- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Neemt niet weg dat ik blij ben met Ajax, en dat ik perspectief zie gebaseerd op Frank zijn filosofie. Maar zoals je zelf al zegt, het is tijd om gericht te investeren. Zodat je na een Cambuur-Ajax niet standaard aan de hartbewaking moet, of in februari al klaar bent in Europa.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 messages
- 4520 votes
Ik zie het nationaal steeds beter gaan. In de Boer zijn eerste jaar werd Ajax kampioen op de slotdag, daarna op dag 33, vorig jaar geloof ik ook op dag 33 en nu staan we 8 duels voor het einde al 8 punten los. Dat gaat dus steeds beter.
Al haalde Ajax vorig jaar minder punten dan de twee jaar daarvoor en helemaal minder dan in 2010. Overigens onderschrijft onderstaand plaatje dat ik net vond enigszins je stelling, maar het is ook vooral de concurrentie die hapert en schuttert.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1965057_1496302197263790_1029366245_n.jpg
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Daarbij mag ook wel vermeld worden dat Feyenoord nooit Europees speelde in die jaren, net als bv Vitesse. Ajax (en PSV, AZ) hebben veruit de zwaarste belasting gehad. Geen excuus hoor, maar om die reden hebben Europees spelende teams het voor de winter ook nog wel eens wat lastiger in de competitie.
Als ik trouwens dat plaatje bekijk: Ten opzichte van vorig seizoen lopen we 3 punten voor en ten opzicht van het seizoen daarvoor 5. Dat is op zich wel een stijgende lijn. Qua punten dan. Het veldspel is wisselvallig. Het begon matig, daarna een maand of 2 erg goed voor de winter, een wisselvallige herstart na de winter, toen matige weken en nu is het weer iets beter. Maar de Boer heeft wel een punt, bijna alle tegenstanders spelen erg defensief tegen Ajax. Da's wel lastig kapot te spelen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 messages
- 4520 votes
Ik zat zelf ook fout: 85, 73, 76, 76 is de laatste vier jaar. En dit jaar dus maximaal 81.
Nog steeds een wonder trouwens dat je met 85 punten en een doelsaldo van 86 geen kampioen wordt.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Het is gewoon pijnlijk dat een team dat door elke Europese subtopper makkelijk opgerold wordt hier al vier jaar achter elkaar makkelijk kampioen wordt. Dat een pak 'em beet RKC, een Groningen of een AZ niet altijd even sprankelend speelt vind ik niet zo raar, maar een kampioen mag toch wel even meer op de grasmat laten zien dan wat Ajax laat zien.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
elke Europese subtopper makkelijk opgerold wordt
Nou, nee.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Jaja, ik weet het. A&L komt nu ongetwijfeld aanzetten met zijn paradepaardje: de overwinningen tegen o.a. (de gedemotiveerde teams) van City en United. We hebben het tegen Salzburg gezien, speelt Ajax tegen een team wat een beetje kan voetballen dan verliezen ze. Die teams treffen ze niet in Nederland.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Jaja, ik weet het. A&L komt nu ongetwijfeld aanzetten met zijn paradepaardje: de overwinningen tegen o.a. (de gedemotiveerde teams) van City en United.
Dus Barca, Milan en City kunnen niet voetballen?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Inderdaad Materny. Men lult hier ook maar zoals het uit komt. Stel dat wij Salzburg een dubbel incident noemen (ik vind het overigens geen incident, we hebben gewoon 2x verdiend slaag gehad), dan is dat onzin, maar als we oa Man Utd, City en Barcelona als verslagen teams noemen, dan komen de smoezen weer waarom die overwinningen niet zoveel waarde mogen hebben. Heb toevallig deze week nog van Ajax-City en Ajax-Barcelona de samenvattingen teruggekeken, die ploegen deden absoluut alles om een goed resultaat te boeken. City kwam nog zelfs 0-1 voor en Barcelona raakte in de tweede helft zeer geïrriteerd omdat het niet lukte.
Wat ik al eerder zei, het is gewoon wisselvallig in Europa. Hoge pieken en diepe dalen. We zijn normaliter geen ploeg die standaard topteams verslaan, maar we zijn ook geen team die constant tegen ploegen uit matige competities klop krijgen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Er staat hier namelijk nooit wat positiefs van je. Moet je zelf weten, maar kom dan ook niet je zogenaamde gelijk halen als Ajax weer een tijdje kut speelt met ''dat heb ik al eerder gezegd''.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Er staat hier namelijk nooit wat positiefs van je.
Nou dat klopt niet helemaal. Quido was aan het begin van het seizoen juist erg positief over PSV en in het bijzonder Schaars...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou dat klopt niet helemaal. Quido was aan het begin van het seizoen juist erg positief over PSV en in het bijzonder Schaars...
Ja, hij schijnt wel een fan van die club te zijn ja. Misschien haalt hij zijn positieve voetbalgevoelens uit het dreamteam met Schaars/Willems/Locadia 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Nou dat klopt niet helemaal. Quido was aan het begin van het seizoen juist erg positief over Schaars...
Sindsdien neem ik 'm niet meer serieus. 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Quido was aan het begin van het seizoen juist erg positief over PSV en in het bijzonder Schaars...
Wie niet?
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Vond mezelf wel behoorlijk gematigd.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Jong PSV is weer lekker bezig. Ook gewoon met 6 A-junioren in de basis.
1-2 bij Eindhoven. Boljevic ook weer met een doelpuntje.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Jong PSV is weer lekker bezig. Ook gewoon met 6 A-junioren in de basis.
1-2 bij Eindhoven. Boljevic ook weer met een doelpuntje.
Staan gewoon prima in de subtop. Heel netjes.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Als zelfrespecterende club moet je jezelf nooit inlaten met dergelijke figuren, maar in tegenstelling tot de Zagreb-affaire hoort een Ajacied (of wie dan ook ) dit niet als excuus voor de uitschakeling te gebruiken (wat her en der wel al gebeurt).
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Van links naar rechts: Dries Mertens, Sun Ming Ming, Kaká, Yao Ming en Wesley Sneijder.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1966739_718965944803628_1899358516_n.jpg
(niet mijn grap).
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes

Nu wint PSV ook weer een wedstrijd of vijf achter elkaar, maar is het doorgaans niet om aan te gluren. En Willems jongens ... jullie moeten toch weten dat dat inderdaad mijn all-time favourite is. Zelden zo'n klasbak gezien op de Nederlandse velden.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Maar mensen vergeten nog wel eens dat die nog steeds maar 19 is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als zelfrespecterende club moet je jezelf nooit inlaten met dergelijke figuren, maar in tegenstelling tot de Zagreb-affaire hoort een Ajacied (of wie dan ook ) dit niet als excuus voor de uitschakeling te gebruiken (wat her en der wel al gebeurt).
Zit niet zo politiek correct te doen man. Ik heb werkelijk op geen enkele site nog iets gelezen over een Ajacied die een excuus zoekt in dit verhaal. Er zijn er vast een paar die graag klagen, maar je mag ook wel eens gewoon eerlijk zijn en melden dat dit dan die 0,1% is.
Weekend toto dan maar?
Vanavond:
AZ-Heracles 2-0
Roda-NEC 0-1
Heerenveen-Zwolle 2-1
NAC-Vitesse 1-1
PSV-Utrecht 3-1
Zondag:
RKC-ADO 1-1
Groningen-Feyenoord 1-1
Eagles-Twente 0-2
Ajax-Cambuur 2-0
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Zit niet zo politiek correct te doen man. Ik heb werkelijk op geen enkele site nog iets gelezen over een Ajacied die een excuus zoekt in dit verhaal. Er zijn er vast een paar die graag klagen, maar je mag ook wel eens gewoon eerlijk zijn en melden dat dit dan die 0,1% is.
Zie je mij dan met percentages of aantallen smijten? Laat me lekker een open deur intrappen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Trouwens twee kaartjes gekregen voor NAC-Vitesse vanavond. Normaliter zou ik dat stadion niet binnenstappen, maar omdat ik hem anders toch online gekeken zou hebben (immers toch een concurrent van Ajax) ga ik er maar naartoe.
Wie wil mag mee 
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Vitesse een concurrent van Ajax noemen. 
Kom op man, Ajax is al lang kampioen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Niks mis mee om gratis een potje te bezoeken, ook al is het niet je eigen club.
Ik ga nog niet van een titel uit als zekerheidje, maar voor 90% moet het al wel gelukt zijn. Toch zie ik graag zsm de schaal dan. Het is wel een prettig gegeven dat je 8 punten los staat en gewoon alleen naar jezelf moet kijken.
Als ik trouwens een prognose zou maken als eindstand OP DIT MOMENT, dan denk ik Ajax 1, PSV 2, Twente 3, Vitesse 4, Feyenoord 5. Denk dat Feyenoord zonder Pelle en met deze tegenslagen nog gaat zakken. PSV heeft juist de weg omhoog gevonden en Twente vind ik te wisselvallig, maar dat roep ik het hele seizoen al. Heb ergens het gevoel dat Cocu nog effe sneaky die 2e plaats gaat kapen met PSV.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
80% zeker. Net zoals het 80% zeker was dat Ajax geen kampioen meer zou worden rond de winterstop in 10/11 en 11/12
Ajax moet nog naar Arnhem en krijgt Twente nog thuis. De platte kar voor het einde al afstoffen doen ze maar in Eindhoven; er zijn gekkere inhaalraces geweest de laatste jaren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.