• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.188 actors
  • 9.373.531 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

The Oceanic Six wrote:

Wel zou hij eigenlijk eens de stap naar de EPL moeten maken. De Ligue 1 is zo ongeveer na de Serie A en Portugese liga de saaiste van Europa.

Valt nog mee hoor. PSG, Monaco, Lille en Marseille. Ik verwacht dat er in de toekomst wel nog meer geld geïnvesteerd gaat worden in één van de Franse clubs.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Saaiheid in de vorm van eentonigheid lijken Spanje en Schotland en nu ook waarschijnlijk Duitsland me toch wel veruit boven de rest uit steken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Saai qua voetbal. Frans voetbal is grotendeels powervoetbal, met grote sterke Afrikaanse spelers. Weinig technisch en tactisch en vooral saai om te bekijken. Ik pikte vroeger vaak bij Eurogoals de beelden mee, maar het was echt retesaai. Ook de clubs spreken me voor geen meter aan. Momenteel is alleen PSG wel een attractief elftal. En ook alleen maar vanwege Zlatan.

Qua eentonigheid zijn competities als Spanje (2 teams), Schotland (Celtic), Italië (Juventus) en Duitsland (Bayern) het saaiste voor de titelstrijd. En eigenlijk is Frankrijk ook een 2 strijd geworden nu Monaco erbij zit. Ik had graag Nederland ook willen noemen, maar daar loopt de nummer 1 al jaren niet meer ruim op de rest uit. Meestal wordt hier het verschil pas in de laatste 2 maanden gemaakt.

Het leukste blijft toch wel Engeland. Daar doen oa Man Utd, City, Chelsea, Liverpool, Spurs, Everton en Arsenal een greep naar de titel.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Erwinner wrote:

Wiel op de bank natuurlijk.

Want? Ik vind Janmaat een prima moderne back, maar Wiel heeft inmiddels zoveel meer ervaring en laat het ook wekelijks zien. Janmaat is een prima stand-in, maar heeft soms nog onachtzame of onnodige momentjes (puntverlies tegen RKC en AZ was bijvoorbeeld volledig zijn schuld door defensief geklungel).

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Als je inderdaad Janmaat boven van der Wiel verkiest heb je gewoon poep in je ogen.

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

otherfool wrote:

(quote)

Di Matteo is een held maar Jose heeft al 2 Cupjes met de Grote Oren binnen natuurlijk...

Maar als hij de beschikking heeft van alle geld van de wereld wilt het hem maar niet lukken.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Met Chelsea tegen Liverpool (toen de grensrechter scoorde) en met Madrid tegen Munchen (waar Real 3 klassen beter was en Ramos de pingel naar de maan schoot) was de finale binnen handbereik. En vorig jaar tegen Dortmund met die spookpingel van Barca Bjorn Kuipers eigenlijk ook, scheelde uiteindelijk 1 goaltje. Jose Mourinho, The Special One, kennende waren die zonder problemen gewonnen. Maar goed, als telt niet, er blijft nog iets om voor te strijden. Al zal het denk ik niet voor dit jaar zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

j0enne wrote:

Als je inderdaad Janmaat boven van der Wiel verkiest heb je gewoon poep in je ogen.

En zo is dat. Niks mis met Janmaat, maar vd Wiel is gewoon in goede doen 2 niveaus beter. Atletischer, getalenteerder, sneller, dreigender, meer fysiek. Verdedigend zijn ze allebei wisselvallig, wisselen sterke acties of met vreemde keuzes. En daarbij speelt vd Wiel in een betere competitie en in de CL, Janmaat in de Eredivisie en nooit Europees. Die ontwikkeling loopt hij gewoon mis. Vd Wiel is momenteel de enige Nederlandse verdediger met een basisplaats bij een grote Europese club.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

otherfool wrote:

Maar goed, als telt niet, er blijft nog iets om voor te strijden. Al zal het denk ik niet voor dit jaar zijn.

Ik heb de wedstrijd niet gezien dus veel recht van praten heb ik niet maar Chelsea had toch behoorlijk goed gespeeld tegen Bayern begin dit seizoen? Verloren met strafschoppen, dus had je die prijs evengoed wel kunnen pakken. Nu wil ik de supercup niet vergelijken met een CL finale, maar gezien de rivaliteit tussen beide coaches denk ik wel dat de wedstrijd serieus werd genomen. Het zal moeilijk worden voor Chelsea, dat zeker, maar ik zie het hun eerder winnen dan een pakweg Barcelona.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

The Oceanic Six wrote:

En daarbij speelt vd Wiel in een betere competitie en in de CL, Janmaat in de Eredivisie en nooit Europees. Die ontwikkeling loopt hij gewoon mis.

Dat lijkt me een flinke overschatting. In de Franse competitie hoeft PSG maar weinig teams te vrezen en van potjes tegen Anderlecht leer je ook niet veel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Knisper wrote:

(quote)
Dat lijkt me een flinke overschatting. In de Franse competitie hoeft PSG maar weinig teams te vrezen en van potjes tegen Anderlecht leer je ook niet veel.

Veel te makkelijk dit. Ik denk dat teams als Monaco, Lyon, Lille, Marseille, Bordeaux etc meer tegenstand bieden dan de meeste teams in Nederland. Dat zie je overigens ook terug op de coëfficiëntenlijst waarbij Frankrijk het duidelijk beter doet dan wij.

En erg flauw om Anderlecht te noemen. Vorig seizoen speelde vd Wiel ook al regelmatig CL, oa tegen Barcelona. Dit seizoen oa ook tegen Benfica. En na de winter mag hij tegen Leverkusen en daarna normaal gesproken een nog betere tegenstander. Janmaat heeft het de afgelopen 2 jaar niet gered tegen ploeg als Kiev, Sparta Praag en Rubin Kazan. Ook jij ziet vast het verschil. Je hoeft geen kenner te zijn om te weten dat je veel leer als speler in de EL, laat staan de CL.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

En jij maar beweren tegen kos hoe goed de Eredivisie wel niet is en op deze pagina zelfs nog kraak je de Ligue 1 af.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

schram101 wrote:

En jij maar beweren tegen kos hoe goed de Eredivisie wel niet is en op deze pagina zelfs nog kraak je de Ligue 1 af.

Ligue 1 is saai ja. Dat vind ik nog steeds. Maar we kunnen moeilijk ontkennen dat dat niveau niet wat hoger ligt. De Eredivisie is weer niet zo slecht als bv otherfool altijd roept, maar is natuurlijk niet van een geweldig niveau. Alles onder de pakweg eerste 7 is echt om te huilen. Maar je moet in Engeland ook weer niet naar Stoke-Crystal Palace willen kijken als je goed voetbal zoekt. Zo is het natuurlijk ook.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Stu-Pot wrote:

(quote)

Ik heb de wedstrijd niet gezien dus veel recht van praten heb ik niet maar Chelsea had toch behoorlijk goed gespeeld tegen Bayern begin dit seizoen? Verloren met strafschoppen, dus had je die prijs evengoed wel kunnen pakken. Nu wil ik de supercup niet vergelijken met een CL finale, maar gezien de rivaliteit tussen beide coaches denk ik wel dat de wedstrijd serieus werd genomen. Het zal moeilijk worden voor Chelsea, dat zeker, maar ik zie het hun eerder winnen dan een pakweg Barcelona.

Die pot heb ik ook niet gezien, maar ik denk toch dat het ontbreken van een topspits in de eindfase van de CL Chelsea op gaat breken. In de PL krijgen ze nog een bal of 15 a 20 per wedstrijd op goal (waarvan er dan 1 a 2 ingaan), dat gaat niet gebeuren tegen de topteams in de CL. Maar ik laat me graag verrassen uiteraard. Galatasaray moet kunnen en daarna maar even kijken wat uit de koker komt.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Over dat onbreken van een topspits, interessant artikel over waar het met Torres is 'misgegaan'.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

The Oceanic Six wrote:

Je hoeft geen kenner te zijn om te weten dat je veel leer als speler in de EL, laat staan de CL.

Het kan inderdaad geen kwaad, maar ik denk dat je veel meer leert door hard en goed te trainen. Al is het ontbreken van Europese uitdaging wel een punt van zorg. Maar ik ben persoonlijk wel van mening dat het winnen van prijzen e.d. vrij onbelangrijk is voor de ontwikkeling van een speler.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wie heeft het over prijzen? Dat punt noem ik helemaal niet. Alhoewel het wel degelijk belangrijk is dat je weet hoe het is om voor prijzen te spelen. Het is natuurlijk geen toeval meer dat Ajax elk seizoen na de winter in de beslissende fase op hun best is.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Maar denk je dat prijzen ervoor zorgen dat buitenlandse clubs liever Siem de Jong kopen dan bv. een Tadic? Ik denk het niet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Het zal zeker meespelen dat een speler succesvol is, maar ik denk dat de scouting echt niet gek is. Die merken talent ook wel op zonder prijzen. Suarez, Huntelaar en Strootman gingen ook voor recordbedragen naar het buitenland, zonder landstitel op zak.

Maar laten we niet doen alsof prijzen niet meetellen voor de status van een speler. Je noemt bv Siem de Jong, die in 3 kampioensduels 5 goals heeft gemaakt. Een jongen die er altijd staat in de beslissende fase. Ook dat zal natuurlijk scouts wel opvallen.

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

The Oceanic Six wrote:

Siem de Jong, die in 3 kampioensduels 5 goals heeft gemaakt.

6

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Frenk de Boer

Besef me dat Feyenoord vandaag al 4.065 dagen ongeslagen is in de Champions League! ‪#‎keurig‬

Godverdomme, wat kinderachtig jongens!

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

PEN15 wrote:

(quote)

Is het nog gezegd?

volgens mij is het Ronald voorspelBos

Thanks, maar uiteindelijk bleek het om Wim Ruska te gaan.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

otherfool wrote:

Met Chelsea tegen Liverpool (toen de grensrechter scoorde) en met Madrid tegen Munchen (waar Real 3 klassen beter was en Ramos de pingel naar de maan schoot) was de finale binnen handbereik. En vorig jaar tegen Dortmund met die spookpingel van Barca Bjorn Kuipers eigenlijk ook, scheelde uiteindelijk 1 goaltje. Jose Mourinho, The Special One, kennende waren die zonder problemen gewonnen. Maar goed, als telt niet, er blijft nog iets om voor te strijden. Al zal het denk ik niet voor dit jaar zijn.

Uiteindelijk ruim een half jaar(en langer) gedaan om met deze smoezen te komen

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ze troes end nozzing but ze troes.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

chevy93 wrote:

Frenk de Boer

Besef me dat Feyenoord vandaag al 4.065 dagen ongeslagen is in de Champions League! ‪#‎keurig‬

Godverdomme, wat kinderachtig jongens!

Die was schitterend ja, las hem ook gister

Wel jammer dat Frenk erg commercieel is gaan doen met zijn pagina, maar zo af en toe bedenkt hij nog een mooie.

PS: Milan wil duidelijk Seedorf als coach en Jaap Stam als assistent. Daar ben ik wel even zuur van als Jaap Ajax na 1 jaar alweer zou verlaten. Verricht naar verluid zeer goed werk als individuele trainer. Wordt erg gewaardeerd daar, net als in zijn eerste periode bij Ajax. Ik hoop maar dat Jaap geen interesse heeft om nu al weer het buitenland op te zoeken.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

@ Joy: waarom heb jij iemand met het syndroom van Down op je avatar staan?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Voor een verdediger pur sang als Stam is Italië het Walhalla om te werken natuurlijk.

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Seedorf als coach. Je moet er toch niet aan denken als speler. Staat er zo een opa voor je die je verteld wat je moet doen in het veld. Slaapverwekkend .

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

In tegenstelling tot Conte bijvoorbeeld?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik denk dat Seedorf juist een topcoach gaat worden. Dat zit helemaal in hem. Hij heeft juist uitstraling, tactische kennis, mensenkennis en een groots voetbalverleden. Zou me verbazen als hij geen wereldcoach wordt.

En inderdaad, net of Conte een spannende persoonlijkheid is. Of erger, die Allegri bij Milan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.