- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Bij hockey leggen ze toch ook de tijd stil?
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Geloof me, ik ben niet blij met deze uitslag, ik lachte om de reactie boven mij, over de actieve sporten. Natuurlijk had ik liever dat we gewonnen hadden en ik heb ook al aardig tegen mijn tv geschreeuwd, maar het hielp voor geen meter, helaas. Ik probeer het dus maar enigszins positief te zien dat we nu wel een van de betere teams zijn in de uefa league.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Niet helemaal, psychologische oorlogsvoering heeft zo zijn risico's. Als je het goed doet. Balo is hier meester in, juist omdat ie zijn hoofd niet koel houdt maar alles met voorbedachte rade doet. Diego Costa heeft dat ook in die mate, maar daar komen jullie in juni wel achter
.
Vroeg mij gisteren een speler te noemen die psychologisch sterk is en ik zou Balo noemen. Maar vandaag legde hij het lot van zijn tiental in handen van de scheidsrechter. Beoordeeld die de overtreding goed dan had Milan een groot probleem.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Over het algemeen zijn het geen overtredingen op Balotelli, maar het is gewoon dom van mensen zoals Denswil en Blind. Een scheidsrechter kan soms moeilijk beoordelen of een schop hard is of niet. Feit is gewoon dat ze hem (heel) licht raken en ik vind dat Balotelli weinig echte schwalbes (lees: wordt wel geraakt) gemaakt heeft. In die zin is hij gewoon een slimme speler, net zoals Suarez dat was.
Als we het dan over Webb en Balotelli willen hebben, zou ik eerder zijn overtredingen aan willen kaarten (heb ik ook al gedaan hierboven).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geloof me, ik ben niet blij met deze uitslag, ik lachte om de reactie boven mij, over de actieve sporten. Natuurlijk had ik liever dat we gewonnen hadden en ik heb ook al aardig tegen mijn tv geschreeuw, maar het hielp voor geen meter, helaas. Ik probeer het dus maar enigszins positief te zien dat we nu wel een van de betere teams zijn in de uefa league.
De EL is vrij sterk bezet met teams als Spurs, Napoli, Benfica en Fiorentina onder andere. Ik hoop dat we een aansprekende ploeg loten. Liever tegen Benfica dan dat we weer ergens naar Rusland of Oekraïne moeten.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
De EL is vrij sterk bezet met teams als Spurs, Napoli, Benfica en Fiorentina onder andere. Ik hoop dat we een aansprekende ploeg loten. Liever tegen Benfica dan dat we weer ergens naar Rusland of Oekraïne moeten.
Ja doei, graag een makkelijke.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Die 0-2 van Schalke... Hoe scheel ben je dan als grensrechter.
Da's echt niet normaal. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ze moeten geweten hebben dat ik 1-0 voor Schalke had gezegd in de poule.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ze zijn al het hele seizoen gênant. Inclusief vanavond. Ook met 11 man deden ze helemaal niks. Echt triest dat een 7 voudig CL winnaar is afgezakt tot zo'n zielige ploeg.
Maargoed, gefeliciteerd Harco.
Je hoeft mensen niet geforceerd te feliciteren hoor
Gebeurt altijd zo overdreven hier, in wiens kont proberen we te kruipen? Onsportiviteit mag ook wel eens haha
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Er schijnt een ploeg uit Bulgarije in de volgende ronde te zitten. Ik zal eens in Eindhoven gaan vragen hoe die ook alweer heten... 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Onsportiviteit mag ook wel eens haha
Moeten ze bij Milan ook gedacht hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vroeg mij gisteren een speler te noemen die psychologisch sterk is en ik zou Balo noemen. Maar vandaag legde hij het lot van zijn tiental in handen van de scheidsrechter. Beoordeeld die de overtreding goed dan had Milan een groot probleem.
Mee eens, al sprak ik niet echt over deze wedstrijd in het bijzonder maar in het algemeen. Valt wat voor te zeggen ja.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes

Ook nog eens Porto.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Juventus kunnen we niet loten. En Porto ook niet.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik zie dat we op doelsaldo ook nog een onbeschermde status gaan krijgen voor de EL. We zullen moeten spelen tegen een groepswinnaar in de EL of één van de vier beste verliezers van de CL (Napoli, Benfica, Shakhtar Donetsk of FC Basel)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Doet nog net even wat meer pijn als je zo'n poule als Atletico ziet.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ik zie dat we op doelsaldo ook nog een onbeschermde status gaan krijgen voor de EL. We zullen moeten spelen tegen een groepswinnaar in de EL of één van de vier beste verliezers van de CL (Napoli, Benfica, Shakhtar Donetsk of FC Basel)
Genk, Loedogorets, Paok of dat schurftige Lyon please.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Bij Milan mag je het woordje "eens" wel weglaten.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Maar de grootste zondebok is natuurlijk de jeugdigheid en de mentale weerbaarheid van Ajax. Doe gewoon zoals de Eagles afgelopen zondag ook tegen ons speelden. Eens een keer alles opjagen, de tegenstander geen ruimte gunnen om over de middenlijn te komen. Het veld proberen te heersen. Ajax heeft daar helaas niet de kwaliteit, ervarenheid en stootkracht voor en daardoor dit terechte resultaat. Jammer, volgend jaar beter. Nu maar een leuk resultaat proberen te halen tegen ploegen als Ludigoretz.
Dit heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken. Eagles ontwricht het spel van Zwolle door er met volle passie voor te gaan. Bij Milan rost die keeper de bal over de zijlijn op de helft van Ajax en staan ze met tien man in en rondom die 16 meter. Weinig doorkomen aan verder. Ploegen als Barca hebben het er ook moeilijk mee. Het blijven fysieke spelers. Milan is verder ongeveer 3x over de middenlijn geweest.
De mentale weerbaarheid was verder juist erg sterk bij Ajax. Niet a la NL-Portugal jezelf zo laten kennen en meegaan in het kansloze gedrag. Morele winnaar blijft Ajax eigenlijk. De enige kaart van Ajax is eigenlijk ook nog eens een onterechte!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Doet nog net even wat meer pijn als je zo'n poule als Atletico ziet.
Ik vind een groep met Porto en Zenit erbij toch behoorlijk pittig.
Maar als je bv de groep van Chelsea ziet, met verder Schalke, Basel en Boekarest...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
We zitten jaar in jaar uit bij de sterkere tegenstanders. Volgend jaar gewoon eens van die Schalke-achtigen ja.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Jammer van Ajax, maar het is niet anders. Balotelli had er wel afgemogen met rood, maar ik vraag me af of dat echt veel had uitgemaakt. Beetje hypocriet van De Boer om te zeggen dat het antivoetbal heeft gewonnen, zo speelde Ajax ook in de tweede helft tegen Barcelona. Om dezelfde reden: aanvallender spelen is zelfmoord zeker met een man minder. En toen was Cillessen ook niet bepaald snel met uittrappen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Probleem is dat de spelopvatting vanaf minuut 1 al zo was. Nu hebben mensen een "geldige" reden om dit voetbal goed praten. En de vorige pot ook. Had Ajax op een gegeven moment in de eerste helft 82-18% balbezit
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
We zitten jaar in jaar uit bij de sterkere tegenstanders. Volgend jaar gewoon eens van die Schalke-achtigen ja.
Goed blijven presteren in Europa, dan komen we misschien eens in pot 2. Wat dat betreft hebben we dit seizoen toch alweer 2x een winst en 2x een gelijkspel erbij. En misschien na de winter nog wat EL potjes.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Inmiddels hebben de laatste 14 (!!!) Nederlandse deelnemers aan de (voorronde) CL niet weten te overwinteren... PSV was in 2006/07 de laatste.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Inmiddels hebben de laatste 14 (!!!) Nederlandse deelnemers aan de (voorronde) CL niet weten te overwinteren... PSV was in 2006/07 de laatste.
Griebels. Daar waren we nog niet van op de hoogte.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.