- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
"De Zwarte Magiër" is Löw? Ben je echt zo enthousiast over hem? Een slechte trainer is het niet, maar van wat ik lees is hij in tactisch opzicht ondermaats (zij bijvoorbeeld de uitschakeling tegen Italië op het EK).
Het is ten eerste een ontzettend leuke, erudiete en sympathieke man. Daarnaast laat hij Duitsland prachtig voetbal spelen en zijn de resultaten gewoon prima met 2 halve en 1 finaleplek. En dat met een (toen nog) hele jonge ploeg die er eigenlijk pas de komende 3 a 4 toernooien echt gaan staan.
Tegen Italië hadden we na een kwartier al met 3-0 voor moeten staan, maar raakten we in paniek na de 0-1 van Balo. Dat was niet goed, nee, maar dat kan ik onmogelijk Jogi alleen aanrekenen.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
@Ibra_official 1h
Hey @MATUIDIBlaise I saw your goal last night. Magnifique. You must have been watching Zlatan in training. #DareToZlatan

Animosh
-
- 4665 messages
- 539 votes
Het geeft wel aan dat zelfs Bayern Munchen door Salzburg opgerold kan worden.
Een Bayern dat niet goed voorbereid is en op een manier moet spelen die ze absoluut niet gewend zijn misschien. Bayern verslaan, zelfs een experimenteel Bayern, is inderdaad gewoon knap, maar dit is wel een overwinning met een voetnoot erbij: het was vriendschappelijk, Bayern experimenteerde met een nieuwe opstelling (3-2-4-1 geloof ik) en Bayern gaf een aantal niet-starters (of terugkomers) een kans.
Daarnaast laat hij Duitsland prachtig voetbal spelen en zijn de resultaten gewoon prima met 2 halve en 1 finaleplek.
Hij doet het zeker niet slecht, maar hij laat het vooralsnog op cruciale momenten wel steeds afweten.
Volgens mij had hij zijn opstelling en tactiek ook verkeerd, maar om eerlijk te zijn ben ik vergeten wat hij precies verkeerd had gedaan.
En gisteren schijnt hij ook voor de verkeerde tactiek te hebben gekozen.
Edit: hij had Özil (de beste speler van Duitsland op het EK) op rechts gezet in plaats van centraal, hij gaf Schweinsteiger een basisplaats ondanks zijn slechte vorm; hij stelde Podolski op in plaats van Reus; Gomez in plaats van Klose (waartussen hij steeds wisselde); en hij had Balotelli onderschat. Het was uiteraard niet alleen de schuld van Löw, maar hij had wel een aantal dingen fout gekozen.
Joy4ever
-
- 4613 messages
- 1836 votes
3-0, tuurlijk. 1-0 hooguit, ik herinner me één hachelijk moment voor het doel van Buffon. Duitsland heeft gewoon (nog) geen antwoord op het spel van de Italianen. Italië is een angstgegner voor Duitsland. Net als Italië vooralsnog geen antwoord heeft op het spel van Spanje. Maar die zijn dan ook van een andere orde.
Italië heeft het qua KO fase ook niet getroffen zeg. Mochten ze doorgaan en de 1/8 finales overleven, daar zie ik gezien de koppeling aan Groep C totaal geen problemen, dan wacht Brazilië of Spanje al... Lekker geregeld
.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1279 votes
Op basis van die 2 potjes tegen Ajax zou ik zeggen dat ze makkelijk in Nederland kampioen kunnen worden.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Heerlijk nietszeggend artikel ook weer
Als hij nou een nieuwtje te melden had, maar dit zijn enkel en alleen open deuren. Het lijkt me logisch dat er meer mogelijk is met een nieuw stadion
Stuur een brief naar VI. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Vul de CL toto in voor de wedstrijden die de komende 2 weken volgen!
kos
-
- 46697 messages
- 8853 votes
Kijk, Daniel Dekker begrijpt het tenminste, fijn dat zo iemand wel realiteit kent.
'Als Ajax écht in goeden doen was geweest, waren we nu al kampioen' - voetbalzone.nl
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zegt die Dekker iets wat wij hier niet zeggen dan? Iedere Ajacied hier roept dat Ajax veel beter kan en dat een hoop wedstrijden niet enorm vermakelijk waren.
Het is natuurlijk wel fijn om te weten dat Ajax nu al 4 titels pakt in een periode van opbouw. Moet je nagaan hoe dominant ze zijn als het opbouwproject voltooid is en de echte vruchten gaan worden geplukt 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Nou A&L, alle dingen die de laatste weken in de media verschijnen van mensen met een groot Ajax-hart roep ik al tijden, maar dan moest ik niet zo zeuren enzo.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Al 3 dagen oud. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou A&L, alle dingen die de laatste weken in de media verschijnen van mensen met een groot Ajax-hart roep ik al tijden, maar dan moest ik niet zo zeuren enzo.
Gut, daar is Quido weer. Moet ik het je opnieuw uitleggen? Jij roept het sowieso altijd. Ook als het goed gaat, het niveau goed is en je gewoon flauwekul praat. Als je 5 jaar lang roept dat elke wedstrijd kut is, dan krijg je af en toe wel eens gelijk ja. Dus nee, je hebt geen gelijk gehad, aangezien je dat weer even probeert te halen. Had je het af en toe eens gezegd als er aanleiding toe was, dan hadden we een hele andere situatie gehad. Jij bent het type dat na een zege van Ajax op Bayern Munchen in een CL finale nog komt melden dat het wel heel matig was.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Never mind. Totale kul weer. Als er dit seizoen vijf wedstrijden goed waren, is het veel. Het is alleen grappig dat nu de ene Ajax-coryfee na de andere het benoemt je opeens ook bijdraait. Hoewel ik moet zeggen dat je mijn rol de laatste weken al met verve over nam hier.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Never mind. Totale kul weer. Als er dit seizoen vijf wedstrijden goed waren, is het veel. Het is alleen grappig dat nu de ene Ajax-coryfee na de andere het benoemt je opeens ook bijdraait. Hoewel ik moet zeggen dat je mijn rol de laatste weken al met verve over nam hier.
Ik heb het bij jou over jaren. Over meerdere seizoenen. Ook in de periodes dat Ajax heel goed speelde en wekenlang ruim won zat je hier te mekkeren. Leek wel alsof je genoot als het slecht ging/gaat, dan kon je weer je ''gelijk'' halen. Niet zo gek dat je dan je gelijk niet krijgt als het in wedstrijden dan wel een tijd heel matig is. Dat is namelijk te simpel als je gewoon 5 jaar lang elke week roept dat het kut was. Ik ga nooit voetbal kijken met een glas-is-half-leeg mentaliteit. Zonde van mijn humeur. Ik benoem heus wel als het slecht was, maar net zo goed als ik wel heb genoten. Dat deel laat jij alleen altijd weg.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zie NEC de finale ook wel bereiken. Hopelijk tegen Ajax. En hopelijk zet NEC dan hun reeks van verloren bekerfinales voort 
Wanneer zijn die potjes ook alweer?
kos
-
- 46697 messages
- 8853 votes
Als het tegen Ajax is gaan we van tevoren bierdrinken op de lijnbaan A&L, zet maar vast in je agenda.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Foto's graag dan. Soort Völler en Rijkaard die gebroederlijk aan een klein tafeltje aan het ontbijten zijn.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Held hè, die Puyol.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/1660220_718259928207563_2117814187_n.jpg
Wel jammer van die handschoenen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als het tegen Ajax is gaan we van tevoren bierdrinken op de lijnbaan A&L, zet maar vast in je agenda.
Ben bang dat je me gaat mishandelen na al onze vrolijke gesprekken in dit topic 

Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Niet zo gek dat je dan je gelijk niet krijgt als het in wedstrijden dan wel een tijd heel matig is. Dat is namelijk te simpel als je gewoon 5 jaar lang elke week roept dat het kut was. Ik ga nooit voetbal kijken met een glas-is-half-leeg mentaliteit. Zonde van mijn humeur. Ik benoem heus wel als het slecht was, maar net zo goed als ik wel heb genoten. Dat deel laat jij alleen altijd weg.
Ik geniet - waarschijnlijk i.t.t. jou - vrij weinig van het spel de laatste jaren, ja. En geef ook duidelijk aan waarom. Dat er nu wat coryfeeën met eenzelfde opmerkingen komen interesseert me werkelijk geen reet - en ik weet niet hoe vaak ik moet zeggen dat ik absoluut geen gelijk hoef te halen -, maar het is wel toevallig dat je nu opeens een stuk gematigder (en in mijn ogen dus realistischer) praat over het spel van Ajax. Vier kampioenschappen zijn leuk, maar resultaat is niet altijd leidend. Ooit moet je toch een structurele verbetering gaan zien, en die is er momenteel nog niet terwijl we al ruim drie jaar verder zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nee, dat benoem je niet. Er staat hier namelijk nooit wat positiefs van je. Moet je zelf weten, maar kom dan ook niet je zogenaamde gelijk halen als Ajax weer een tijdje kut speelt met ''dat heb ik al eerder gezegd''. Zeker na de winter is het al een jaar of 4 meestal uitstekend. Met veel machtsvertoon en met nauwelijks puntenverlies (115 van de 120 gepakt de laatste 4 seizoenen in de laatste 3 maanden!) ging het gewoon goed. Dat heb jij nooit benoemd. Ik zie ook wel wanneer het kut was. Toen Vitesse bij Ajax won, toen Ajax 2x door Salzburg in is gemaak, toen Ajax hopeloos tegen Zwolle en Utrecht was...allemaal door mij aangekaart. Daar heb ik geen Sjaak Swart of wie ook voor nodig om overtuigd te raken. Je bent namelijk zelf stigmatiserend bezig door te zeggen dat ik dat nooit benoem.
Vier kampioenschappen is gewoon geweldig na 7 jaar ellende. Daar word ik elk jaar weer heel blij van. Alleen al om de eer en omdat je weer volgend seizoen de CL in kan. Het gaat eindelijk op het veld eens goed, in de organisatie gaat het goed en financieel gaat het goed. Dat Europees nog geen reuzestap is gezet is jammer, maar ook niet onbegrijpelijk omdat Ajax pas een 2 jaar bezig is met de nieuwe veranderingen. Je moet gewoon genieten van incidentele successen (Milan 3,5 jaar terug, Man Utd, Man City, Barcelona) en geen bizarre dingen eisen. Pas over een aantal jaar merk je wat de veranderingen in de organisatie en opleiding teweeg brengen. Het is ook moeilijk werken als je iedere zomer je beste spelers verliest. De Boer ook vast wel Stekelenburg, Suarez, Vertonghen en Eriksen er jarenlang nog bij willen hebben.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Valt wat van te zeggen. Ik beschouw mezelf als een redelijk kritische fan, en het is inderdaad vaker matig dan goed geweest dit seizoen. Tekenend is dat een Schone (samen met Blind) dit seizoen de beste Ajacied is gebleken. Nuttige en constante speler die vaak het verschil maakte, maar die jongen hoort niet het pronkstuk van ons vlaggenschip te zijn.
Al komt dat laatste wellicht voort uit het feit dat dit een tussenjaar zou zijn, wat ook voor het seizoen was aangehaald.
Fischer trouwens niet meer in actie dit seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat Schone tot de betere Ajacieden behoort is simpel te verklaren. Hij past in de filosofie van Frank. De spelers die in zijn 3,5 jaar hebben uitgeblonken zijn bijna allemaal spelers die van simpel spelen houden, teamspelers zijn, hard werken en hun ego onder controle houden. Vertonghen, Eriksen, Siem, Schone, Klaassen, Moisander en Blind en geen Sulejmani, Ebecilio, Sulejmani, Janssen en el Hamdaoui. Daarmee zeg ik niet dat die laatste groep slecht is, maar wel dat ze niet in Frank zijn werkwijze passen. Wij hebben in die jaren geen echte vedette gehad zoals een topscorer als Pelle of een dominante jongen als van Bommel. Hoogstens dat Vertonghen in de buurt komt van iemand die echt een baas van de selectie was. Die werkwijze zorgt ervoor dat je bijna altijd als team wel een 6 speelt, niet al te vaak een 8-9 en dat er ook weinig individuele klasbakken zijn die boven de ploeg zijn verheven. Eriksen misschien, maar die jongen was meer teamspeler dan individualist.
Ik kan er wel mee leven. In Nederland halen we toch geen topspelers meer binnen. Die moet je opleiden of je moet het als team compenseren.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ik kan er wel mee leven.
Ik kan er mee leven zodra we binnen de landsgrenzen geen moeite meer hebben met clubs als Utrecht, Cambuur of RKC, en we in Europa in staat zijn om niet van Roemeense koekenbakkers of een Schots team slaag te krijgen.
De filosofie en de tactiek staat, nu is het na 3.5 jaar opbouwen zaak om de volgende fase in te gaan. Men kan zich niet meer verschuilen achter een huishoudboekje wat rood staat, bestuurlijke crisis of wisselingen van de wacht in de staf.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik kan er mee leven zodra we binnen de landsgrenzen geen moeite meer hebben met clubs als Utrecht, Cambuur of RKC, en we in Europa in staat zijn om niet van Roemeense koekenbakkers of een Schots team slaag te krijgen.
De filosofie en de tactiek staat, nu is het na 3.5 jaar opbouwen zaak om de volgende fase in te gaan. Men kan zich niet meer verschuilen achter een huishoudboekje wat rood staat, bestuurlijke crisis of wisselingen van de wacht in de staf.
Ik zie het nationaal steeds beter gaan. In de Boer zijn eerste jaar werd Ajax kampioen op de slotdag, daarna op dag 33, vorig jaar geloof ik ook op dag 33 en nu staan we 8 duels voor het einde al 8 punten los. Dat gaat dus steeds beter. Iedere ploeg houdt wel lastige potjes in een seizoen. Of verspelen Real, Chelsea en Bayern nooit een punt? Internationaal is het gewoon wisselvallig. Steeds in de CL vrij aardige prestaties, met elk seizoen wel 1 geweldige prestatie, maar ook na de winter steeds een vlotte uitschakeling. Steaua versloeg je thuis nota bene met 2-0 nog. Bizar dat je dat nog verspeelde. Ik hou dat maar op te weinig individuele klasse en te weinig pure ervaring. En Salzburg dit jaar was gewoon vele malen beter. Niks aan te doen. Neemt niet weg dat je bepaald geen modderfiguur slaat in Europa. Zeker in de CL hebben we best naam gemaakt met bepaalde wedstrijden.
Wat ik wel eis is dat ze eens zichzelf echt gaan versterken. Er is geld, er zijn posities waar we kwaliteit missen en niet de juiste jeugd voor hebben. Dan moet je doorselecteren. Eigenlijk hoor je vanuit de situatie waarin je nu verkeert ook de komende jaren nog te heersen in Nederland en ook in Europa een stapje weer vooruit te zetten. Maar je bent al wel 2 keer heel dicht bij CL overwintering geweest, terwijl je bv een paar jaar daarvoor nog in de Uefa Cup tegen kutploegen slecht presteerde. Er zit echt wel vooruitgang in, want deze selecties lopen niet over van topkwaliteit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.