• 179.271 movies
  • 12.295 shows
  • 34.142 seasons
  • 649.819 actors
  • 9.396.779 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

mjk87 (moderator films)

• 14596 messages
  • 4552 votes

mister blonde wrote:

Zei er nou iemand dat Groenewoud max 5de zou worden

Ik zal dat vast geroepen hebben (of hier of elders). Maar heel vreemd was dat niet. Wat Groenewoud gisteren liet zien, al in de halve finale, dat was echt toch een wereld van verschil met alle voorgaande races dit toernooi? Zelfs de dag ervoor op de 1500 meter kwam het er niet uit. Een beetje die punch missen, allemaal net niet, wat verloren rondrijden ook met een zekere gelatenheid.

Gisteren was klasse en ik vraag me dan echt af: waar was deze Groenewoud (of die van het OKT) de twee weken hiervoor?

mister blonde

• 12709 messages
  • 5847 votes

Tja, dit was het nummer waar ze echt voor gekomen was. De andere onderdelen mocht ze doen (en waarom zou ze dat niet doen) omdat er geen betere waren of mensen afhaakten. In NL wordt je wel erg snel afgeschreven als je niet de een na de andere gouden medaille op een hoop rijdt.

mjk87 (moderator films)

• 14596 messages
  • 4552 votes

Er is wel een verschil tussen net geen medailles halen (dat is geen schande) en steeds kleurloos ergens in de middenmooi eindigen. Terwijl ze op het OKT wel liet zien die afstanden echt aan te kunnen vallen.

De 1500 was qua resultaat nog wel redelijk (niet per se de plek, maar veel vrouwen dicht bij elkaar dus relatief kort van het podium af nog) maar die versnelling gisteren bij de massastart en dat gif erin, die heb ik ook vrijdag geen seconde gezien. Kan ook iets mentaals zijn geweest.

mister blonde

• 12709 messages
  • 5847 votes

Bij jou misschien. Soms valt het nu eenmaal wat tegen, dat is sport. Om iemand dan af te schrijven is gewoon onzin (zoals blijkt). Dat hebben we zelfs bij Jens van t Wout gezien, die al verguisd werd voor hij goed en wel begonnen was en vervolgens iets unieks presteert. Maar prima. Als je zo stellig een voorspelling doet, er dan zo ontzettend naast zit en je dan toch nog blijft volhouden, ben je zelf ook wel echt een topper hoor.

SergioMalick

• 1241 messages
  • 1858 votes

Objectief gezien vond ik de mooiste prestatie die van Franjo Von Allmen. Verder hebben er een aantal mij ontroerd, met natuurlijk een aantal prachtige Nederlandse winnaars. Vooral de afgelopen dagen met Bergsma en Rijpsma de Jong waren magnifique. En dan verder nog de pure klasse van Jens van t Wout en Xandra Velzeboer. Femke Kok en Leerdam waren vanzelfsprekend ook heel mooi, maar die overwinningen raakte me emotioneel gezien niet zo.

Graaf Machine

• 9891 messages
  • 1437 votes

Je zal dan ook maar buitenlander zijn en het langebaanschaatsen saai vinden. En dan word je overgehaald om toch maar de mass start te gaan kijken, want dat is zo'n mooi tactisch spelletje.

Ben je na die rit van Jorrit ook gelijk daarvan genezen.

IH88

• 9761 messages
  • 3190 votes

De vier halve finales waren allemaal spannender dan de twee finales. Waarom de puntentelling niet gewoon doortrekken naar de finale. Chaos en spanning verzekerd. Voor de rest eens met Graaf Machine. De massastart gisteren (zowel mannen als vrouwen) was geen goede reclame voor het langebaanschaatsen. Amateuristisch en saai (de twee finales), met veel schaatsers (misschien wel 90% van het peloton) die geen idee hebben hoe je zo'n massastart moet aanvliegen. Terug naar de tekentafel.

Ps. En dan wil Bergsma voor de OS over 4 jaar zelfs twee hoge plekken op de matrix voor de massastart haha. Keep on dreaming..

mjk87 (moderator films)

• 14596 messages
  • 4552 votes

IH88 wrote:

De vier halve finales waren allemaal spannender dan de twee finales. Waarom de puntentelling niet gewoon doortrekken naar de finale. Chaos en spanning verzekerd.

Een andere puntentelling dan. De finale was juist hetzelfde als de halve finales. Maar omdat het enkel om de top 3 gaat (en niet de top 8 ) is de finale sprint de enige die telt, zelfs de nr 3 pakt meer punten dan je kan halen uit alle vorige tussensprints. Dan zou elke sprint bijvoorbeeld evenveel moeten opleveren.

Graaf Machine

• 9891 messages
  • 1437 votes

Ik had gisteren een ander format in gedachten voor de massastart.

16 landen plaatsen zich, en elk land heeft twee rijders. Dan wordt er eerst een voorronde gereden met één rijder uit elk land, en de 8 snelsten (zonder die rare tussensprints, dat is nergens voor nodig), gaan naar de finaleronde, waarin ze allemaal hun tweede rijder ook mogen inzetten.

Dan is het de keus om eerst je sterkste rijder te laten rijden, zodat je zekerder bent van een finaleplaats, of eerst je tweede rijder in te zetten, zodat je sterkste rijder in de finale (als je die dan haalt !!) nog fitter is.

In elk geval moet elk land dat in de finale rijdt over twee rijders kunnen beschikken. Nu zat Giovannini en Stolz alleen, en dan ga je uiteraard niet teveel energie steken in het terughalen van een vluchter.

Maar daar zullen ook wel weer allemaal haken en ogen aan zitten.

In elk geval: gisteren genoten van Bergsma, maar dat was chauvinistisch genieten. Als het Swings, Stolz, Giovannini of een ander was geweest, had ik het een rukrace gevonden.

Graaf Machine

• 9891 messages
  • 1437 votes

Groot drama voor Canada. De enige titel in het universum die er toe doet moeten ze aan de zuiderburen laten. Ik verwacht drie dagen nationale rouw.

mister blonde

• 12709 messages
  • 5847 votes

En dat terwijl ze de Amerikanen het grootste gedeete van de wedstrijd compleet wegspeelden.

Graaf Machine

• 9891 messages
  • 1437 votes

Maakt de overwinning voor de Amerikanen wel mooier natuurlijk. Geen overwinning zo mooi als de onverdiende.

mister blonde

• 12709 messages
  • 5847 votes

Haha. Dat is een kwestie van perceptie

Maar ik vond het weer een fantastische OS. Genoten.

Graaf Machine

• 9891 messages
  • 1437 votes

Ik heb ook geweldig genoten van deze Olympische Spelen. Jammer dat het weer zo lang duurt tot de volgende. Konden ze maar elke week zijn.

starbright boy (moderator films)

• 22473 messages
  • 5142 votes

Nog een kilometer of zes dus misschien ben ik wel veel te vroeg, maar op de eerste serieuze eendagskoers van het nieuwe jaar blijkt MVDP weer te domineren. Er zijn twee extreem dominante wielrenners in het fietsen vandaag de dag. Van der Poel in het krachtige eendagswerk en Pogacar overal. De rest koerst een paar niveaus lager,

Ben dit seizoen qua rondes vooral benieuwd naar Del Toro. Dat is de grootste kandidaat om bij Pogi in de buurt te komen. Jammer dat het dezelfde ploeg.

Graaf Machine

• 9891 messages
  • 1437 votes

Evenepoel is volgens mij wel erg dominant in tijdrijden.

starbright boy (moderator films)

• 22473 messages
  • 5142 votes

Dat is waar. Maar ook alleen daar.

Graaf Machine

• 9891 messages
  • 1437 votes

Ja, alleen daar. Maar het is een hele mooie discipline vind ik. En als je daar in uitblinkt, dan is dat wel een vermelding waard.

Pogacar overal dominant.

Van der Poel mededominant in ééndaagse koersen (of uitgezochte etappes in meerdaagse koersen).

Evenepoel mededominant in tijdritten.

(mededominant omdat waar Van der Poel en Evenepoel domineren, Pogacar natuurlijk ook keihard meedoet).

Een dominante massasprinter is er momenteel geloof ik niet. Maar dat zal Pogacar ook wel heel goed kunnen, denk ik.

Edit: Evenepoel is best een vreemd mannetje soms, maar 26 jaar en dan al zo'n imposante erelijst... en dan wordt hij vaak toch wel misprijzend bejegend. Ik houd daar niet van. Wielrenners mogen best de eer krijgen die ze verdienen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.