• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.602 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Dat klopt. Ik zou sowieso liever wat meer aansprekende landen treffen in de poule. Ik hoop zelf op

België en Ghana.

En uiteraard duimen voor koppeling Argentinië - Engeland .

Groep B trouwens een aardige schop Groep .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

De poule is dan wel te doen, maar je komt dan wel in de kruisfinales tegen Poule F van Spanje en Engeland. Eigenlijk is dat nog wel belangrijker aan die loting dan in welke poule je zelf komt.

Nou, nee. EK 2012 gemist? Eerst maar eens de groepsfase bekijken, dan zien we wel verder. En als je gekruist wordt met de poule van Spanje Engeland, dan moet je je groep gewoon winnen. Dan tref je nr 2 Engeland, waar je weinig vrees voor hoeft te hebben.

Doe mij maar een makkelijke groep voor Oranje. Het Oranje feestje eindigde in 2012 veel te snel na 3 potjes. Ik feest liever nog een paar potjes door zoals in 2010.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Het zou leuker zijn als Messi concurreert met Ronaldo.

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Maar ik denk dat op het EK 2012 het resultaat tegen Denemarken een behoorlijke rol speelde. Win je je eerste pot dan zit je gelijk lekker in het toernooi. Ga je toch anders de wedstrijden in tegen Duitsland en Portugal. Ik zeg niet dat ze het anders wel gered zouden hebben maar verlies in de eerste pot tegen de zwakste broeder lijkt me nou niet echt een lekker gevoel geven.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Groep D, daar moet je toch niet aan denken?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Joy4ever wrote:

Maar ik denk dat op het EK 2012 het resultaat tegen Denemarken een behoorlijke rol speelde. Win je je eerste pot dan zit je gelijk lekker in het toernooi. Ga je toch anders de wedstrijden in tegen Duitsland en Portugal. Ik zeg niet dat ze het anders wel gered zouden hebben maar verlies in de eerste pot tegen de zwakste broeder lijkt me nou niet echt een lekker gevoel geven.

Zeker, klopt. Overigens bizar dat Denemarken won. Sneijder zette geloof ik die wedstrijd 10 keer (!!) een speler vrij voor de goal, maar niemand deed er wat mee. Ongelofelijk.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Nou, nee. EK 2012 gemist? Eerst maar eens de groepsfase bekijken, dan zien we wel verder. En als je gekruist wordt met de poule van Spanje Engeland, dan moet je je groep gewoon winnen. Dan tref je nr 2 Engeland, waar je weinig vrees voor hoeft te hebben.

Doe mij maar een makkelijke groep voor Oranje. Het Oranje feestje eindigde in 2012 veel te snel na 3 potjes. Ik feest liever nog een paar potjes door zoals in 2010.

De EK poules zijn 9 van de 10 keer zwaarder dan de WK poules. De kans is veel groter dat je 1 of 2 zwakke broeders in je poule hebt zitten op een WK.

Wat mij betreft kun je beter Brazilie of Spanje in de poule loten en dan met Australie en Costa Rica erbij bijv., om te kruisen tegen de poules van België, Zwitserland, Colombia, Uruguay, dan dat je in een 'makkelijke' poule komt met deze groepshoofden en dan kruist tegen de poule van Spanje, Duitsland, Brazilie. Je wordt namelijk zo 2e in een poule, ook met die semi-zwakke groepshoofden in je poule win je die poule niet direct ofzo. Zo goed is Nederland niet. Je kunt het ook dubbel zwaar treffen met een zware poule en een zware kruisfinale, maar dat betekent dat vrijwel alle sterke groepshoofden aan een kant van het schema terecht komen, die kans lijkt me vrij klein. De vorige keer had NL het geluk van een niet al te sterke poule en een eitje in de 1/8e finales. Dat mag natuurlijk ook

glennton

• 72 messages
  • 265 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Zeker, klopt. Overigens bizar dat Denemarken won. Sneijder zette geloof ik die wedstrijd 10 keer (!!) een speler vrij voor de goal, maar niemand deed er wat mee. Ongelofelijk.

Sneijder vond ik nog een van de weinigen in het elftal die er nog wat van wilde maken en goed speelde, echter de linies sloten niet goed of snel aan, waardoor hij overspoelt werd met extra druk...hij kon het niet meer behappen en zijn energie sloop eruit...jammer...Maar toch het elftal was al wat 'over the top' ... Ben heel benieuwd hoe het elftal zich zal manifesteren in Brazilië...ik hoop en sluit verrassingen niet uit...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

glennton wrote:

(quote)

Sneijder vond ik nog een van de weinigen in het elftal die er nog wat van wilde maken en goed speelde, echter de linies sloten niet goed of snel aan, waardoor hij overspoelt werd met extra druk...hij kon het niet meer behappen en zijn energie sloop eruit...jammer...Maar toch het elftal was al wat 'over the top' ... Ben heel benieuwd hoe het elftal zich zal manifesteren in Brazilië...ik hoop en sluit verrassingen niet uit...

Sneijder speelde inderdaad goed. Tegen Duitsland ook. Tegen Portugal werd hij linksbuiten gezet, tsja.

Maar was die ploeg over de top? Ze hebben toch alleen Mathijsen en van Bommel vervangen? De rest zit er nu nog altijd bij. Ik denk dat het groepsgevoel er toen niet was, de kwaliteit was er wel. En de loting was loodzwaar. Portugal en Duitsland treffen was too much. Daarom hoop ik enorm dat we morgen makkelijker loten. Prop die Belgen maar eens in zo'n belachelijk zware groep

glennton

• 72 messages
  • 265 votes

Montorsi wrote:

(quote)

De EK poules zijn 9 van de 10 keer zwaarder dan de WK poules. De kans is veel groter dat je 1 of 2 zwakke broeders in je poule hebt zitten op een WK.

Wat mij betreft kun je beter Brazilie of Spanje in de poule loten en dan met Australie en Costa Rica erbij bijv., om te kruisen tegen de poules van België, Zwitserland, Colombia, Uruguay, dan dat je in een 'makkelijke' poule komt met deze groepshoofden en dan kruist tegen de poule van Spanje, Duitsland, Brazilie. Je wordt namelijk zo 2e in een poule, ook met die semi-zwakke groepshoofden in je poule win je die poule niet direct ofzo. Zo goed is Nederland niet. Je kunt het ook dubbel zwaar treffen met een zware poule en een zware kruisfinale, maar dat betekent dat vrijwel alle sterke groepshoofden aan een kant van het schema terecht komen, die kans lijkt me vrij klein. De vorige keer had NL het geluk van een niet al te sterke poule en een eitje in de 1/8e finales. Dat mag natuurlijk ook

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de 'route'die het ned.elftal het vorige wk had afgelegd naar de finale, wat dat betreft had Spanje het 'moeilijker' voor zover je daarvan kon spreken...

glennton

• 72 messages
  • 265 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Sneijder speelde inderdaad goed. Tegen Duitsland ook. Tegen Portugal werd hij linksbuiten gezet, tsja.

Maar was die ploeg over de top? Ze hebben toch alleen Mathijsen en van Bommel vervangen? De rest zit er nu nog altijd bij. Ik denk dat het groepsgevoel er toen niet was, de kwaliteit was er wel. En de loting was loodzwaar. Portugal en Duitsland treffen was too much. Daarom hoop ik enorm dat we morgen makkelijker loten. Prop die Belgen maar eens in zo'n belachelijk zware groep

Misschien heb ik een wat ongelukkige woordkeuze gebruikt bij het 'over the top', maar het viel mij bij alle drie de poule wedstrijden op dat er wel momenten waren dat ze de tegenstander onder druk zetten en zo het nodige gevaar konden stichten...maar die momenten waren te kort en alles viel als een kaartenhuis inelkaar toen er tegendoelpunten vielen...ze konden geen vuist meer maken...was de fut , de wil eruit?...was er onderlinge rivaliteit?( Huntelaar o.a.?)het elftal was geen elftal meer...kwaliteit was er zeker nog!

Oké, de loting morgen...altijd leuk om daarover te speculeren...

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Iedereen heeft het wel over Messi, Ronaldo, Zlatan en Ribery, maar Robben is toch ook een wereldklasse fenomeen zeg.

Speelde 51 duels in 2013 voor club en land en was bij 50 goals betrokken dankzij 28 doelpunten en 22 assists.

http://www.vi.nl/nieuws/robben-in-dit-kalenderjaar-51-duels-28-goals-en-22-assists.htm

stinissen (crew films & series)

• 23439 messages
  • 76925 votes

Suarez is voor mijn nummer 1 samen met Ronaldo

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Suarez komt natuurlijk bij lange na niet in de buurt van Messi/Ronaldo. Twee klasses minder.

Die twee, en dan heel lang niks, en dan krijg je een groepje spelers als Zlatan, Falcao, Xavi, Iniesta, Schweinsteiger enzo. Daar vlak achter de Suarezzen, Robbens, Ribery's, Van Persie's van deze wereld.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Snap die lui bij Bayern ook totaal niet. Robben is beter dan Ribéry, net als Schweini en Lahm. En toch zitten ze constant die gekke Fransman op te hemelen en te promoten voor de gouden bal. Kan der echt met de pet niet bij.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Schweinhund hoort natuurlijk niet in dat rijtje thuis Montorsi.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Schweinsteiger in dat rijtje, dan kan je net zo goed Yaya Toure noemen...

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Thomas Müller hoort daar natuurlijk gewoon tussen.

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

World Cup draw

incl verder toernooiverloop

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Net zomin Xavi. Uitstekende voetballer, maar bekleedt een totaal andere positie. Beetje appelen met peren vergelijken op die manier.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

Suarez komt natuurlijk bij lange na niet in de buurt van Messi/Ronaldo. Twee klasses minder.

Die twee, en dan heel lang niks, en dan krijg je een groepje spelers als Zlatan, Falcao, Xavi, Iniesta, Schweinsteiger enzo. Daar vlak achter de Suarezzen, Robbens, Ribery's, Van Persie's van deze wereld.

Zlatan hoort gewoon bij de grote 3. Dat hij voor een boutploeg als Zweden moet voetballen doet daar niks aan af.

En Suarez en Robben horen wel degelijk bij die categorie net onder de top. Waar Schweinsteiger en Falcao weer niet horen, die mogen weer een stapje lager.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Suarez hoort bij de wereldtop. Dat men dit nog durft te betwijfelen...

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Zolang hij geen Champions League speelt zal die twijfel nog wel even blijven bestaan.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Juist ja, had hij die goal van gisteren gemaakt tegen Anderlecht in de CL, dat zou een betere waardemeter geweest zijn.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Ik doel uiteraard niet op Anderlecht. Ik heb verder niet alle zicht op Suarez zijngoals maar de 11 die hij er totaal in heeft liggen tegen Norwich zullen niet iedereen overtuigen van het feit of dat hij wereldtop is.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Tja, in zijn eentje zo ongeveer Uruguay naar de Copa América geschoten. Dat zou al haast genoeg moeten zijn,

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

rep_robert wrote:

Schweinhund hoort natuurlijk niet in dat rijtje thuis Montorsi.

j0enne wrote:

Schweinsteiger in dat rijtje, dan kan je net zo goed Yaya Toure noemen...

Schweinsteiger is een fantastische spelverdeler. Zeker bij de beste 7-8 spelers van de wereld op dit moment. Suarez heeft het tot nu toe op een aanzienlijk lager niveau goed gedaan, maar dat is veel te weinig om bij de echte top te horen. Het blijft nog steeds een beetje een frommelvoetballer.

@: Ajax&Litmanen1Zlatan vind ik toch wel duidelijk minder dan de grote twee. Dan heb je het over twee namen in het rijtje van 'de besten aller tijden'. Zlatan hoort niet tussen de Pele's, Maradona's, Zidane's, Cruijff'en, Beckenbauer's van deze wereld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.