- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
SammyK
-
- 33 messages
- 474 votes
Tour is al beslist, zoals verwacht. Pocagar is gewoon fenomenaal. Het is jammer voor de spanning, maar goed welke Tour is echt al spannend geweest? Niet veel. En ik zou zeggen: gewoon genieten van Pocagar want zo'n renner zal je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven kunnen aanschouwen.
SammyK
-
- 33 messages
- 474 votes
Tim Merlier met zijn 2de op rij! Beste sprinter ter wereld, heeft hij zeker vandaag bewezen. Wat een klasbak.
starbright boy (moderator films)
-
- 22603 messages
- 5253 votes
Zoals al verwacht bewijzen Del Toro en Sexas vandaag weer dat de toekomst aan hen is.
Graaf Machine
-
- 10148 messages
- 1533 votes
Alweer de 25ste ritzege voor Pocagar. Dat record van Cavendish, waar die zo lang voor heeft moeten knokken, blijft zo niet heel lang meer staan, lijkt het.
Hoewel ik het saai begin te vinden, vind ik het ook fenomenaal om mee te mogen maken. Zo'n renner ga ik waarschijnlijk nooit meer zien.
Graaf Machine
-
- 10148 messages
- 1533 votes
Zoals al verwacht bewijzen Del Toro en Sexas vandaag weer dat de toekomst aan hen is.
Hopelijk maakt Bernard Hinault nog mee dat Paul Seixas de Tour wint.
Een Nederlandse Tourwinnaar zal onze Joop waarschijnlijk niet meer meemaken.
-
- 22603 messages
- 5253 votes
Hoewel ik het saai begin te vinden, vind ik het ook fenomenaal om mee te mogen maken. Zo'n renner ga ik waarschijnlijk nooit meer zien.
Dat ja. Ik had echt nooit gedacht mee te maken dat er een renner was die grote ronde's ging winnen en pakweg de ronde van Vlaanderen. Een combinatie waarvan veel gezegd dat dat niet meer kon in deze tijd.
-
- 22603 messages
- 5253 votes
Hopelijk maakt Bernard Hinault nog mee dat Paul Seixas de Tour wint.
Een Nederlandse Tourwinnaar zal onze Joop waarschijnlijk niet meer meemaken.
Normaal ligt dat niet aan Hinault. Die is 71. Die heeft normaal nog wel een decennium ofzo. En Seixas is de eerste Fransman die de opvolger van Hinault is genoemd waarbij ik dat nog wel zie gebeuren. Er lijkt ook echt een goede kop op te zitten die met de druk om kan gaan.
Geweldig nieuw bergje trouwens. Mag van mij zo elke twee, drie jaar terugkomen. Heerlijk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14826 messages
- 4655 votes
Vandaag zelf de Col du Haag gefietst, leuk om enkele uren later dat ding op tv te zien.
Gendarmerie had boven echter alles afgesloten en daar stonden we allemaal als fietsers. Zou nog uren duren voor er renners kwamen, je had iedereen makkelijk weg kunnen hebben maar ja. Met wat klauteren door het bos langs de weg en een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid weer een weg naar het dal kunnen vinden.
Graaf Machine
-
- 10148 messages
- 1533 votes
Normaal ligt dat niet aan Hinault. Die is 71. Die heeft normaal nog wel een decennium ofzo. En Seixas is de eerste Fransman die de opvolger van Hinault is genoemd waarbij ik dat nog wel zie gebeuren. Er lijkt ook echt een goede kop op te zitten die met de druk om kan gaan.
Geweldig nieuw bergje trouwens. Mag van mij zo elke twee, drie jaar terugkomen. Heerlijk.
Hinault is inderdaad jonger dan ik ik gedachten had. Dat had ik zelf ook moeten weten. Hij stopte, zoals hij al lang had aangekondigd, op zijn 32ste met wielrennen. En dat is nog maar 40 jaar geleden. Het lijkt wel 60 jaar geleden. 
Natuurlijk had Fignon de laatste Franse Tourwinnaar kunnen zijn, maar die greep er, zoals bekend, net naast. Anderen? Jeff Bernard? Charlie Mottet? Richard Virenque? Het had gekund, maar grote Tourwinnaars zouden ze nooit zijn geweest.
Natuurlijk is het ook prima om een kleine Tourwinnaar te zijn.
-
- 22603 messages
- 5253 votes
Ik denk nog aan Romain Bardet die er maar dik vier minuten vanaf zat in zijn beste jaar. En twee keer podium reed. Hij miste een beetje het exposieve van een winnaar en kon niet tijdrijden. Maar in zijn beste jaren een zeer goed ronderenner. Ook Pinot en Peraud (wie kent Peraud nog?) waren beiden podiumklanten. Maar beiden minder stabiele wielrenners dan Bardet.
Graaf Machine
-
- 10148 messages
- 1533 votes
Ja, goede toevoegingen. Pinot en Bardet heb ik nooit echt als kandidaten gezien, maar dat is ook een gevoel natuurlijk. Peraud, ja die ken ik nog. Maar was hem wel vergeten. Was toch ook wel goed op zijn oude dag. Hoewel die Tour van 2014 wel wat ontsiert werd door de ellende in de kasseien-etappe (Lars Boom!!, eindelijk weer een Nederlandse etappezege). Het verschil met Nibali was toch ook ruim 5 minuten meen ik me te herinneren.
De Fransen hebben er toch dichter langsgescheert dan ik in mijn geheugen heb. Veel net-niet renners. Ik gun ze ook echt wel weer eens een net-wel renner. Of een duidelijk-wel renner. Van mij mag Seixas het stokje van Pogacar over nemen.