- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ze zijn psychologisch juist helemaal niet sterk. Onder de stress bezwijken ze, wat had kunnen resulteren in 3 terechte rode kaarten (Balotelli, Muntari, Montolivo).
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Bojan trouwens echt goed gespeeld, met goede acties. Alleen ja, misschien had je dan toch Hoesen eerder moeten brengen. Hij komt er langs, maar dan is er niemand..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hoe de trainer van AC Milan (7 voudig cl winnaar) bij een ingooi de bal uit de handen slaat van een Ajax speler om tijd te winnen.....
Dat zei wel alles ja. Ze waren hartstikke bang voor Ajax, maar hebben het met veel verdedigen, zuigen en theater kunnen redden. Beter worden ze aan Bayern Munchen gelinkt. Mogen ze Milan afschieten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik snap de wissel van Horny wel
Jij noemt vd Hoorn horny? Dude..
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Die ziekenhuisballen de hele tijd van Denswil en Schone, werden jullie daar ook zo verdrietig
Schone speelde nog niet zo slecht. Denswil was aan de bal bijzonder belabberd ja.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ze zijn psychologisch juist helemaal niet sterk. Onder de stress bezwijken ze, wat had kunnen resulteren in 3 terechte rode kaarten (Balotelli, Muntari, Montolivo).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik snap de ergernis van De Boer wel, maar hoe moet Webb verder (los van 1 of 2 minuutjes meer tijd bijtellen) in godsnaam tegen die maniertjes van Milan optreden dan?
Meer in het voordeel van Ajax fluiten. Meer kaarten uitdelen. Meer Milan bestraffen. Meer tijd bijtrekken. Niet dat het vanavond aan Webb lag, al had hij Balotelli ook rood moeten geven, maar een scheids kan zeker wel wat bijdragen als dat gewenst is door irritant gedrag van Milan.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Mwah, zie niet in wat er genant aan is. Italianen vinden een gelijkspel in een uitwedstrijd gewoon een goed resultaat, wat ook gewoon zo is. Nou juist door zo berekenend te zijn word je een winnaar.
Gatverdamme! Voetbal is ook wel de enige sport waarin dit slappe gedoe kan. Ben het al jaren eens met van Basten dat je de hockey regel moet invoeren. Bal buiten de lijnen tijd stop zetten. Vind het ook veel knapper als je binnen de lijnen tijd kan rekken. Balletje bij de cornervlak pik ik wel. Maar dat liggen en 30 seconde wachten met de bal uit trappen daar vind ik niks knaps aan.
Maar goed Ajax had meer moeten drukken! Grote kans laten liggen tegen dit zwak Milan. Denk dat rood ook niet helemaal in het voordeel was voor Ajax uiteindelijk. Speelde ook wel opeens erg veel hoge ballen. Had toch liever wat combinaties gezien. Maar goed het zou fantastisch zijn geweest, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat we als we niet gek veel te zoeken hebben in dit toernooi. In dat opzicht is EL beter.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Klinkt als een zwak verweer, maar ivm werk een deel van de eerste helft niet gezien. 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik mis iets geloof ik 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gatverdamme! Voetbal is ook wel de enige sport waarin dit slappe gedoe kan. Ben het al jaren eens met van Basten dat je de hockey regel moet invoeren. Bal buiten de lijnen tijd stop zetten. Vind het ook veel knapper als je binnen de lijnen tijd kan rekken. Balletje bij de cornervlak pik ik wel. Maar dat liggen en 30 seconde wachten met de bal uit trappen daar vind ik niks knaps aan.
Maar goed Ajax had meer moeten drukken! Grote kans laten liggen tegen dit zwak Milan. Denk dat rood ook niet helemaal in het voordeel was voor Ajax uiteindelijk.
Eens. Zijn er uberhaupt sporten waar de tijd loopt als het spel niet actief is? Ik denk dat een rode kaart vaak nadeliger werkt dan voordelig, wat Rico al eerder aanhaalde.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Die ziekenhuisballen de hele tijd van Denswil en Schone, werden jullie daar ook zo verdrietig van?
Een ziekenhuisbal is iets anders. Maar dat was niet best, inderdaad.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Op zo'n momenten snap ik de 'liefhebber' Otherfool niet. Schwalbes, janken, een 100% rode-kaart-overtreding, wat is daar zo fantastisch aan?
Die overtreding heb ik niet gezien, maar het is toch fascinerend om te kijken? Eigenlijk ontzettend ergerlijk, maar oh zo vermakelijk bovendien. Kreeg trouwens ook wel wat schopjes hoor, onze Balo. Gewoon prachtig hoe hij de koorknapen helemaal in verwarring bracht met zijn acties, en Webb het meest van allemaal. Fascinerend is misschien beter dan fantastisch, maar ik zat er toch stiekem van te genieten. Haha, dat vechtvoetbal, ik hoopte op het eind ook dat Milaan het ging halen, zou wel heel sneu zijn geweest als dat balletje van Klaassen er nog was ingegaan.
Verder heb ik niks met Milan en al helemaal niet met Balo, maar dit gunde ik ze wel.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ja die momenten hadden echt met stress te maken... Maar goed deze discussie heb ik hier laatst al gevoerd, ben het eens met wat NW net zei.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Zijn er uberhaupt sporten waar de tijd loopt als het spel niet actief is?
Hockey 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Meer in het voordeel van Ajax fluiten. Meer kaarten uitdelen. Meer Milan bestraffen. Meer tijd bijtrekken. Niet dat het vanavond aan Webb lag, al had hij Balotelli ook rood moeten geven, maar een scheids kan zeker wel wat bijdragen als dat gewenst is door irritant gedrag van Milan.
Die rode kaart had zeker gegeven moeten worden, verder lijkt het me allemaal vrij lastig voor een scheids. Dat is nou juist de kwaliteit van Milan, als het zo makkelijk optreden was daartegen, hadden ze ook die reputatie nooit op kunnen bouwen.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Natuurlijk zijn er heel wat zondebokken aan te wijzen voor deze gevoelige ''nederlaag''.
Ik als rechtgeaarde Nederlander geef ze dan maar alvast:
- Howerd Webb, wat een malloot is dat zeg. Hij begon zo goed door die rode kaart te geven, maar speelde AC Milan door zijn domme gefluit helemaal in de kaart. Elke schwalbe van Balotelli werd wel door die koekenbakker goedgekeurd.
- VD Hoorn, tja als hij die domme overtreding niet maakt in de thuiswedstrijd was Ajax nu een ronde verder. Al was hij vandaag een goed aanspeelpunt via de lucht aangezien hij wonderbaarlijk genoeg alle kopduels won.
- Balotelli, spreekt voor zichzelf. Schiet in de uitwedstrijd een penalty in de goede hoek en in Milan heeft hij natuurlijk 90 minuten lang te zitten provoceren.
Maar de grootste zondebok is natuurlijk de jeugdigheid en de mentale weerbaarheid van Ajax. Doe gewoon zoals de Eagles afgelopen zondag ook tegen ons speelden. Eens een keer alles opjagen, de tegenstander geen ruimte gunnen om over de middenlijn te komen. Het veld proberen te heersen. Ajax heeft daar helaas niet de kwaliteit, ervarenheid en stootkracht voor en daardoor dit terechte resultaat. Jammer, volgend jaar beter. Nu maar een leuk resultaat proberen te halen tegen ploegen als Ludigoretz.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Overigens, Ajax mag zich beroerd vinden, maar what about Napoli? Met 12 punten en een uitzege vanavond bij Arsenal derde worden...
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ja die momenten hadden echt met stress te maken... Maar goed deze discussie heb ik hier laatst al gevoerd, ben het eens met wat NW net zei.
Lijkt me wel toch?
Alleen als je jezelf niet kunt beheersen maak je dusdanig domme fouten. Psychologisch sterke spelers houden op zo'n moment het hoofd koel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Touché
. Maar bedoel op hockey en voetbal na
.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Eens. Zijn er uberhaupt sporten waar de tijd loopt als het spel niet actief is?
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Haha

Over Ajax: Heel erg jammer en klote natuurlijk, maar nu ligt Milan er gewoon de volgende ronde uit en gaan wij de uefa league winnen. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Hockey ligt er een bal binnen de seconde klaar en als je er irritant voor gaat staan kun je er zo uitgestuurd worden. Dit wat Milaan deed heeft gewoon niks meer met voetbal te maken hoe uitgekookt het dan ook mag zijn. Milaan idd volgende ronde maar tegen Bayern of zo laten loten, zijn we daar ook weer vanaf.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha

Over Ajax: Heel erg jammer en klote natuurlijk, maar nu ligt Milan er gewoon de volgende ronde uit en gaan wij de uefa league winnen.
Ik mis de lol van deze avond als jij Ajacied bent.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Die overtreding heb ik niet gezien, maar het is toch fascinerend om te kijken?
Laten we het er op houden dat fascinatie niet hetgeen is dat in me op kwam vanavond.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Elke schwalbe van Balotelli werd wel door die koekenbakker goedgekeurd.
- VD Hoorn, tja als hij die domme overtreding niet maakt in de thuiswedstrijd
Over het algemeen zijn het geen overtredingen op Balotelli, maar het is gewoon dom van mensen zoals Denswil en Blind. Een scheidsrechter kan soms moeilijk beoordelen of een schop hard is of niet. Feit is gewoon dat ze hem (heel) licht raken en ik vind dat Balotelli weinig echte schwalbes (lees: wordt wel geraakt) gemaakt heeft. In die zin is hij gewoon een slimme speler, net zoals Suarez dat was.
Als we het dan over Webb en Balotelli willen hebben, zou ik eerder zijn overtredingen aan willen kaarten (heb ik ook al gedaan hierboven).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me wel toch?
Alleen als je jezelf niet kunt beheersen maak je dusdanig domme fouten. Psychologisch sterke spelers houden op zo'n moment het hoofd koel.
Niet helemaal, psychologische oorlogsvoering heeft zo zijn risico's. Als je het goed doet. Balo is hier meester in, juist omdat ie zijn hoofd niet koel houdt maar alles met voorbedachte rade doet. Diego Costa heeft dat ook in die mate, maar daar komen jullie in juni wel achter
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lol
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.