- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
En dat is dus de reden waarom die Cillessen hopelijk niet in de basis start op 't WK.
Alles moet die voetballend oplossen en brengt daar alleen maar z'n medespelers mee in gevaar.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Vond Chili het eerste kwartier beter.
Absoluut.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
En dat is dus de reden waarom die Cillessen hopelijk niet in de basis start op 't WK.
Alles moet die voetballend oplossen en brengt daar alleen maar z'n medespelers mee in gevaar.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wie zou hij moeten lozen dan? Xavi? Die kan op zijn minst belangrijk zijn als controle nodig is (als Spanje voor staat bijvoorbeeld). Maar verder zijn er toch niet zoveel Barca-spelers die geen plaats verdienen? Pedro doet het bij Spanje altijd erg goed, Iniesta ook, Alba idem, Fabregas idem. Piqué is misschien wel een twijfelgeval, maar wie zou hij daar anders moeten opstellen? Javi Martinez?
Edit: oh, en Busquets is voor zover ik weet ook niet zo één-twee-drie te vervangen.
Alleen Iniesta is onomstreden. Bovendien is het gewoon nodig om er een aantal te vervangen om de drive en hunger om WK te worden te houden. Anders zie ik een doemscenario a la Frankrijk in 2002 voor me. Op bepaalde plekken vernieuwen (al zijn het er maar 2 of 3, is noodzakelijk. Koke voor Xavi, daar hoef ik niet lang over na te denken. Busquets is ook niet zo onomstreden. Voor Pique nog geen waardige vervanger en Alba mag zich zorgen gaan maken om Moreno. Helaas geen plek voor Thiago. Mijn ideale basis XI:
--------------------------------------------- Casillas ---------------------------------------
Azpiliqueta / Carvajal --------- Ramos ------------- Pique --------------- Moreno / Alba
------------------------- Koke --------------------Xabi Alonso ------------------------
----- Iniesta ---------------------- Isco ------------------------- Silva
------------------------------------ Costa ---------------------------------
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Toivonen is niet te stoppen. Ook bij Zweden is 't nu raak. 
Joy4ever
-
- 4613 messages
- 1836 votes
die 2 buitenspelers, snik.
Doen het meer dan prima so far 
Fransen stellen teleur. Afwachtende ploeg.
Vlaar, held!
Animosh
-
- 4665 messages
- 539 votes
Alleen Iniesta is onomstreden. Bovendien is het gewoon nodig om er een aantal te vervangen om de drive en hunger om WK te worden te houden. Koke voor Xavi, daar hoef ik niet lang over na te denken. Busquets is ook niet zo onomstreden. Voor Pique nog geen waardige vervanger en Alba mag zich zorgen gaan maken om Moreno. Helaas geen plek voor Thiago. Mijn ideale basis XI:
--------------------------------------------- Casillas ---------------------------------------
Azpiliqueta / Carvajal --------- Ramos ------------- Pique --------------- Moreno / Alba
------------------------- Koke --------------------Xabi Alonso ------------------------
----- Iniesta ---------------------- Isco ------------------------- Silva
------------------------------------ Costa ---------------------------------
Het "probleem" met Spanje is dat je met het middenveld twintig verschillende kanten op kan. Silva en Isco vind ik bijvoorbeeld al twijfelgevallen. Isco speelt amper bij Real Madrid en Silva heeft het (net als Mata) voor zover ik weet nooit echt goed gedaan bij het Spaanse elftal. Dan zie ik op de flanken toch liever Pedro, Cazorla of Navas (de laatste eventueel vanaf de bank) (of Iniesta). En Koke? Geen idee. Het is zonder meer een fantastische speler, maar of hij het goed doet bij het Spaanse elftal valt uiteraard nog te bezien (hetzelfde geldt voor Thiago). Typisch dat je als Atletico-fan Juanfran achterwege laat trouwens. 
Busquets wordt overigens wel vaak genoemd als de belangrijkste speler van Barcelona na Messi. Is zijn rol bij het Spaanse elftal dan echt zo anders?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Tsja..had het keepertje wel mogen hebben trouwens.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Nou, daar komen we voorlopig goed weg. Chili de beste kansen, maar toch 1-0. Ik denk niet dat Kopfball Klose ook maar 1x de bal heeft beroerd.
Joy4ever
-
- 4613 messages
- 1836 votes
Tsja..had het keepertje wel mogen hebben trouwens.
Ik wou het zeggen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het "probleem" met Spanje is dat je met het middenveld twintig verschillende kanten op kan.
Een voordeel, maar wil qua spelfilosofie niet veel veranderen. Gewoon doorgaan met wat succes gebracht heeft.
Silva deed het in 2008 wel prima en dat soort zaken vind ik niet zo belangrijk, als je 'm niet opstelt kan ie ook niet presteren. Dat Isco niet speelt vind ik niet zo'n probleem, die kan itt velen opeens ook heel fit zijn. Met zijn kwaliteiten altijd opstellen, gewoon wedstrijdfit krijgen.
Navas vind ik prima als je iets wil forceren maar schiet tekort in het positiespel. Powerplay is niet wat ik wil zien als het niet nodig is. Cazorla ben ik ook wel fan van maar door de hevige concurrentie valt ook hij buiten de boot, helaas.
Wil je daar achter komen moet je 'm wel laten spelen maar Koke's kwaliteiten zijn zeer vergelijkbaar met die van Xavi, al zal ik Koke vanuit een linie naar achter opereren, heb je veel beter overzicht.
Kwalificatiewedstrijd Spanje - Frankrijk, ik bedoel maar. Sindsdien ben ik wat terughoudend wat betreft Juanfran, al zou die ook nog kunnen. Zolang Arbeloa maar oprot.
Snap die stelling wel en echt een geweldige speler maar voor mij is Xabi en Busquets geen optie of je moet tegen een Brazilië spelen ofzo. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de smeerpijperij van Xabi
. Al mag Busquets ook, maar vind beiden geen optie in de groepfase.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Die Indi valt me vooral tegen. Cillessen de laatste wedstrijden ook overigens.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Die BMI en Clasie zeg ...
En dan krijg je Stijn Schaars (?!?!?!?!) er ook nog eens bij. Ik ga iets anders doen.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Cerci in de basis
Ben benieuwd! Iemand mag Criscito ook wel eens terughalen naar Italië (Milan?).
AC Milan Said to Weigh Sale as Lazard Contacts Possible Buyers - Bloomberg
Gas erop. Moet meer buitenlands geld in de Serie A gepompt worden.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Pijnlijk hoe we achter stuk gespeeld worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lekker goaltje, wat een speler ook die Matuidi.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Van der Wiel (j0enne smiley). Ik ga mij kandidaat stellen voor het Nederlands elftal. Zelfs ik kan beter dekken dan deze grappenmaker op de rechtsback positie.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Mooie kool van dat modale ploegje

Wat een enorme ellende dit. Haal Robben weg en 't is helemaal niks.
Van Persie uiteraard ook onzichtbaar.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Pijnlijk hoe we achter stuk gespeeld worden.
Schakel pas net in maar op papier niet verwonderlijk, toch? Die defensie tegenover Benzema, Griezmann, Matuidi, Pogba, Cabaye en Valbuena. Tja...
Animosh
-
- 4665 messages
- 539 votes
Een voordeel, maar wil qua spelfilosofie niet veel veranderen. Gewoon doorgaan met wat succes gebracht heeft.
Maar daar zijn toch juist die Barcelona-spelers ideaal voor? Die beheersen de "Spaanse stijl" perfect en zijn fantastisch op elkaar ingespeeld. Hoe nieuwe spelers het zullen doen is toch een open vraag. Dat wil niet zeggen dat ze geen kans moeten krijgen, maar daar is een WK niet ideaal voor imo.
Maar er was toch een reden dat hij niet opgesteld werd neem ik aan? Hij is niet ingespeeld op de andere spelers, beheerst de Spaanse stijl minder omdat hij in Engeland speelt, etc.
Hij heeft zeker kwaliteiten, maar ik vind hem vooralsnog zeker niet tot de beste drie middenvelders van Spanje behoren. In de toekomst waarschijnlijk wel, maar voorlopig zie ik hem nog als een impact-sub.
Daar ben ik het wel mee eens (daarom dus "vanaf de bank").
Maar Thiago's kwaliteiten zijn dat ook, toch? En Thiago heeft na zijn tijd bij Barcelona waarschijnlijk een stuk meer chemie met de Barca-spelers. Plus, Bayern's stijl lijkt een hoop op die van het Spaanse elftal. Atletico's stijl niet. En dan heeft Spanje ook nog spelers als Javi Martinez en Fabregas.
Haha, daar zijn alle Spanje-fans het volgens wel mee eens. 
Maar we zullen wel zien wie het gaan worden op het WK! Del Bosque is over het algemeen volgens mij zeer conservatief, dus ik verwacht niet dat jouw reformistische elftal het gaat worden. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.