- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Mooie overwinning van de Arend. Begin Lipowitz nog te vervloeken. Twee overwinningen in èèn tour, dan is die druk er wel af. Kan hij nog eens in de tour voor het klassement gaan.
Als hij zijn eerste week een keer verbeterd, dan kan hij zonder de grote 2 in de Giro of Vuelta een heel mooi klassement rijden
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
Prachtige overwinning hoor! Na de thriller met Van der Poel die nog werd bijgehaald, lukt het nu wel. Arensman heeft er sowieso keihard voor gewerkt en was in bijna elke zware bergrit wel een keer vooraan. Meer dan verdiend.
Pogacar en Vingegaard waren vandaag teveel in balans, maar zaten vandaag ook wel kapot. Zeker van veelvraat Pogacar verwacht je nog een aanval om zijn 22e etappe te winnen. Dat Arensman daar voor kan blijven is indrukwekkend.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Pogacar gefrustreerd over Vingegaard. Hij snapt toch wel, dat Vingegaard niet zijn energie gaat steken in op kop beuken om Pogacar ritzege 5 te geven. Dit was zijn enige kans. Het is een groot kampioen Pogi, maar slim is hij allerminst.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Voor het eerst sinds Joop in 1976 drie bergetappes won, dat er een Nederlander is die meer dan één bergetappe in één Tour wint. Grootse prestatie van Arensman, kan niet overschat worden.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Pogacar gefrustreerd over Vingegaard. Hij snapt toch wel, dat Vingegaard niet zijn energie gaat steken in op kop beuken om Pogacar ritzege 5 te geven. Dit was zijn enige kans. Het is een groot kampioen Pogi, maar slim is hij allerminst.
Dat Vingegaard niet op kop gaat sleuren, dat is inderdaad logisch.
Maar dat hij niets doet is niet logisch. Hij kon z'n tour hier goed maken door de rit te winnen en te tonen dat hij niet moet onderdoen van Pogacar. Een aanval op 5km van de meet had z'n tour alsnog gekleurd. Maar hij heeft het zelf niet geprobeerd.
Pogacar moest vandaag en gisteren echt niets doen, zijn tour is al geslaagd. Hij wint 4 etappes, de bollentrui en het algemene klassement. Z'n status en z'n gevoel voor eer hebben er voor gezorgd dat hij toch de volledig berg voor z'n rekening nam. Hij kon evengoed op 15km van de meet beginnen surplacen.
De overwinning van Arensman is veel mooier dan de tweede plaats van Vingegaard: Binnen 30 jaar weet iedereen dat nog. Maar dat Vingegaard tweede werd? Kijk naar de tour van 2002: de zege van Boogerd kent u nog. Maar wist u nog dat Josebi Beloki op de tweede plaats strandde in het eindklassement?
lang pee
-
- 3207 messages
- 1401 votes
Wat een geluk dat triestige vogel Vingegaard niet gewonnen heeft! Maar soms heb ik toch mijn twijfels over sommige andere renners hoor! Ik lees dat viervoudig winnaar Froome ook wel eens in nauwe schoentjes zou kunnen komen, door een verzorger.
Als ik dan weet dat ene Mauro Gianetti CEO is van een bepaalde ploeg...
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Arensman was zelfs de eerste Nederlandse renner ooit die een etappe in de Pyreneeen en in de Alpen won in een tour.
Ik heb de indruk dat we later te weten gaan komen dat Pogacar deze derde week niet op niveau was, maar dat Vingegaard dat door de rare strategie dat nooit doorhad.
We zien het morgen, als hij goed is gaat hij de vernieuwde Parijs winnen,
Voor vandaag een ontsnapper. Ik gun het Quinn Simmons wel eigenlijk.
Ja, dat wist ik. Raimundas Rumsas was derde.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
De overwinning van Arensman is veel mooier dan de tweede plaats van Vingegaard: Binnen 30 jaar weet iedereen dat nog. Maar dat Vingegaard tweede werd?
Over 30 jaar weten er meer mensen nog van één van de grootste tweestrijden ooit in de Tour, Pogacar vs Vingegaard, dan van de twee etappezeges van Arensman. Beat Breu is ook niet echt heel bekend meer.
Vergis je niet: vijf jaar op rij nu al dat twee mannen elkaar bevechten en de eerste twee plaatsen in het eindklassement bezetten. Sowieso is het hiervoor alleen Indurain gelukt om vijf jaar achtereen bij de beste twee te eindigen (en Armstrong natuurlijk, maar die laat ik maar buiten beschouwing, dat is een geval apart geworden). Nu doen twee mannen dat (Pogacar zelfs al zes maal op rij). Er kan zomaar nog 1 of meerdere jaren aan vastgeplakt worden, al kan het ook zo over zijn natuurlijk.
Dit is best wel een bijzonder tijdperk.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Blijkbaar start de tour volgend jaar met een ploegentijdrit (in Barcelona). Vind ik erg goed nieuws. Daarna gaan we de heuvels rond Barcelona in. De rest is uiteraard nog niet bekend.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Wat een geluk dat triestige vogel Vingegaard niet gewonnen heeft! Maar soms heb ik toch mijn twijfels over sommige andere renners hoor! Ik lees dat viervoudig winnaar Froome ook wel eens in nauwe schoentjes zou kunnen komen, door een verzorger.
Als ik dan weet dat ene Mauro Gianetti CEO is van een bepaalde ploeg...
Klinkt als veel bla-bla (clickbait).
Froome in nauwe schoentjes omdat hij iemand kende die iemand kende die ooit in doping deed.
Binnen de wielerwereld deed iedereen aan doping tussen 1994 en 2006. Iedereen kent dus iemand die met doping bezig was. Praktisch elke huidige ploegleider heeft zo'n verleden. Gianetti, maar ook alle andere ploegleiders die zelf op een fiets gezeten hebben.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Over 30 jaar weten er meer mensen nog van één van de grootste tweestrijden ooit in de Tour, Pogacar vs Vingegaard, dan van de twee etappezeges van Arensman. Beat Breu is ook niet echt heel bekend meer.
Mag toch hopen dat ik over 30 jaar spannender wielerverhalen kan vertellen aan mijn kinderen dan Jonas Vingegaard. Deze periode zal gekenmerkt worden door Pogacar, VD Poel en wellicht Evenepoel. Misschien Wout van Aert. Spraakmakende en kleurrijke renners. Maar Vingegaard? Mooie tweevoudig Tourwinnaar. Voor de rest kleurloos en anoniem.
Probleem is ook dat er van een echte tweestrijd geen sprake is. Pogacar heeft zijn vier Tour de France overwinningen met overmacht gewonnen. Vingegaard heeft zijn twee Tour de France overwinningen met overmacht gewonnen (alleen 2022 was een beetje spannend). Van echte spanning is nooit sprake geweest. Geen Fignon/LeMond momenten die we ons over 30 jaar nog zullen herinneren.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Mag toch hopen dat ik over 30 jaar spannender wielerverhalen kan vertellen aan mijn kinderen dan Jonas Vingegaard. Deze periode zal gekenmerkt worden door Pogacar, VD Poel en wellicht Evenepoel. Misschien Wout van Aert. Spraakmakende en kleurrijke renners. Maar Vingegaard? Mooie tweevoudig Tourwinnaar. Voor de rest kleurloos en anoniem.
Spanning wordt zwaar overgewaardeerd in het wielrennen, en zeker in de Tour de France. Verder wordt Vingegaard zwaar ondergewaardeerd. Deze periode de periode van Pogacar? Prima. Dan toch ook de periode waarin Pogacar twee keer verslagen werd door Vingegaard. Dat is iets dat bijvoorbeeld Merckx of Indurain niet overkomen is.
Vingegaard heeft nu sinds zijn debuut in de Tour vijf keer op rij top 2 gereden (even afkloppen voor dit jaar, dat duurt nog twee dagen). Dat is buitengewoon fenomenaal. Wie dat onderschat kijkt alleen naar spektakel, niet naar sport.
Dat de Tours tussen P. en V. per stuk niet spannend zijn, doet niets af aan het feit dat die twee nu al 5 jaar op rij de bovenste twee plaatsen behalen. Met gemak voor allebei. Zelfs verleden jaar toen V. net uit de lappenmand kwam gekropen hield hij nog drie minuten ofzo voorsprong op Evenepoel.
lang pee
-
- 3207 messages
- 1401 votes
Eddy Merckx, Bernard Hinault, Fignon, Lemond, Fausto Coppi, Bartali, Pantani,Pocacar, dat is een klein lijstje waar men nog lang zal over spreken, die triestige plant Vingegaard is men na twee jaar al met plezier vergeten....
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
"triestige plant".
Tja, daar is geen argument tegenop gewassen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
En Groves. 
Klopt.
De dominante periode van Froome ligt nog maar net achter ons, maar wie spreekt daar nog over? Was al een even grijs figuur als Vingegaard.
Anderzijds heeft ook Pogacar dit jaar ook wel gereden als Armstrong en Froome: Toeslaan in de eerste bergrit, en de rest van de ronde controleren. Misschien een beetje saai naar Pogi-normen, maar misschien was het ook van niet beter kunnen of willen.
lang pee
-
- 3207 messages
- 1401 votes
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ben Healy heeft de superstrijdlust gewonnen!
Publiek en jury belonen Ben Healy met de prijs voor de Superstrijdlust | sporza
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ik vermaak me wel met die nieuwe finish. Voortaan misschien varieren tussen dit, de klassieke manier en een eindtijdrit.
Net even gekeken welke ploegen het meest kleurloos zijn geweest deze tour. Ik denk dat Astana dat wint. Die heb ik echt nauwelijks zien fietsen.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Van Aert lijkt zich te bevrijden van een aantal jaar niet winnen van een touretappe en dit keer ook met een hele goede teamstrategie.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
Ja dit is wel heerlijk zo. Ik gun het hem zo ontzettend. Dus volgend jaar maar een team rondom Van Aert en vrijbuiters? Dan kan Vingegaard alsnog 2e worden met een luxe knecht. Het blijft gewoon zo ingewikkeld dat er ene Sloveen veel beter nu 2 jaar op rij. Dan is het zonde wanneer je zoveel mogelijke etappewinsten in de ploeg hebt. Ik denk ook dat Vingegaard ook 2e kan worden zonder ploeg in dienst van hem.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Visma is er op de laatste dag dan toch in geslaagd om Pogacar bergop te laten lossen.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
Volgende Tour de France maar 30 etappes doen?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
We deden het niet slecht deze ronde:
BELGIË:
1) Lille - Lille: Jasper Philipsen
3) Valenciennes - Dunkerque: Tim Merlier
5) Caen - Caen: Remco Evenepoel
9) Chinon - Chateauroux: Tim Merlier
15) Muret - Carcassonne: Tim Wellens
21) Mantes-la-Ville - Paris: Wout Van Aert
Beste eindnotering: 22) Xandro Meurisse (+01h43;46)
NEDERLAND:
2) Lauwin-Planque - Boulogne-sur-Mer: Mathieu Van Der Poel
14) Pau - Superbagnères: Thymen Arensman
19) Albertville - La Plagne: Thymen Arensman
Beste eindnotering: 12) Thymen Arensman (+00h52;41)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Dan denk ik nog altijd even aan de periode 2006-2013. Maar liefst acht tours zonder etappezege uit Nederland.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4509 votes
Dan denk ik nog altijd even aan de periode 2006-2013. Maar liefst acht tours zonder etappezege uit Nederland.
Mart Smeets schreef in 2009 het boekje 'Het Laatste Geel'. Niet over een eindwinnaar maar überhaupt een dagje de gele trui. Dat was Breukink in 1989. Voor Nederland was dat toen al 20 jaar niet meer voorgekomen. Pas 10 later met Mike Teunissen kwam daar verandering in. 30 jaar zonder ook maar een dag de gele trui, dat is eigenlijk nog bijzonderder.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Mart Smeets schreef in 2009 het boekje 'Het Laatste Geel'. Niet over een eindwinnaar maar überhaupt een dagje de gele trui. Dat was Breukink in 1989. Voor Nederland was dat toen al 20 jaar niet meer voorgekomen. Pas 10 later met Mike Teunissen kwam daar verandering in. 30 jaar zonder ook maar een dag de gele trui, dat is eigenlijk nog bijzonderder.
Dat steekt ook wel schril af tegen de 9 gele trui-dragers die we in de jaren '80 hadden: Zoetemelk, Knetemann, Hanegraaf, Van der Poel, Van de Velde, Nijdam, Lubberding, Van Vliet en Breukink.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Toch knap dat zo'n bloempot Pogacar naar een nog hoger niveau weet te tillen en zonder die bloempot er een helemaal eentonig klassement was geweest de afgelopen jaren.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
We doen ook niet aan wielrennen en wanneer we dat wel doen dan rijden we over een vlak parcours. In dat kader vind ik het niet vreemd dat we niet uitblinken in wielrennen en wanneer we dat wel doen het gaat om sprinters die boven komen drijven.
lang pee
-
- 3207 messages
- 1401 votes
We doen ook niet aan wielrennen en wanneer we dat wel doen dan rijden we over een vlak parcours. In dat kader vind ik het niet vreemd dat we niet uitblinken in wielrennen en wanneer we dat wel doen het gaat om sprinters die boven komen drijven.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Nou ben ik totaal niet van de f1, niettemin zou verstappen er verstandig aan doen van renstal te veranderen. Je kan meervoudog wereldkampioen zijn maar daarnaast wil je achteraf kunnen zeggen voor en in een mercedes tehebben gereden ipv enkel in een red bull.