- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
helemaal krom gelegen om deze. Steve-O, sowieso 
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Zegt de ene prostituee tegen de andere:
"Wat vraag jij aan Sinterklaas?"
Zegt die andere:
"€ 50,- net als aan iedereen"
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Zegt die andere:
lol
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5828 votes
Flauw. Je vraagt iets voor Sinterklaas. En zelfs als dat al niet zo zou zijn klopt die eerste zin niet echt. Als je een mop zo duidelijk op moet zetten voor de clou, klopt ie al niet meer en is het leuke er w.m.b. af.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Wat is het toppunt van SM?
Een zweep op de muur plakken en je vrouw ertegenaan gooien.
Grof:
Waarom hebben joden zo'n hoedje met een puntje aan?
Dan kan je ze gemakkelijker aansteken.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Flauw. Je vraagt iets voor Sinterklaas. En zelfs als dat al niet zo zou zijn klopt die eerste zin niet echt. Als je een mop zo duidelijk op moet zetten voor de clou, klopt ie al niet meer en is het leuke er w.m.b. af.
Grappen uitleggen of ontleden is niet echt bevorderend voor... wat dan ook.
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5828 votes
Grappen uitleggen of ontleden is niet echt bevorderend voor... wat dan ook.
Een grap moet gewoon leuk zijn. Ik leg de grap niet uit, ik leg uit waarom ie niet klopt en daardoor niet leuk is. Hij klopt niet, omdat niemand vraagt wat je aan Sinterklaas vraagt. En ook andersom klopt ie niet. De dubbelzinnigheid klopt dus letterlijk van geen kant. Kan er ook niets aan doen. Of mag hier alleen gereageerd worden met op de grond kloppende smileys.(en ja ik snap best de ironie van iemand die bloedserieus in het Just a Joke topic op een grap ingaat). Wie zei ook alweer dat komedie een serieuze aangelegenheid is?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4896 votes
Eens. Wat een kutmop. En (vooral ook) door die reden idd.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Flauw. Je vraagt iets voor Sinterklaas.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Wat een onzin, natuurlijk vraag je iets aan Sinterklaas, hij is toch degene die je de cadeautjes komt brengen. Je vraagt iets voor je verjaardag of voor Kerstmis, maar je vraagt iets aan de Kerstman. Sinterklaas is de persoon én het feest, dus mag je allebei gebruiken - ik zeg echter al mijn hele leven aan.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Simpel toch? Je vraagt iets 'aan' Sinterklaas of je vraagt iets 'voor uw' Sinterklaas.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb blijkbaar ander gevoel voor humor, ik vond het wel leuk.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Ik vraag via Sinterklaas een bussel lange lonten (om uit te delen) 

Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik vond em ook leuk. Stelletje zeikerds. Verbaast me niks dat mister 'Captain Hindsight' blonde achter de kritiek zit.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zegt die andere:
En laat ze maar zeggen wat ze willen, het is een keigoeie. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
En laat ze maar zeggen wat ze willen, het is een keigoeie.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Wat een onzin, natuurlijk vraag je iets aan Sinterklaas, hij is toch degene die je de cadeautjes komt brengen. Je vraagt iets voor je verjaardag of voor Kerstmis, maar je vraagt iets aan de Kerstman. Sinterklaas is de persoon én het feest, dus mag je allebei gebruiken - ik zeg echter al mijn hele leven aan.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Kan ook anders. 'Ik heb het voor Sinterklaas en vraag het aan' 
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Vragen aan Sinterklaas kan niet,
omdat je hem nooit ziet.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Hoezo zie je hem nooit? Sinterklaas komt onder anderen thuis, bij scholen en verenigingen langs. Kinderen kunnen hem daar toch gewoon spreken?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik vraag het altijd aan Sinterklaas voor de zesde december via een brief in mijn schoen onder de schouw.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Dat is best fijn
maar dat weerlegt nog niet mijn stelling.
Trouwens, hier in het noorden van Nederland wordt eigenlijk alleen maar 'voor' gebruikt als het gaat om Sinterklaas. Ik kan dat het best demonstreren met wat voorbeeldzinnen. De volgende zinnen heb ik al vaak gehoord:
"Volgende week is het alweer Sinterklaas."
of:
"Wat wil je hebben voor Sinterklaas?"
Ik denk dat het in deze zinnen vooral gaat om het Sinterklaasfeest in het algemeen (pakjesavond) en niet om de persoon Sinterklaas.
Hoe het taaltechnisch precies in elkaar zit introduceert me niks. 
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5828 votes
Ik vond em ook leuk. Stelletje zeikerds. Verbaast me niks dat mister 'Captain Hindsight' blonde achter de kritiek zit.
Mensen die zeiken over zeikerds hebben toch echt de overtreffende trap gevonden. Verder is het toch altijd weer verbazingwekkend wat een lage standaard mensen hebben. Gewoon maar dom alles leuk vinden. Is van alle tijden, mensen de mond snoeren die kritiek hebben. Maar goed als mensen kunnen lachen om incorrecte woordspelingen (nota bene linksom en rechtsom) alleen omdat het over seks gaat, mag dat hoor. Net zoals ik mag zeggen dat ik hem niet leuk vind en ik neem zelfs nog de moeite om uit te leggen waarom.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En iedereen maar lullen en zagen terwijl het topic 'Just a joke...' noemt. 
Ga anders naar het 'Taaltopic'.
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5828 votes
Houd toch op speedy. Wat is nou het probleem. Dat jij nou zo hard moet lachen om allerlei domme grapjes moet je lekker zelf weten, maar laat mij dan ook gewoon zeggen wat ik er van vind. Het interesseert me niet dat er taalfouten in staan, het gaat erom dat de grap niet meer klopt, wat snap je daar nu niet aan? Het gaat er nogmaals om dat het misverstand dat ontstaat in de grap onaannemelijk is omdat je en niet vraagt wat je aan Sinterklaas vraagt en je vraagt niet op zo'n manier wat je voor een individu voor prijs rekent. Daardoor klopt de grap niet. Ik snap eigenlijk niet wat je nu zelf aan het lullen en zagen bent. Wat is nu precies het probleem? Dat ik over het grapje van iemand anders durf te zeggen dat ik het niet leuk vind? Dat strookt niet met de ik-wil-aardig-gevonden-worden mentaliteit van speedy? Ik snap deze wegjaagmentaliteit niet zo (ga dan maar daar en daar heen, je moet niet zo zeuren etc. etc.) Ik ga en sta op het forum waar ik zelf wil. Of mogen we op deze site elkaar alleen veren (diep) in de reet steken? 400 pagina's aan grappen, maar o wee als ik 1x zeg dat een grap niet leuk is/niet klopt. Was gewoon een redelijk onschuldig bericht waar jullie vervolgens dan ontzettend moeilijk over gaan lopen doen, wat mij er toe noopt keer op keer uitleg te geven.Dat jij er een soort van afzeiken in ziet ligt echt aan je zelf.