• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

Welke sport beoefen jij?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

clockwork72 wrote:

(quote)

Freerun jij ook? Ik doe dat zelf namelijk ook wel eens

Dan heb je een keer gezien.

YouTube - Extreme Moves (Freerun and Parkour)

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

Jep, die salto dingen doe ik ook niet dat mogen de Pro's doen. Maar op kleine daken rennnen en dan op een ander dak springen enzovoort doe ik toch regelmatig

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Onderstaand filmpje is nog indrukwekkender.

street climb

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

clockwork72 wrote:

Jep, die salto dingen doe ik ook niet dat mogen de Pro's doen. Maar op kleine daken rennnen en dan op een ander dak springen enzovoort doe ik toch regelmatig

Echt plezant hè!

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

JacoBaco wrote:

(quote)

Dan heb je een keer gezien.

YouTube - Extreme Moves (Freerun and Parkour)

Ik heb al die free-run filmpjes al 10 keer gezien. echt ongeloofelijk hoe mensen zulke vette stunts kunnen uitvoeren.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

doodah wrote:

(quote)

Echt plezant hè!

ja.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

kos wrote:

(quote)

Huh? Ik ken weinig sporten waar je je juist zo snel verbeterd...

Misschien doe ik wat fout maar na een jaar zat er nog bijzonder weinig schot in de zaak. Met wielrennen gaat het een stuk beter en merk ik wel verbetering.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

clockwork72 wrote:

Ik heb al die free-run filmpjes al 10 keer gezien. echt ongeloofelijk hoe mensen zulke vette stunts kunnen uitvoeren.

Ik ken ze ook al allemaal.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

@Doodah, kun jij eigenlijk ook salto's van daken af doen enzovoort, enzovoort.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Nee, ik kan dat niet. Daarvoor moet je al turnen ofzo doen. Toch omdat te goei en onder veilige omstandigheden te leren.

Kan jij dat?

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

Nee, salto's niet maar vanaf 1 dak op 1 ander dak springen lukt me wel.Als het niet al te hoog en te ver uit elkaar is.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Kan je ook op een muur lopen?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Misschien doe ik wat fout maar na een jaar zat er nog bijzonder weinig schot in de zaak. Met wielrennen gaat het een stuk beter en merk ik wel verbetering.

Je moet ook wel minstens 3x per week een half uur hardlopen.

En je eetpatroon aanpassen. Skip die Mac en eet een krop sla. En geen magnetronvoedsel maar lekker kokkerellen. Vinden de dames ook leuk; een vent die kan koken.

In het begin kon ik nog geen 50 meter hardlopen, en nu ren ik met gemak zo'n 20km. Goed voor de concentratie, uithoudingsvermogen en wanneer je merkt dat het steeds beter gaat, wordt het ook een stuk leuker.

Maar het zonnetje schijnt weer, dus ik ga een half uurtje door het bos rennen.

Elineloves wrote:

Ik heb vorig jaar een poging gedaan tot joggen/hardlopen, 's avonds als het lekker afgekoeld was.. alleen ik heb dr echt te weinig conditie voor, en ik vond het de eerste keren lichamelijk erg zwaar. Toch maar iets zoeken waarbij je niet meteen je volledige gewicht in de strijd moet gooien.

Ik weet nog wel iets.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Totdat je blessures krijgt... Zo ging het bij mij althans, ik ben er nog steeds niet vanaf.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb vanavond gemaild met de sportschool. Wil weer beginnen met fitness. Heb een aardige periode nu niks gedaan maar voor de conditie en gezondheid is het niet verkeerd weer wat actiever te worden.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

Totdat je blessures krijgt... Zo ging het bij mij althans, ik ben er nog steeds niet vanaf.

Hardloopschema 1

Duur: 10 weken. Einddoel: 5 km hardlopen.

Schema 1

Hardloopschema 2

Duur: 8 weken. Einddoel: 4 km hardlopen.

Schema 2

Hardloopschema 3

Duur: 6 weken. Einddoel: 5 km hardlopen.

Schema 3

Koop een paar goeie hardloopschoenen, anti-zweetsokken en een goed trainingspak, en volg één van de schema's. Mensen die voor 50 mtr de auto of de fiets pakken kunnen het beste met het eerste schema beginnen. Heb ik ook gedaan.

Succes!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Heb ik allemaal gedaan en toch geblesseerd geraakt... Waarschijnlijk combinatie van verkeerde techniek en te hard lopen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Pastichio Rocker wrote:

(quote)

Ik weet nog wel iets.

Vertel.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Vertel.

Punniken.

En conditie krijg je juist door hard te lopen/joggen. Lichamelijk is het inderdaad erg zwaar in het begin, maar hoe vaker je het doet des te lichter het wordt.

Wat vind jij trouwens van mannen die aan sport doen EN kunnen koken?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Punikken vind ik niet leuk. Zal vast heel ontspannend werken voor sommige mensen.. maar nee, toch maar niet.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ik weet nóg wel iets, maar het is leuker om het met zijn tweeen te doen. Waar woon je precies?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Maastricht. En nee ik ga niet naakt modderworstelen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Je gaat me niet vertellen dat je dat nog nooit gezien hebt? Blijkt erg intensief en zwaar te zijn hoor.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

I have FAIL

(afbeelding)

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Met het risico jullie romantische chat te verstoren...wat is punniken?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Zavo wrote:

Heb ik allemaal gedaan en toch geblesseerd geraakt... Waarschijnlijk combinatie van verkeerde techniek en te hard lopen.

Het kan zoveel oorzaken hebben. Ik heb het hardlopen ook moeten staken vanwege shin splints (irritatie aan scheenbeen). Ik ben naar de fysiotherapeut geweest, naar de sportarts geweest, heb mijn looptechniek laten nakijken. Er was niets verkeerd met mijn schoenen, looptechniek, trainingsopbouw enz., maar mijn kuitspieren zijn wat kort, waardoor er erge druk op mijn pezen en dus op mijn scheenbeen komt te staan. Met flink rekken en strekken voorkom ik het helaas niet, dus ik heb maar besloten dat het niet voor mij is weggelegd, ook al vond ik het erg fijn om te doen. Je kunt er helaas niet altijd wat aan doen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Punniken (of klosje breien) is een techniek om met een draad van (meestal) wol en een klosje en een haaknaald een streng te maken. Van deze streng kunnen dan weer andere gebruiksgoederen worden gemaakt, of hij kan gebruikt worden als versiering. De techniek behoort tot de hobbyistische handwerktechnieken.

© Wikipedia.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Yay ik heb moraal en ga eind oktober de Pico Veleta oprijden (en het laatste stukkie allicht lopen, hangt van de sneeuwval af). Geldt als de hoogste weg van Europa, I'm a sucker voor dat soort lijstjes... (met film trouwens ook )

Enneh jammer Pastichio, gewoon blijven proberen!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Het kan zoveel oorzaken hebben. Ik heb het hardlopen ook moeten staken vanwege shin splints (irritatie aan scheenbeen). Ik ben naar de fysiotherapeut geweest, naar de sportarts geweest, heb mijn looptechniek laten nakijken. Er was niets verkeerd met mijn schoenen, looptechniek, trainingsopbouw enz., maar mijn kuitspieren zijn wat kort, waardoor er erge druk op mijn pezen en dus op mijn scheenbeen komt te staan. Met flink rekken en strekken voorkom ik het helaas niet, dus ik heb maar besloten dat het niet voor mij is weggelegd, ook al vond ik het erg fijn om te doen. Je kunt er helaas niet altijd wat aan doen.

Volgens mij heb ik dat ook. Vooral als ik op wat ongelijke ondergrond loop (zand/grindpaadje in het bos ofzo) begin ik al vrij snel last van mn kuiten te krijgen.

Toch wil ik het wel weer eens proberen, maar dan als ik een beetje een normale, stabiele dagplanning heb .

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Elineloves wrote:

Punniken (of klosje breien) is een techniek om met een draad van (meestal) wol en een klosje en een haaknaald een streng te maken. Van deze streng kunnen dan weer andere gebruiksgoederen worden gemaakt, of hij kan gebruikt worden als versiering. De techniek behoort tot de hobbyistische handwerktechnieken.

© Wikipedia.

Ja, ik had het zelf ook kunnen opzoeken idd. Ben lui, misschien maar wat gaan sporten.

Dank voor de verheldering.

Breien? Gats.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.