- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Zei het al eerder, Lloris is de Franse versie van Vermeer. Soms geniale reddingen, maar af en toe de meest vreemde fratsen of onder een bal door duiken.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
@VI_nl 38m
Volgens gezaghebbende Duitse media maakt Dortmund-aanvaller Robert Lewandowski vandaag zijn transfer naar Bayern München bekend

Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Waarom die smiley? (bestaat gelukkig niet meer in het nieuwe design)
Mag hij niet naar Bayern of zo?
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Het verzwakt Dortmund en versterkt Bayern, en voor de Duitse competitie... Er is nu al niets meer te beleven.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Chelsea zou 30 miljoen vragen voor De Bruyne. Ik zou zijn huidige waarde op een 15 miljoen schatten maar ze willen natuurlijk niet dat hij naar een Liverpool of Arsenal gaat. Jammer, De Bruyne is gekloot en de Rode Duivels ook. In geen miljoen jaar dat een Wolfsburg 30 miljoen gaat ophoesten.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
@VI_nl 38m
Volgens gezaghebbende Duitse media maakt Dortmund-aanvaller Robert Lewandowski vandaag zijn transfer naar Bayern München bekend
Foei foei wat een kwaliteit hebben die inmiddels. De bank alleen al zou in elke Europese topcompetitie bovenin meedraaien.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Chelsea zou 30 miljoen vragen voor De Bruyne. Ik zou zijn huidige waarde op een 15 miljoen schatten maar ze willen natuurlijk niet dat hij naar een Liverpool of Arsenal gaat. Jammer, De Bruyne is gekloot en de Rode Duivels ook. In geen miljoen jaar dat een Wolfsburg 30 miljoen gaat ophoesten.
Die dertig krijgen ze natuurlijk niet, dat weet Chelsea ook wel. Las dat Wolfsburg toch een bod van boven de twintig zou maken.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Die dertig krijgen ze natuurlijk niet, dat weet Chelsea ook wel. Las dat Wolfsburg toch een bod van boven de twintig zou maken.
Chelsea zou er een clausule in plaatsen om hem terug te kunnen kopen. Als de deal doorgaat. Wolfsburg zou wel een goede keuze zijn. Zijn niveau momenteel is niet al te best, logisch zonder speelminuten en vertrouwen. Hij moet naar een club gaan waar hij krediet krijgt, maar met zijn prijskaartje zal dat wel lukken. Dat is het probleem ook, hij koste veel te weinig toen hij naar Chelsea vertrok, als je concurreert tegen spelers van 40 en 20 miljoen, die wel tijd krijgen omdat ze nu eenmaal meer geld gekost hebben, dan moet je bij de kans die je krijgt om te spelen de man zijn op het veld zodat de pers, het bestuur en de trainer geen andere keuze hebben dan je meer speelminuten te gunnen. Dat gebeurde niet.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Dat van Lewandowski was toch al even "onofficieel" bekend. Volgens mij zou hij gewoon de overstap naar Bayern maken ná dit seizoen want dan is zijn contract ten einde en kan hij gratis weg.
Zeer grote aderlating voor Dortmund. Ik zie Dortmund echt vaak spelen en hij lijkt me redelijk onmisbaar. Mist geregeld wel eens een kans maar is zo ontzettend sterk als targetman dat ik soms echt verbaasd ben over de moeilijke ballen die hij toch nog in bezit houdt. Is ook nog een niveau hoger dan bv. Mandzukic dus goede aanwinst voor Bayern.
Begrijp toch niet echt dat spelers als Götze en Lewandowski de overstap naar Bayern überhaupt willen maken. Dortmund was in de laatste 3 seizoenen zeker niet de mindere van Bayern (behalve dan nu in 2013). En als je dan toch naar de 'zekere' Europese top wil gaan (en meer wil verdienen), neem dan een Spaans of Engels team.
En ja, dat Bayern de binnenlandse concurrentie leeg koopt is ook niets nieuws.
Een Bendter lijkt me dit vertrek ook niet te kunnen opvangen. Is toch 2 niveau's minder.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Zeer grote aderlating voor Dortmund.
Zie jij de toekomst van Dortmund rooskleurig in? Dit seizoen hebben ze al veel punten verspeeld, titel lijkt onhaalbaar en ze kunnen zelfs nog naast CL deelname grijpen. Je hebt wel 35 miljoen ontvangen voor Gotze maar voor Lewandowski helemaal niets, het tv-geld ligt in Duitsland ook heel wat lager dan in Engeland. Ik dacht dat Dortmund ging bouwen rond Gundogan, Gotze en Lewandowski. Laatste 2 zijn al vertrokken (nu ja, Lewandowski zo goed als zeker), Gundogan en Reus worden gescout door Man. United... Het leek erop dat Dortmund een topploeg ging worden die zijn elftal alleen maar kon uitbreiden (versterken), maar het begint er op te lijken dat ze ieder jaar opnieuw moeten beginnen met bouwen aan een ploeg.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Dan moet Dortmunt maar Bendtner gaan halen.
Dzeko...
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Zie jij de toekomst van Dortmund rooskleurig in? Dit seizoen hebben ze al veel punten verspeeld, titel lijkt onhaalbaar en ze kunnen zelfs nog naast CL deelname grijpen. Je hebt wel 35 miljoen ontvangen voor Gotze maar voor Lewandowski helemaal niets, het tv-geld ligt in Duitsland ook heel wat lager dan in Engeland. Ik dacht dat Dortmund ging bouwen rond Gundogan, Gotze en Lewandowski. Laatste 2 zijn al vertrokken (nu ja, Lewandowski zo goed als zeker), Gundogan en Reus worden gescout door Man. United... Het leek erop dat Dortmund een topploeg ging worden die zijn elftal alleen maar kon uitbreiden (versterken), maar het begint er op te lijken dat ze ieder jaar opnieuw moeten beginnen met bouwen aan een ploeg.
De resultaten vallen dit jaar dik tegen in de competitie. Ik roep hier wel vaker dat ze gewoon ontzettend veel kansen missen (wat echt wel vaak het geval is), maar dat kan natuurlijk niet de enige reden zijn.
Als ze al die talenten niet kunnen houden, hebben ze inderdaad een probleem. Toch als ze bij die Europese top willen blijven. Voorlopig valt het nog wel mee, maar zo een Reus zie ik ook wel vertrekken na dit seizoen. Zeker als de resultaten zo uitblijven.
Dzeko lijkt me een goed alternatief inderdaad. En die kent de Duitse competitie ook al. Als spelers als Gündogan, Sahin (nog maar eens lenen), Mkhitaryan en Kuba blijven, zie ik het nog wel zitten. Maar in de spits moet er sowieso versterking komen. Als je nu ziet dat Schieber daar geregeld mag invallen. Vind ik geen speler voor een topclub helaas.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Begrijp toch niet echt dat spelers als Götze en Lewandowski de overstap naar Bayern überhaupt willen maken.
Het merk Guardiola zit er wel voor iets tussen.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Vitesse huurt schaduwspits Traoré van Chelsea - AD.nl
Hoeveelste is dit wel niet?
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Begrijp toch niet echt dat spelers als Götze en Lewandowski de overstap naar Bayern überhaupt willen maken. Dortmund was in de laatste 3 seizoenen zeker niet de mindere van Bayern (behalve dan nu in 2013). En als je dan toch naar de 'zekere' Europese top wil gaan (en meer wil verdienen), neem dan een Spaans of Engels team.
Oh, en zo kijkt een gemiddelde Dortmund speler als hij naar Bayern kan vertrekken:
http://erakablog.files.wordpress.com/2012/01/greed-money.jpg
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Daardoor is Bayern ook een kloteploeg. 
Dat snap ik allemaal wel, maar ik dacht dat sommige spelers misschien nog wel een klein beetje clubliefde hadden, zeker voor een jeugdproduct als Götze. Te naïef dus. Had in ieder geval meer begrip voor Kagawa vorig jaar dan voor deze 2 gevallen.
Ik vond Bayern altijd één van de hatelijkste teams tout court. Dat begon redelijk te beteren toen ze mooi begonnen te voetballen in de laatste jaren (zeker vergeleken met 10-15 jaar geleden toen ze ook nog eens vaak veel geluk hadden), maar door dit soort handelingen ebt dat respect weer snel weg. Al is het moeilijk als halve fan van het Duitse nationale team... Erg genietbaar voetbal. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
7e.
Om nog even aan Peter Bosz te denken: "Wij bepalen wie hier komt en ik bepaal de opstelling" - SoccerNews.nl
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Kakuta en Hutchinson gaan weer terug richting Londen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Die Kakuta deed het anders toch best aardig, niet?
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Ik zie niet alles van Vitesse maar volgens mij speelde hij niet veel meer de laatste tijd.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Kakuta kwam daar nauwelijks aan de bak, geen één keer basis. Wel 12 invalbeurten.
Hutchinson één invalbeurtje, in de 92e minuut tegen Ajax. 
Vitesse wordt d'r alleen maar beter van met die nieuwe aanwinst...
Duidelijker krijg je 't nu niet meer dat Vitesse Chelea 2 is.
Die gast heeft net getekend, en hup, uitlenen die hap aan Vitesse.
Walgelijke club.
Ah, deze 2 flapdrollen mogen ook al weg:
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Tuurlijk moet je die uitlenen, zo'n jonge knaap heeft wedstrijden nodig om zich te kunnen ontwikkelen... Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die hier een voorstander van is.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Dachten we dat ook niet van Mickey--->Ajax, Maher--->PSV; om er maar eens twee te noemen. Jeugdige spelers (zeker van het Afrikaanse continent) moeten meestal eerst acclimatiseren voordat ze het verschil gaan maken; tenzij je met een potentiële wereldtopper te maken hebt.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Johnny van de Burgerking. 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Dat ik dit nog eens terug mag zien; mooier dan in mijn herinnering!
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Ah, inmiddels bevestigd dus dat het om J. gaat.
Dat interview twee jaar terug met hem in VI
Geweldig, onder meer over zijn taxichauffeur die hij altijd -een voor hem kleine- fooi gaf, maar waar de chauffeur een week van kon leven. Hij voelde zich echt God, door een gezin voldoende te geven voor eten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.