 5 kilo moeten afvallen óf aankomen om een beetje mee te kunnen draaien en heb in beiden geen trek (vanwege gewichtsklasse die 10 kilo beslaat, ik zit ergens in het midden). Bovendien ben ik een grote liefhebber van sport an sich en ben ik graag op allerlei verschillende manieren sportief bezig i.p.v. me te concentreren op één sport.

Voor ultralopen heb ik overigens wel diep respect; zou dat waarschijnlijk ook niet kunnen opbrengen.

Zandadder

• 2595 messages
  • 3080 votes

Jiu Jitsu, Ninjitsu en Taekwondo

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Cool. Heb nog een groene band/blauwe slip van taekwondo van vroeger. Nooit gehoord van ninjitsu overigens?

Logico

• 80 messages
  • 0 votes

Zelfs een aapje kent ninjitsu..

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Goodfella_90 wrote:

Erg rustig, NK 2008 was mijn laatste optreden. Kan het niet opbrengen 6x per week te trainen. Zou nu bovendien 5 kilo moeten afvallen óf aankomen om een beetje mee te kunnen draaien en heb in beiden geen trek (vanwege gewichtsklasse die 10 kilo beslaat, ik zit ergens in het midden).

Hmm zonde ja. Had je geen uitzicht op een profcarrière? Ik moet wel zeggen dat boksen letterlijk de laatste sport zou zijn die ik zou doen; ik word doodsbenauwd als ik er alleen maar aan denk

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Zandadder wrote:

Jiu Jitsu, Ninjitsu en Taekwondo

Amai stevig. Doe je het al lang?

Zelf doe ik Aikido en Escrima.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

otherfool wrote:

(quote)

Hmm zonde ja. Had je geen uitzicht op een profcarrière? Ik moet wel zeggen dat boksen letterlijk de laatste sport zou zijn die ik zou doen; ik word doodsbenauwd als ik er alleen maar aan denk

Hmm, kan me niet voorstellen dat dat erin had gezeten. Bokswereldje in Nederland is behoorlijk klein en het is relatief makkelijk om bij de jeugd een Nederlandse titel op te eisen. Bovendien lijkt profboksen me niet zo gezond.

Logico wrote:

Zelfs een aapje kent ninjitsu..

Oh, even opgezocht! Liep je ook mee?

Zandadder

• 2595 messages
  • 3080 votes

doodah wrote:

(quote)

Amai stevig. Doe je het al lang?

Zelf doe ik Aikido en Escrima.

Gaat wel, ruim 2 jaar, ik oefen veel.

JJ en Tkwdo heb ik beide groen.

Ninjitsu nog niet zo lang

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Dat begint toch al hè. Die Taekwondo, is dat full contact, of...?

Is het nu zo moeilijk als ze zeggen, Ninjitsu?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Ik ga komende vrijdag in de Valkenburgse heuvels de laatste 40 kilometers van de Amstel Gold Race rijden. Op de mountainbike welteverstaan dus dat kon nog wel eens aardig tegenvallen. .

. gaaf, dat wil ik ook een keer doen.

Zandadder

• 2595 messages
  • 3080 votes

doodah wrote:

Dat begint toch al hè. Die Taekwondo, is dat full contact, of...?

Is het nu zo moeilijk als ze zeggen, Ninjitsu?

Wennen zeker! Het moet je wel liggen

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

kos wrote:

. gaaf, dat wil ik ook een keer doen.

Ik zie er een beetje tegenop naar aanleiding van de weerberichten voor komende vrijdag. Kan erg slecht tegen zon en die krijgen we meer dan genoeg vrijdag. Kortom ben benieuwd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.