• 178.467 movies
  • 12.239 shows
  • 34.025 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.342 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Mentaal verdomd sterk hoor dat jong-PSV. Tot de 85e minuut eigenlijk geen reet gecreëerd. Maar toch blijven gaan.

Chucky92

• 1688 messages
  • 378 votes

Materny wrote:

(quote)

Dan is het einde zoek in het voetbal. Nee, volgens mij doet men dat alleen bij blijvend letsel. Staat me vaag iets bij van een Marokkaanse(?) jongen bij Sparta(?) die iemand zijn carrière beëindigende met een schandalige tackle. Die werd uiteindelijk nog vervolgd.

Aan de ene kant is het einde zoek, maar aan de andere kant is het toch ook gewoon logisch als er voor zware overtredingen strafrechtelijk onderzoek wordt gedaan. Hoe vaak gebeurt het niet dat spelers expres geblesseerd worden of dat een elleboog een gebroken neus e.d. veroorzaakt? Zoals ik al zei, als ik dat doe in de stad heb ik toch echt een probleem. Tuurlijk is voetbal anders, maar moet daar dan niet een lijn in getrokken worden?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

De lijn ligt momenteel bij blijvende letsel door opzettelijke acties. En daar ligt die prima wat mij betreft.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Chucky92 wrote:

(quote)

Aan de ene kant is het einde zoek, maar aan de andere kant is het toch ook gewoon logisch als er voor zware overtredingen strafrechtelijk onderzoek wordt gedaan. Hoe vaak gebeurt het niet dat spelers expres geblesseerd worden of dat een elleboog een gebroken neus e.d. veroorzaakt? Zoals ik al zei, als ik dat doe in de stad heb ik toch echt een probleem. Tuurlijk is voetbal anders, maar moet daar dan niet een lijn in getrokken worden?

Dan wordt het eerst al lastig om te benoemen wie iets expres doet, per ongeluk doet of gewoon een lomp paard is.

Kijk, ik praat zware overtredingen niet goed, maar het wordt wel tijdens een sport gedaan. Bestraf je ook een Formule 1 rijder die een collega geen bocht gunt waarna een crash volgt? Het lijkt me heel lastig te bepalen hoe je een overtreder in de sport strafrechtelijk gaat aanpakken.

Ibarra deed inderdaad wat doms, maar was het bedoeld om Depay zijn oogkas te breken? Denk ik niet. Vind ik niet te vergelijken met een vuistslag tijdens het stappen in een kroeg. Die deel je gemeend uit.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

DIe elleboog was ook gemeend. Ibarra was er op uit om iemand serieus te blesseren dan wel verwonden.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Inderdaad, dat zag een blinde nog wel dat 't expres was.

Tall man

• 289 messages
  • 1049 votes

Jammer dat Ibara niet gestraft wordt en Pelle wel, waar bij Pelle nog niet eens letsel was opgetreden.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Mooi. Binnen een klein jaar het volledige respect van de supporters en spelers weten te verdienen, zelfs van een ras-Romein als Totti.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1891149_724962484203974_1053048062_n.png

Toch wel leuk, bij PSV werd die door iedereen uitgekotst, en nu allemaal huilen omdat die niet naar 't WK kan.

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Het archief is genadeloos.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

j0enne wrote:

(afbeelding)

Toch wel leuk, bij PSV werd die door iedereen uitgekotst, en nu allemaal huilen omdat die niet naar 't WK kan.

Uitgekotst is nogal een superlatief. Hij had zijn maniertjes en speelde voor de concurrent: 1+1 = 2.

Neemt niet weg dat het een goede voetballer is met een winnaarsmentaliteit; natuurlijk huilen we dan als Nederlander zijnde want dat soort voetballers zijn (momenteel) schaars in Oranje.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Liever geen "schaars" in deze context.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

depri83 wrote:

Vijf jaar en 2 maanden geleden, noemde ik hem hier als eerst.

Het blijft leuk om posts uit die tijd terug te lezen. Van een aantal spelers heb ik het achteraf goed gezien, een aantal andere spelers heb ik dan weer helemaal verkeerd ingeschat.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2378 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Vrij fors. Sowieso bizar dat Ajax met doorverkooppercentages akkoord gaat.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Zivkovic onvoldoende ken. Doet het wel aardig, maar is ook pas 17. Benieuwd of ze er een topspeler van gaan maken. Met jonge talenten zit Ajax de laatste jaren wel goed die ze hebben gehaald.

Ik vraag me af wat Ajax nou wil. Sigthorsson komt niet aan de bak omdat hij niet geweldig goed kan meevoetballen, en dan haal je een typische goaltjesmaker als Zivkovic. Ook geen speler die een bal vasthoudt en zich naar het middenveld laat uitzakken. Hij maakt ze erg makkelijk voor iemand van 17, maar het is in ieder geval geen voetballende spits. Gaat Ajax dan toch afstappen van dat spelletje?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ken die Zivkovic niet zo goed maar lijkt me nou juist meer een voetballende aanvaller, dan dat het een logge goaltjesdief is.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2378 votes

Log niet, maar het is geen type die zich laat uitzakken en waar spelers als Klaassen overheen gaan, of de bal vasthouden waardoor de rest kan aansluiten en de flank op kan zoeken. Zo wil De Boer toch altijd het liefst spelen, anders zet je De Jong niet in de spits. Het is net zo'n type als Sigthorsson, weet goed waar hij moet staan, goeie loopacties voor een spits en hij schiet ze redelijk makkelijk binnen. En die moet dan weg (lijkt me althans), tsja..

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Nicolage Rico wrote:

Liever geen "schaars" in deze context.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Kai wrote:

(quote)

Van een aantal spelers heb ik het achteraf goed gezien, een aantal andere spelers heb ik dan weer helemaal verkeerd ingeschat.

Je bent dan ook geen Otherfool he.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha, PSV en jeugdbeleid. Het blijft grappig.

Verder wel met NW eens. Wat ik van Zivkovic zie, is ook vooral juist een beweeglijke, snelle speler die ook kan scoren. Eerder een type Hoesen dan een type Sigthorsson. Maar ik vind zijn kwaliteiten inschatten lastig. Wel ligt hij maar 3 jaar vast omdat hij nog 17 is. Ik hoop dat Ajax zodra hij 18 is meteen in gesprek gaat en er 2 jaar bij doet. Anders haal je nooit rendement uit je investering. 1 jaar aanpassen, 1 jaar belangrijk en dan moeten verkopen omdat hij een jaar later transfervrij zou zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

depri83 wrote:

Strootman was bij Utrecht en PSV ook een goede voetballer, maar was constant bezig met het zeiken bij de scheids om kaarten en penalty's. Daarbij was hij in topduels nog wel eens een speler die werd overlopen. Tegen Ajax heeft hij weinig indruk gemaakt als PSV-er. Daar mag je best wat over zeggen als een speler dan overdreven geprezen wordt. Maar toegeven, hij is minder gaan mekkeren en is bij Oranje en Roma nog dominanter gaan spelen. Plus, zeker in Oranje heeft hij weinig concurrentie op zijn plek waardoor hij met afstand de beste optie is. Zijn blessure is een groot gemis.

Ik hoop trouwens wel dat hij zsm die duffe Serie A verlaat en naar de Premier League waar hij echte weerstand krijgt. In Italië spelen ze bij veel clubs net zo traag voetbal als in de Eredivisie. Alleen kunnen we hier niet beter, terwijl het daar de stijl van spelen is.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Strootman was bij Sparta al jaren een erg groot talent.

david bohm

• 3075 messages
  • 3441 votes

In de jeugd van VV Rijsoord was hij ook al één van de beteren.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

Strootman was bij Sparta al jaren een erg groot talent.

Ongetwijfeld, maar bij het grote publiek wat minder bekend. Ik weet nog wel dat Sparta toen een hele talentvolle ploeg had, dat iedereen weggekocht werd en Strootman als enige overbleef. Hij had toen mazzel dat Utrecht het een jaar later wel durfde.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

Mooie lichting was dat ja. Oa Viergever, Strootman, Falkenburg, Joshua John, Duarte, Poepon.

Maar enkel Strootman speelt nu bij een topclub, zo zie je maar weer.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik hoop trouwens wel dat hij zsm die duffe Serie A verlaat en naar de Premier League waar hij echte weerstand krijgt. In Italië spelen ze bij veel clubs net zo traag voetbal als in de Eredivisie. Alleen kunnen we hier niet beter, terwijl het daar de stijl van spelen is.

Ik ga niet eens reageren hierop. Oeps, doe ik het toch .

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ongetwijfeld, maar bij het grote publiek wat minder bekend. Ik weet nog wel dat Sparta toen een hele talentvolle ploeg had, dat iedereen weggekocht werd en Strootman als enige overbleef. Hij had toen mazzel dat Utrecht het een jaar later wel durfde.

Strootman stond toen al bekend als grootste talent van Sparta (op ruime afstand).

Heeft natuurlijk niks met mazzel te maken dat Utrecht interesse in hem had.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

david bohm wrote:

In de jeugd van VV Rijsoord was hij ook al één van de beteren.

Hij kiest wel altijd voor de verkeerde clubs, inderdaad.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Joy4ever wrote:

Mooie lichting was dat ja. Oa Viergever, Strootman, Falkenburg, Joshua John, Duarte, Poepon.

Maar enkel Strootman speelt nu bij een topclub, zo zie je maar weer.

Ik ga niet eens reageren hierop. Oeps, doe ik het toch

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.