- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Serieus niet gezien. Dacht dat men appelleerde voor een terugspeelbal (mits dat die situatie was).
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Ze zullen Ajax komende zondag naar achter kunnen verplaatsen, Feyenoord naar voren halen kan niet in verband met de marathon van Rotterdam.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ho ho, je draait de rollen nu om. Ik reageerde op jouw tekst: "Ajax heeft de beste centrale verdediging van de Eredivisie. Op afstand."
Daarnaast zeg ik niet dat Feyenoord een geweldige verdediging heeft (Ajax ook niet). Maar zoals de Vrij en Kongolo momenteel spelen, zo zie ik het graag.
Zeg dan gewoon dat je jullie duo OOK goed vind. Maar volgens mij zijn de cijfers heel erg veelzeggend. Veltman-Moisander 23 tegengoals over het hele seizoen. Da's bijna de helft van Feyenoord.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Zeg dan gewoon dat je jullie duo OOK goed vind. Maar volgens mij zijn de cijfers heel erg veelzeggend. Veltman-Moisander 23 tegengoals over het hele seizoen. Da's bijna de helft van Feyenoord.
Ehm... dat zei ik ook. Of goed... Het ging mij erom dat Veltman/Moisander niet beter zijn dan Kongolo/de Vrij. Zeker niet op afstand.
Die tegengoals moet je niet alleen afschrijven op het centrale duo achterin. Mulder had zo al 10 ballen kunnen/moeten pakken, bijvoorbeeld.
Kongolo is daarnaast een stuk sterker dan Mathijsen. Sneller vooral. 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
http://i59.tinypic.com/inttfn.png
Dat moet een gezellige wedstrijd zijn.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Sneijder scoort en Melo krijgt rood, waar kennen we dat toch van 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Epic 
Mooi voor Wesley trouwens. Knalt Galatasaray naar de 2e ronde van de CL en beslist nu de derby tegen de grote vijand. Dan kan je denk ik niet meer stuk daaro.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Zag net de samenvatting. Bizar dat het geen 4-0 stond in de rust. Je mag in je handjes knijpen met een gelijkspel.
Eerste helft hadden we dik achter moeten staan en dat doe je niet. Vervolgens maak je snel de 1-1, domineer je de hele tweede helft en had je zelfs minstens 3x moeten scoren. Al met al is een gelijkspel natuurlijk wel een terechte uitslag, alleen blijft na zo'n pot de tweede helft meer hangen.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Hahaha, ik ga kapot hier. Als dat fragment steeds achter elkaar wordt afgespeeld is ie meteen een stuk leuker.
Cockgrabbing, nipple twisting; het is wachten tot Lefgozer hem gaat inkoppen.
Hier ben ik hoor! En dat op twee spitsen van AZ. Blijkbaar selecteert AZ niet op het feit dat ze een goaltje kunnen scoren, maar of ze er goed uitzien? Maar dat kan jij ongetwijfeld beter oordelen? 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De Boer: 'Volgens mij willen ze bij Vitesse echt geen kampioen worden' - voetbalzone.nl
Dit verbaasde mij vanmiddag ook zeer. Zat iedereen om me heen te juichen bij de goals van Feyenoord. En dat terwijl Feyenoord de grote concurrent voor ieder geval plaats 2 is. Als je dan geen uitreiking van Ajax verkiest boven eigen glorie...
Zeer kansloos.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Hier ben ik hoor! En dat op twee spitsen van AZ. Blijkbaar selecteert AZ niet op het feit dat ze een goaltje kunnen scoren, maar of ze er goed uitzien?
Vergeet deze gouwe ouwe niet he: [/embed]
Sure -) Johannsson mag er wezen.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wil Chevy trouwens nog wat kwijt over de traditionele fase van het seizoen dat Arsenal weer volledig door het ijs zakt en alles verspeelt? 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
domineer je de hele tweede helft en had je zelfs minstens 3x moeten scoren.
Minstens? Heb, naast de goal, 2 kansen van Ajax gezien in de samenvatting. Dat maakt 3, bedoel je? 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
@ Ajax&Litmanen1: speciaal voor jou, maar dit is de laatste keer:
2009-10: 12 points available, 9 earned
2010-11: 12 points available, 10 earned
2011-12: 12 points available, 10 earned
2012-13: 9 points available, 9 earned
2013-14: 12 points available, 7 earned
So it looks like the "always fades in February" thing kinda sorta means "Had a bad February this year, relatively". Sounds pretty non-slumpy, right? I guess the legendary Arsenal Spring Disaster Slump Thing happened in March?
2009-10: 12 points available, 10 earned
2010-11: 6 points available, 2 earned
2011-12: 15 points available, 12 earned
2012-13: 9 points available, 6 earned
Wow. Those are some serious slumps, right? Those two months totally decided Arsenal's fates for years! Oh wait no. Arsenal played consistently good football pretty much every one of those months, with the exceptions of March 2011 and last month. So when people start parroting the "Arsenal always fade this time of year" canard, reject it. Dispute it. Prove them wrong. Because it's not a case of Arsenal fading; it's a case of Arsenal being less consistent than Manchester City, Chelsea, and Manchester United. (Bron)
Met andere woorden: het probleem is februari noch maart - het probleem is gewoon dat Arsenal minder constant is [dan de competitie]. [Dit is een eerder bericht van mijzelf.] En:
Vorig jaar stond Arsenal in januari al 6e op 21 punten van de nummer 1 (Man U). Uiteindelijke verschil: 16 punten.
In 2011/2012 stond Arsenal in januari 6e op 18 punten van de nummer 1 (Man C). Uiteindelijke verschil: 19 punten.
In 2010/2011 stond Arsenal in januari 2e op 5 punten van de nummer 1 (Man U).
Aan het einde van maart stond Arsenal nog steeds 2e op 5 punten van de nummer 1 en nu had Arsenal zelfs een wedstrijd minder gespeeld. Uiteindelijke verschil: 12 punten
In 2009/2010 stond Arsenal in januari 3e op 5 punten van de nummer 1 (Chelsea met een wedstrijd minder). Aan het einde van maart stond Arsenal nog altijd 3e, maar nu slechts 4 punten acher (op Man U) met evenveel wedstrijden. Uiteindelijke verschil: 11 punten.
etc.
Conclusie: Arsenal geeft het de laatste jaren weg voor de winterstop óf in de laatste 10 wedstrijden. Maar eigenlijk nooit in februari/maart. 
Dit is zowaar nog feitelijker onderbouwd dan het aantal assists van Immers.
Het probleem van Arsenal is niet dat ze aan het einde van het seizoen onderuitzakken, maar dat ze niet contant genoeg zijn en niet de goede mentaliteit hebben om moeilijke wedstrijden te winnen. Dat ze dit jaar in deze fase van het seizoen zoveel punten verliezen heeft vooral te maken met hun moeilijke schema denk ik. En misschien met de vele blessures van belangrijke spelers waaronder ze lijden.
Ik ben trouwens benieuwd of Wenger nog steeds een nieuw contract zal krijgen als hij geen CL-plek bereikt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Minstens? Heb, naast de goal, 2 kansen van Ajax gezien in de samenvatting. Dat maakt 3, bedoel je?
Je kan tellen
Buiten dat om ook nog tig slecht uitgespeelde momenten hehe
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ken de Arsenal feiten ja, maar ze verliezen wel altijd alle zicht op de prijzen in deze fase. Dit seizoen wederom. Schijnbaar is de achterstand dan al fors genoeg dat ze helemaal ook niet af en toe puntverlies mogen hebben.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik ken de Arsenal feiten ja, maar ze verliezen wel altijd alle zicht op de prijzen in deze fase.
Hoezo? Ze zijn nog steeds de favoriet om de FA Cup te winnen, hoor.
Wat betreft de CL klopt dat wel denk ik, maar dat is geen wonder gezien het verschil in kwaliteit met de echte topclubs. In de competitie klopt daar volgens mij echter niet veel van (zie de statistieken). Daar zijn ze de afgelopen jaren ook voor Februari en Maart zelden een titelkandidaat geweest (hoogstens een zeer onwaarschijnlijke outsider). En als ze dat wel waren (2009-2011), dan hebben ze het niet aan het einde van het seizoen verspeeld.
En wat betreft de bekercompetities:
FA Cup:
2008-09: 17 Maart (halve finales, tegen Chelsea)
2009-10: 24 Januari (vierde ronde, tegen Stoke City)
2010-11: 12 Maart (zesde ronde, tegen Manchester United)
2011-12: 18 Februari (vijfde ronde, tegen Sunderland)
2012-13: 16 Februari (vijfde ronde, tegen Blackburn Rovers)
2013-14: nog in de race
League Cup:
2008-09: 2 December (vijfde ronde, tegen Burnley)
2009-10: 2 December (vijfde ronde, tegen Manchester City)
2010-11: 27 Februari (finale, tegen Birmingham City)
2011-12: 29 November (vijfde ronde, tegen Manchester City)
2012-13: 11 December (kwartfinales, tegen Bradford City)
2013-14: 29 Oktober (vierde ronde, tegen Chelsea)
Wat betreft de FA Cup heb je dus wel een punt (wat betreft de League Cup niet, maar dat is logisch aangezien die eerder in het seizoen plaatsvindt), maar dat ze er vaak rond februari/maart uitvliegen is mijns inziens vrij logisch. Rond die tijd worden de tegenstanders doorgaans immers moeilijker.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Gullit en Mulder zeggen veel verstandige dingen vanavond.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Je kan tellen
Buiten dat om ook nog tig slecht uitgespeelde momenten hehe
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Tja, zo had PSV 3 weken geleden al kampioen moeten zijn. Maar ja, die slecht uitgespeelde momenten...
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik ben trouwens benieuwd of Wenger nog steeds een nieuw contract zal krijgen als hij geen CL-plek bereikt.
Een naam als Klopp wordt ook genoemd. De man die Dortmund tot grote hoogtes deed stijgen, past mijns inziens prima binnen de filosofie van Arsenal.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
David Luiz had hier een geweldige vrine trap in gedachten.

Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Een naam als Klopp wordt ook genoemd. De man die Dortmund tot grote hoogtes deed stijgen, past mijns inziens prima binnen de filosofie van Arsenal.
Ja, Klopp zou prima bij Arsenal passen. Maar die zie ik voorlopig nog niet bij Dortmund weggaan. Een goede vervanger van Wenger voor de lange termijn is op dit moment niet voor handen denk ik. Roberto Martinez is nog aan zijn eerste seizoen bezig bij Everton, Guardiola idem bij Bayern, Simeone past niet bij Arsenal, en de andere opties (mensen als Christophe Galtier (een Fransman!), Vincenzo Montella, Rudi Garcia (ook Frans!), Thomas Tuchel en Lucien Favre) zijn nog onervaren op topniveau (en in de Premier League).
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Zie ik dat nu goed?
De NOS gaat dus gewoon Chelsea - PSG en Barcelona - Atletico Madrid uitzenden! Mooi!
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Hahahahahaa. Mooi dit. Terecht dat ie Wormgoor even afzeikt. Al mag ie Nijhuis ook wel een berichtje sturen want die stond er 3 meter vanaf en gaf die lachwekkende kaart.
Als van Rhijn ook zo reageerde op die kopstoot van Piazon had ie geen kaart gekregen en Piazon wellicht een rode kaart. Die Kuipers was gisteren ook helemaal de weg kwijt.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Het leuke aan Ajax supporters is dat ze na zo'n wedstrijd als gister nog steeds een grote mond hebben.
Als je als 'kampioen' zo gigantisch vernederd wordt door een vreemdelingenlegioen uit vorm rest slechts stilte zou ik zeggen
. Manman.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Tweede helft werd dat weer netjes recht gezet. Vitesse was helemaal leeggespeeld na de eerste helft. Zij hebben alles gegeven wat ze hadden....Dus dit slaat eigenlijk nergens op.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.