- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
kos
-
- 46699 messages
- 8855 votes
Je leert meer van Europees voetbal. Is het geen CL, dan wel EL. Dat zegt elke speler die het speelt, elke coach die erin coacht. Alleen kos denkt er anders over.
Nee, hoor ik snap best dat het een positief effect heeft. Maar die paar potjes per seizoen maken je echt niet zoveel beter dat je meteen maar de voorkeur boven anderen verdient. Ik zie aan geen enkel Ajax talent van nu dat ze zo veel ervarener spelen na die Europese potjes, jij wel?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nee, hoor ik snap best dat het een positief effect heeft. Maar die paar potjes per seizoen maken je echt niet zoveel beter dat je meteen maar de voorkeur boven anderen verdient. Ik zie aan geen enkel Ajax talent van nu dat ze zo veel ervarener spelen na die Europese potjes, jij wel?
Die Ajax talenten spelen al hun jaren Europees. Dus niet echt te vergelijken he. Ik heb bijna al die jongens wel beter zien worden. Blind, De Jong, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen...noem ze op. Allemaal betere spelers geworden dankzij het moeten spelen tegen veel betere tegenstanders. Op het laatst gingen ze in zulke duels ook gewoon uitblinken.
kos
-
- 46699 messages
- 8855 votes
Is dat niet gewoon omdat ze ouder zijn geworden?
Ik snap best wel de logica hoor, maar een Veltman boven de Vrij of Van Rhijn boven Janmaat opstellen vanwege die paar wedstrijden Europees voetbal lijkt me echt complete onzin. Dan moet je gewoon nu al veel meer laten zien.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Van Gaal, Blind en Kluivert. Heb je er 3.
Met Hiddink en Van Nistelrooy komen er gelukkig straks weer sympathieke lui aan.
Verder heb ik nu al een vrolijke hekel aan die omhooggeschreven non-talenten die nog niks hebben laten zien, of ze nu Clasie, Depay, De Vrij, Veltman of Klaassen heten. Ga eerst eens een jaar of wat presteren voordat je praatjes krijgt (of in Oranje komt). Nee, met dit NL Elftal heb ik echt helemaal niks.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Is dat niet gewoon omdat ze ouder zijn geworden?
Ik snap best wel de logica hoor, maar een Veltman boven de Vrij of Van Rhijn boven Janmaat opstellen vanwege die paar wedstrijden Europees voetbal lijkt me echt complete onzin. Dan moet je gewoon nu al veel meer laten zien.
Als dat aan het ouder worden ligt...waarom zit de Vrij nog altijd op het niveau van 2 jaar terug? Of Clasie?
In mijn ogen omdat ze zich te weinig hebben ontwikkeld dankzij het niet spelen van oa Europees voetbal. Van het aantal topduels in Nederland moeten ze het niet hebben, dat zijn er helaas te weinig.
kos
-
- 46699 messages
- 8855 votes
Ik denk gewoon omdat ze nog in Nederland spelen... dat lijkt me wat doorslaggevender wat betreft jezelf ontwikkelen dan die paar Europese wedstrijden.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
7 - 17 dus... Dat Chili gaat Nederland helemaal dronken spelen, ik heb er nu al zin in
Maak jij je maar zorgen om je eigen landje. Als de superieure Manschaft al alle zeilen moeten bijzetten om een onterechte nipte overwinning tegen het 4/5 (?) land van Z-Amerika uit het vuur te slepen, gaat het wat beloven wanneer ze tegen een beter land moeten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Cocu over Europees voetbal
Frank de Boer over Europees voetbal
Ronald Koeman over Europees voetbal
Het lijkt me wel duidelijk.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Van meer weerstand word je beter maar als je het talent niet heb alsnog geen wereld voetballer.
edit. en het is duidelijk dat nederland op dit moment gewoon weinig tot geen top talenten heeft, tenzij men Maher, Boetius en/of Veltman als top talenten ziet, wat ze dus niet zijn.
kos
-
- 46699 messages
- 8855 votes
Dat dus.
Nogmaals.
Ik ontken nergens dat Europees voetbal een positief effect kan hebben.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Maar goed, Clasie, de Vrij, etc. spelen geregeld Europees. In Oranje.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
O jee, de Persie/Huntelaar discussie laait weer op. Pfff.
Hoeveel bruikbare balen heeft hij gisteren gehad? Hetzelfde geldt voor Boetius en Promes. Ik vraag me af wat ze beter hadden kunnen doen? Frankrijk speelde ook erg defensief, op de counter.
Ik vond het nog knap dat Van Persie van niets nog een halve kans wist te creëren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maar goed, Clasie, de Vrij, etc. spelen geregeld Europees. In Oranje.
Ze komen anders vrij weinig aan bod. Tegen Colombia stonden beiden ook niet in de basis. Je kan er hoog of laag om springen, maar de Feyenoorders missen gewoon een Europese basis die ze bij Ajax, PSV en ook AZ wel krijgen.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
wbt de discussie dan over VPersie en Huntelaar is die er simpelweg niet, ze doen voor elkaar niet onder in de spits(Oranje) dan kan je beter vPersie op een andere plek zetten vanwege zijn voetballende kwaliteiten die hij zeker wel heeft.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Als Sneijder zo blijft spelen, zie ik Van Persie ook graag op zijn plek.
Animosh
-
- 4665 messages
- 539 votes
Als de superieure Manschaft al alle zeilen moeten bijzetten om een onterechte nipte overwinning tegen het 4/5 (?) land van Z-Amerika uit het vuur te slepen, gaat het wat beloven wanneer ze tegen een beter land moeten.
Duitsland doet het vaak matig in vriendschappelijke wedstrijden. In 2010 verloren ze voor het WK in een vriendschappelijke wedstrijd van Argentinië; op het WK wonnen ze met 4-0.
Waarom iedereen hier zo zit af te geven op de Nederlandse talenten ontgaat me trouwens. Nee, ze doen het momenteel niet fantastisch, maar ze hebben wel duidelijk talent en kunnen volgens mij best goede tot zeer goede spelers worden als ze hard werken en de juiste mentaliteit tonen. Misschien gaan ze inderdaad allemaal tegenvallen, maar ze nu al allemaal afschrijven lijkt me enigszins voorbarig.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Maak jij je maar zorgen om je eigen landje. Als de superieure Manschaft al alle zeilen moeten bijzetten om een onterechte nipte overwinning tegen het 4/5 (?) land van Z-Amerika uit het vuur te slepen, gaat het wat beloven wanneer ze tegen een beter land moeten.
Ik deel je zorgen, waarde Materny. Gisteren zijn we door de Chileense bijtertjes met de Nase op de feiten gedrukt. Met name het middenveld rendeerde niet. Nog 14 weken voor de Zwarte Magiër om dit op te lossen (de terugkeer van Sammy zou allicht al helpen). Gezien de relatief zware loting zullen we er meteen moeten staan, maar dat kan ook weer een voordeel zijn. We zijn wakker iig.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Het zijn iig. geen talenten van het niveau V Basten, Bergkamp, Kluivert(niet eens) vPersie Robben etc. geen 1.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Wat onderschat iedereen Chili toch? Die worden groepshoofd. Wat een elftal 
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Wat onderschat iedereen Chili toch? Die worden groepshoofd. Wat een elftal
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Heerlijk nietszeggend artikel ook weer
Als hij nou een nieuwtje te melden had, maar dit zijn enkel en alleen open deuren. Het lijkt me logisch dat er meer mogelijk is met een nieuw stadion 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Oefenpotjes zeggen niets, want Bayern speelde ook niet op volle kracht tegen de Bullies uit Salzburg 
Joy4ever
-
- 4613 messages
- 1836 votes
Gezien de relatief zware loting zullen we er meteen moeten staan
Haha, wat een keloel 
Alsof Duitsland moeite zal hebben met Portugal, Ghana en VS. Duitsland fiets sowieso 9 van de 10x op een eindronde met Zwei Finger in der Nase door de poule heen. Maar goed, zoals wel vaker is de magie uitgewerkt zodra de prijzen verdeeld gaan worden. Dan is het weer huilen geblazen.
Animosh
-
- 4665 messages
- 539 votes
de Zwarte Magiër
"De Zwarte Magiër" is Löw? Ben je echt zo enthousiast over hem? Een slechte trainer is het niet, maar van wat ik lees is hij in tactisch opzicht ondermaats (zij bijvoorbeeld de uitschakeling tegen Italië op het EK).
Het zijn iig. geen talenten van het niveau V Basten, Bergkamp, Kluivert(niet eens) vPersie Robben etc. geen 1.
Geen idee. Ronaldo was op zijn negentiende ook nog geen speler van wereldklasse, dus het is nog veel te vroeg om te gaan beoordelen wie wel en niet de top zal gaan bereiken. Verder hebben we nu in ieder geval wel een hoop talent op een positie waarop Nederland de laatste jaren zeer slecht is: centraal achterin. Plus, je hoeft niet per se een top 10-talent te hebben om het goed te doen. Zolang je maar een goed team hebt.
En wat maakt iedereen toch veel van die oefenwedstrijden zeg. Spanje heeft een tijd geleden verloren van Zuid-Afrika - je weet wel, die ploeg die Brazilië gisteren met 5-0 versloeg!
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Oefenpotjes zeggen niets, want Bayern speelde ook niet op volle kracht tegen de Bullies uit Salzburg
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
"De Zwarte Magiër" is Löw? Ben je echt zo enthousiast over hem? Een slechte trainer is het niet, maar van wat ik lees is hij in tactisch opzicht ondermaats (zij bijvoorbeeld de uitschakeling tegen Italië op het EK).
Geen idee. Ronaldo was op zijn negentiende ook nog geen speler van wereldklasse,
Dat was na de eerste keer dat ik hem zag ballen al duidelijk! Had bij wijze van, meer talent in zijn teen.
Animosh
-
- 4665 messages
- 539 votes
En dat Salzburg - Bayern ... Salzburg zal vast goed gespeeld hebben, maar Guardiola experimenteerde in die wedstrijd met een nieuwe tactiek, opstelling (drie verdedigers in plaats van vier) en spelers die terugkwamen uit een blessure. Dus zo veel moet nu ook weer achter die nederlaag worden gezocht.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En dat Salzburg - Bayern ... Salzburg zal vast goed gespeeld hebben, maar Guardiola experimenteerde in die wedstrijd met een nieuwe tactiek, opstelling (drie verdedigers in plaats van vier) en spelers die terugkwamen uit een blessure. Dus zo veel moet nu ook weer achter die nederlaag worden gezocht.
Het geeft wel aan dat zelfs Bayern Munchen door Salzburg opgerold kan worden. Zo vaak verliest Bayern niet, ook niet in oefenduels. Dat is gewoon een bijzondere overwinning. Niet dat Salzburg van Bayern niveau is, maar ze hebben wel een vrij behoorlijke basis. Op basis van die 2 potjes tegen Ajax zou ik zeggen dat ze makkelijk in Nederland kampioen kunnen worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.