• 178.403 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.649 actors
  • 9.378.137 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Laat Vitesse daar maar winnen, komen wij tenminste weer dichter bij plek 4.

Al zal 't me helemaal niets verbazen als we zondag weer met lege handen staan in Waalwijk waar 't nooit goed gaat.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

j0enne wrote:

Komen ze weer goed weg. Derde uitwedstrijd op rij.

Dat geluk hebben wij dus nooit. Op RKC na.

Heeft dat ook niet met vertrouwen te maken van jullie spelers? De Boer is duidelijk en houdt eenzelfde lijn aan. Ajax speelde tot de doelpunt het spelletje dat Ajax altijd speelt. Daarna gaat Ajax terugzakken, wat stom is maar niet onbegrijpelijk, je weet dat die 3 punten wel heel belangrijk zijn dus dat je dan als collectief denkt dan maar even die laatste 10 minuten lelijk is niet zo gek. De Boer moest het overigens niet hebben, maar als coach heb je aan de zijlijn niet overal invloed op.

Dat is ook wat Quido stelselmatig vergeet. Je zet niet alleen maar je beste spelers in het veld, je kijkt ook naar de tegenstander, het programma, de training, fitheid. Op die laatste twee hebben wij amper zicht.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Man. Eindelijk een doelpunt: Balotelli uit de vrije trap.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

1-2! Pazzo Pazzini vanuit een hoekschop.

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Die Ballotelli...

Al op geel (zn 8e) en dat nog ruzie gaan zoeken.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Als z'n spel nou fantastisch was, maar hij is zo inconsistent de laatste tijd.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Macmanus wrote:

Dat is ook wat Quido stelselmatig vergeet. Je zet niet alleen maar je beste spelers in het veld, je kijkt ook naar de tegenstander, het programma, de training, fitheid. Op die laatste twee hebben wij amper zicht.

Nee, hoor. Ben een voorstander van wat rouleren, moet ook kunnen met onze selectie. Maar er zijn gewoon een paar dingen die je absoluut niet moet doen en gezien het verleden eigenlijk ook niet meer kan doen. Maar De Boer doet dat juist stelselmatig wél. Wat bepaalde spelers betreft heeft ie ook gewoon een soort van blinde vlek. Dat is nu in al zijn jaargangen zo geweest.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Rouleren voor de rust is wel noodzaak inderdaad (zeker na 20 februari). Maar ik zie dat liever bij een AJA-ADO, AJA-RKC of AJA-NEC. Uitwedstrijden zijn wat dat betreft een (te groot) risico.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Quido wrote:

(quote)
Nee, hoor. Ben een voorstander van wat rouleren, moet ook kunnen met onze selectie. Maar er zijn gewoon een paar dingen die je absoluut niet moet doen en gezien het verleden eigenlijk ook niet meer kan doen. Maar De Boer doet dat juist stelselmatig wél. Wat bepaalde spelers betreft heeft ie ook gewoon een soort van blinde vlek. Dat is nu in al zijn jaargangen zo geweest.

Onzin. Heel veel meer heeft hij gewoon niet momenteel. Van wat er rondloopt. Anderson, De Sa, Hoesen. Is het echt niet gek dat hij niet voor hen kiest. Natuurlijk rouleer je tegen Go Ahead juist wel ook al is het uit. Als er twee worden ingeprikt was het allang over en uit. Jullie visie is simpel. O Schone scoorde, zie je wel! Nee Schone was fris en scoorde, had andersom net zo kunnen zijn. Schone er wel in, scoren lukte niet, Sigtorson erin en hij kopt de winnende erin. Ik heb Hoesen ook vaak genoeg zien spelen en dan geen pepernoot zien raken. We missen zeker wat volwassen creatieve spelers en een spits. Maar die hebben we op het moment niet. Met wat we hebben haalt de Boer het onderste uit de kan.

Dat is ook wat Cocu fout doet. Die kijkt alleen naar de voetbal kwaliteiten en is bang voor verlies. Dus kiest hij voor Toivonen of Ruiz. De Boer is hard, maar rechtvaardig en duidelijk. Dat is wat Ajax miste voor hem. Hij heeft opvallend genoeg veel mindere spelers dan van Basten en Jol hadden. En hij is al jaargangen de beste coach van Ajax gebleken.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

Straks HSV - Schalke. Huntelaar gelijk in de basis. Ben benieuwd. Bij HSV op de bank John en Bouy. Hopelijk krijgt met name Bouy wat speelminuten.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Zo'n simpele visie predik ik in ieder geval niet, ik zoek juist naar structurele verbetering. En die krijg je niet met Sightorsson in de spits of op de flank, ook al scoort ie tegen PSV en andere toppers.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Wie moet daar dan staan?

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Dat is ook wat Cocu fout doet. Die kijkt alleen naar de voetbal kwaliteiten en is bang voor verlies. Dus kiest hij voor Toivonen of Ruiz.

Als De Boer zijn zin had gehad stond op de plaats van De Sa vandaag gewoon John te ballen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Hihi, als jij een aankoop wil vergelijken met deze jonge jongen. Dat mag dat best hoor. Ik denk niet als de Boer, Narsingh en daar achter Bakkali had hij John had willen hebben...daarbij komt dat wij nog meedoen op elk podium...ja je vroeg er zelf om

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Quido laat er geen gras over groeien op AN

Frank boort steeds dieper, op zoek naar een nieuwe ondergrens. Vandaag werd er weer een gevonden.

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Macmanus wrote:

Hihi, als jij een aankoop wil vergelijken met deze jonge jongen. Dat mag dat best hoor. Ik denk niet als de Boer, Narsingh en daar achter Bakkali had hij John had willen hebben...daarbij komt dat wij nog meedoen op elk podium...ja je vroeg er zelf om

Dus omdat Cocu graag zijn selectie versterkt omdat hij ziet dat spelers niet voldoen is hij een slechtere coach dan De Boer (die dat ook ziet en niet ingrijpt met het risico punten te verspelen als die wel de c-garnituur moet opstellen)?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Materny wrote:

Frank boort steeds dieper, op zoek naar een nieuwe ondergrens. Vandaag werd er weer een gevonden.

Ik viel serieus bijna in slaap. Ga normaliter nooit liggen tijdens een wedstrijd van Ajax, maar deed nu spontaan een Gijpie. Op het eerste kwartier na, dus.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Materny wrote:

Je zou zeggen dat Quido met flinke tegenzin elke week voetbal zit te kijken. Lijkt me best jammer. Ik kan ook van een wedstrijd genieten waar Ajax met strijd de punten pakt, als het effe op een andere manier niet lukt. In het verleden liet Ajax zich vaak aftroeven op fysiek en mentaliteit, als het voetballend niet liep. Nu is Ajax ook op die vlakken uitstekend. Sterker, misschien zijn die onderdelen nog wel beter dan het voetballende vermogen, want op dat vlak gaat het nog regelmatig mis.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

depri83 wrote:

(quote)

Dus omdat Cocu graag zijn selectie versterkt omdat hij ziet dat spelers niet voldoen is hij een slechtere coach dan De Boer (die dat ook ziet en niet ingrijpt met het risico punten te verspelen als die wel de c-garnituur moet opstellen)?

De Boer probeert de spelers die hij heeft beter te maken, Cocu heeft meteen weer nieuwe namen nodig. Las dat Brands ook alweer Holdby bij de Spurs wilde halen deze winter. Of er nog niet genoeg spelers zijn...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Macmanus wrote:

Wie moet daar dan staan?

De Jong, Bojan of Hoesen. De flanken zijn dun bezet, maar daar hoort ie al helemaal niet thuis.

In een periode in november/december werd er overigens leuk gespeeld, maar de laatste wedstrijden wordt het middenveld ook weer steeds minder. Klaassen staat weer veel te diep, Blind zakt te ver uit en Serero rent ertussenin. Middenveld wordt dus weer vrijwel volledig overgeslagen.

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

De Boer probeert de spelers die hij heeft beter te maken, Cocu heeft meteen weer nieuwe namen nodig. Las dat Brands ook alweer Holdby bij de Spurs wilde halen deze winter. Of er nog niet genoeg spelers zijn...

Cocu heeft de jeugd toch alle kansen gegeven. Maar als je in de winterstop op een 8e plaats staat kun je ook concluderen dat sommigen er nog niet helemaal klaar voor zijn.

En namen? Er is een iemand gehuurd voor een half jaar.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Quido wrote:

(quote)
De Jong, Bojan of Hoesen. De flanken zijn dun bezet, maar daar hoort ie al helemaal niet thuis.

De Jong is geblesseerd, die doet de Boer zelf ook liever in de spits. Bojan en Hoesen hebben echt wel een kans gehad daar maar overtuigen allerminst. Kijk als de Boer nou Ibra zou hebben en die op de bank zou houden en Sigtorson zou kiezen geef ik je een punt. Maar Hoesen speelt vaak genoeg even onzichtbaar. Maar goed, hopelijk doet die het 3 wedstrijden achter elkaar en dan zul je nog dit soort wedstrijden zien. Het is ook nergens op gestaafd dat Hoesen beter is...je bent nu Hansie Hansie die Pelle als enige een goede aankoop vond. Is puur een geluksvisie, heeft niks te maken met kijk op het spelletje hebben.

Over het middenveld heb je een punt, maar ik denk dat dat niet helemaal ligt aan het strijdplan maar meer de uitvoering. Het blijven jonge gasten die niet altijd alles oppakken. Als er 1 schakel niet mee komt dat kan Blind wel angstig worden en ook niet mee schuiven. Overigens werd dit vandaag niet eens zo slecht gedaan, blind kwam best vaak vooraan te staan, maar moet beter leren schieten en soms nog te angstig in de passing. Ondanks ik hem grote stappen vind maken, is hij nog geen dirigent op het middenveld. Wat hij wel kan worden. Maar dat is ook het oneerlijke aan de kritiek. Je kunt niet alles scharen onder hun leeftijd, maar juist dit soort dingen wel. De Boer probeert vastigheden te zoeken en met hoe meer wedstrijden ze spelen, ook op topniveau hoe beter ze kunnen worden. Ik heb er hoop in.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Huntelaar meteen bij z'n rentree met een treffer. Tegen van Marwijk.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Macmanus wrote:

(quote)

De Jong is geblesseerd

Echt? (kidding)

Bojan en Hoesen hebben echt wel een kans gehad daar maar overtuigen allerminst.
Oneens. De reeks goede wedstrijden dit jaar waren voornamelijk met Hoesen in de punt. Ook Bojan speelde daar de twee / drie keer dat ie er gestaan heeft naar behoren (naast zijn invalbeurten in de punt). In ieder geval stukken beter dan Sigthorsson, die m.i. werkelijk nergens in uitblinkt. En het belangrijkste is nog wel dat ie helemaal niks toevoegt aan het veldspel, in tegendeel zelfs. Zo'n Hoesen en Bojan (en dus De Jong) laten heel Ajax beter spelen.

Het is ook nergens op gestaafd dat Hoesen beter is...je bent nu Hansie Hansie die Pelle als enige een goede aankoop vond. Is puur een geluksvisie, heeft niks te maken met kijk op het spelletje hebben.
Het is m.i. wel ergens op gestaafd: namelijk op de wedstrijden die Hoesen speelde en de wedstrijden waarin Sightorsson speelde. Ik zag altijd een makkelijker combinerend en voetballend Ajax in het eerste geval.

Overigens vond ik Pelle ook een goede aankoop van Feyenoord.

Ondanks ik hem grote stappen vind maken, is hij nog geen dirigent op het middenveld. Wat hij wel kan worden.
Blind was vandaag ook minder scherp dan bijv. (de tweede helft) tegen PSV en Feyenoord. Het zou al een hoop schelen als alle middenvelders (en de verdedigers) af en toe eens iets meer durf en bravoure hadden om iemand tussen de linies aan te spelen, vaak wordt nu nog voor de makkelijke oplossing 'breed en/of terug' gekozen.

En nogmaals: ik heb groot respect voor De Boer, maar op een aantal vlakken denk ik echt dat het allemaal nog iets sneller zou kunnen gaan, maar zorgen zijn vreemde en onnavolgbare beslissingen er voor dat dat niet (altijd) lukt.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

depri83 wrote:

(quote)

Op dit moment wel. Als je zo laag staat moet je bouwen aan je elftal en niet iemand zonder wedstrijd ritme gaan huren. Dat is dom. (overigens is dit vaak genoeg gezegd hoor, dus erg origineel ben ik hier niet) Ik denk dat een Narsing prima dit seizoen kan afmaken. Ik denk dat John ook vooral gehaald zou zijn voor een ervaren speler in de Europese duels. Als jullie in Europa hadden gezeten had ik het logischer gevonden. Maar jullie doen nergens meer aan mee. Straks is Ruiz wedstrijdfit en dan gaat die naar Duitsland. Dat je het verdedigd maakt je het andere uiterste van Quido bijna...

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Op dit moment wel. Als je zo laag staat moet je bouwen aan je elftal en niet iemand zonder wedstrijd ritme gaan huren. Dat is dom. (overigens is dit vaak genoeg gezegd hoor, dus erg origineel ben ik hier niet) Ik denk dat een Narsing prima dit seizoen kan afmaken. Ik denk dat John ook vooral gehaald zou zijn voor een ervaren speler in de Europese duels. Als jullie in Europa hadden gezeten had ik het logischer gevonden. Maar jullie doen nergens meer aan mee. Straks is Ruiz wedstrijdfit en dan gaat die naar Duitsland. Dat je het verdedigd maakt je het andere uiterste van Quido bijna...

Bedankt voor het compliment, oprecht.

Maar als je dus als topclub achtste staat moet jedat maar accepteren en falende spelers een hand boven het hoofd blijven houden en een seizoen zonder Europees voetbal als consequentie pakken?

En we doen nergens meer aan mee? We doen mee om opnieuw een topsportklimaat te creeeren waarin die jonge jongens zich aan spelers als Ruiz (ea) kunnen optrekken en om te zien wat het inhoudt een topsporter te zijn.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Quido wrote:

Het is m.i. wel ergens op gestaafd: namelijk op de wedstrijden dat Hoesen speelde en de wedstrijden waarin Sightorsson speelde. Ik zag altijd een makkelijker combinerend en voetballend Ajax in het eerste geval.

Overigens vond ik Pelle ook een goede aankoop van Feyenoord.

En dat had je gestaafd aan de topwedstrijden die Pelle tot dan toe had gespeeld? Dit zijn voorspellingen waar ik geen drol mee kan.

Ik heb dat beeld totaal niet bij Hoesen. Hij scoort slecht, en dat is toch wel belangrijk als spits. Overigens mag hij best een kans krijgen. Sigi is momenteel niet best, maar een hele vreemde keus dat De Boer hem wat vertrouwen wil geven de laatste paar wedstrijden vind ik het niet. Denk dat hij er toch een paar goed intikt op de training en hard werkt. Zelfde met Vermeer. Cillessen is beter, maar je moet als coach wel de keus kunnen maken. Je gaat niet voor onrust in je team als je na 2 slechte wedstrijden je vaste keeper eruit haalt. In je team moet ook een bepaalde gevoel bestaan dat Vermeer een eerlijke kans heeft gehad. De Boer deed dit perfect, en nu is er zonder oproer een mooie wissel van de wacht geweest. Wij van de bank riepen dat natuurlijk al na 2 wedstrijden, maar in een team gelden andere wetten dan thuis op de bank of achter je computer.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

depri83 wrote:

(quote)

Bedankt voor het compliment, oprecht.

Maar als je dus als topclub achtste staat moet jedat maar accepteren en falende spelers een hand boven het hoofd blijven houden en een seizoen zonder Europees voetbal als consequentie pakken?

En we doen nergens meer aan mee? We doen mee om opnieuw een topsportklimaat te creeeren waarin die jonge jongens zich aan spelers als Ruiz (ea) kunnen optrekken en om te zien wat het inhoudt een topsporter te zijn.

Maar vertrouwen is wat ze missen bij jullie. Door een dure jongen die PSV alleen ziet als een veredeld trainingskamp te halen raak je dat bij je jonge spelers kwijt. Zo een Bakalli is natuurlijk ook wel erg de lul aangezien hij straks niet eens in Jong PSV mag ballen...

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Gelukkig heeft die zo'n enorm laag salaris met ruim 4 miljoen...

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Maar vertrouwen is wat ze missen bij jullie. Door een dure jongen die PSV alleen ziet als een veredeld trainingskamp te halen raak je dat bij je jonge spelers kwijt. Zo een Bakalli is natuurlijk ook wel erg de lul aangezien hij straks niet eens in Jong PSV mag ballen...

Bakkali moest al blaken van het zelfvertrouwen na zijn ruim bemeten speeltijd als 17-jarige en zijn debuut voor de duivels maar verder dan een handjevol goede wedstrijden, nu zo'n 5 maanden geleden, is hij niet gekomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.