• 183.287 movies
  • 12.653 shows
  • 35.009 seasons
  • 658.427 actors
  • 9.490.666 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

starbright boy (moderator films)

• 22680 messages
  • 5292 votes

Het is definitief. Pogacar gaat inderaad de Vuelta rijden. Stond eigenlijk al vast. maar nu is het officieel. Pleog is verder Almeida in de rol van Del Toro, verder ook nog Sivakov, Oliveira, Vine, Novak , Torres en Vermaerke.

Graaf Machine

• 10342 messages
  • 1577 votes

starbright boy wrote:

Het is definitief. Pogacar gaat inderaad de Vuelta rijden. Stond eigenlijk al vast. maar nu is het officieel. Pleog is verder Almeida in de rol van Del Toro, verder ook nog Sivakov, Oliveira, Vine, Novak , Torres en Vermaerke.

Mooi, ben echt voor dat Pogacar de Vuelta wint. Kan toch niet zo zijn dat hij die ronde niet op zijn zegekar zou binden (wat Indurain dus wel lukte, ik bedoel die ronde niet op zijn zegekar binden).

Als grote, maar niet super, ronderenners als Nibali en Vingegaard wel alle drie de Grote Ronden op hun palmares hebben staan, dan kan Pogacar niet achterblijven.

AGE-411

• 10347 messages
  • 751 votes

Pogacar zet een indrukwekkend rijtje etappezeges in grote rondes neer. 35 stuks reeds

VUELTA2019

9) Andorra La Vella (AND) - Cortals d'Encamp (AND)

13) Bilbao - Los Machucos

20) Arena de San Pedro - Plataforma de Gredos

TDF2020

9) Pau - Laruns

15) Lyon - Le Grand Colombier

20) Lure - Planche des Belles Filles (ITT)

TDF2021

5) Changé - Laval (ITT)

17) Muret - St-Lary-Soulan Col du Portet

18) Pau - Luz-Ardiden

TDF2022

6) Binche (BE) - Longwy

7) Tomblaine - Super Planche Des Belles Filles

17) Saint-Gaudens - Peyragudes

TDF2023

6) Tarbes - Cauterets-Cambasque

20) Belfort - Le Markstein

GIRO2024

2) San Francesco al Campo - Santuario di Oropa

7) Foligno - Perugia (ITT)

8.) Spoleto - Prati di Tivo

15) Manerba del Garda - Livigno (Mottolino)

16) Laas - Santa Cristina Val Gardena (Monte Pana)

20) Alpago - Bassano del Grappa

TDF2024

4) Pinerolo - Valloire

14) Pau - St-Lary-Soulan Pla d'Adet

15) Loudenvielle - Plateau de Beille

19) Embrun - Isola 2000

20) Nice - Col de la Couillole

21) Monaco - Nice (ITT)

TDF2025

4) Amiens - Rouen

7) St-Malo - Mûr-de-Bretagne

12) Auch - Hautacam

13) Loudenvielle - Peyragudes (ITT)

TDF2026

3) Granollers - Les Angles

6) Pau - Gavarnie-Gèdre

10) Aurillac - Le Lioran

14) Mulhouse - Le Markstein

19) Gap - Alpe D'Huez

happie

• 6274 messages
  • 426 votes

Daar komen er in de Vuelta vast nog wel 4 of 5 bij.

SergioMalick

• 1308 messages
  • 1987 votes

Ik krijg toch wel weer zin in de Vuelta. De winnaar kunnen we alvast opschrijven, maar de aanwezigheid van Wv Aert, Carapaz en Pedersen doet me wel goed. Heb ook even de etappes vlug doorgenomen en dat kan nog wel eens een hele zware ronde worden. Veel "vlakkere" etappes die stiekem toch veel hoogtemeters hebben.

Voorspelling:

1. Pogacar

2. Carapaz

3. Gall

Verder ga ik natuurlijk een beetje supporteren voor de Jumbo-ploeg in jacht op de etappes en eventueel sprintklassement. Is misschien wel een keer goed voor die ploeg als ze een keertje niet voor klassement rijden in een grote ronde. Met V Aert en Brennan heb je in ieder geval twee uitstekende afmakers. En dan tenslotte zijn winnaars uit de lage landen ook van harte welkom.

• 22680 messages
  • 5292 votes

Er doet ook weer best een hoop jonger talent mee. Ik gok op Pogacar voor de winst en Gall en een jong talent op het podium. Pogacar begon ooit ook met een derde plek in de Vuelta. Carapaz voor de bergtrui.

Ook de Tour de L avenir begint bijna. De winnaar van vorig jaar was ene Paul Seixas en als alle verwachtingen uitkomen zou die van dit jaar weleens Lorenzo Finn kunnen heten. Won al de babygiro en was vorig jaar al vierde in de tour de L'avenir en is een van de grote opkomende renners (en die kunnen ze ook in Italie wel gebruiken) voor grote rondes in de toekomst. maar er zijn ook een paar Belgen één Nederlander (Jurgen Zomermaand) die wellicht iets kunen in de bergen of in het klassement

SergioMalick

• 1308 messages
  • 1987 votes

Pogacar hard gevallen en uit de Vuelta gestapt. Heel erg sneu voor deze geweldenaar...

Voor de spanning in het klassement is het wel goed, maar op deze manier is het nooit leuk en wenselijk. Helaas is Roglic vandaag ook gevallen, maar kan wel door. Het zou wel een stunt zijn mocht hij deze Vuelta gaan winnen.

• 22680 messages
  • 5292 votes

Pogacar valt normaal echt bijna nooit. Bij mijn weten voor het eerst dat hij door een val is afgestapt en buiten deze alleen een paar kleine valletjes zonder veel erg. Algemeen klassement kan nu wel alle kanten op. Mas in het rood.. Dat zou na drie keer tweede en een keer derde ook wel een stunt zijn. Gevoelsmatig neig ik zelf wat eerder naar winst voor Felix Gall of misschien wel Oscar Onley. Roglic kan ook nog op recordjacht.

eRCee

• 13456 messages
  • 1983 votes

Pogacar valt wel vaker (Milaan-Sanremo dit jaar nog fors en ook Strade Bianche met Pidcock denk in 2025, vorig jaar ook nog in de Tour met Johanessen). Daarnaast regelmatig bijna missers, zoals recent nog met Mas en ook paar jaar geleden in de Tour met Vingegaard scheelde het een haartje. Hij lijkt soms wat nonchalant en bij het dalen vrij veel risico's te nemen. Maar hij is erg robuust en loopt bijna nooit een blessure op.

• 22680 messages
  • 5292 votes

Pogacar heeft bijgetekend tot 2032. Als hij elk jaar de tour zou winnen heeft hij er uiteindelijk 11 aan het einde van dat contract.

Graaf Machine

• 10342 messages
  • 1577 votes

starbright boy wrote:

Pogacar heeft bijgetekend tot 2032. Als hij elk jaar de tour zou winnen heeft hij er uiteindelijk 11 aan het einde van dat contract.

Dat gaat hij niet doen denk ik.

Ik denk dat hij wel het record tourzeges gaat halen, maar hooguit zeven. Het totaal aantal grote ronden moet ook mogelijk zijn, maar dan moet hij er nog zes winnen (om Merckx voorbij te steken). Sowieso zal de Vuelta hoog op zijn lijst staan, want hij wil bij die andere negen renners horen die alledrie de Grote Ronden gewonnen hebben. Het aantal Touretappes moet ook wel haalbaar zijn. Hij staat nu op zesentwintig, dus nog tien stuks.

Wat makkelijker te halen is, is het monumenten record. Hij staat nu op dertien. Met nog zeven is hij ook daar Merckx voorbij. Maar hij zal in elk geval Parijs - Roubaix nog willen winnen.

En natuurlijk wil hij nog minimaal één keer wereldkampioen worden, maar liefst nog twee keer, om daar ook in zijn eentje bovenaan te staan.

Ja, voor een renner die 28 is (nou ja, over twee weken dan), zijn veel van die doelen bereikbaar, maar ik denk ook dat een lichaam, hoe sterk ook, een maximum heeft, en dat wie vroeg piekt misschien ook vroeger 'op' is. Het kan zo dat Pogacar nog drie goede seizoenen heeft en dat het dan gedaan is. En de nieuwe lichting is al uit de startblokken.

Uiteraard ga ik in dit hele verhaal uit van het eergevoel van Pogacar, maar dat heeft hij volgens mij in overvloed.

Gretz

• 103 messages
  • 309 votes

Botic nog drie potjes verwijderd van de grootste sportprestatie in 30 jaar

Graaf Machine

• 10342 messages
  • 1577 votes

Dat Visma is lekker feest aan het vieren, daar in Spanje. Vandaag alweer ritzege 7 meen ik.

• 22680 messages
  • 5292 votes

Gigantische doorbraak van Brennan en een van Aert in vorm. En geen echt klassement zodat beiden volop eigen kansen krijgen. En van Aert gaat ook nog eens Groen winnen.

Betekent wel dat Brennan in een lastige positie komt (waar eerder Kooij in zat). Bij Visma gaat hij zeer waarschijnlijk niet mee naar de Tour, terwijl hij daar waarschijnlijk wel etappes zou winnen,.Visma is te gefocusd op het klassement daar. We hebben nu (en zeker gisteren) gezien hoe snel Brennan nu al is. Die zal vast naar de Tour willen en op zijn 21e vol ambitie zitten.

En ander team, maar een jonge Sloveen (20) die zesde staat in zijn eerste grote ronde. Dat vind ik ook opvallend. Al is hij meer een stiekeme meesluiper dan een opvallende renner nu.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.