- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2378 votes
. Wat ik van Zivkovic zie, is ook vooral juist een beweeglijke, snelle speler[...] Eerder een type Hoesen [...]

Hoesen werd opgesteld omdat hij een beetje een bal vast kon houden, als hij iets niet is dan is het wel een snelle, beweeglijke speler.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Mooie lichting was dat ja. Oa Viergever, Strootman, Falkenburg, Joshua John, Duarte, Poepon.
Maar enkel Strootman speelt nu bij een topclub, zo zie je maar weer.
david bohm
-
- 3075 messages
- 3441 votes
Type Messi hè die Hoesen. Actie in hoes et cetera.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes

Hoesen werd opgesteld omdat hij een beetje een bal vast kon houden, als hij iets niet is dan is het wel een snelle, beweeglijke speler.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Tweede ?affaire Labyad? dreigt voor PSV: volop interesse in Bakkali - voetbalzone.nl
Helaas pindakaas
In de eerste paar wedstrijden was die uitstekend, daarna heeft die geen knikker meer geraakt.
Dan is 't in mijn ogen volkomen logisch dat je een tijdje niet meer speelt.
Bovendien heeft die al veel meer gespeeld dan de planning was.
Wat PSV wel fout heeft gedaan is natuurlijk dat die nu geen wedstrijden meer voor Jong PSV kan spelen.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Het probleem bij Ajax is niet zozeer de spitspositie, maar de afstand naar de nummer 10-positie die feitelijk niet ingevuld is. Je ziet heel vaak Sigthorsson zich uit de spits laten zakken om aanspeelbaar te zijn, waar hij nou juist rond de 16 aangespeeld dient te worden met vlak achter zich een speler met spelinzicht en het vermogen om daarna de spits snel weer aan te spelen. Die ontbreekt bij Ajax, waar we vorig seizoen nog Eriksen hadden. Daardoor heeft Ajax veel de bal, maar wordt het weinig gevaarlijk.
Ajax heeft een pure voetballer nodig achter de spits. Blind is wel een voetballer, maar speelt met de punt naar achter. Serrero en Klaassen zijn eerder werkers en lopers. Schöne zou dit redelijk kunnen, maar speelt nu helaas vanaf rechts. Daar doet hij het goed, maar centraal zou hij beter uit de voeten kunnen.
Tadic is bij uitstek zo'n speler. Daar hebben we behoefte aan. Dan kun je met de punt naar voren spelen en kun je meer rond de 16 voetballen en komt er ook weer diepte in het spel van Ajax, want hij beheerst de steekpass wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes

Hoesen is juist wel beweeglijk. Duikt overal op, terwijl een Sigthorsson juist vooral alleen in de 16 loopt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Type Messi hè die Hoesen. Actie in hoes et cetera.
Wat een hilarisch bericht. Dat je ze zo maar uit de mouw weet te schudden zeg.
david bohm
-
- 3075 messages
- 3441 votes
Wat een hilarisch bericht. Dat je ze zo maar uit de mouw weet te schudden zeg.
Ik ga inderdaad voor kwaliteit boven kwantiteit en zit hier niet de godganse tijd te F5-en.
Schud jij zo direct maar je 40.000e bericht over voetbal op een filmsite uit de mouw beste man.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dejan Meleg ?
Die komt vooral van de flank. Kijk wel erg naar hem uit, ik hoop eind dit seizoen nog en anders volgend jaar. Heeft erg veel talent, zie hem vaak in de JL voorbij komen bij Jong Ajax als grote uitblinker. Mag ook wel, heeft geloof ik anderhalf jaar gekost voor ze hem bij zijn club in Rusland of waar hij ook zat los konden krijgen hehe.
Gillie heeft trouwens wel een punt. Het middenveld van Ajax sluit onvoldoende aan. Vorig jaar hadden we met Siem en Eriksen 2 spelers die aansloten bij de aanval, nu met Klaassen nog maar 1, aangezien Serero viel te weinig diep gaat. Best een leuke speler, maar zonder enige diepte of rendement. Daardoor zakken spitsen bij Ajax terug en wordt het allemaal nauwelijks dreigend. Ook de buitenspelers zakken te veel terug om de bal te halen, waardoor ze weinig 1 tegen 1 spelen. De Boer wil wel aanvallend spelen, maar mist daar een beetje momenteel de spelers voor.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ga inderdaad voor kwaliteit boven kwantiteit en zit hier niet de godganse tijd te F5-en.
Schud jij zo direct maar je 40.000e bericht over voetbal op een filmsite uit de mouw beste man.
Ahja, kwaliteit. Door een afgezaagde Hoesen opmerking te maken die net daarvoor door anderen al is gemaakt. Weet ik weer waar jouw kwaliteitsgrens ligt. Dat je je druk maakt over mijn berichtenaantal vind ik wel schattig, maar het is vrij irrelevant. Heb je al vaker gezegd dat je het best mag zeggen als je een probleem met me hebt hoor. Kan je dat gefrustreerde gedrag misschien wat meer onder controle houden.
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2378 votes
Hoesen is juist wel beweeglijk. Duikt overal op, terwijl een Sigthorsson juist vooral alleen in de 16 loopt.
Oh bedoel je dat met beweeglijk? Dat je veel loopt... Dat bedoel ik in ieder geval niet, dan is Immers in jouw beschrijving ook een bewegelijke speler...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Oh bedoel je dat met beweeglijk? Dat je veel loopt... Dat bedoel ik in ieder geval niet, dan is Immers in jouw beschrijving ook een bewegelijke speler...
Immers vind ik ook een beweeglijke speler ja. Die jongen is toch vrij actief en duikt overal op. Kwalitatief vind ik hem niet zo best, maar dat mag je ook over Hoesen zeggen uiteraard. Hoesen vind ik het type dat overal loopt en goed aanspeelbaar is omdat hij vaak vrij weet te lopen. Wat was jouw beschrijving van beweeglijk dan?
david bohm
-
- 3075 messages
- 3441 votes
Ahja, kwaliteit. Door een afgezaagde Hoesen opmerking te maken die net daarvoor door anderen al is gemaakt. Weet ik weer waar jouw kwaliteitsgrens ligt. Dat je je druk maakt over mijn berichtenaantal vind ik wel schattig, maar het is vrij irrelevant. Heb je al vaker gezegd dat je het best mag zeggen als je een probleem met me hebt hoor. Kan je dat gefrustreerde gedrag misschien wat meer onder controle houden.
.....
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2378 votes
Immers vind ik ook een beweeglijke speler ja. Die jongen is toch vrij actief en duikt overal op. Kwalitatief vind ik hem niet zo best, maar dat mag je ook over Hoesen zeggen uiteraard. Hoesen vind ik het type dat overal loopt en goed aanspeelbaar is omdat hij vaak vrij weet te lopen. Wat was jouw beschrijving van beweeglijk dan?
Dat je veel beweging en snelheid hebt in je acties. Hoesen is niet snel en al helemaal niet vliegensvlug in loopacties en bewegingen. Wat jij bedoelt met beweeglijk versta ik onder een speler met veel inzet en loopvermogen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De handelingssnelheid van Hoesen moet wel beter worden ja. Als je dat bedoelt heb je een punt.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Het middenveld van Ajax sluit onvoldoende aan. Vorig jaar hadden we met Siem en Eriksen 2 spelers die aansloten bij de aanval, nu met Klaassen nog maar 1, aangezien Serero viel te weinig diep gaat. Best een leuke speler, maar zonder enige diepte of rendement. Daardoor zakken spitsen bij Ajax terug en wordt het allemaal nauwelijks dreigend. Ook de buitenspelers zakken te veel terug om de bal te halen, waardoor ze weinig 1 tegen 1 spelen. De Boer wil wel aanvallend spelen, maar mist daar een beetje momenteel de spelers voor.
Serrero is wel iemand die het van zijn diepgang moet hebben, maar dan moet je wel iemand hebben die hem weet te lanceren. Die heeft Ajax niet. Blind heeft wel het voetballende vermogen, maar de afstand is te groot, omdat hij vlak voor de verdediging speelt. Hetzelfde geldt voor Klaassen. En ook voor Sig/De Jong. Ze moeten bediend worden en ze kunnen voetballend mee als ze snel de bal kwijt kunnen bij een medespeler. Die aansluiting is er inderdaad niet. De afstanden zijn te groot, waardoor er heel vaak vanuit de spitspositie gekaatst wordt naar de zijkanten i.p.v. de nummer 10. Daardoor gaat het tempo er uit en moet je feitelijk weer opnieuw beginnen. Dat is vervelend om naar te kijken.
De nummer 10-positie is niet ingevuld, simpelweg omdat die er binnen de selectie niet is. En daar heeft Ajax echt behoefte aan.
Mijn inziens is de verhouding pure voetballers versus lopers/werkers niet in balans, waardoor het beoogde Barca-spelletjes nauwelijks uit de verf komt en het vervelend wordt on naar te kijken, omdat Ajax nauwelijks nog 'voetballend' kansen weet te creëren.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Het is weer die tijd van de maand zeker...
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes

(afbeelding)
Allemaal middelmaat dus.
Op Strootman na.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ook geen geweldige voetballer natuurlijk (dat is Janmaat ook niet), maar dat hoef je van een back niet te verwachten. Als ie maar op blijft komen, snel en explosief is. Dat heeft ie op zich wel. Jammer alleen dat ie niet kan verdedigen.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
In de absolute top wordt dat ook niet meer van jou verwacht. Spelers als Sergio Ramos en Dani Alves zijn halve buitenspelers. Nu zeg ik niet dat hij dat niveau gaat halen, maar hij is wel een moderne back te noemen die (mits hij (zoals Quido al zei) mentaal wat sterker wordt) in het buitenland een sensatie kan worden. Maar op dit moment geef ik bij Oranje de voorkeur aan Pieters.
kos
-
- 46702 messages
- 8857 votes
Dani Alves wel maar Sergio Ramos is natuurlijk een pure verdediger.
Willems kan inderdaad naar voren aardig voetballen maar is verdedigend nog minder dan de gemiddelde aanvaller. Beetje type v der Wiel. Gewoon naar voren schuiven dat soort jongens en er iemand achter zetten.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Mooi dat eerbetoon aan Didier. Da's nog eens wat anders dan Seedorf in de Arena.
Ben toch wel poepjesnerveus eigenlijk, zou niet moeten maar toch...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.