• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.988 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Animosh wrote:

(quote)

Dat lijkt misschien zo, maar sinds 2006 heeft Manchester United vijf van de zeven kampioenschappen gewonnen. Een betere samenvatting zou dus misschien zijn dat Wenger gewoon de mindere is van Ferguson? Zo indrukwekkend waren Chelsea en Manchester City de afgelopen jaren namelijk niet: ze hebben beide sinds 2006 slechts één keer de Premier League gewonnen.

Ook United is een smerig gekocht clubje, maar dan in Amerikaanse handen. Heb ik ook gezegd in dat stukje overigens. Verschil tussen United en City/Chelsea is wel dat de club qua imago/grootte niet heel veel veranderd is.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

The Oceanic Six wrote:

. Daar is Wenger ook verantwoordelijk voor.

Jullie missen het punt van mijn hele verhaal. Arsenal was niets meer dan een wisselvallige club met drie titels verspreid over de voorgaande 36 jaar. Dankzij Wenger staat Arsenal nu op de plek waar ze zijn en ondanks dat ze geen kampioen worden zijn ze ook nooit lager dan de vierde plek geëindigd. Veel stabieler dan die 10e en 12e plekken uit de jaren 90,80,70... Misschien zijn we te verwend geraakt door een geniaal gescoute generatie met Henry, Bergkamp en Viera... Maar dat doet niets af aan het feit dat Wenger de club groter heeft gemaakt dan het was.

Ook al is de houdbaarheid van hem al ruim 5 jaar verstreken, dat dan weer wel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik ga het niet lezen, maar hoop van harte dat 1 van de beste voetballers van Nederland, dhr Immers dus, nog jaren in de basis bij Feyenoord mag spelen.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

rep_robert wrote:

Ook United is een smerig gekocht clubje, maar dan in Amerikaanse handen.

A-ha. Volgens mij heeft United eerder "ondanks" dan "met hulp van" de Glazers zo goed gepresteerd.

Maar dat doet niets af aan het feit dat Wenger de club groter heeft gemaakt dan het was.

Klopt, en Wenger is ook zeker een goede trainer; maar zoals ik eerder al zei heb ik niet het idee dat hij tot de buitencategorie behoort waartoe mensen als Ferguson, Mourinho en Guardiola behoren.

Montorsi wrote:

Erg interessant (en relevant) om te lezen.

Erg interessant inderdaad. Die statistieken zouden wel wat vaker gebruikt mogen worden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Jullie missen het punt van mijn hele verhaal. Arsenal was niets meer dan een wisselvallige club met drie titels verspreid over een langdurig bestaan. Dankzij Wenger staat Arsenal nu op de plek waar ze zijn en ondanks dat ze geen kampioen worden zijn ze ook nooit lager dan de vierde plek geëindigd. Veel stabieler dan die 10e en 12e plekken uit de jaren 90,80,70... Misschien zijn we te verwend geraakt door een geniaal gescoute generatie met Henry, Bergkamp en Viera... Maar dat doet niets af aan het feit dat Wenger de club groter heeft gemaakt dan het was.

Ook al is de houdbaarheid van hem al ruim 5 jaar verstreken, dat dan weer wel.

Arsenal bezit 13 landstitels, slechts 3 gepakt onder Wenger. Arsenal bezit 10 FA Cups, 4 gepakt onder Wenger. Arsenal bezit 2 League Cups, beiden gepakt buiten Wenger zijn tijdperk. Arsenal bezit 2 Europese prijzen, een Uefa Cup en Jaarbeursstedenbeker. Beiden gepakt buiten het tijdperk Wenger. Volgens mij moet je de geschiedenis van Arsenal een beetje inkijken reppie.

Wenger heeft in de jaren 90 een fantastische ploeg bij elkaar gescout. Die wonnen 3 titels, speelden briljant voetbal en waren top. Maar dat is alweer 10 jaar terug beëindigd. Je mag hem natuurlijk ook afrekenen op die andere 10 jaar waarin het vrij pover was met veel saaie spelers en teleurstellend voetbal, met dito teleurstellende resultaten. De man is een goede coach, maar eerder voor teams waar je niet perse moet winnen. Een soort Fred Rutten dus.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ik ga het niet lezen

Jammer dat je er blijkbaar niet voor open staat.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Jammer dat je er blijkbaar niet voor open staat.

Ik gok dat het weer gaat over zijn rendement vergeleken met het schotkansen van zijn concurrenten bij andere clubs?

Ik zie Immers bijna elk weekend wel spelen, zie vrij veel Eredivisie. Het is niks, het wordt niks. Die jongen mist op bijna elk vlak niveau.

Maar ben blij dat jij tevreden met hem bent. Ajacieden, PSVers, Vitessenaren en Tukkers zijn ook tevreden dat hij voor jullie speelt

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ik gok dat het weer gaat over zijn rendement vergeleken met het schotkansen van zijn concurrenten bij andere clubs?

Nee. Een klik op de muis had minder moeite geweest dan gokken denk ik.

Kort door de bocht scoort Immers bovengemiddeld goed op 'verwachte goals' en 'verwachte assists'. Statistieken die veel meer zeggen dan hoeveel goals, assists, zuivere passes iemand maakt of geeft. Ik zou zeggen neem de moeite het even door te kijken minstens, je hoeft het er niet mee eens te zijn (want voetbal draait om meer dan deze statistieken wmb) maar dan kun je er wat meer over zeggen . Zo komen bijv. Schone en Sigthorson er vrij goed vanaf, en Fischer niet (alledrie geen verrassende uitkomsten wmb). Toch wel interessant om je in te lezen in een meer klinische benadering?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sterk treffend stuk. Als fan van de A's weet ik maar al te goed over de significantie hiervan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Nee. Een klik op de muis had minder moeite geweest dan gokken denk ik.

Kort door de bocht scoort Immers bovengemiddeld goed op 'verwachte goals' en 'verwachte assists'. Statistieken die veel meer zeggen dan hoeveel goals, assists, zuivere passes iemand maakt of geeft. Ik zou zeggen neem de moeite het even door te kijken minstens, je hoeft het er niet mee eens te zijn (want voetbal draait om meer dan deze statistieken wmb) maar dan kun je er wat meer over zeggen . Zo komen bijv. Schone en Sigthorson er vrij goed vanaf, en Fischer niet (alledrie geen verrassende uitkomsten wmb). Toch wel interessant om je in te lezen in een meer klinische benadering?

Ik zal het straks wel eens lezen dan. Maar uiteindelijk vind ik een eigen mening belangrijker. Ik zie dat Sigthorsson slecht functioneert. Als statistieken me dan willen vertellen van niet, dan sta ik daar niet zo voor open.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ik zal het straks wel eens lezen dan. Maar uiteindelijk vind ik een eigen mening belangrijker. Ik zie dat Sigthorsson slecht functioneert. Als statistieken me dan willen vertellen van niet, dan sta ik daar niet zo voor open.

Mja terwijl zulke dingen toch meer zeggen dan je beeld gevormd door allerlei randzaken. Immers staat bekend om het missen van kansen, maar blijkbaar is dat een onjuist beeld als je dat naast de werkelijkheid van de cijfers legt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Mja terwijl zulke dingen toch meer zeggen dan je beeld gevormd door allerlei randzaken. Immers staat bekend om het missen van kansen, maar blijkbaar is dat een onjuist beeld als je dat naast de werkelijkheid van de cijfers legt.

Maar als je gewoon met je verstand voetbal kijkt en je ziet Immers constant kansen missen (ik herinner me 2 weken terug de Klassieker nog...), dan zijn wij toch niet gek als kijkers lijkt me?

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Je eigen geheugen kan je snel foppen. Bij Immers valt elke gemiste kans op (mede door zijn klungelige uitstraling) en die wil je zelf ook graag onthouden zodat je negatieve beeld van Immers wordt bevestigd. De gemiste kansen van Pelle zul je sneller vergeten, want daarvan wil je vooral de mooie doelpunten (die bij zijn uitstraling passen) onthouden. Maar het sterkste argument van het stuk is dat Immers een hele hoop "expected" assists geeft - meer dan bijvoorbeeld Schöne of Promes. Dat hij bij de harde statistieken nog maar op drie assists staan is dus vooral de schuld van zijn medespelers. Als die "gemiddeld" hadden omgegaan met zijn voorzetten had Immers al acht assists op zijn naam staan.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Maar als je gewoon met je verstand voetbal kijkt en je ziet Immers constant kansen missen (ik herinner me 2 weken terug de Klassieker nog...), dan zijn wij toch niet gek als kijkers lijkt me?

Blijkbaar maakt hij er toch genoeg met een lagere verwachtsingswaarde zodat zijn gemiddeld aantal verwachte goals toch nog dusdanig hoog is. Meer dus dan andere spelers die dat imago van misser niet hebben.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Tadic is trouwens wel degene die in deze statistieken heel sterk uitblinkt. Ten eerste steekt hij er enorm bovenuit in de "expected assists" - met Finnbogason ipv Castaignos in de spits had hij misschien wel het dubbele aantal assists op zijn naam gehad. Ten tweede is hij dodelijk efficiënt; hij staat niet in de top-20 bij "expected goals", maar ondertussen wel doodleuk op plek 5 bij de topscorerslijst. Enige wat je hem dus hier kan verwijten is dat hij meer kansen voor zichzelf zou kunnen creëren.

EDIT: Aan de andere kant geven deze statistieken ook geen volledig beeld. Want dat Tadic bovenaan staat in de "expected assists" en Castaignos op twee bij de "expected goals" kan twee dingen betekenen. Komt dit doordat Tadic zo'n baas is met kansen voor anderen (voornamelijk Castaignos) creëren of is Castaignos erg sterk met zijn loopacties en daarmee met kansen voor zichzelf creëren? Zal wel een beetje van beiden zijn. Dat bevestigt namelijk ook het beeld dat van beiden spelers heerst.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Arsenal bezit 13 landstitels, slechts 3 gepakt onder Wenger. Arsenal bezit 10 FA Cups, 4 gepakt onder Wenger. Arsenal bezit 2 League Cups, beiden gepakt buiten Wenger zijn tijdperk. Arsenal bezit 2 Europese prijzen, een Uefa Cup en Jaarbeursstedenbeker. Beiden gepakt buiten het tijdperk Wenger. Volgens mij moet je de geschiedenis van Arsenal een beetje inkijken reppie.

Wenger heeft in de jaren 90 een fantastische ploeg bij elkaar gescout. Die wonnen 3 titels, speelden briljant voetbal en waren top. Maar dat is alweer 10 jaar terug beëindigd. Je mag hem natuurlijk ook afrekenen op die andere 10 jaar waarin het vrij pover was met veel saaie spelers en teleurstellend voetbal, met dito teleurstellende resultaten. De man is een goede coach, maar eerder voor teams waar je niet perse moet winnen. Een soort Fred Rutten dus.

13 titels in 128 jaar tijd. Waarvan 3 bij Wenger. Wenger is overigens ook op papier de meest succesvolle Arsenal trainer ooit. Nogmaals kan je wel zeggen dat het ondermaats is, maar zijn de verwachtingen bij de mensen die kritiek hebben niet te hoog? Arsenal is op de jaren 30 na nooit een stabiele/succesvolle club geweest die kampioenschappen aaneengeregen heeft. Her en der wat cupjes en een kampioenschap gepakt, maar meer ook niet.

Daarnaast is de chemie natuurlijk wel uitgewerkt nu, maar dat maakt hem geen slechte trainer. Maar dat Engelse model qua coaching gaat me sowieso al te ver. Eens in de zoveel tijd moet er gewoon een frisse wind door een club heen. Een andere gedachtengang, maar dat valt weer meer op bestuurlijk niveau te verwijten

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Je weet dat de recordkampioen van Engeland maar 20 titels heeft he? Dan stellen ze allemaal niks voor als je zo redeneert.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Teunnis wrote:

Tadic is trouwens wel degene die in deze statistieken heel sterk uitblinkt. Ten eerste steekt hij er enorm bovenuit in de "expected assists" - met Finnbogason ipv Castaignos in de spits had hij misschien wel het dubbele aantal assists op zijn naam gehad. Ten tweede is hij dodelijk efficiënt; hij staat niet in de top-20 bij "expected goals", maar ondertussen wel doodleuk op plek 5 bij de topscorerslijst. Enige wat je hem dus hier kan verwijten is dat hij meer kansen voor zichzelf zou kunnen creëren.

EDIT: Aan de andere kant geven deze statistieken ook geen volledig beeld. Want dat Tadic bovenaan staat in de "expected assists" en Castaignos op twee bij de "expected goals" kan twee dingen betekenen. Komt dit doordat Tadic zo'n baas is met kansen voor anderen (voornamelijk Castaignos) creëren of is Castaignos erg sterk met zijn loopacties en daarmee met kansen voor zichzelf creëren? Zal wel een beetje van beiden zijn. Dat bevestigt namelijk ook het beeld dat van beiden spelers heerst.

Tadic heeft geloof ik wel maar 1 veldgoal gemaakt, voor de rest penalties.

Het wordt trouwens wel genoemd, is inderdaad veel van beide. Verder moet je die expected goals ook relateren aan de daadwerkelijke goals. Castaignos had volgens de verwachting 16 keer gescoord, het waren er 14 tot nu toe.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

rep_robert wrote:

Arsenal is op de jaren 30 na nooit een stabiele/succesvolle club geweest die kampioenschappen aaneengeregen heeft.

Oké, maar wat heeft dat met Wenger te maken? Het is allemaal leuk en aardig dat hij het goed doet in vergelijking met andere trainers in de geschiedenis van Arsenal, maar het is toch veel interessanter of hij het goed doet met de middelen die hij tot zijn beschikking heeft in vergelijking met andere Engelse topclubs? En wat dat betreft doet hij het naar mijn visie goed, maar niet uitmuntend. En als de verwachting van één of meer prijzen in negen jaar te hoog is, dan verdient Arsenal de titel van topclub niet (meer).

(Zie hier trouwens een analyse van de mogelijke vervangers van Strootman.)

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Tadic heeft geloof ik wel maar 1 veldgoal gemaakt, voor de rest penalties.

Dat ik daar niet aan gedacht had

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

The Oceanic Six wrote:

Aanklager wil na opgestoken middelvinger verklaring van Ten Rouwelaar - voetbalzone.nl

NAC moet gewoon de schijnschorsing van Pelle erbij halen. Dan kan er nooit meer iemand geschorst worden voor dit soort zaken.

Eén duel voorwaardelijk.

Coutinho echter heeft 4 duels waarvan 1 voorwaardelijk aan z'n broek gekregen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

j0enne wrote:

Coutinho echter heeft 4 duels waarvan 1 voorwaardelijk aan z'n broek gekregen.

En terecht. Nog mild.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

The Oceanic Six wrote:

maar Arsenal stort meestal zo in februari-maart in en raakt alle prijzen kwijt. Dat ligt ook gewoon aan een mentaal iets. Daar is Wenger ook verantwoordelijk voor.

Ik begrijp dus dat je liever niet naar de feiten kijkt, maar ook dit verwijt is recentelijk ontkracht.

Wenger - We don't tend to dip in March | News Archive | News | Arsenal.com

But in fact March is statistically Wenger's strongest month in the Premier League with a 68.85 per cent win rate, and he was quick to correct a reporter who thought otherwise at his pre-match press conference.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

kos wrote:

Mijn hemel, die Robben zeg. Die schwalbes, die maniertjes, hahahah.

Zoiets had Cristiano moeten flikken, dan stond ie een week lang in koeienletters op de NL voorpagina's.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1970708_10152063167243883_405040323_n.jpg

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Ik begrijp dus dat je liever niet naar de feiten kijkt, maar ook dit verwijt is recentelijk ontkracht.

Wenger - We don't tend to dip in March | News Archive | News | Arsenal.com

But in fact March is statistically Wenger's strongest month in the Premier League with a 68.85 per cent win rate, and he was quick to correct a reporter who thought otherwise at his pre-match press conference.

Oke. Dan zijn dit geweldige maanden voor Arsenal waarin ze wel toevallig meestal binnen enkele weken, geheel ongelukkig, onterecht en onverdiend uiteraard, de prijzen inleveren.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Hm tis meestal februari die de spreekwoordelijk das om doet.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

In the past few seasons, the story goes, Arsenal have tended to fade in February a bit; as I am wont to do, I didn't believe that, so I looked at some numbers. According to data grabbed from uk.eurosport.yahoo.com, here's what's happened the past few Februaries:

2009-10: 12 points available, 9 earned

2010-11: 12 points available, 10 earned

2011-12: 12 points available, 10 earned

2012-13: 9 points available, 9 earned

2013-14: 12 points available, 7 earned

So it looks like the "always fades in February" thing kinda sorta means "Had a bad February this year, relatively". Sounds pretty non-slumpy, right? I guess the legendary Arsenal Spring Disaster Slump Thing happened in March?

2009-10: 12 points available, 10 earned

2010-11: 6 points available, 2 earned

2011-12: 15 points available, 12 earned

2012-13: 9 points available, 6 earned

Wow. Those are some serious slumps, right? Those two months totally decided Arsenal's fates for years! Oh wait no. Arsenal played consistently good football pretty much every one of those months, with the exceptions of March 2011 and last month. So when people start parroting the "Arsenal always fade this time of year" canard, reject it. Dispute it. Prove them wrong. Because it's not a case of Arsenal fading; it's a case of Arsenal being less consistent than Manchester City, Chelsea, and Manchester United. (Bron)

Met andere woorden: het is februari nog maart - het probleem is gewoon dat Arsenal minder constant is.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Grappig. Gevoelsmatig is het altijd februari. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat dan altijd de CL eindigt, en vaak ook de FA Cup en eventueel de League Cup als je er nog inzit (met als dieptepunt het verlies in de finale tegen Birmingham in 2011).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.