- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik vind het een heel vervelende man en ook nog zonder enig succes. En zo 'mooi' spelen ze ook helemaal niet, er wordt voor veel geld spelers gehaald waar ik niet echt warm van kan worden en nee, Ozil stond er vrijwel nooit naast bij Mourinho. Heeft het 3 jaar heel goed gedaan bij Madrid.
Ik vind het he-le-maal niks, die hele Wenger.
De algemene consensus is in ieder geval dat Arsenal mooi voetbal speelt. En Wenger verwijten weinig succes te hebben is net zoiets als Dick Advocaat verwijten geen kampioen te worden met AZ.
Ozil zat btw regelmatig op de bank: Özil lacht problemen met Mourinho weg - AD.nl
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Zonde van de heenwedstrijd. Een geweldig eerste kwartier dat je zelf moet belonen met een goal. Uiteindelijk een penalty en rode kaart tegen. Toen was het eigenlijk al gespeeld.
Misschien geen goede vergelijking, omdat Bayern weinig druk had, maar vandaag was je zeker niet de mindere.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bayern lachend en op halve kracht door. Dit Arsenal heeft op het allerhoogste niveau tegen de echte top niks in te brengen. Bayern tikte het potje simpel uit, terwijl Arsenal echt dramatisch counterde.
Milan ook kansloos. Zoals verwacht.
PS: Kut Muller. Beetje mijn CL toto verkloten. Bayern had moeten winnen. Nou denk ik dat 90% van de mensen die aan de toto mee doen wel winst Bayern hadden..
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
En nog steeds is de puf er uit na 65 minuten. Of het nou Allegri of Seedorf is; het maakt niet uit.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Hoe Bayern deze wedstrijd niet gewonnen heeft.
Ze waren veel beter, en dat doelpunt van Arsenal had niet eens goedgekeurd moeten worden. In de volgende ronde mogen ze wat meer tegenstand krijgen.
Je bedoelt je eigen club met bijvoorbeeld dat lachwekkend bedrag van 25 miljoen voor Matic.
Schurrle en Salah oké, maar Matic was dat geld gewoon waard.
Müller mag nog wel geel krijgen voor die sliding. Twee benen naar voren..
En Vermaelen en Podolski zouden door strikte scheidsrechters van het veld gestuurd zijn. Robben had voor die schwalbe trouwens wel een kaart moeten krijgen. Dat sloeg echt nergens op.
PEN15
-
- 1281 messages
- 637 votes
Een matige eerste helft van Bayern - Arsenal. Bayern is veel beter en heeft de wedstrijd volledig onder controle, maar mist duidelijk de noodzaak om te scoren (al hadden ze wel de beste kansen); en Arsenal heeft amper de bal, en als ze de bal hebben, dan raken ze hem onder druk vrijwel meteen weer kwijt.
Ik mis kwaliteit bij Arsenal. Het zijn meestal nooit echte topspelers, maar eerder een talentvolle ploeg. Dat van, deze achttienjarige speler gaat nog eens heel belangrijk worden, hoor ik jáááren en Wenger mag ondanks alles altijd blijven. Hoveel prijzen hebben ze nou met hem gewonnen? Ik zie daarnaast slechts slordige afwerkingen, bal naast, schoten roekeloos tegen spelers aangeschoten en legio andere vepruste kansen. Ze moeten eens leren hoe je in wedstrijden waarin het er om draait de doelpunten te maken.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Na zaterdag ook vandaag een doelpunt voor Royston 'potverdorie een stift op mijn truitje' Drenthe bij Reading.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik mis kwaliteit bij Arsenal. Het zijn meestal nooit echte topspelers, maar eerder een talentvolle ploeg. Dat van, deze achttienjarige speler gaat nog eens heel belangrijk worden, hoor ik jáááren en Wenger mag ondanks alles altijd blijven. Hoveel prijzen hebben ze nou met hem gewonnen?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
De algemene consensus is in ieder geval dat Arsenal mooi voetbal speelt. En Wenger verwijten weinig succes te hebben is net zoiets als Dick Advocaat verwijten geen kampioen te worden met AZ.
Kom kom, dat kun je toch niet met AZ vergelijken... Arsenal stikt van het geld en de miljoenenaankopen. En Wenger is nota bene de best betaalde coach van de EPL. Van dit Arsenal had je in de laatste 8 (!) seizoenen toch wel een cupje mogen verwachten lijkt me zo, al is het er maar ééntje. Zelfs AZ won er 3 in die periode.
36, 35 en 32 competitiewedstrijden gespeeld... maar misschien wel een enkele keer als invaller, maar dat kan ik me niet zo goed voor de geest halen. Hij was in ieder geval vaste kracht en ik kan me niet heugen dat Mourinho hem ooit in de rust (!) wisselde.
Maar laat ik het dan zo zeggen: de Ozil van Madrid was op weg één van de beste spelers ter wereld te worden, nu zit de klad er serieus in. Ook daar is Wenger verantwoordelijk voor.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
9 jaar niet meedoen om de titel. En t bestuur heeft een nieuw 3jarig contract voor Wenger klaarliggen
.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Dat ligt dan toch gewoon aan die kwaliteit. In die jaren had Wenger een uitgebalanceerd elftal dat ook kon knokken als het wat minder liep, dat hij sinds 8 jaar niet meer voor elkaar gekregen.
Er is wel wat veranderd in het voetbal landschap sinds toen (Chelsea, Man City) maar zolang zonder prijs kan gewoon niet.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Er zit 200 miljoen in kas, en Wenger weigert de knip voor een fatsoenlijke spits te trekken in de winterstop.
Ik ben groot dan van Arsenal, maar Wenger is t al jaren kwijt.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Wenger kiest niet voor het grote geld en voor leuke voetballers. Spelers als Adebayor, Fabregas en V. Persie bleken niet te willen blijven bij Arsenal. Tja.. als je op een gegeven moment zonder prijs zit, gaan er meer spelers weg en wordt het alleen maar moeilijker.
Voor Arsenal geldt exact dezelfde problematiek als hier bij bv. Ajax en PSV.
De winnaar heeft gelijk en ik hoorde niemand klagen toen Arsenal aan het begin van het seizoen de pannen van het dak speelde.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Volgens mij worden de prijzen nog altijd aan het einde van het seizoen verdeeld.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Kom aan, leuke voetballers? Toevallig hebben we Ozil dit jaar, maar over t algemeen is t de laatste jaren armoe troef met de Girouds, podolski's en jenkinson's van deze wereld.
Er is geld, gebruik dat om je sterkhouders te behouden, ipv aan directe concurrenten te verkopen. Puur wanbeleid en met name Wenger aan te rekenen (heeft nl veel touwtjes in handen in Londen)
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Als je kritiek hebt op het aankoopbeleid doen, moet je daar consistent in zijn, vind ik. En niet alleen gaan zeuren als het even minder gaat. Achteraf zeuren kunnen we allemaal.
Ik heb vertrouwen in Wenger, net zoals ik vertrouwen heb in De Boer om niet alles los en vast te kopen. Dat soort clubs vind ik niets. Bayern heeft zijn elftal ook gewoon bij elkaar gekocht. Koopt de goede spelers van Dortmund en hoppa, 20 punten los.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Goed voetbal in eerste 10 matches, mooi. Maar veel te dunne selectie om dat vol te houden. We hebben in feite geen spits na Giroud. Die eigenlijk in topwedstrijden altijd te kort komt.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ik zeur al jaren.
Met Ozil leek er licht aan t einde van de tunnel, doorpakkenn in de winter zat er niet in. Terwijl Giroud op z'n tandvlees liep.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Er is toch al jaren kritiek op Wenger dat hij niet durft uit te geven en alleen maar talenten aan het opleiden is.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Kom aan, leuke voetballers? Toevallig hebben we Ozil dit jaar, maar over t algemeen is t de laatste jaren armoe troef met de Girouds, podolski's en jenkinson's van deze wereld.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Niets tegen Wenger maar je ziet geen visie in het spel van Arsenal tegen de grote ploegen. De ploeg hinkt op twee gedachten, hoog druk zetten of terugvallen in de organisatie op de eigen helft. Het is dat Bayern heel zakelijk voetbalde en er weinig mee deed. Als je dan Liverpool ziet voetballen onder Rodgers mag en moet je meer verwachten.
En otherfool, Mourinho heeft Ozil wel eens gewisseld tijdens de rust, als ik het mij goed herinner was het de match in Camp Nou waar ze met 5-0 verloren. Oftewel in Bernabeu datzelfde jaar.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Als.
Deze jongens, hoe hard ik er ook van baal, zijn al 3 jaar op rij meer geblesseerd dan fit.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Het uitgeven van tientallen miljoenen aan 'grote' spelers is een even grote Als.
Bij Ajax dacht men ook dat het de oplossing was (Sulejmani, El Hamdaoui etc.)
Ik geloof niet in het doen van (veel) grote aankopen. Özil was een geweldige aankoop. Persoonlijk zou ik me meer richten op het fit houden van je selectie. Op zo'n moment kan je daadwerkelijk die flitsende combinaties uitvoeren.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Kom kom, dat kun je toch niet met AZ vergelijken... Arsenal stikt van het geld en de miljoenenaankopen. En Wenger is nota bene de best betaalde coach van de EPL. Van dit Arsenal had je in de laatste 8 (!) seizoenen toch wel een cupje mogen verwachten lijkt me zo, al is het er maar ééntje. Zelfs AZ won er 3 in die periode.
36, 35 en 32 competitiewedstrijden gespeeld... maar misschien wel een enkele keer als invaller, maar dat kan ik me niet zo goed voor de geest halen. Hij was in ieder geval vaste kracht en ik kan me niet heugen dat Mourinho hem ooit in de rust (!) wisselde.
Maar laat ik het dan zo zeggen: de Ozil van Madrid was op weg één van de beste spelers ter wereld te worden, nu zit de klad er serieus in. Ook daar is Wenger verantwoordelijk voor.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Kom kom, dat kun je toch niet met AZ vergelijken... Arsenal stikt van het geld en de miljoenenaankopen. En Wenger is nota bene de best betaalde coach van de EPL. Van dit Arsenal had je in de laatste 8 (!) seizoenen toch wel een cupje mogen verwachten lijkt me zo...
Financieel de vierde club van Engeland. Bovendien kan Wenger ook niet zoals Chelsea de afgelopen 11 jaar, gemiddeld een negatieve transferbalans van 60 miljoen maken (nogmaals per jaar(!)). Dan is het makkelijk prijzen pakken natuurlijk. Arsenal gaf dat geld zelfs nog nooit in één zomer uit. Laat staan dat ze zoveel verlies konden maken op transfers.
36, 35 en 32 competitiewedstrijden gespeeld... misschien een enkele keer als invaller. Hij was in ieder geval vaste kracht en ik kan me niet heugen dat Mourinho hem ooit in de rust (!) wisselde.
Jawel hoor dat deed Mourinho ook: Real Madrid's José Mourinho gets shirty as Sergio Ramos saga goes on | Sid Lowe | Football | The Observer - theguardian.com
Ozil was in zijn laatste jaar niet onomstreden.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
En otherfool, Mourinho heeft Ozil wel eens gewisseld tijdens de rust, als ik het mij goed herinner was het de match in Camp Nou waar ze met 5-0 verloren. Oftewel in Bernabeu datzelfde jaar.
Ik moet jou (en Kai) hierin gelijk geven, dat schijnt inderdaad wel eens gebeurd te zijn, ook eens na een woordenwisseling. Kon het me niet voor de geest halen.
Toch blijft staan dat de voyeur, nou laten we het dan heel eufemistisch zeggen, momenteel niet het optimale uit Mesut haalt...
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Er zit 200 miljoen in kas, en Wenger weigert de knip voor een fatsoenlijke spits te trekken in de winterstop.
Ik ben groot dan van Arsenal, maar Wenger is t al jaren kwijt.
Spurs laat nu zien hoe het wel kan. Alles uitgegeven en geen stap verder gekomen.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Ozil haalt bijna nooit 't einde.
30x basis, 22x gewisseld.
30x basis, 21x gewisseld.
23x basis, 13x gewisseld.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Het uitgeven van tientallen miljoenen aan 'grote' spelers is een even grote Als.
Bij Ajax dacht men ook dat het de oplossing was (Sulejmani, El Hamdaoui etc.)
Ik geloof niet in het doen van (veel) grote aankopen. Özil was een geweldige aankoop. Persoonlijk zou ik me meer richten op het fit houden van je selectie. Op zo'n moment kan je daadwerkelijk die flitsende combinaties uitvoeren.
Fit houden. Dat doe je door gericht meer geld uit te geven aan spelers die je selectie versterken, in balans brengen, naast talent. Niet door middelmatige spelers te kopen (voor nog steeds veel geld) en jonge spelers de kar te laten trekken met alle blessure consequenties van dien
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ik moet jou (en Kai) hierin gelijk geven, dat schijnt inderdaad wel eens gebeurd te zijn, ook eens na een woordenwisseling. Kon het me niet voor de geest halen.
Toch blijft staan dat de voyeur, nou laten we het dan heel eufemistisch zeggen, momenteel niet het optimale uit Mesut haalt...
Ozil doet t eigenlijk vrij goed. Alleen er is niemand die iets met zijn brille kan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.