• 178.419 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.755 actors
  • 9.378.932 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Even ter informatie, Ronald de Boer is natuurlijk wel individuele trainer bij Ajax en heeft al eens de jeugd een jaar gecoacht, maar wilde zich niet fulltime trainer noemen omdat hij ook veel andere dingen doet. Maar zo iemand zou ik graag zien. Er zijn trouwens wel meer coaches binnen Ajax. Ik vrees alleen dat het lastig wordt nog iemand te vinden die zo bezeten van het Ajax spelletje is zoals Frank de Boer. Echt een schot in de roos, die man. Gelukkig heeft hij zoveel met de club dat hij nog wel een paar jaar blijft, tenzij Barcelona zich gaat melden. Heb wel vrees dat dat vrij snel is. Die Martino lijkt in de zomer te vertrekken en ze noemen Frank als potentiële opvolger. Zou een ramp zijn.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

moviemafketel wrote:

(quote)

Ze hadden volgens jou dus 2 a 3 keer kampioen moeten worden met dit materiaal? Je stelt extreem hoge eisen aan je cluppie. Was geen trainer gelukt.

De grove inschattingsfout die jij maakt is slechts te kijken naar eindklassering en daarbij maak je oo kde fout dat volledig op het conto van Koeman te schrijven.

In al die jaren is het spelbeeld nog steeds niet verbeterd. Het is vooral de lange bal hanteren. Visie in het spel ontbreekt, de ontwikkeling in het spel is mondjesmaat en geen consistentie (laat ik zijn communicatievaardigheden richting spelers even in het midden). Dat zijn zaken waar een trainer voor verantwoordelijk is en dat is gewoon onvoldoende.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik ben het volledig met NW eens wat betreft Koeman. Geen beroerde trainer, wel een angsthaas als het er op aan komt wat betreft zich aanpassen aan de tegenstander. Doet hij overigens zijn hele loopbaan al. En er zit inderdaad nog altijd geen echte lijn in het spel. Sowieso, als je spelers als Verhoek en Immers haalt, dan verdien je al geen prijs.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Nouja Koeman heeft in zijn managen wel een zelfbewustheid bijgebracht. Been ging er altijd in met het idee 'deze jonge jongens kunnen een keer verliezen' om zichzelf in te dekken. Koeman heeft jonge gasten terecht niet als kleuters behandeld en is meer gaan eisen. Het werd vanaf het begin af aan al een teleurstelling als je verloor van ADO en NEC, en dat werd niet meer 'gewoon' gevonden zoals het seizoen ervoor.

Bovendien vind ik juist wel dat hij lijn in het spel heeft gebracht. Hij is juist begonnen met snelle flankspelers als duidelijk wapen. Schaken kwam er onder Been totaal niet uit, maar is daarna opgebloeid. Ook op links met Cissé/Fernandez, niet bepaald de beste voetballers, heeft hij dreiging weten te creeeren. Sinds vorig seizoen is hij meer met het positiespel bezig geweest, en met resultaat.

Verder zijn Clasie, De Vrij, Indi, Boetius en Vilhena onder zijn leiding doorgegroeid. Dat jouw pareltje Kongolo niet speelt is volkomen logisch met Mathijsen en Martins Indi voor zich.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind Clasie juist al een jaar of 2 stil staan. Vilhena idem. De Vrij ook. Boetius en Indi zijn wel weer beter geworden. Maar Koeman heeft ook genoeg goeds gedaan, maar vergeet steeds die laatste stap te zetten. Wel heeft hij de selectie zakelijker laten denken, wat wel goed is. Anderzijds, Been had destijd een hele jonge ploeg, was ook niet erg eerlijk om daar topprestaties van te verwachten. Hij had Van Beukering in zijn voorhoede...

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

The Oceanic Six wrote:

Sowieso, als je spelers als Verhoek en Immers haalt, dan verdien je al geen prijs.

Als je niks te besteden hebt kom je nu eenmaal bij dit soort spelers aan. Welke speler vergelijkbaar met Immers hadden ze volgens jou dan moeten halen?

Vergeet trouwens niet dat toen Verhoek kwam de aanvallers in de selectie waren: Schaken, de altijd geblesseerde Cissé, Fernandez, en de opgegeven Cabral. Pelle was er toen nog niet eens en Boetius was net zwaar geblesseerd geweest en A-junior.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Als je Immers wil halen, dan altijd je eigen jeugd de voorkeur geven natuurlijk. Beter een A junior met potentie dan een houten klaas die sowieso het niveau niet aan kan. Feyenoord moet eens af van dat stigma dat spelers altijd keihard moeten werken. Je moet spelers halen die vooral goed kunnen voetballen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik vind Clasie juist al een jaar of 2 stil staan. Vilhena idem. De Vrij ook. Boetius en Indi zijn wel weer beter geworden. Maar Koeman heeft ook genoeg goeds gedaan, maar vergeet steeds die laatste stap te zetten. Wel heeft hij de selectie zakelijker laten denken, wat wel goed is. Anderzijds, Been had destijd een hele jonge ploeg, was ook niet erg eerlijk om daar topprestaties van te verwachten. Hij had Van Beukering in zijn voorhoede...

Van Beukering heeft 3 x gespeeld (invalbeurten). Hij had Makaay als spits. En het jaar erop Castaignos (14 goals).

Verder had hij genoeg oudere/ervaren voetballers in het eerste jaar. Maar toen werd hij ook 4e. In het jaar erop was de groep te jong, inderdaad. Maar die groep had toch wel talent genoeg om boven de 10e plek te eindigen.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik vind Clasie juist al een jaar of 2 stil staan. .

Ben ik het niet mee eens. Hij staat ook niet voor niks bovenaan in bijv. die VI-ranglijst.

Anderzijds, Been had destijd een hele jonge ploeg, was ook niet erg eerlijk om daar topprestaties van te verwachten. Hij had Van Beukering in zijn voorhoede..

Die speelde nooit. 3 invalbeurten in 3 maanden tijd.

Maargoed niemand verwachtte een kampioenschap, maar met die groep 10e worden en het nog normaal vinden ook sloeg helemaal nergens op.

En vwb Immers, wie had er dan vanuit de jeugd moeten komen? Makkelijk lullen, maar iemand die je vrij weinig kost met veel verdedigende kwaliteiten op het middenveld, die er direct staat, die vis je niet wekelijks uit de A1 op.

Zo kan ik ook vragen waarom Ajax Serero en Sana haalt, kunnen ook allebei niet voetballen maar werden toch ook gekocht. Zat ook geen jeugd achter.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Serero kan niet voetballen? Hahaha. Vandaag dat hij dit seizoen al maanden een bepalende schakel is. Sana heb je groot gelijk in.

Met Van Beukering bedoelde ik aan te geven dat dat de vijver was waar Been in moest vissen. Koeman heeft wel betere spelers erbij gekregen.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

The Oceanic Six wrote:

Serero kan niet voetballen? Hahaha. Vandaag dat hij dit seizoen al maanden een bepalende schakel is. Sana heb je groot gelijk in.

Serero kan er inderdaad weinig van. Hij loopt veel, gaat diep. Dat kan hij best, maar echt goed voetballen is er niet bij. De Immers van Ajax.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Serero kan er inderdaad weinig van. Hij loopt veel, gaat diep. Dat kan hij best, maar echt goed voetballen is er niet bij. De Immers van Ajax.

Hahaha. Dit meen je niet? Die jongen kan erg goed voetballen. Komt er dit seizoen pas echt uit na de omzetting in oktober. Hij moet meer scoren en assists geven, maar hij is buiten zijn rendement heel goed bezig. Ajax speelt juist beter dankzij zijn positiespel en voetballend vermogen. Immers kan niet eens een bal goed aannemen, vrij grappig om dat te vergelijken met een speler als Serero.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

De Immers van Ajax Serero kan nog tenminste een bal aannemen en vaak erg effectief opendraaien. Wel een belabberd schot...

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Ik vermoed dat de spreekwoordelijk archief-deksel vroeg of laat wel weer op je neus komt, maar we zullen zien Duarte is veel beter, maar die staat er niet in omdat Ajax wint met dit middenveld.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Tonypulp wrote:

De Immers van Ajax Serero kan nog tenminste een bal aannemen en vaak erg effectief opendraaien. Wel een belabberd schot...

Dit ja. Hij schiet als een 8 jarig meisje, maar voetballend is hij gewoon goed en hij ziet het spelletje ook wel aardig.

Ik was eerder dit seizoen ook negatief over Serero, niet onterecht. Was zelfs wel effe klaar met zijn spel. Maar plots ging hij wel goed spelen. Middenveld Blind-Serero-Klaassen heeft nu geloof ik 10 van de 10 competitieduels op rij gewonnen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Clasie is helaas geen leider. Die jongen moest juist voetballen naast een leider (zoals El Ahmadi dat 2 jaar geleden was), dan komt hij volledig tot zijn recht. Vaak zit het niet goed in zijn koppie, zeker niet als er veel druk op hem gelegd wordt.

Hij doet het niet slecht dit seizoen, maar met een leider naast hem zou hij nog een stukkie beter zijn.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Montorsi wrote:

Duarte is veel beter, maar die staat er niet in omdat Ajax wint met dit middenveld.

Dat is iets heel anders... Duarte is als 'voetballer' inderdaad beter (of completer), maar is hij op dit moment beter voor Ajax? Serero is een effectieve speler die het spel snel verzet en (op het middenveld) vaak goed leest. Voorin wordt het problematischer..

Nicolage Rico wrote:

Clasie is helaas geen leider. Die jongen moest juist voetballen naast een leider (zoals El Ahmadi dat 2 jaar geleden was), dan komt hij volledig tot zijn recht. Vaak zit het niet goed in zijn koppie, zeker niet als er veel druk op hem gelegd wordt.

Hij doet het niet slecht dit seizoen, maar met een leider naast hem zou hij nog een stukkie beter zijn.

Typisch een speler waar door vele verkeerde verwachtingen voor zijn gekomen. Bruikbare speler die veel toevoegt, maar hij zal nooit zélf iets brengen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Dit ja. Hij schiet als een 8 jarig meisje, maar voetballend is hij gewoon goed en hij ziet het spelletje ook wel aardig.

Ik was eerder dit seizoen ook negatief over Serero, niet onterecht. Was zelfs wel effe klaar met zijn spel. Maar plots ging hij wel goed spelen. Middenveld Blind-Serero-Klaassen heeft nu geloof ik 10 van de 10 competitieduels op rij gewonnen.

Een vergelijking met Immers is niet zo'n goede, vooral omdat het twee totaal verschillende type voetballers zijn. Maar Serero zou eigenlijk niet in een Ajax-shirt mogen spelen. Immers niet in een Feyenoordshirt.

Immers is niet compleet waardeloos. Zonder bal redelijk, zorgt voor diepgang, etc. Helaas voor hem speelt men voetbal met een bal.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Tonypulp wrote:

(quote)
Dat is iets heel anders... Duarte is als speler inderdaad beter, maar is hij op dit moment beter voor Ajax? Serero is een effectieve speler die het spel snel verzet en (op het middenveld) vaak goed leest. Voorin wordt het problematischer..

Kortom, een soort Immers.

Ik vind ze eigenlijk vrij vergelijkbaar. Afgezien van huidskleur en lengte.

Insignificance

• 3220 messages
  • 5588 votes

Dan moet je toch eens wat beter gaan kijken, want dat is wel heel raar. Serero was het zoveelste draaitolletje dat meer voor de sier dan voor iets anders speelde. Nu doet-ie dat gelukkig iets anders, maar het is nog altijd een groot verschil met wat Immers doet. Vreemde vergelijking.

Duarte staat er niet in omdat hij sukkelde met blessures.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Ja hoor. Agüero weer 3 tot 4 weken geblesseerd waardoor die sowieso de eerste wedstrijd tegen Barcelona mist.

kos

• 46700 messages
  • 8856 votes

Ik vind Serero zelfs nog minder dan Immers. Echt compleet ineffectieve speler.

kos

• 46700 messages
  • 8856 votes

j0enne wrote:

Ja hoor. Agüero weer 3 tot 4 weken geblesseerd waardoor die sowieso de eerste wedstrijd tegen Barcelona mist.

Klote . Geweldige topspeler, 1 van de beste ter wereld voor mij.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Tonypulp wrote:

maar hij zal nooit zélf iets brengen.

Dat zou ik niet zeggen. Hij heeft het team vaak genoeg op sleeptouw genomen. Maar hij kan dit niet een heel seizoen, voornamelijk niet in uitwedstrijden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

'PSV wil Altidore halen, maar struikelt nog over eis Sunderland' - voetbalzone.nl

Ik snap als dit waar is met de week minder van Brands. Plek 1 en 2 zijn onhaalbaar, waarom in hemelsnaam al die investeringen?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Ik vind Serero zelfs nog minder dan Immers. Echt compleet ineffectieve speler.

Hij heeft geen rendement, maar laat Ajax wel beter voetballen met zijn spel.

Beetje a la El Ahmadi bij Feyenoord. Ook zo'n type speler. Onderschat.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Hij heeft geen rendement, maar laat Ajax wel beter voetballen met zijn spel.

Beetje a la El Ahmadi bij Feyenoord. Ook zo'n type speler. Onderschat.

Compleet onjuist. Sowieso niet een zelfde soort speler.

Daarnaast werd El Ahmadi niet onderschat. In zijn eerste seizoenen was hij gewoon slecht (op een aantal wedstrijden uitgezonderd), liep alleen maar met de bal, voegde werkelijk niets toe - komt ook omdat hij niet lekker in zijn vel zat.

In het laatste jaar speelde hij fantastisch. Dat beaamde iedereen, dus werd hij ook niet onderschat.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

El Ahmadi is ook zo'n type Serero. Sterk aan de bal, goede passing, goed positiespel maar nauwelijks een goal of een assist. Wel iemand waar je als ploeg beter door gaat spelen.

PS: De weekend toto:

Feyenoord-Vitesse 2-1

Heerenveen-ADO 2-0

Heracles-NAC 1-1

PEC-Roda 2-1

AZ-Groningen 3-1

Utrecht-Ajax 1-3

Twente-Cambuur 1-1 (jaja)

NEC-Eagles 1-0

RKC-PSV 0-1

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Feyenoord-Vitesse 0-1 (helaas)

Heerenveen-ADO 2-0

Heracles-NAC 3-1

PEC-Roda 1-1

AZ-Groningen 0-0

Utrecht-Ajax 1-4

Twente-Cambuur 1-0

NEC-Eagles 1-0

RKC-PSV 0-0

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

Feyenoord - Vitesse = 2-1

Utrecht - Ajax = 6-4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.