• 178.426 movies
  • 12.237 shows
  • 34.020 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.088 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat gevoel is bij jou wederzijds. Jammer dat je die toon weer erbij probeert te halen.

Je zit gewoon spelers te vergelijken die niks met elkaar te maken hebben. Nogal logisch dat Strootman op bepaalde vlakken beter is. Daar is hij ook ruim 5 jaar jonger voor.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Joy4ever wrote:

Nu nog zien de kroeg daarna levend te verlaten .

Ja, dat dan weer wel ja .

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

Dat gevoel is bij jou wederzijds. Jammer dat je die toon weer erbij probeert te halen.

Je zit gewoon spelers te vergelijken die niks met elkaar te maken hebben. Nogal logisch dat Strootman op bepaalde vlakken beter is. Daar is hij ook ruim 5 jaar jonger voor.

Vooruit, ik zal het proberen uit te leggen voor je.

Het ging hier over onze beste spelers, terwijl V/d Vaart, Sneijder, Van Persie en Robben genoemd worden. De Jong ook nog zelfs, als we het over een zogenaamde Grote 5 hebben.

Strootman vind ik op dit moment beter dan V/d Vaart en Sneijder. En Strootman is er in 2018 gewoon bij (als het niet gek loopt).

Kom jij aanzetten met posities...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Ja, dat dan weer wel ja .

Gewoon een rondje aanbieden, dan doen wij Nederlanders niet zo moeilijk over een potje voetbal verliezen

In deze vorm met bepaalde waanideeën van Lowietje hebben we komende zomer toch weinig te zoeken op het WK. Ik hoop echt dat die man bepaalde spelers een kans geeft en bepaalde andere namen eruit haalt. Dit wordt echt niks. Het geeft trouwens ook maar weer een hoe debiel die kwalificatiepotjes zijn. Winnen van Roemenië en Hongarije, jeuj. Dat stelt gewoon allemaal niks voor.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

Met deze lichting, en de vorm waarin sommigen steken, wordt het sowieso niks aankomende zomer.

Geen idee met welke poppetjes jij wel wat verwacht . Wellicht met hangen en wurgen als tweede

in de poule door naar de volgende ronde.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Joy4ever wrote:

Met deze lichting, en de vorm waarin sommigen steken, wordt het sowieso niks aankomende zomer.

Wellicht met hangen en wurgen als tweede door naar de volgende ronde.

Om vernederd te worden door Brazilië. Misschien heb ik liever nog dat ze de poulefase niet doorkomen.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

Dat heb ik dus ook

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Joy4ever wrote:

Geen idee met welke poppetjes jij wel wat verwacht . Wellicht met hangen en wurgen als tweede

in de poule door naar de volgende ronde.

Nouja, vergeleken met gister scheelt het natuurlijk wel of je Nigel de Jong/Lens/Robben op kan stellen of Clasie/Boetius/Promes. En ook vd Vaart had je natuurlijk normaal gewoon gehad. Nu breng je spelers van het niveau Schaars in.

Oranje heeft als ze allemaal fit zijn een goede pakweg 14 spelers. Je hebt bv een vd Vaart of Sneijder plus een Huntelaar als reservespelers, wat prima spelers zijn. Het wordt vervelender als we aan de groep daarachter komen, de categorie Schaars/Siem de Jong/Clasie (ja, ik kies bewust 3 spelers uit de klassieke top 3) zeg maar.

Ik denk wel dat Oranje er staat op het WK, maar we hebben een vrij zware groep, dus het kan best een drama worden. Maar sowieso zit ik er elke keer naast. In 2008 verwachtte ik niks, maar speelden we de 2 WK finalisten van het veld, in 2010 verwachtte ik niet zo heel veel, maar werden we bijna wereldkampioen, in 2012 dacht ik juist dat we een enorme favoriet waren met Spanje en Duitsland, maar maakte Oranje zichzelf belachelijk. Het is best lastig te voorspellen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Dan was je in 2012 de enige.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2378 votes

Als we de poule doorkomen en een K-O fase halen tegen Brazilie zou dat al een ervaring zijn waar die jonkies echt wel wat aan hebben. Ik vind het nu ook allemaal drie keer niks, maar je moet ook een beetje kijken wat het alternatief is. De roep om types als De Jong en Van der Vaart is ook meer uit nostalgische overwegingen dan dat die twee nou nog zo fantastisch voetballen. En bovendien heb je wmb meer aan het toernooi als ervaring als er met welke samenstelling dan ook niet veel meer dan een tweede ronde in zit. Kun je wel die hele ouwe kliek gaan inpassen, maar ook daarmee gingen we er keihard uit in 2012 en daar heb je na dit toernooi ook geen bal meer aan.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Om vernederd te worden door Brazilië. Misschien heb ik liever nog dat ze de poulefase niet doorkomen.

We kunnen nog altijd hopen dat Brazilië een slippertje maakt in de poulefase. En dan ook hopen dat wijzelf tweede kunnen worden in de poule (die kans is misschien nog kleiner dan de kans dat Brazilië niet 1e wordt in hun poule). Dan treffen we in de 1/8e finale Kameroen/Mexico/Kroatië en is de kwartfinale zelfs mogelijk. Dan zijn we zelfs niet eens kansloos in de kwartfinale (Colombia/Japan/Uruguay/Italië/Engeland). Maar goed, de kans dat Brazilië de poule niet wint is hoogstens 20%, de kans dat Nederland de poule overleeft net zoiets en de kans dat we dan (dus niet tegen Brazilië) de 1/8e finale winnen zou ik op zo'n 60% schatten. Dat is dan een kans van 2,4% dat we de kwartfinale halen. Jippie!

En dan is er nog een theoretische kans dat we 1e worden in de poule of van Brazilië gaan winnen in de 1/8e finale, maar dat lijkt me nog veel onmogelijker.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

Dan was je in 2012 de enige.

We stonden overal hoog hoor. Bij bookmakers, bij buitenlandse media, ook hier in Nederland. Nederland-Spanje-Duitsland werd steeds genoemd. Ook niet zo vreemd, met een ploeg met oa Robben, Persie, Sneijder en vd Vaart plus 2 jaar terug nog de WK finale. Viel wel vies tegen.

Komende zomer ga ik zonder echte verwachtingen in. Kan het alleen maar meevallen. Je zal eigenlijk de groep moeten winnen, want bij een clash met Brazilië ben je denk ik klaar.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

moviemafketel wrote:

Eens, ik zie in de volgende generatie echt geen klasse van de buitencategorie. Depay is wel een lefmannetje dat een vaste waarde zal worden, maar wil je echt hoge ogen gooien op de komende toernooien is het materiaal wat erachter zit mijns inziens gewoon te pover.

Was het team van Nederland in 2010 zo fantastisch dan? En daar haalde Nederland op basis van de geweldige vorm van Sneijder en Robben, en wat mazzel, ook gewoon de finale mee. Nederland zal vrijwel nooit de favoriet zijn voor de titel, maar als alles samenkomt maken ze wel een kans om ver te komen.

En zo slecht is de volgende generatie nu toch ook weer niet? We hebben volgens mij op elke positie wel een aantal veelbelovende spelers. Dat "verval" zal dus wel meevallen.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

In 1990 zouden we ook even wereldkampioen worden . Schandalig eigenlijk dat die lichting zo snel strandde. Maar goed, de aanloop was al niet geweldig natuurlijk.

Vd Vaart, hoewel mijn favoriete Oranje speler, mag je niet teveel meer van verwachten. Voorin blijft het top uiteraard. De voorste zes. Daar waren we het hier allemaal wel over eens geloof ik. Dat kan imo prima wedijveren met de grote landen. Mits topfit uiteraard. Maar achterin is het bedroevend. Als een Vlaar al de uitblinker was van het zooitje achterin...

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Even dit topic doorgesneld na gister maar ik zie dat alles de schuld was van Clasie en de buitenspelers (alles wat niet-Ajax is dus) en van der Wiel het vrij redelijk deed.

Hahahah.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Even dit topic doorgesneld na gister maar ik zie dat alles de schuld was van Clasie en de buitenspelers (alles wat niet-Ajax is dus) en van der Wiel het vrij redelijk deed.

Hahahah.

Hahahah. Dag kos. Misschien kan jij wat tegenwicht bieden met je zure Ajax gehuil? Dat missen we toch zeker alweer 2 dagen.

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Ik ben uitermate realistisch over Ajax juist.

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

ps slechts 500 kaartjes beschikbaar voor de halve finale in Zwolle. Dat wordt op tijd achter de PC zitten vanavond.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

Beetje gelijk heeft kos natuurlijk wel . Maar goed, behoudens Vlaar zou ik niemand een voldoende geven na het optreden van gisteren. Enkel was de een nog slechter dan de ander, dat dan weer wel.

happie

• 6236 messages
  • 426 votes

Het was gisteren allemaal niks. Je vraagt je af waarom al die spelers uit de nederlands competitie erbij worden gehaald. Je kan ook Heitinga (Veltman), Van Dijk (Rekik), Anita (Clasie) en De Jong (Schaars) oproepen. Dit zijn tenminste spelers, die nog in een buitenlandse competitie spelen of daarin prima spelen. Dat is altijd nog meer bagage dan de eredivisie.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

De invalbeurt van Depay was een dikke voldoende.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Oh. Spelers die er gister niet bij waren:

Nigel de Jong, De Guzman, Emanuelson, Pieters, Van Dijk, Fer, Lens, van der Vaart. En de keepers Stekelenburg en Krul.

Het is toch lachwekkend dat die eerste vijf niet gekozen worden maar wel spelers als Clasie, Schaars, BMI, Veltman...

Zelfs Douglas zou 't nog beter doen in de verdediging. En zelfs Anita is nog beter dan Clasie.

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Vraag me toch af wat Van der Vaart zou toevoegen, ik denk niet zo veel.

Anita is trouwens vooral bankzitter tegenwoordig geloof ik.

En idd, Douglas die was ik helemaal vergeten, hoe gaat het daar mee?

Montorsi

• 9717 messages
  • 2378 votes

happie wrote:

Het was gisteren allemaal niks. Je vraagt je af waarom al die spelers uit de nederlands competitie erbij worden gehaald. Je kan ook Heitinga (Veltman), Van Dijk (Rekik), Anita (Clasie) en De Jong (Schaars) oproepen. Dit zijn tenminste spelers, die nog in een buitenlandse competitie spelen of daarin prima spelen. Dat is altijd nog meer bagage dan de eredivisie.

Dat er nog geroepen wordt om Heitinga omdat verondersteld wordt dat dat het niveau je (zwakke) verdediging kan opkrikken is wel een beetje om te huilen. 2 jaar niet spelen, vorig EK al terecht geslachtofferd (was met Van der Wiel samen de slechtste van heel Oranje dat toernooi), en dan nog in aanmerking komen. We gaan toch ook niet weer met Mathijsen aankomen? Beetje doorselecteren aub. Zelfde geldt voor Van der Vaart, Kuijt etc.

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Ik zie Heitinga ook niet voor mn lol maar zou werkelijk niet weten wie dan wel..

Montorsi

• 9717 messages
  • 2378 votes

Dan nog liever De Vrij/Veltman. Daar heb je over 2 en 4 jaar tenminste nog iets aan. Vooralsnog zullen ze alleen mee gaan voor de bank (neem toch aan dat Vlaar RCV wordt in Brazilie), voor de ervaring prima.

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Dat is waar ook idd. ja, Heitinga was heel slecht op het afgelopen EK.

Vrees het ergste voor Oranje op het WK.

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Kweetniet, maar heb het gevoel dat je voor De Vrij/Veltman werkelijk elke andere Eredivisie verdediger die uit Nederland komt kunt opstellen en dat het erg weinig verschil maakt.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2378 votes

Het vreemde is dat De Vrij elke keer werd opgeroepen toen hij als een krant speelde. Na de winter speelt hij eigenlijk juist weer erg stabiel, en wordt nu ineens niet meer opgeroepen, terwijl Veltman juist voor de winter prima was maar nu elke week blundert, en juist nu wordt opgeroepen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lekker overdrijven met dat elke week blunderen. Keertje of 3 na de winter, dan hebben we het wel gehad.

Er moet achterin een mix staan van routine en talent. Ik sluit zelfs niet uit dat we weer bij Joris Mathijsen uit gaan komen. Dat Vlaar nu wordt gezien als onze beste CV is gewoon zielig, want die jongen is super beperkt. Heeft wel de ervaring en zijn fysiek mee, maar kan voetballend niks. Toch vind ik hem momenteel wel 1 van de betere opties. Daarmee is alles wel gezegd. Als je ziet dat de Belgen oa Vermaelen, Alderweireld, Vertonghen en Kompany hebben...die zouden alle 4 hier spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.