- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Het leuke aan Ajax supporters is dat ze na zo'n wedstrijd als gister nog steeds een grote mond hebben.
Als je als 'kampioen' zo gigantisch vernederd wordt door een vreemdelingenlegioen uit vorm rest slechts stilte zou ik zeggen
. Manman.
Dit dus. Want wat was het een vernedering in de eerste helft, wist niet wat ik zag. Ik was dan ook blij achteraf dat het nog een gelijkspelletje geworden is. Maar dan lees je, o.a. hier, teksten als: "na rust hadden we hem eigenlijk moeten winnen"...
Volgens mij is er maar 1 die deze pot had moeten winnen en dat is Vitesse. Het overwicht dat Ajax in de tweede helft had, was nog niet de helft van hoe Vitesse Ajax in de tang had in de eerste helft.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Zwaar oneens natuurlijk. Vitesse knalde er de eerste helft keihard bovenop omdat dit hun allerlaatste kans was voor plek 2. Ajax begon wat dat betreft wel met een slechte mentaliteit aan de pot. Maar eenmaal uitgeraasd(de tweede helft) heeft Vitesse NIETS meer kunnen creëren en heeft Ajax nog tig van mogelijkheden gehad om te beslissen. Misschien heeft Ajax niet ontzettend veel risico's genomen zoals Vitesse dat deed de eerste helft. Maar je moet ook niet vergeten dat Ajax dit niet hoefde te doen en daar speelden ze uiteindelijk ook wel naar.
De wedstrijd is met alle gemak uitgevoetbald en met wat meer geluk klaar je de karwei de tweede helft...
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Tig van mogelijkheden? 2 + een doelpunt = tig.
Als Ajax slecht speelt, is het omdat ze het zo willen. Tuurlijk, Reppie. 
en met wat meer geluk
Nog meer geluk?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Aldus Rico die zijn mening baseert op een samenvatting 
Verder heb ik nooit gezegd dat de eerste helft goed was....
Maar de tweede helft was een stuk beter en Vitesse was helemaal nergens meer.
Hoezo mag dat niet gezegd worden? Zijn tal van overtal situaties geweest die zo ontzettend slecht werden uitgespeeld, daar had gewoon meer in gezeten de tweede helft.
Zodoende had Vitesse aanspraak op de winst de eerste helft, maar Ajax de tweede helft. Dat streept elkaar uiteindelijk weg en zijn beide ploegen uiteindelijk tevreden met een punt, getuige ook de reacties...
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Daarin worden de kansen/mogelijkheden niet weergegeven, wou je zeggen?
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
p.s.
Top van Everton! leuk ploegje en een trainer die ik het enorm gun.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ja, Klopp zou prima bij Arsenal passen. Maar die zie ik voorlopig nog niet bij Dortmund weggaan.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
een vreemdelingenlegioen uit vorm
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Trouwens lijkt het me bijzonder pijnlijk voor Bayern supporters dat hun ploeg telkens vergeleken wordt met 'door Guardiola lijkt het steeds meer op Barca'.
Je wilt toch geen gekopieerd succes?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Samenvatting bevat idd nooit alles nee. Lijkt me een redelijk algemeen gegeven. Vooral afgekeurde goals missen er vaak in.
Misschien moet je zo'n wedstrijd ook kijken om er een bepaald gevoel bij te krijgen... Eerste helft wordt je zoek gespeeld, tweede helft lijken de rollen omgedraaid en heeft Ajax continu de bal. Het is jammer dat ook wij veel aanvallen slecht uitspelen, want kan me een aantal overtal situaties herinneren waar dan net die 1 na laatste bak telkens verkeerd wordt gegeven.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Trouwens lijkt het me bijzonder pijnlijk voor Bayern supporters dat hun ploeg telkens vergeleken wordt met 'door Guardiola lijkt het steeds meer op Barca'.
Ik als niet Bayern supporter erger me er ook groen en geel aan. Als ze het balletje rond laten gaan laat vrijwel elke commentator zich horen met het standaard gekreun "het lijkt net Barcelona in haar hoogtijdagen", "het beste voetbal dat er is, net als Barca onder Josep", o.i.d. Tenenkrommend en gruwelijk vermoeiend. Buiten dat ik het oersaai vind om te kijken komen die vergelijkingen gewoon me strot uit. Overigens hetzelfde met al die spelers die zogenaamd de nieuwe "Messi/Ronaldo/welk groot voetballer dan ook" zijn.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
@VI_nl 11m
OFFICIEEL | De duels Ajax-ADO Den Haag en PSV-Feyenoord worden zondag beide om 16.30 uur gespeeld [via @KNVB]
Wat zou 't geweldig zijn als Ajax verliest en wij winnen...
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Kan ik in ieder geval iets langer uitslapen
Jammer dat het niet gewoon ouderwets om 14.30 uur is.
Maar op zich wel logisch, ook vanuit veiligheid standpunt. Geen gemeente zou er blij mee zijn om vier uur lang 50.000+ supporters te laten wachten en misschien ook wel voor niets mocht Feyenoord ook winnen. Niet denken dat er alleen vanuit club oogpunt wordt gekeken. Veiligheid staat ook voorop.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Alle betrokken partijen zijn het er echter over eens dat - door de wedstrijden van beide titelkandidaten gelijktijdig te laten beginnen - er nu sprake is van het meest sportieve en spannende scenario in de ontknoping van de titelstrijd.
'We streven naar het meest eerlijke scenario voor de ontknoping', vervolgde De Jong.
'Voor de KNVB staan de sportieve belangen altijd voorop.'
Je wilt de onderlinge invloed tussen de wedstrijden immers waar mogelijk uitvlakken. Daarnaast wordt het voor de supporters nu natuurlijk een prachtige voetbalzondag waarbij iedereen na afloop van beide duels direct duidelijkheid heeft over de titelstrijd.
Ja, de veiligheid staat inderdaad voorop.
Wat verwachten hun, dat wij Feyenoord expres laten winnen zodat Ajax nog geen kampioen kan worden? Daar lijkt 't wel op met woorden als eerlijk en invloed.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
De musea in Amsterdam halen opgelucht adem iig.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Hebben ze in ieder geval minder tijd om hun eigen stad te slopen...
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Wel een rottijd sowieso, maar dat was het al. Hopen dat ze doorrijden in Roubaix dan maar.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Wat verwachten hun, dat wij Feyenoord expres laten winnen zodat Ajax nog geen kampioen kan worden? Daar lijkt 't wel op met woorden als eerlijk en invloed.
Dat verandert niet als Ajax wint of gelijk speelt. Wint Feyenoord ook is Ajax nog steeds niet officieel kampioen. Het gaat er waarschijnlijk om dat het voor FOX leuker is zo.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Het scenario waarom de laatste twee wedstrijden altijd om 14.30 uur gespeeld worden doet zich nu eigenlijk al een speelronde eerder voor. Daarom zal Fox Sports ook gewillig zijn geweest om het te verzetten idd.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik volg hem niet, dus ik ken zijn situatie niet, maar heeft Klopp niet (vorig jaar) zijn hoogtepunt al bereikt met Dortmund? Een beetje vergelijkbaar met Guardiola en Barça.
Dat maakt hem niet uit. Klopp heeft meermaals gezegd dat hij niet de "Ferguson van Dortmund" wil zijn: hij wil niet zijn gehele carrière in Dortmund blijven (hij is er bijvoorbeeld zeer geïnteresseerd in om in de toekomst de bondscoach van Duitsland te worden). Maar hij heeft wel steeds benadrukt dat hij er de komende jaren nog niet weg zal gaan. Bijvoorbeeld:
Hoezo "gekopieerd succes"? Als je Guardiola inhuurt, dan krijg je bezitsvoetbal, net zoals de teams van Mourinho doorgaans uitblinken op de counterattack. Dat is wat Guardiola het mooiste vindt, en dat is waar hij het beste in is (het bezitsvoetbal van dit Bayern verschilt overigens wel subtiel van dat van zijn Barcelona, maar soit). Of de Bayern-supporters blij zullen zijn met Guardiola zal er waarschijnlijk vooral van afhangen of hij veel prijzen gaat winnen. Als je alles wint, dan klaagt er doorgaans niemand.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Het gaat er waarschijnlijk om dat het voor FOX leuker is zo.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Nouja als FOX het niet had gewild, dan was het ook niet gebeurd lijkt me.. die hebben een enorme dikke vinger in de pap wat dat betreft. Ze kunnen nu heel mooi een soort van D-day programma gaan bouwen met allerlei analysten ter plekke, schakelen tussen de wedstrijden en dat soort flauwekul. En dat met twee wedstrijden waarvan eigenlijk alleen Ajax naar Eindhoven zal kijken, en niet andersom.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Jose Mari (ex-Zaragoza) met een fenomenaal doelpunt dit weekend tegen Vancouver Whitecaps.

mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4517 votes
vreemdelingenlegioen
Uit de mond van een NEC'er klinkt dit altijd net iets grappiger.
Even de feiten:
Vitesse - 11 Nederlanders in een selectie van 23( 47,83 %), 6 uit eigen jeugd (26,09 %)
NEC - 11 Nederlanders in een selectie van 25 ( 44,00 %), 6 uit eigen jeugd (24,00%)
Niettemin, blijf het vooral roepen, dat brengt altijd weer een kleine glimlach op m'n gezicht.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Zo bedoel ik dat helemaal niet. Ik bedoel meer als bij elkaar gehuurd Chelsea legioen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Kos zal ook niet ontkennen dat NEC geen vreemdelingen legioen is. Je kan er wellicht een hekel aan hebben, het blijft toch je clubbie.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Zolang het een paar jaar bij elkaar blijft kan me dat niks schelen.
Ergste vind ik teams waarin de spelers elk jaar weer anders zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het leuke aan Ajax supporters is dat ze na zo'n wedstrijd als gister nog steeds een grote mond hebben.
Als je als 'kampioen' zo gigantisch vernederd wordt door een vreemdelingenlegioen uit vorm rest slechts stilte zou ik zeggen
. Manman.
Ik vind het vooral grappig dat je niks over NEC te melden hebt maar tussendoor wel even Ajax probeert af te zeiken 
Vitesse heeft gewoon een behoorlijke selectie. Dat hebben oa PSV en Feyenoord ook gewoon ervaren. Verder, vernederd? Voor de rust weggespeeld ja. Jammer dat je dat deel van na de rust weer negeert waar Ajax nog makkelijk had moeten winnen.
Kos laat zich weer kennen met de aanstaande 4e van Frank op komst 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Misschien komt kos dit jaar ook weer op de huldiging van Ajax
Onze incognito jood
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Misschien komt kos dit jaar ook weer op de huldiging van Ajax
Onze incognito jood
Ik zie hem er wel voor aan ja. Zo'n party crasher. Geef kos 3 bier en hij zingt het Ajax clublied uit volle borst mee 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.