• 178.479 movies
  • 12.239 shows
  • 34.025 seasons
  • 647.798 actors
  • 9.379.468 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

En dat is dus de reden waarom die Cillessen hopelijk niet in de basis start op 't WK.

Alles moet die voetballend oplossen en brengt daar alleen maar z'n medespelers mee in gevaar.

david bohm

• 3075 messages
  • 3441 votes

Vond Chili het eerste kwartier beter.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

Fellaini! 1-0

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

david bohm wrote:

Vond Chili het eerste kwartier beter.

Absoluut.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

j0enne wrote:

En dat is dus de reden waarom die Cillessen hopelijk niet in de basis start op 't WK.

Alles moet die voetballend oplossen en brengt daar alleen maar z'n medespelers mee in gevaar.

En daar ging die weer door een uur de tijd te nemen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Animosh wrote:

Wie zou hij moeten lozen dan? Xavi? Die kan op zijn minst belangrijk zijn als controle nodig is (als Spanje voor staat bijvoorbeeld). Maar verder zijn er toch niet zoveel Barca-spelers die geen plaats verdienen? Pedro doet het bij Spanje altijd erg goed, Iniesta ook, Alba idem, Fabregas idem. Piqué is misschien wel een twijfelgeval, maar wie zou hij daar anders moeten opstellen? Javi Martinez?

Edit: oh, en Busquets is voor zover ik weet ook niet zo één-twee-drie te vervangen.

Alleen Iniesta is onomstreden. Bovendien is het gewoon nodig om er een aantal te vervangen om de drive en hunger om WK te worden te houden. Anders zie ik een doemscenario a la Frankrijk in 2002 voor me. Op bepaalde plekken vernieuwen (al zijn het er maar 2 of 3, is noodzakelijk. Koke voor Xavi, daar hoef ik niet lang over na te denken. Busquets is ook niet zo onomstreden. Voor Pique nog geen waardige vervanger en Alba mag zich zorgen gaan maken om Moreno. Helaas geen plek voor Thiago. Mijn ideale basis XI:

--------------------------------------------- Casillas ---------------------------------------

Azpiliqueta / Carvajal --------- Ramos ------------- Pique --------------- Moreno / Alba

------------------------- Koke --------------------Xabi Alonso ------------------------

----- Iniesta ---------------------- Isco ------------------------- Silva

------------------------------------ Costa ---------------------------------

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Toivonen is niet te stoppen. Ook bij Zweden is 't nu raak.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

The Oceanic Six wrote:

die 2 buitenspelers, snik.

Doen het meer dan prima so far

Fransen stellen teleur. Afwachtende ploeg.

Vlaar, held!

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Naomi Watts wrote:

Alleen Iniesta is onomstreden. Bovendien is het gewoon nodig om er een aantal te vervangen om de drive en hunger om WK te worden te houden. Koke voor Xavi, daar hoef ik niet lang over na te denken. Busquets is ook niet zo onomstreden. Voor Pique nog geen waardige vervanger en Alba mag zich zorgen gaan maken om Moreno. Helaas geen plek voor Thiago. Mijn ideale basis XI:

--------------------------------------------- Casillas ---------------------------------------

Azpiliqueta / Carvajal --------- Ramos ------------- Pique --------------- Moreno / Alba

------------------------- Koke --------------------Xabi Alonso ------------------------

----- Iniesta ---------------------- Isco ------------------------- Silva

------------------------------------ Costa ---------------------------------

Het "probleem" met Spanje is dat je met het middenveld twintig verschillende kanten op kan. Silva en Isco vind ik bijvoorbeeld al twijfelgevallen. Isco speelt amper bij Real Madrid en Silva heeft het (net als Mata) voor zover ik weet nooit echt goed gedaan bij het Spaanse elftal. Dan zie ik op de flanken toch liever Pedro, Cazorla of Navas (de laatste eventueel vanaf de bank) (of Iniesta). En Koke? Geen idee. Het is zonder meer een fantastische speler, maar of hij het goed doet bij het Spaanse elftal valt uiteraard nog te bezien (hetzelfde geldt voor Thiago). Typisch dat je als Atletico-fan Juanfran achterwege laat trouwens.

Busquets wordt overigens wel vaak genoemd als de belangrijkste speler van Barcelona na Messi. Is zijn rol bij het Spaanse elftal dan echt zo anders?

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

Cerci in de basis

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Wat een goal. BMI.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Tsja..had het keepertje wel mogen hebben trouwens.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Nou, daar komen we voorlopig goed weg. Chili de beste kansen, maar toch 1-0. Ik denk niet dat Kopfball Klose ook maar 1x de bal heeft beroerd.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Yep, Benzema is in vorm.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

moviemafketel wrote:

Tsja..had het keepertje wel mogen hebben trouwens.

Ik wou het zeggen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Animosh wrote:

Het "probleem" met Spanje is dat je met het middenveld twintig verschillende kanten op kan.

Een voordeel, maar wil qua spelfilosofie niet veel veranderen. Gewoon doorgaan met wat succes gebracht heeft.

Silva en Isco vind ik bijvoorbeeld al twijfelgevallen. Isco speelt amper bij Real Madrid en Silva heeft het (net als Mata) voor zover ik weet nooit echt goed gedaan bij het Spaanse elftal.

Silva deed het in 2008 wel prima en dat soort zaken vind ik niet zo belangrijk, als je 'm niet opstelt kan ie ook niet presteren. Dat Isco niet speelt vind ik niet zo'n probleem, die kan itt velen opeens ook heel fit zijn. Met zijn kwaliteiten altijd opstellen, gewoon wedstrijdfit krijgen.

Dan zie ik op de flanken toch liever Pedro, Cazorla of Navas (de laatste eventueel vanaf de bank) (of Iniesta).

Navas vind ik prima als je iets wil forceren maar schiet tekort in het positiespel. Powerplay is niet wat ik wil zien als het niet nodig is. Cazorla ben ik ook wel fan van maar door de hevige concurrentie valt ook hij buiten de boot, helaas.

En Koke? Geen idee. Het is zonder meer een fantastische speler, maar of hij het goed doet bij het Spaanse elftal valt uiteraard nog te bezien (hetzelfde geldt voor Thiago).

Wil je daar achter komen moet je 'm wel laten spelen maar Koke's kwaliteiten zijn zeer vergelijkbaar met die van Xavi, al zal ik Koke vanuit een linie naar achter opereren, heb je veel beter overzicht.

Typisch dat je als Atletico-fan Juanfran achterwege laat trouwens.

Kwalificatiewedstrijd Spanje - Frankrijk, ik bedoel maar. Sindsdien ben ik wat terughoudend wat betreft Juanfran, al zou die ook nog kunnen. Zolang Arbeloa maar oprot.

Busquets wordt overigens wel vaak genoemd als de belangrijkste speler van Barcelona na Messi. Is zijn rol bij het Spaanse elftal dan echt zo anders?

Snap die stelling wel en echt een geweldige speler maar voor mij is Xabi en Busquets geen optie of je moet tegen een Brazilië spelen ofzo. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de smeerpijperij van Xabi . Al mag Busquets ook, maar vind beiden geen optie in de groepfase.

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Wat een paniek achterin constant.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Die Indi valt me vooral tegen. Cillessen de laatste wedstrijden ook overigens.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Die BMI en Clasie zeg ... En dan krijg je Stijn Schaars (?!?!?!?!) er ook nog eens bij. Ik ga iets anders doen.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Lekker middenveld nu met Schaars!

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Joy4ever wrote:

(quote)

Ik wou het zeggen.

Ik zie 't nu ook in de herhaling. Dat zag er niet bepaald lekker uit.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Heerlijke goal. 2-0.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Joy4ever wrote:

Cerci in de basis

Ben benieuwd! Iemand mag Criscito ook wel eens terughalen naar Italië (Milan?).

AC Milan Said to Weigh Sale as Lazard Contacts Possible Buyers - Bloomberg

Gas erop. Moet meer buitenlands geld in de Serie A gepompt worden.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Mooie kool van dat modale ploegje

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Pijnlijk hoe we achter stuk gespeeld worden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lekker goaltje, wat een speler ook die Matuidi.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Van der Wiel (j0enne smiley). Ik ga mij kandidaat stellen voor het Nederlands elftal. Zelfs ik kan beter dekken dan deze grappenmaker op de rechtsback positie.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

otherfool wrote:

Mooie kool van dat modale ploegje

Zo modaal dat ik ze stuk voor stuk liever in Oranje zag staan.

Wat een enorme ellende dit. Haal Robben weg en 't is helemaal niks.

Van Persie uiteraard ook onzichtbaar.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

moviemafketel wrote:

Pijnlijk hoe we achter stuk gespeeld worden.

Schakel pas net in maar op papier niet verwonderlijk, toch? Die defensie tegenover Benzema, Griezmann, Matuidi, Pogba, Cabaye en Valbuena. Tja...

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Naomi Watts wrote:

Een voordeel, maar wil qua spelfilosofie niet veel veranderen. Gewoon doorgaan met wat succes gebracht heeft.

Maar daar zijn toch juist die Barcelona-spelers ideaal voor? Die beheersen de "Spaanse stijl" perfect en zijn fantastisch op elkaar ingespeeld. Hoe nieuwe spelers het zullen doen is toch een open vraag. Dat wil niet zeggen dat ze geen kans moeten krijgen, maar daar is een WK niet ideaal voor imo.

Silva deed het in 2008 wel prima en dat soort zaken vind ik niet zo belangrijk, als je 'm niet opstelt kan ie ook niet presteren.

Maar er was toch een reden dat hij niet opgesteld werd neem ik aan? Hij is niet ingespeeld op de andere spelers, beheerst de Spaanse stijl minder omdat hij in Engeland speelt, etc.

Dat Isco niet speelt vind ik niet zo'n probleem, die kan itt velen opeens ook heel fit zijn. Met zijn kwaliteiten altijd opstellen, gewoon wedstrijdfit krijgen.

Hij heeft zeker kwaliteiten, maar ik vind hem vooralsnog zeker niet tot de beste drie middenvelders van Spanje behoren. In de toekomst waarschijnlijk wel, maar voorlopig zie ik hem nog als een impact-sub.

Navas vind ik prima als je iets wil forceren maar schiet tekort in het positiespel.

Daar ben ik het wel mee eens (daarom dus "vanaf de bank").

Wil je daar achter komen moet je 'm wel laten spelen maar Koke's kwaliteiten zijn zeer vergelijkbaar met die van Xavi, al zal ik Koke vanuit een linie naar achter opereren, heb je veel beter overzicht.

Maar Thiago's kwaliteiten zijn dat ook, toch? En Thiago heeft na zijn tijd bij Barcelona waarschijnlijk een stuk meer chemie met de Barca-spelers. Plus, Bayern's stijl lijkt een hoop op die van het Spaanse elftal. Atletico's stijl niet. En dan heeft Spanje ook nog spelers als Javi Martinez en Fabregas.

Zolang Arbeloa maar oprot.

Haha, daar zijn alle Spanje-fans het volgens wel mee eens.

Maar we zullen wel zien wie het gaan worden op het WK! Del Bosque is over het algemeen volgens mij zeer conservatief, dus ik verwacht niet dat jouw reformistische elftal het gaat worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.