• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.236 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

chevy93 wrote:

Bayern heeft zijn elftal ook gewoon bij elkaar gekocht. Koopt de goede spelers van Dortmund en hoppa, 20 punten los.

Oh kom op, houd je vooroordelen thuis. Ze hebben één speler van Dortmund gekocht (Götze), en die is nog niet eens een basisspeler. En vorig jaar stond Dortmund ook 25 punten achter. En van de spelers in deze wedstrijd komen Alaba, Boateng, Lahm, Kroos en Müller allemaal van de opleiding van Bayern.

Edit: en er stonden in deze wedstrijd welgeteld nul spelers uit de jeugdopleiding van Arsenal in de basis.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Kai wrote:

Financieel de vierde club van Engeland.

Het lijkt mij stug dat de vierde club van Italië, Duitsland of Frankrijk nooit eens een prijsje pakt (in Engeland zijn er nb nog 2 bekertoernooien ook). Bovendien is Man City pas een jaar of 4 een rijke club.

Liverpool, Portsmouth, Wigan, Swansea, Birmingham en Spurs hebben sinds 2005 een prijsje gewonnen, naast Chelsea, Man City en Man United. Tja.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Respekked wrote:

Niet door middelmatige spelers te kopen (voor nog steeds veel geld) en jonge spelers de kar te laten trekken met alle blessure consequenties van dien

Maar denk je dat echte toppers naar Arsenal komen? Ik zou niet weten welke topspits momenteel zijn club wil inruilen voor Arsenal. Ik denk dat Wenger veroordeeld is tot de B-garnituur of jonge talenten.

Özil was daarom een buitenkansje.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Arsenal is gewoon geen koopclub. Of in ieder geval sinds Wenger (en dat is dus al bijna 20 jaar) niet. Ze hebben, tot aan Özil, nooit meer dan 20 miljoen uitgegeven aan één speler. Ze staan een groot deel van het aantal jaren met een positieve transferbalans en dat werkte in de eerder genoemde jaren prima. En ik ben ervan overtuigd dat het nog altijd kan en gaat werken.

Ik hoop en verwacht eerder dat clubs als Chelsea en City een keer te maken krijgen met regels rondom al die belachelijke transferbedragen.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Animosh wrote:

(quote)

Oh kom op, houd je vooroordelen thuis. Ze hebben één speler van Dortmund gekocht (Götze), en die is nog niet eens een basisspeler. En vorig jaar stond Dortmund ook 25 punten achter. En van de spelers in deze wedstrijd komen Alaba, Boateng, Lahm, Kroos en Müller allemaal van de opleiding van Bayern.

2013/2014: 70 miljoen uitgegeven

12/13: 60 miljoen

11/12: 40 miljoen

Dortmund:

13/14: 40 miljoen

12/13: 20 miljoen

11/12: 10 miljoen

Om van de overige Duitse clubs nog maar te zwijgen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Kai wrote:

(quote)

Maar denk je dat echte toppers naar Arsenal komen? Ik zou niet weten welke topspits momenteel zijn club wil inruilen voor Arsenal. Ik denk dat Wenger veroordeeld is tot de B-garnituur of jonge talenten.

Özil was daarom een buitenkansje.

We hebben t geld. Echte toppers komen als je wil betalen.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

otherfool wrote:

(quote)

Het lijkt mij stug dat de vierde club van Italië, Duitsland of Frankrijk nooit eens een prijsje pakt (in Engeland zijn er nb nog 2 bekertoernooien ook). Bovendien is Man City pas een jaar of 4 een rijke club.

Tja ze zouden een keer een beker mogen winnen, maar dat zal de honger ook niet stillen. Arsenal heeft niet meer de middelen om zich te mengen tussen de grote drie van Engeland (binnenkort misschien grote twee).

Wat zou Wenger volgens jullie moeten doen? Zlatan en Kompany contracteren?

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

chevy93 wrote:

Arsenal is gewoon geen koopclub. Of in ieder geval sinds Wenger (en dat is dus al bijna 20 jaar) niet. Ze hebben, tot aan Özil, nooit meer dan 20 miljoen uitgegeven aan één speler. Ze staan een groot deel van het aantal jaren met een positieve transferbalans en dat werkte in de eerder genoemde jaren prima. En ik ben ervan overtuigd dat het nog altijd kan en gaat werken.

Ik hoop en verwacht eerder dat clubs als Chelsea en City een keer te maken krijgen met regels rondom al die belachelijke transferbedragen.

Met deze instelling gaan we t gewoon niet redden. Gaan we elk jaar weer blij zijn dat we Spurs hebben verslagen om plek 4.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

chevy93 wrote:

Arsenal is gewoon geen koopclub.

Jawel, ze kopen alleen vaak jonge spelers die nog niet zoveel geld kosten, in de hoop dat ze door zullen gaan breken. Soms werkt dat, maar vaak ook niet. En Özil was niet eens nodig. Die 50 miljoen had Arsenal beter kunnen besteden aan het verbreden van hun selectie met die voortdurende regen van blessures.

En ja, Bayern geeft veel meer uit dan andere Duitse clubs; maar dat geld hebben ze, dus nou en? Waarom zou je geld niet uitgeven als je het je makkelijk kunt veroorloven om spelers te kopen? Maar jouw punt hierboven was dat Bayern hun team bij elkaar heeft gekocht, en dat is gewoon niet waar. Ze hebben een aantal cruciale spelers gekocht, dat is zo, maar een hoop spelers hebben ze zelf opgeleid.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Respekked wrote:

(quote)

We hebben t geld. Echte toppers komen als je wil betalen.

Die echte topper ontvangt een veel hoger salaris bij Barcelona, Real Madrid, Chelsea, City, PSG of Monaco.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Kai wrote:

(quote)

Die echte topper ontvangt een veel hoger salaris bij Barcelona, Real Madrid, Chelsea, City, PSG of Monaco.

Arsenal had higuain of Suarez kunnen kopen, maar Wenger wilde niet betalen. Dat zijn toppers, onder t hoogste niveau, maar spelers waar je prijzen mee kan/gaat pakken.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Animosh wrote:

Maar jouw punt hierboven was dat Bayern hun team bij elkaar heeft gekocht, en dat is gewoon niet waar. Ze hebben een aantal cruciale spelers gekocht, dat is zo, maar een hoop spelers hebben ze zelf opgeleid.

Uitgezonderd Lahm zijn dat niet bepaald de échte uitblinkers. De reden dat ze echt overheersen is juist dat ze opeens de hand van de knip gehaald hebben en compleet los gegaan zijn (naar Duitse maatstaf).

Ik zeg ook niet dat daar wat mis mee is, maar dat verhaaltje met "maar Bayern heeft er ook spelers uit eigen jeugd in staan" kennen we wel. Dat het geen City-proporties zijn, doet daar niets aan af. Het een sluit het andere niet uit.

edit: P.S. Boateng uit de opleiding van München??

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Animosh wrote:

Edit: en er stonden in deze wedstrijd welgeteld nul spelers uit de jeugdopleiding van Arsenal in de basis.

Haha, dat is wel veelzeggend. Kunnen die verhalen ook meteen de prullenbak in.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Voor Suarez wilde Arsenal bijna € 50 miljoen betalen, maar Liverpool ging niet akkoord. Dan houdt het een keer op toch? Bovendien is er ook € 50 miljoen voor Özil betaald. Met € 100 miljoen geven ze 40% van hun begroting uit aan twee spelers.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

chevy93 wrote:

Uitgezonderd Lahm zijn dat niet bepaald de echte uitblinkers.

Meen je dat nou serieus? Schweinsteiger, die vorig jaar door velen genoemd werd als een kandidaat voor de Ballon d'Or, is geen uitblinker? Müller, na Mandzukic de topscorer van het team, is geen uitblinker? Kroos, één van de beste middenvelders in de wereld, is geen uitblinker? Alaba, misschien wel de beste linksachter van de wereld, is geen uitblinker? En Boateng, een centrale verdediger die op het WK bij Duitsland misschien wel in de basis zal staan (anders Hummels en Mertesacker), is geen uitblinker? Pfft.

Edit: minus Boateng dan.

De reden dat ze echt overheersen is juist dat ze opeens de hand van de knip gehaald hebben en compleet los gegaan zijn (naar Duitse maatstaf).

Bayern geeft al jaren veel meer uit dan de competitie, maar ze winnen lang niet elk jaar. Dat ze nu zo goed zijn komt volgens mij toch eerder door een combinatie van goed financieel beleid, met het beschikbare geld de juiste spelers kopen, een geweldige jeugdopleiding, een zeer brede selectie van topspelers, een aantal spelers die op hun piek spelen en een geweldige (zij het eendimensionale) trainer.

"maar Bayern heeft er ook spelers uit eigen jeugd in staan"

Ja, en Arsenal niet. Maar anyway, alle topploegen kopen spelers als ze die nodig hebben. Bayern koopt spelers, zeker, maar ze doen het niet op de manier van Chelsea en Manchester City: Bayern geeft alleen geld uit dat ze hebben, en spelers uit hun jeugdopleiding worden regelmatig geïntegreerd in het team.

edit: P.S. Boateng uit de opleiding van München??

Oeps, my bad. Dat dacht ik me te herinneren. Hummels wel trouwens, en die speelt nu bij Dortmund.

Edit: oh, en Badstuber natuurlijk! Die had een basisplaats in het elftal voor zijn blessure.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Kai wrote:

Voor Suarez wilde Arsenal bijna € 50 miljoen betalen, maar Liverpool ging niet akkoord. Dan houdt het een keer op toch? Bovendien is er ook € 50 miljoen voor Özil betaald. Met € 100 miljoen geven ze 40% van hun begroting uit aan twee spelers.

Arsenal heeft een cash reserve van 120 miljoen pond + een jaarlijks transfer budget van boven de 50 miljoen euro. Ik zie wel ruimte voor de aankoop van 2 tot 3 echte toppers.

Daarnaast komt er vanaf deze zomer ieder jaar 70 miljoen extra binnen aan sponsorinkomsten doordat oude langlopende deals eindelijk zijn verlopen en vervangen.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Animosh wrote:

Meen je dat nou serieus? Schweinsteiger, die vorig door velen genoemd werd als een kandidaat voor de Ballon d'Or, is geen uitblinker? Müller, na Mandzukic de topscorer van het team, is geen uitblinker? Kroos, één van de beste middenvelders in de wereld, is geen uitblinker? Alaba, misschien wel de beste linksachter van de wereld, is geen uitblinker?

Ik ging in op jouw rijtje. Schweinsteiger is inderdaad erg goed. Kroos en Müller zijn aardig (zeer goed), maar absoluut niet de wereldtop, vind ik. Zoveel scoort Müller trouwens helemaal niet.

De dragende spelers zijn imo Ribery, Robben, Neuer, Lahm en de spits (momenteel toch Mandžukić als de man). Eventueel aangevuld met Schweinsteiger, maar die blijkt toch wel redelijk kwetsbaar met wat blessures als ik me niet vergis.

Ja, en Arsenal niet.
Dat heb ik nooit gezegd (hoewel... je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat Arsenal feitelijk wel een koopclub is). Maar er is een verschil tussen kopen en kopen. Ergens tussen Arsenal en Man City vind je Bayern, ja. Bayern heeft momenteel de perfecte balans tussen kopen en eigen opleiding gevonden. Een beetje vergelijkbaar met Barça een aantal jaar geleden.

Ten tijde van de aankoop van Ribery was hij de duurste transfer ooit met 25 miljoen. Inmiddels geven ze datzelfde geld met gemak uit aan een subwereldtopper als Thiago.

Anyway, ik snap de geluiden rondom het transferbeleid van Arsenal. En ook snap ik dat Arsenal het lastig gaat krijgen om in ieder geval in de komende paar jaar weer echt om het kampioenschap mee kan gaan doen. Toch lukt het ze de afgelopen jaren goed om lang bovenin mee te draaien, dus daar doen ze zeker wat goeds in. Ik hoop alleen dat er momenten komen waarop men het een aantal maanden langer vol kan houden.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Arsenal supporters doen dus hetzelfde als de supporters van Ajax, die de op hun 17e gekochte Denen allemaal eigen jeugd noemen...

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

chevy93 wrote:

Kroos en Müller zijn aardig (zeer goed), maar absoluut niet de wereldtop, vind ik.

Dat hangt ervan af wat je daar onder verstaat. Ze staan misschien niet in de top 25 van de beste spelers van de wereld, maar bij Arsenal, Chelsea en Liverpool zouden ze beide zeker in de basis staan.

Zoveel scoort Müller trouwens helemaal niet.

12 in de competitie, na 19 keer te zijn gestart. En dat terwijl hij zelden in de spits speelt (hij speelt meestal rechtsvoor of als een aanvallende middenvelder). En dan heeft hij ook nog 8 assists.

De dragende spelers zijn imo Ribery, Robben, Neuer, Lahm en de spits (momenteel toch Mandžukić als de man).

Robben en Müller zijn vrijwel inwisselbaar. Ribery is Bayern's beste speler, en Neuer is inderdaad onmisbaar, maar Mandzukic schaar ik niet tot de belangrijkste spelers. Het is een goede spits, maar in vergelijking met Suarez, Ibrahimovic, Messi en co verbleekt hij toch wel enigszins. Maar als het alleen om de dragende spelers gaat, dan is 1/3 (2/4 als je Schweinsteiger meerekent) toch een goede score?

maar die blijkt toch wel redelijk kwetsbaar met wat blessures als ik me niet vergis.

Klopt, dit seizoen heeft hij daardoor nog vrij weinig gespeeld, maar vorig jaar was hij één van de belangrijkste spelers. Hetzelfde geldt voor Javi Martinez trouwens.

Bayern heeft momenteel de perfecte balans tussen kopen en eigen opleiding gevonden. Een beetje vergelijkbaar met Barça een aantal jaar geleden.

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Al heeft Barcelona nog een iets betere opleiding denk ik.

Inmiddels geven ze datzelfde geld met gemak uit aan een subwereldtopper als Thiago.

Dat was juist echt een koopje in het huidige klimaat. En hetzelfde geldt voor Götze. Vergelijk de prijzen van die spelers eens met hoeveel Madrid en Barcelona betaald hebben voor Neymar en Bale.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

depri83 wrote:

Na zaterdag ook vandaag een doelpunt voor Royston 'potverdorie een stift op mijn truitje' Drenthe bij Reading.

En dan lonkt ook Oranje weer!

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Wat is dat Atletico trouwens efficiënt! En wat is dat AC Milan inefficiënt.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Ozil trouwens eraf door hamstring blessure. Gelukkig is kallstrom weer fit.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Animosh wrote:

Maar als het alleen om de dragende spelers gaat, dan is 1/3 (2/4 als je Schweinsteiger meerekent) toch een goede score?

Ja, klopt. Opmerking was te scherp, realiseer ik me nu. Ik had gedacht dat Bayern (met de grote uitgaven) meer basisspelers gekocht had, maar veel van dat geld is naar breedtespelers gegaan. Dat is natuurlijk een luxe die je wel moet hebben.

Hetzelfde kunnen Barcelona en Real Madrid zich ook veroorloven (kijk naar Kaka en Fabregas, bijvoorbeeld). Neymar en Bale zijn natuurlijk de grootste hypes uit de voetbalgeschiedenis. Bale, de Spurs en Real Madrid wilden gewoon even belangrijk doen en met Neymar weten we nu dus ook dat die transfer allesbehalve koosjer verlopen is.

Met dat soort praktijken kan Arsenal zich gewoon niet meten. Ook een club als Man. City moet een Arsenal zich niet gaan meten op het gebied van spelers kopen. Ik denk echt dat Arsenal er meer baat bij heeft om door te gaan op de oude lijn (kopen van relatief goedkope, jonge spelers) en daar incidenteel wat extra spelers bij te stoppen die zich al bewezen hebben, zoals een Özil. Ik zou eerlijk gezegd echt geen idee hebben wat een goede aankoop zou zijn. Suarez is al genoemd, Higuain loopt bij Napoli volgens mij gelijk aan Giroud.

Misschien dat een speler als Huntelaar goed bij Arsenal zou passen?

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

chevy93 wrote:

Met dat soort praktijken kan Arsenal zich gewoon niet meten. Ook een club als Man. City moet een Arsenal zich niet gaan meten op het gebied van spelers kopen. Ik denk echt dat Arsenal er meer baat bij heeft om door te gaan op de oude lijn (kopen van relatief goedkope, jonge spelers) en daar incidenteel wat extra spelers bij te stoppen die zich al bewezen hebben, zoals een Özil.

Ik wil ook zeker niet beweren dat Arsenal haar beleid radicaal moet gaan wijzigen. Niet ieder beleid is geschikt voor iedere club, en Arsenal kan het zich niet veroorloven om zoveel uit te geven als Real Madrid of zelfs Bayern (wel meer dan ze nu doen, maar toch). Maar ik denk wel dat het beleid gematigde wijzigingen moet ondergaan, want in negen jaar tijd geen enkele prijs winnen, dat is voor een topclub gewoon onverdedigbaar. Een beter scoutingsysteem (d.w.z., betere spelers kopen zonder dat het meer geld kost) en meer investeren in een brede selectie om blessures op te vangen misschien?

Wenger vind ik verder wel een goede, zeer constante trainer, maar echt uitblinken heeft hij al lange tijd niet meer gedaan. Het is op zich wel verstandig dat Arsenal hem aanhoudt, want veel trainers van zijn niveau op wie je op de lange termijn kunt rekenen zijn er niet, en veel wisselen is een risico (het kan goed uitpakken, maar ook heel slecht), maar echt boven zichzelf uitstijgen doet hij helaas niet vaak (meer?).

Higuain loopt bij Napoli volgens mij gelijk aan Giroud.

Higuain is volgens mij wel iets beter, maar Giroud heeft dit seizoen inderdaad iedereen verrast. Maar ze hebben nog steeds geen goede vervanger. Hun eerste XI is goed, maar ze hebben veel te weinig breedte.

(Of Huntelaar bij ze zou passen weet ik trouwens niet. Voor zover ik weet is het een goede afmaker, maar niet iemand die goed kan passen en creëren (zoals Van Persie) - en dat is bij Arsenal volgens mij wel van belang. Maar hij zou zeker een uitstekende koop zijn om de selectie wat uit te diepen.)

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Is dat een serieuze vraag? Onder leiding van hem was Arsenal een absolute topploeg met o.a. Bergkamp en Henry, Tussen 97/98 en 04/05 nooit lager dan de tweede plek en drie keer kampioen. Onder leiding van Wenger sowieso nooit lager dan de 4e plek geëindigd. Laatste jaren helaas vroeg of later afgehaakt in de titelrace en ieder jaar 3e of 4e. Tegen het grote geld van Man City en Chelsea kon Arsenal gewoon niet op. Man U is gewoon een goed team, maar ook die bewijzen de afgelopen jaren dat het lastig is om altijd een topclub te blijven. Hun geweldige generatie met o.a. Scholes, Rooney en vd Sar is ook voorbij.

Ja je hebt gelijk, neem ik helemaal terug. Erg kort door de bocht omdat ik zo teleurgesteld was, en zonder de feiten er nog even op na te lopen. Ik trek me door schaamte een tijde terug..

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

otherfool wrote:

(quote)

Liverpool, Portsmouth, Wigan, Swansea, Birmingham en Spurs hebben sinds 2005 een prijsje gewonnen, naast Chelsea, Man City en Man United. Tja.

City sinds 2008, Chelsea sinds 2003. Daarbij nog genoeg andere Arabische clubs als Fulham en Tottenham. Of Amerikaanse clubs als United en Liverpool.

Het is logisch dat ze geen kampioenschappen meer pakken sinds de afgelopen tien jaar. Al hadden ze sinds 2005 idd wel een klein bekertje kunnen pakken, maar die worden nooit heel serieus genomen door de grote clubs, ondanks dat ze wel die reputatie hebben dat de FA Cup zo populair is.

Overigens moet je eens de ranglijsten erbij pakken van Arsenal. Wenger is in 18 jaar Arsenal even vaak kampioen geworden als al die tientallen jaren daarvoor. Al was dit eerst natuurlijk wel in 8 jaar tijd... Laatste paar jaren valt er gewoon niet meer tegen het City en Chelsea geweld op te boksen

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

rep_robert wrote:

(quote)

City sinds 2008, Chelsea sinds 2003. Daarbij nog genoeg andere Arabische clubs als Fulham en Tottenham. Of Amerikaanse clubs als United en Liverpool.

Het is logisch dat ze geen kampioenschappen meer pakken sinds de afgelopen tien jaar. Al hadden ze sinds 2005 idd wel een klein bekertje kunnen pakken, maar die worden nooit heel serieus genomen door de grote clubs, ondanks dat ze wel die reputatie hebben dat de FA Cup zo populair is.

Overigens moet je eens de ranglijsten erbij pakken van Arsenal. Wenger is in 18 jaar Arsenal even vaak kampioen geworden als al die tientallen jaren daarvoor. Al was dit eerst natuurlijk wel in 8 jaar tijd... Laatste paar jaren valt er gewoon niet meer tegen het City en Chelsea geweld op te boksen

We doen net alsof Arsenal geen geld uit mocht geven. Arsenal had jaren geld, maar Wenger wilde het niet uitgeven. Eerst niet vanwege zijn visie, later doordat het stadion prijzig was. Maar er stond steeds wel een vrij goede ploeg, met jongens als Nasri, Hleb, Rosicky, Henry, Fabregas, Wilshere, Oxlaide, van Persie, Adebayor en noem er nog een paar. Wenger zijn beleid is gewoon altijd op de lange termijn gericht, maar steeds als zijn beleid het hoogtepunt moet bereiken, vertrekken spelers wegens gebrek aan perspectief. Dat is al sinds 2006. Toen speelde Arsenal de CL finale en zat het tijdperk van Bergkamp en co er wel op. Arsenal heeft gewoon de laatste 10 jaar veel te weinig laten zien, terwijl ze echt wel mogelijkheden hadden. Niet zoveel als Chelsea en later City, maar meer dan dat in Arsenals prestaties naar voren kwam. Laat ik het zo stellen, Mourinho had de afgelopen 10 jaar denk ik WEL prijzen gepakt met Arsenal. Dat gevoel heerst. Wenger is toch die eeuwige net-niet coach bij die net-niet club. Qua niveau bedoel ik dan. Er zit meer in dan eruit is gekomen. Maar als jij je topspelers niks kan bieden, dan vertrekken ze. Pas afgelopen zomer met Ozil toonde Arsenal aan een beetje ballen te hebben. Nu moeten ze doorselecteren en aanhaken.

Overigens heb ik destijds wel geweldig genoten van hun Invincibles team met Bergkamp, Henry, Pires, Vieira en noem ze op. Briljant voetbal. Heb ze veel op tv zien spelen. Maar het Arsenal van de laatste jaren vind ik echt vreselijk saai en nietszeggend. Daar loopt nu van Persie en Fabregas weg zijn niet 1 leuke naam meer rond waar ik echt graag naar kijk.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

rep_robert wrote:

Laatste paar jaren valt er gewoon niet meer tegen het City en Chelsea geweld op te boksen

Dat lijkt misschien zo, maar sinds 2006 heeft Manchester United vijf van de zeven kampioenschappen gewonnen. Een betere samenvatting zou dus misschien zijn dat Wenger gewoon de mindere is van Ferguson? Zo indrukwekkend waren Chelsea en Manchester City de afgelopen jaren namelijk niet: ze hebben beide sinds 2006 slechts één keer de Premier League gewonnen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Animosh wrote:

(quote)

Dat lijkt misschien zo, maar sinds 2006 heeft Manchester United vijf van de zeven kampioenschappen gewonnen. Een betere samenvatting zou dus misschien zijn dat Wenger gewoon de mindere is van Ferguson? Zo indrukwekkend waren Chelsea en Manchester City de afgelopen jaren namelijk niet: ze hebben beide sinds 2006 slechts één keer de Premier League gewonnen.

Waarbij City die titel ook nog eens heeft gekoc...ehm gewonnen door in de blessuretijd van hun laatste wedstrijd 2 goals te maken waardoor een 1-2 nog 3-2 en de titel werd.

Helemaal met je eens verder, voor Arsenal lagen er kansen zat. Ze hebben ook geloof ik zo tussen 2007-2010 2 seizoenen gehad dat ze lang hebben gespeeld om de titel, maar Arsenal stort meestal zo in februari-maart in en raakt alle prijzen kwijt. Dat ligt ook gewoon aan een mentaal iets. Daar is Wenger ook verantwoordelijk voor.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Mijn hemel, die Robben zeg. Die schwalbes, die maniertjes, hahahah.

Zoiets had Cristiano moeten flikken, dan stond ie een week lang in koeienletters op de NL voorpagina's.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.