- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Met Simon Yates in de aanval heb ik niet echt de indruk dat de ploeg alles in zet op Vingi. Meer nog: Als ze straks ritwinst boeken, dan hebben ze dat toch al binnen.
De ploeg bestaat uit steengoede renners die al bewezen hebben dat ze voor ritwinst kunnen gaan.
Vond het niet zo’n gek idee.. Yates reed toch niet voor ritwinst? De etappe had potentieel erg zenuwachtig kunnen blijven tot het eind. Dan kun je maar beter iemand mee vooruit hebben voor het geval de toppers er voor gaan rijden.
Het was vooral Pogacar die met krachten smeet (opnieuw), onbegrijpelijk sprintje nog op het eind waarnee hij haast nog tegen wil en dank geel behoudt, en ook geen tijd pakt.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Straks de geit tegen sinner. Zou mijn centen inzetten op de geit. Alcaraz vs de geit zondag... Dan zou ik mn centen inzetten op alcaraz. Al ben ik voor de geit, zou een mooie afsluiting van een zeer imposante carriere kunnen zijn.
Hoe dan ook, mooi wordt het op wimbledon
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
De geit bleek niet opgewassen tegen de vos.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
De geit bleek niet opgewassen tegen de vos.
Dat is de waarheid als een koe.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6853 votes
Vond het niet zo’n gek idee.. Yates reed toch niet voor ritwinst? De etappe had potentieel erg zenuwachtig kunnen blijven tot het eind. Dan kun je maar beter iemand mee vooruit hebben voor het geval de toppers er voor gaan rijden.
Het was vooral Pogacar die met krachten smeet (opnieuw), onbegrijpelijk sprintje nog op het eind waarnee hij haast nog tegen wil en dank geel behoudt, en ook geen tijd pakt.
Onzin. Pogacar trok slechts een sprintje omdat Jorgensen zo dom was om hem te lanceren. Een kort sprintje bergop kost Pogi weinig extra energie.
Het was Visma die met Jorgensen en Benoot op de laatste beklimming en met Yates en Campenaerts in de aanval die met krachten smeet. Na zo'n razende opening en de vorming van een sterke kopgroep wordt het geen zenuwachtige race meer hoor. Nutteloze inspanning van Yates die slechts weinig kans maakte om de etappe winnend af te sluiten.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6853 votes
Hij faalt nogal. Ik begin te twijfelen of Vingegaard wel tweede gaat worden.
Ik zie het niet gebeuren in de lange bergen. Pogacar is veel beter dan in ´22 en ´23.
Pogi is in supervorm (twee overwinningen in de eerste week). De twijfel zit nu bij zijn team met een gebroken rib voor Almeida. Ik zie Yates dat niet zomaar opvangen. Misschien dat Evenepoel nog een dienst aan Pogacar kan bewijzen in de laatste week. Anders zal hij het zelf moeten oplossen
Ik vond het tijdverlies van Vinegaard in de eerste vlakke tijdrit niet zo schokkend. Ik zie Jonas nog wel dichtbij de eindoverwinning komen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Ik ben benieuwd naar Vingegaard in het hooggebergte. Hij lijkt explosiever dan voorheen en is aanvallender - sowieso lijkt hij met meer plezier te fietsen en ik krijg eindelijk eens zowaar sympathie voor hem. Maar ten koste van wat is die explosiviteit gegaan?
Verder smijt Pogacar verre van met krachten. Hij gaat vaak pas laat aan, is afwachtender dan voorheen en fietst weliswaar constant vooraan maar wel uit de wind. Dat gaven de commentatoren gisteren ook al aan, iemand als Evenepoel vangt meer wind zo lijkt het. Al gaat hij zijn jaarlijkse zwakke dag nog krijgen.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Onzin. Pogacar trok slechts een sprintje omdat Jorgensen zo dom was om hem te lanceren. Een kort sprintje bergop kost Pogi weinig extra energie.
Het was Visma die met Jorgensen en Benoot op de laatste beklimming en met Yates en Campenaerts in de aanval die met krachten smeet. Na zo'n razende opening en de vorming van een sterke kopgroep wordt het geen zenuwachtige race meer hoor. Nutteloze inspanning van Yates die slechts weinig kans maakte om de etappe winnend af te sluiten.
Jorgenson wilde zorgen dat UAE nog een dag (of meer) extra de last van de gele trui zou houden, wat vervolgens nog haast lukte ook, met dank aan Pogacar die er zelf ook nog even voor ging.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik vond het tijdsverschil wel schokkend eerlijk gezegd. Wat ik had verwacht is dat Vingegaard explosiever zou zijn, maar niet ten koste van zijn tijdrit. Die explosiviteit heeft hij, al is het resultaat dat hij niet heeft verloren in de heuveletappes tot nu toe. Maar het is dusdanig ten koste gegaan van zijn tijdrit dat hij er per saldo niks mee op is geschoten. En daar staan we nu. Er wordt nog steeds weleens geroepen dat de zwakke plekken van Pogacar zouden liggen op 2000M-plus en warme dagen met meerdere lange hellingen. Ik geloof daar na vorig jaar niet meer in. Het lijkt erop dat de grotere explosiviteit van Vingegaard weleens ten koste kan gaan van zijn niveau bij langdurige inspanningen. Als dat zo is dan haalt hij wellicht het podium niet. Verder vind ik Pogacar voor zijn doen econimisch rijden. En de Jumbo-Visma knechten vaak onnodig met krachten smijten om Pogacar uit te dagen. Die gaat daar lang niet altijd op in en valt voor zijn doen laat en kort aan. Almeida's rib is het enige issue in team UAE en dat is wel een flinke setback, want die zag ik heel dichtbij het podium komen en als schaduwkopman rijden. Dat gaat niet lukken met Yates ofzo. En Visma heeft wel nog steeds Jorgenson.
Verder ben ik erg benieuwd wie van de renners die in deze explosieve etappes (die erg leuk waren) boven zijn komen drijven daar kunnen blijven staan na de lange hellingen. Onley? Vauquelin? Lipowitz? En is een van hen een nieuwe grote klassementsrenner?
Roglic stelt me tot nu toe ook teleur en ik vraag me af of daar gezien zijn leeftijd toch niet het beste vanaf is. Evenepoel is de beste tijdrijder ter wereld. Maar wat doet hij donderdag?
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik vind het nog veel te vroeg voor conclusies. Tuurlijk de tijdrit was matig, maar zo’n matige tijdrit had Pogacar in de Dauphiné zelf ook nog. Dat zegt maar zelden iets over klimcapaciteiten.
Ik vind Pog weer veel te actief in week 1, ik zou er niet gek van opkijken als hij op bijv. Ventoux ineens 2 minuten verliest.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
De Dauphiné is het voorprogramma, dit is de hoofdshow.
Ik denk dat Pogacar de Ventouxdag wint. Juist die dag.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Een finale Wimbledon met 6-0/6-0 verliezen. Auw!
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Een finale Wimbledon met 6-0/6-0 verliezen. Auw!
Alleen mogelijk buj de dames. Al kwam federer dichtbij na een oorwassing tegen nadal.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Op welke zender kijken de Tourkijkers hier? Ik zit een beetje te switchen tussen Eurosport en NOS. Normaal kijk ik het liefst met Karsten en Jeroen als commentatoren op Eurosport, alleen die zijn er nu niet. Die kunnen een hele saaie middag vullen met allerlei onzinnige leuke dingen. Mijn voorkeur gaat nu toch weer uit naar Boogerd op de NOS, alleen Joris van der Berg bevalt me niet zo. Heeft wel kennis van zaken, alleen is wel erg drammerig. En voor Eurosport keek ik altijd naar de Belgen, alleen dat werd mij soms net iets te zuur/chauvinistisch, zoals wij een beetje met het Nederlands Elftal hebben bij de NOS.
Morgen trouwens een waanzinnige etappe met 4300 hoogtemeters in 163 kilometer. En dat terwijl er geen enkele grote berg in zit. Ben heel benieuwd hoe het peleton en de favorieten deze etappe gaan benaderen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik vond het tijdsverschil wel schokkend eerlijk gezegd. Wat ik had verwacht is dat Vingegaard explosiever zou zijn, maar niet ten koste van zijn tijdrit. Die explosiviteit heeft hij, al is het resultaat dat hij niet heeft verloren in de heuveletappes tot nu toe. Maar het is dusdanig ten koste gegaan van zijn tijdrit dat hij er per saldo niks mee op is geschoten. En daar staan we nu. Er wordt nog steeds weleens geroepen dat de zwakke plekken van Pogacar zouden liggen op 2000M-plus en warme dagen met meerdere lange hellingen. Ik geloof daar na vorig jaar niet meer in. Het lijkt erop dat de grotere explosiviteit van Vingegaard weleens ten koste kan gaan van zijn niveau bij langdurige inspanningen. Als dat zo is dan haalt hij wellicht het podium niet. Verder vind ik Pogacar voor zijn doen econimisch rijden. En de Jumbo-Visma knechten vaak onnodig met krachten smijten om Pogacar uit te dagen. Die gaat daar lang niet altijd op in en valt voor zijn doen laat en kort aan. Almeida's rib is het enige issue in team UAE en dat is wel een flinke setback, want die zag ik heel dichtbij het podium komen en als schaduwkopman rijden. Dat gaat niet lukken met Yates ofzo. En Visma heeft wel nog steeds Jorgenson.
Verder ben ik erg benieuwd wie van de renners die in deze explosieve etappes (die erg leuk waren) boven zijn komen drijven daar kunnen blijven staan na de lange hellingen. Onley? Vauquelin? Lipowitz? En is een van hen een nieuwe grote klassementsrenner?
Roglic stelt me tot nu toe ook teleur en ik vraag me af of daar gezien zijn leeftijd toch niet het beste vanaf is. Evenepoel is de beste tijdrijder ter wereld. Maar wat doet hij donderdag?
Evenepoel heeft zelf al gezegd dat hij nog nooit een klimtijdrit gereden heeft. Ik denk dat Vingegaard of Pogacar meer kans hebben om te winnen.
De volgende grote klassementsrenner komt er razendsnel aan.
- De Ronde van Oostenrijk is net afgelopen. Deze duurt 1 week en wordt traditioneel gereden tijdens de Tour. Isaac Del Toro won 3 ritten en de eindwinst.
- Hou ook Pablo Torres in de gaten. Hij won vorig jaar net niet de Ronde van de Toekomst. Maar verbrak wel de klimtijd op de Finistre.
- En de Fransen hebben al hun hoop gevestigd op Paul Seixas. Met z'n 18j264d was hij de jongste renner die ooit een top10-plaats had in het eindklassement van een ronde. Hij behaalde afgelopen Dauphiné de 8ste plaats.
Maar goed. Dat zien we dan wel in de toekomst. Morgen wacht ons alvast een zware heuveletappe. Meer hoogtemeters te overwinnen dan in een gemiddelde bergrit!
Ik verwacht een ontsnapping met 20 goede pocketklimmers. (Bont allegaartje van Fransen, Spanjaarden, een zuid-Amerikaan, etc.) die zo'n 10 minuten zullen nemen en zullen strijden voor de ritzege.
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf25-profil-et-10/62558/0:0,1005:603-960-0-90/8744d
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Op welke zender kijken de Tourkijkers hier? Ik zit een beetje te switchen tussen Eurosport en NOS. Normaal kijk ik het liefst met Karsten en Jeroen als commentatoren op Eurosport, alleen die zijn er nu niet. Die kunnen een hele saaie middag vullen met allerlei onzinnige leuke dingen. Mijn voorkeur gaat nu toch weer uit naar Boogerd op de NOS, alleen Joris van der Berg bevalt me niet zo. Heeft wel kennis van zaken, alleen is wel erg drammerig. En voor Eurosport keek ik altijd naar de Belgen, alleen dat werd mij soms net iets te zuur/chauvinistisch, zoals wij een beetje met het Nederlands Elftal hebben bij de NOS.
De Belg. José De Cauwer vind ik vooral prettig en ze zijn chauvinistisch ja maar dat was eigenlijk enkel irritant met de tijdrit en Evenepoel. Verder zijn ze goed te doen.
Eurosport vind ik vooral irritant vanwege de reclames. Joris van de Berg is een reden dat ik de NOS jaren niet keek maar hij doet de radio dit jaar (daar past hij beter in wat flitsen dan wanneer je 6 uur lang naar hem moet luisteren), die commentator van nu is wat kleurloos nog maar stoort in ieder geval niet. Gisteren bij een vriend stond de NOS aan en dat was niet vervelend.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Alaphilippe zit morgen mee, dat weten we.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Tuurlijk. Alaphilippe is erbij. Hij wil echter naar niet op zijn oude niveau terecht komen, dus ik verwacht niet dat hij gaat winnen. Ik zie Geraint Thomas ook wel meespringen, die wil graag een afscheidsetappe. Lenny Martinez zie ik wel voor me en die zie ik eigenlijk ook wel winnen. Romain Grégoire, Quentin Pacher, Xandro Meurisse voor Alpecin wellicht. Wat Uno X renners, qua Nederlanders wellicht Frank van den Broek, als die niet teveel bij Onley gehouden wordt (zelfde bij Warren Barguil). Ook Guillaume Martin gaat mee zitten. Qua Nederlanders denk ik dat Arrensman wellicht probeert om in de Alpen, Pyneeen of Ventoux mee te zitten, maar omdat een ontsnapping morgen wellicht meer kans heeft zou ik wellicht morgen gaan. Doe daarbij nog wat mannen van Movistar en Uno X. En vast ook wel twee man van Tudor. Maar vooral veel, heel veel Fransen.
Mannetje of 20 weg, minstens de helft Fransen, allemaal op minimaal 8 minuten in het klassement. UAE controleert, maar laat desnoods ook wel iemand het geel pakken.
Laat ik verder gokken. Lenny Martinez wint en Guillaume Martin pakt geel, met 2 en een halve minuut voorsprong op Pogacar. Frankrijk gaat uit zijn plaat.
Dat is wat ik denk voor morgen
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Sinner pakt deze keer wel de titel. Er liggen mooie tennisjaren in het verschiet.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
De Belg. José De Cauwer vind ik vooral prettig en ze zijn chauvinistisch ja maar dat was eigenlijk enkel irritant met de tijdrit en Evenepoel. Verder zijn ze goed te doen.
Eurosport vind ik vooral irritant vanwege de reclames. Joris van de Berg is een reden dat ik de NOS jaren niet keek maar hij doet de radio dit jaar (daar past hij beter in wat flitsen dan wanneer je 6 uur lang naar hem moet luisteren), die commentator van nu is wat kleurloos nog maar stoort in ieder geval niet. Gisteren bij een vriend stond de NOS aan en dat was niet vervelend.
Ik ben nu maar overgestapt naar Jose de Cauwer en Sporza. Vooral zijn taalgebruik en uitspraak zijn erg prettig om te volgen. Het is even afwachten wat Evenepoel gaat doen de komende 2 weken. Volkomen begrijpelijk dat je als Belg extra aandacht hebt voor Evenepoel, zo hadden wij onze Herbert Dijkstra met "WAAR ZIT GESINK?". Het stoort wel ontzettend
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Campenaerts is trouwens echt een geweldige aanwinst bij Visma. Heb hem de eerste 10 dagen al veel werk zien verrichten en vandaag goed in de ontsnapping mee. Je ziet ook aan alles dat hij totaal niet zelfzuchtig is, maar ik hoop dat hij wel een keertje voor eigen succes mag. Simon Yates heeft zich natuurlijk al bewezen in de Giro, maar laat het hier toch ook wel weer zien dat hij in vorm is.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik ben nu maar overgestapt naar Jose de Cauwer en Sporza. Vooral zijn taalgebruik en uitspraak zijn erg prettig om te volgen. Het is even afwachten wat Evenepoel gaat doen de komende 2 weken. Volkomen begrijpelijk dat je als Belg extra aandacht hebt voor Evenepoel, zo hadden wij onze Herbert Dijkstra met "WAAR ZIT GESINK?". Het stoort wel ontzettend
Het was volgens mij ook Dijkstra die wel 1000 'Mollema' kon zeggen in één uitzending. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik naar Eurosport of de Belgen ben gezapt.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6853 votes
Jorgenson wilde zorgen dat UAE nog een dag (of meer) extra de last van de gele trui zou houden, wat vervolgens nog haast lukte ook, met dank aan Pogacar die er zelf ook nog even voor ging.
Volgens de ploegleiding was dat niet zo. Niemand kon ook voorspellen dat Van der Poel er nog zo doorheen zakte in de laatste kilometers. Net als gisteren was het bedoeld om de druk op Pogacar en UAE hoog te houden.
Jorgensen had zich als schaduwkopman wat rustiger moeten opstellen in de eerste week vind ik. Prima dat Yates en Campenaerts voor etappewinst gingen maar in de Normandische rit had Visma beter krachten moeten sparen. Vinegaard zal nog frisse knechten nodig hebben mocht Pogacar het moeilijk krijgen. De fijnafstemming tussen Kuss enJorgensen was gisteren ook nog niet echt vlekkeloos. En waarom Vinegaard gisteren op de slotklim geen poging onderneemt om er nog overheen te kletsen verraadt weinig goeds.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik zie twee dingen. Een UAE dat duidelijk verzwakt is zonder Almeida met een aantal renners die nog wenig indruk hebben gemaakt. Ze waren er niet altijd als ze wellicht nodig konden zijn. Aan de andere kant zie ik nogal veel moves van Jumbo Visma die bedoeld zijn om druk te zetten, maar totaal zinloos zijn. Verder heeft Pogacar altijd volledige controle gehad. Vingegaatd kon vrijwel altijd volgen, maar had die hevig teleurstellende tijdrit (en dat vind ik een ding).
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Campenaerts is trouwens echt een geweldige aanwinst bij Visma. Heb hem de eerste 10 dagen al veel werk zien verrichten en vandaag goed in de ontsnapping mee. Je ziet ook aan alles dat hij totaal niet zelfzuchtig is, maar ik hoop dat hij wel een keertje voor eigen succes mag. Simon Yates heeft zich natuurlijk al bewezen in de Giro, maar laat het hier toch ook wel weer zien dat hij in vorm is.
Geen idee of hij de Vuelta mag rijden. Hij wil graag een ritzege daar. (Tour en Giro heeft hij al).
Justus18
-
- 691 messages
- 79 votes
Waar is het "de Toer wacht op niemand" gebleven? Is dat ouderwets geworden? Hoe kunnen ze nu iemand die valt omdat hij rijdt alsof die ondertussen kattenfilmpjes op zijn mobiel zit te kijken daarvoor niet afstraffen? Ik begrijp het niet.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Waar is het "de Toer wacht op niemand" gebleven? Is dat ouderwets geworden? Hoe kunnen ze nu iemand die valt omdat hij rijdt alsof die ondertussen kattenfilmpjes op zijn mobiel zit te kijken daarvoor niet afstraffen? Ik begrijp het niet.
Het is prima als je doorrijdt in een afdaling wanneer een concurrent door een eigen stuurfout onderuit gaat of in de berm belandt, maar in een situatie zoals gisteren is het een beetje genant om dan opeens door te trekken.
Misschien ging dat vroeger wel zo, maar sinds Mart Smeets met pensioen is wacht de Tour weer op iemanden.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Het maakt allemaal niet zoveel meer uit. Pogacar is wederom een klasse apart. Een klasse beter dan Vingegaard, die weer een klasse beter is dan de rest. Er blijft zo wel weinig entertainment over...
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het maakt allemaal niet zoveel meer uit. Pogacar is wederom een klasse apart. Een klasse beter dan Vingegaard, die weer een klasse beter is dan de rest. Er blijft zo wel weinig entertainment over...
Ben ik ongeveer vanaf de 1e etappe op vakantie geweest, de Tour maar minimaal gevolgd, voornamelijk uitslagen bekijken. Ga ik vandaag, net terug, eens lekker zitten voor de Tour. "Nu gaat het beginnen", dacht ik.
Nou, nu eindigt het wellicht al.
Altijd een slag om de arm houden, maar deze suprematie kan zelfs een wat mindere dag makkelijk opvangen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Er zijn jaren geweest dat de eerste bergetappes uit aftasten bestonden, maar dit is geweldig. Wat een slagveld. En dat is aan Pogacar te danken, die gaat gewoon, die rekent niet. Heerlijk.