- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Of om het maar in mijn favoriete sport termen te zeggen: Pogacar is de Bobby Fischer van het wielrennen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Er zijn jaren geweest dat de eerste bergetappes uit aftasten bestonden, maar dit is geweldig. Wat een slagveld. En dat is aan Pogacar te danken, die gaat gewoon, die rekent niet. Heerlijk.
Dit dus. Heerlijk om naar te kijken.
Ook leuke gevechten op de achtergrond. Lipowiitz vs Onley bijvoorbeeld en even diaarvoor de coup van diezelfde Lipowitz die Roglic onttroont als kopman binnen zij team. Je ziet gewoon het moment dat zijn team hem laat gaan. De honger die hij erna had was ook een hoogtepunt.
Genieten geblazen vandaag. Ik vind geen sport mooier.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Ik ben het absoluut eens met het bovenstaande. Toch was er vandaag ook wel weer zo'n gevoel van: "niet nu al de grote Pogi Show". Voor de spanning betekent het gewoon weinig goeds. En gelijk krijg je het gevoel dat het Vingegaard ook de komende jaren niet gaat lukken. Het is gewoon hopen dat er nog iemand doorheen komt van de jongere lichting die zich kan gaan meten met Pogacar. En dan is het ook zonde dat jongens als Del Toro, Almeida en Ayuso bij UAE rijden.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik ben het absoluut eens met het bovenstaande. Toch was er vandaag ook wel weer zo'n gevoel van: "niet nu al de grote Pogi Show". Voor de spanning betekent het gewoon weinig goeds. En gelijk krijg je het gevoel dat het Vingegaard ook de komende jaren niet gaat lukken. Het is gewoon hopen dat er nog iemand doorheen komt van de jongere lichting die zich kan gaan meten met Pogacar. En dan is het ook zonde dat jongens als Del Toro, Almeida en Ayuso bij UAE rijden.
De grote pogishow, maar dan is er zomaar een Fignon, die de boel uitelkaar knalt. Het is echt niet makkelijk om enkele jaren achtereen de boel te runnen. Maar het is prachtig om te zien hoe iemand dat wel probeert.
Justus18
-
- 691 messages
- 79 votes
Misschien ging dat vroeger wel zo, maar sinds Mart Smeets met pensioen is wacht de Tour weer op iemanden.
Moeten we "Parijs is nog ver" ook maar schrappen?
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
En de Tour win je in bed.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik ben het absoluut eens met het bovenstaande. Toch was er vandaag ook wel weer zo'n gevoel van: "niet nu al de grote Pogi Show". Voor de spanning betekent het gewoon weinig goeds.
De eerste Tour die ik een beetje zag was die van 1979, sinds 1980 volg ik de Tour. Dat zijn nu zo'n 46 edities. Ik denk dat het veel is als er van die 46 edities 15 waren waarin het nog spannend was na de helft van de Tour.
Soms leek het spannend, maar wist je eigenlijk al wel wie er zou gaan winnen. Nu is het nog een beetje spannend omdat er nog zoveel komt. Eerst vandaag de klimtijdrit maar eens.
Gelukkig is de Tour veel meer dan het Algemeen Klassement.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Bij Fignon Hinault ben ik eigenlijk nog steeds benieuwd wat er nou gebeurd was als Fignons verloren jaren (85 en 86 met name maar met blessures en operaties en nauwelijks een wedstrijd met gevolgen voor de rest van zijn Tours) niet waren gebeurd. Hadden we dan Fignon minimaal vijf keer zien winnen en Hinault maar vier keer? In 1985 was het ook al niet meer de Hinault van 78 tot 82.
Ook het team van UAE is beter in orde dan Visma en de chaos-strategie van de afgelopen dagen waarbij veel energie is gebruikt door Visma werkt niet, en hou je niet de hele ronde voor als je niet een absolute topper bent Verder kun jje afvragen of Jorgensen goed genoeg is om een schaduwkopman te zijn. UAE lijkt de ontbrekende Almeida prima op te vangen. Wellens rijdt zijn beste tour ooit en Narváez neemt een groot deel van de rol van Almeida op zich (zonder een eventueel klassement).
Evenepoel is een vraagteken. Leek even op 10 minuten te gaan binnenkomen, maar toonde veel mentale klasse.
Pogacar is een unieke renner die een mooie lach heeft maar naar verluid best hard kan zijn naar zijn staf. Ik heb begrepen dat hij na 22 en 23 hard in zijn trainingsstaf ingreep en dat er mensen zijn vervangen. Pogacar is bloiedfanatiek en heeft weleens gezegd dat zijn doel is om als een van de beste renners ooit met pensioen te gaan. Hij heeft een kant die niet openbaar is. En dat is ook nodig.
Hij blijft hooi op zijn vork nemen, want het lijkt erop dat hij zij doelen na de tour de Vuelta (voor het eerst sinds 2019 en de ronde van zijn doorbraak) , de ronde van Lombardijen en het WK zijn. Ook heel anders dan de renners die praktisch na de tour (of na San Sabastian of zo) de winter in gaan.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja, het is altijd afvragen wat er gebeurd was als een renner niet verloren jaren had gekend. Zo zou Lemond ook best 5 keer de Tour hebben kunnen winnen. Eigenlijk was hij in '85 al de sterkste, maar gezien zijn ijzersterke return na zijn jachtongeluk, had hij eind jaren '80 wel meer Tours kunnen winnen.
Voor mij is Lemond ook één van de grootste Tourrenners ooit, ook al heeft hij *slechts* drie zeges.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6852 votes
en de chaos-strategie van de afgelopen dagen waarbij veel energie is gebruikt door Visma werkt niet
Dat mag je wel concluderen. Visma heeft zijn eigen kopman en de rest van de ploeg ermee opgeblazen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Dat mag je wel concluderen. Visma heeft zijn eigen kopman en de rest van de ploeg ermee opgeblazen.
Tja, je moet een strategie kiezen tegen de oppermacht van Pogacar. En dan is het een foute strategie, dat kan. Maar het is wel een strategie. In de jaren van Froome, Armstrong en Indurain werd er door de concurrenten helemaal geen strategie gekozen, die reden alleen maar mee voor de tweede plek, en vonden dat eervol.
Visma heeft gegokt, en wellicht verloren, maar ze gokten in elk geval wel. Daarvoor een pluim.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Hij blijft hooi op zijn vork nemen, want het lijkt erop dat hij zij doelen na de tour de Vuelta (voor het eerst sinds 2019 en de ronde van zijn doorbraak) , de ronde van Lombardijen en het WK zijn. Ook heel anders dan de renners die praktisch na de tour (of na San Sabastian of zo) de winter in gaan.
Vind ik wel een zwaktebod van Vingegaard. Pogacar en Evenepoel rijden ook in het voor- en najaar en zijn echt niet minder fris in Tour dan Vingegaard. Waarom zou je als Vingegaard niet de Ronde van Vlaanderen kunnen rijden of de Amstel Gold Race/Luik-Bastenaken-Luik (waar hij meer kans maakt). Daarna nog de rest van april en de hele maand mei vrij.
Daarnaast is het toch ook gewoon veel leuker om wedstrijden te rijden, dan alleen maar hoogtestages. Ik vraag me wel eens af waarom Vingegaard wielrenner is geworden. Het hele jaar door hoogtestages om dan in juli drie weken Tour te rijden. Is dat waarom je als klein jochie wielrenner bent geworden? Wat Pogacar, Evenepoel en VD Poel doen lijkt me veel leuker eerlijk gezegd. En dan zijn vrouw nog zeuren omdat Jonas te weinig thuis is. Wat doet die vent allemaal de rest van het jaar als er geen Tour is of geen hoogtestage
.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6852 votes
Visma heeft gegokt, en wellicht verloren, maar ze gokten in elk geval wel. Daarvoor een pluim.
Het had allemaal wat minder gekund. Dan zou Jorgensen niet al op de Soulor in de problemen zijn gekomen en had Vingegaard de schade wellicht nog kunnen beperken.
Maar goed. Ik was ook optimistisch na de eerste week. Vinegaard leek mee te kunnen met Pogacar en na het uitvallen van Almeida zag ik nog kansen voor het klassement. Dat kan nu de prullenbak in.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Vind ik wel een zwaktebod van Vingegaard. Pogacar en Evenepoel rijden ook in het voor- en najaar en zijn echt niet minder fris in Tour dan Vingegaard. Waarom zou je als Vingegaard niet de Ronde van Vlaanderen kunnen rijden of de Amstel Gold Race/Luik-Bastenaken-Luik (waar hij meer kans maakt). Daarna nog de rest van april en de hele maand mei vrij.
Daarnaast is het toch ook gewoon veel leuker om wedstrijden te rijden, dan alleen maar hoogtestages. Ik vraag me wel eens af waarom Vingegaard wielrenner is geworden. Het hele jaar door hoogtestages om dan in juli drie weken Tour te rijden. Is dat waarom je als klein jochie wielrenner bent geworden? Wat Pogacar, Evenepoel en VD Poel doen lijkt me veel leuker eerlijk gezegd. En dan zijn vrouw nog zeuren omdat Jonas te weinig thuis is. Wat doet die vent allemaal de rest van het jaar als er geen Tour is of geen hoogtestage
.
Vingegaard reed Parijs - Nice, de Dauphine en zonder die hersenschudding Baskenland. Die eerste en die derde zijn rond de klassiekers
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Vingegaard reed Parijs - Nice, de Dauphine en zonder die hersenschudding Baskenland. Die eerste en die derde zijn rond de klassiekers
Parijs - Nice eindigde een week voor Milaan - San Remo, en dus ver voor de andere klassiekers.
De Dauphiné begon begin juni, en dus ver na de echte klassiekers.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dauphine wilde ik eerst nog benoemen, maar die koers reken ik niet echt mee. Soort van Johan Cruijf Schaal bij het voetbal. Niemand neemt het echt serieus. Parijs-Nice is wel een mooie koers inderdaad. Maar het is en blijft wel heel mager allemaal.
lang pee
-
- 3207 messages
- 1401 votes
Vingegaard vind ik een vreselijke renner, echt geen meerwaarde voor de koers. Wat een saaie vervelende mens, zonder een greintje charisma en een vrouw die regelmatig grote onzin vertelt .
Is ook vergeten dat hij in 2022 de Ronde heeft gewonnen, door een sterke Van Aert.
Rijd inderdaad ook weinig....
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Ja zonder Vingegaard zou Pogacar nu voor zijn 6e tour gaan met nog wel een stuk of 5 saaie tours in het verschiet. Vingegaard is geen attractieve renner, maar zonder hem was er voor de eindstrijd echt helemaal niks meer aan geweest. Het speculeren vooraf en tijdens de tour is altijd een van de leukere dingen geweest. Zonder Vingegaard niks van dat alles.
Ik vraag me ook af wanneer Pogacar oververmoeid raakt... Voorlopig is het meer van better to burn out than to fade away.
Maar ook voor hem gaat het een keertje tegenvallen, alleen verwacht de komende jaren nog niet.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dit inderdaad. Vingegaard is een wat saaie persoonlijkheid, maar zonder hem was de Tour helemaal geen zak aan geweest. Dat een Vingegaard in deze vorm tweede staat zegt ook veel over het niveau van de rest.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het kan zo over zijn. Merckx was ook opeens overvleugeld, Indurain werd 5 keer op zijn sloffen 1e en dan opeens 11e. Ook Pogacar kan zo over twee jaar opgebrand zijn. Zo is wielrennen.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Dauphine wilde ik eerst nog benoemen, maar die koers reken ik niet echt mee. Soort van Johan Cruijf Schaal bij het voetbal. Niemand neemt het echt serieus. Parijs-Nice is wel een mooie koers inderdaad. Maar het is en blijft wel heel mager allemaal.
True het is niet heel veel, maar deze zijn qua voorbereiding niet te combineren met de Vlaamse klassiekers. Het is meer een Froome. Die reed zelfs nog meer grote rondes. Vingegaard had de "pech" dat Kuss die ene keer in de Vuelta de leiding had.b
Pogacar is eerzuchtig om alles te winnen. Dat is ook inderdaad veel boeiender.
Volgens mij rijden beiden ook de Vuelta, dus dan weet je het wel weer of Pogacar slaat hem na een eindoverwinning over.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Wat heeft Vingegaard nou weer voor Star Wars helm op zijn hoofd?
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Oei Evenepoel. Dat is wel de teleurstelling van de dag. Lipowitz voor het podum? Evenepoel is slechts twaalfde.
En met die helm lijkt Vingegaard vooral een paddestoel.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Vingegaard vandaag veruit de beste van de menselijke renners.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Als Pogacar niet had bestaan, had je dan Vingegaard een onmenselijke renner genoemd?
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Trouwens ook wel een echt goede Vingegaard. Als hij dit volhoud gaat hij die tweede plek wel halen in Parijs en na de eerste tijdrit en helemaal na gisteren was ik daar lang niet zeker van. Strijd vooral om de derde plek met veel jonge gegadigden. Dat wordt leuk.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Statistisch gezien, maar sport overschrijd regelmatig de statistiek, is het logisch dat er een renner is die boven de rest uit steekt. Ook dat er een renner is die tussen de ene topper en het pak in zit. Dan al snel gaat de kwaliteit richting meerdere renners die min of meer gelijkwaardig zijn. Ik denk dat Evenepoel zijn best moet doen om te bewijzen dat hij de beste van dat pak is.
Maar dit is een snel praatje, ik ben statisticus noch sportkenner.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Morgen kan ik niet live kijken, maar ik doe wat ik door de week ook weleens doe: Ik kijk met vertraging. Dus voor mij in de avond (en geen idee hoe laat, misschien zelfs zondag pas) Ook dinsdag en donderdag kijk ik zo. Woensdag ook,maar daar beperk ik me tot het laatste uur denk ik.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Wat heeft Vingegaard nou weer voor Star Wars helm op zijn hoofd?
Beeldschermvullend.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Morgen kan ik niet live kijken, maar ik doe wat ik door de week ook weleens doe: Ik kijk met vertraging. Dus voor mij in de avond (en geen idee hoe laat, misschien zelfs zondag pas) Ook dinsdag en donderdag kijk ik zo. Woensdag ook,maar daar beperk ik me tot het laatste uur denk ik.
Laat maar weten wanneer je gekeken hebt, dan wachten we netjes met reageren in dit topic.