- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wel grappig dat gezeik hier weer op Siem. Laat ik vooropstellen dat ik geen seconde van de wedstrijd gezien heb maar hij heeft wel als enige gescoord zie ik. Siem hoeft niet goed te spelen om van waarde te zijn, dat dit nog steeds niet duidelijk is
. En je wilt toch dat je club kampioen wordt? Siem zorgt ervoor. De man staat in de recordboeken in Amsterdam. Echt ongekend dat zo een icoon nu zo wordt verguisd.
Zie je wel eens live wedstrijden van Ajax? De Jong is zo ongelofelijk vaak de grote dissonant voorin (samen met Bojan dan, maar die heeft geen basisplaats en vooral niet eeuwig krediet bij de Boer) qua spel. Is technisch beperkt en als hij niet scoort is hij vrij nutteloos. Het hele seizoen al mist de Jong scherpte, ritme en uithoudingsvermogen. Nogmaals, ben hem eeuwig dankbaar voor zijn grote inbreng in de 3 (laten we hopen 4) titels, maar Ajax wordt niet beter met hem erbij. Dat soort spelers zie ik graag vervangen worden door spelers die wat meer kunnen.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Je kan moeilijk verwachten dat we hetzelfde niveau halen als voorgaande jaren terwijl we ernstig verzwakt zijn. De betere spelers zijn stuk voor stuk weggegaan en eigenlijk hebben we in de vorm van kwaliteit niet hetzelfde ervoor terug gekregen.
Iedereen wist dat dit een tussenjaar zou worden, het is enkel te danken aan Frank's spelsysteem dat we nog eerste staan.
Frank zei enkel en alleen dat het een incident was omdat hij de spelersgroep nooit en te nimmer af valt. Hij weet zelf ook heus wel dat de selectie an sich niet superveel voorstelt.
Ben het wel met je eens dat we eens moeten kappen met nutteloze breedte aankopen. Of je geeft geen geld uit of je geeft geld uit aan een goede aankoop
Dan zijn we het redelijk eens. Ik ben alleen bang dat het volgend jaar weer een tussenjaar wordt en ik elke week pijn in mijn ogen krijg. Ze hebben het steeds over die geweldige jeugd, maar die zelfde jeugd heeft wel iets nodig om zich aan op te trekken. Dat zag je aan Wooter en Musampa in 1996. Omdat ze goeie voetballers om zich heen hadden konden ze goed mee voetballen. En eigenlijk vandaag aan Kishna. Je ziet dat die jongen kan voetballen, maar omdat ie totaal geen steun krijgt kon ie vandaag ook niet al te veel uitrichten. Dus als je echt wat wil moet je in elke linie een goeie speler aantrekken om de jeugd goed uit de verf te laten komen. Ik ben alleen bang dat de joden hun naam eer aan doen en hun centen opnieuw in de zak houden.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Wel grappig dat gezeik hier weer op Siem. Laat ik vooropstellen dat ik geen seconde van de wedstrijd gezien heb maar hij heeft wel als enige gescoord zie ik. Siem hoeft niet goed te spelen om van waarde te zijn, dat dit nog steeds niet duidelijk is
. En je wilt toch dat je club kampioen wordt? Siem zorgt ervoor. De man staat in de recordboeken in Amsterdam. Echt ongekend dat zo een icoon nu zo wordt verguisd. Amsterdamse logica zeker
.
Zo verguisd wordt Siem ook wer niet hoor. Hij is voor een groot deel verantwoordelijk voor de afgelopen drie titels en daar ben ik hem nog altijd dankbaar voor. Ik denk dat hij vooral totaal niet fit is geweest dit seizoen en dat hij daar nog altijd last van heeft. Ze hadden hem dan ook niet moete opstellen in Oostenrijk.
Joy4ever
-
- 4612 messages
- 1835 votes
Spelers die wat meer kunnen? In 2012 was hij de meest waardevolle speler van de hele Eredivisie...
Dit seizoen, na zijn blessure, haalt hij blijkbaar niet zijn niveau maar laten we niet doen alsof die jongen er niks van kan. Juist een type De Jong heeft dit Ajax hard nodig. De Boer ziet dat heel goed. Siem is nu wat minder gezien zijn vorm maar vandaag schiet hij er als enige van het zooitje wel een bal in
. Niet geheel onbelangrijk. Vier titels schenkt hij Ajax. Nog nooit heeft iemand dat geflikt. Maar goed, vervang hem maar hoor. Door een speler die allemaal kunstjes kan doen met de bal, dat is veel belangrijker.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Spelers die wat meer kunnen? In 2012 was hij de meest waardevolle speler van de hele Eredivisie...
Dit seizoen, na zijn blessure, haalt hij blijkbaar niet zijn niveau maar laten we niet doen alsof die jongen er niks van kan. Juist een type De Jong heeft dit Ajax hard nodig. De Boer ziet dat heel goed. Siem is nu wat minder gezien zijn vorm maar vandaag schiet hij er als enige van het zooitje wel een bal in. Niet geheel onbelangrijk. Vier titels schenkt hij Ajax. Nog nooit heeft iemand dat geflikt. Maar goed, vervang hem maar hoor. Door een speler die allemaal kunstjes kan doen met de bal, dat is veel belangrijker.
De Jong was rond 2012 inderdaad heel goed (op Eredivisie niveau), maar dat is lang geleden. Dit seizoen is hij 3x geblesseerd geweest en nooit topfit geweest. Toch heeft hij eeuwig krediet, wordt hij nooit gewisseld en mag hij blijven aankloten. Dat irriteert me mateloos. Dat hij vandaag scoorde is 90% Kishna zijn verdienste. Siem hoefde hem alleen maar in te tikken. Daarna kreeg Siem nog zeker 2, 3 flinke kansen. Die moet je dan eens maken. Ik vind Siem ook geen kutspeler, heeft heus wel zijn waarde, maar ik raak op hem uitgekeken. Ajax speelt gewoon stroperig met hem voorin. De beste duels dit seizoen waren in de fase toen hij die long-blessure had. Ik vind Bojan vrij slecht bezig de laatste tijd, maar ik had hem wel eens 10 weken in de spits willen zien. Als flankspeler is hij dramatisch, als spits beviel hij me wel in zijn weinige minuten. Ik zou zeggen, 4e titel pakken en met een groots afscheid gedag nemen van Siem. Ik vrees alleen dat hij bij maximaal een club als Newcastle of Wolfsburg uit gaat komen, net als spelers als zijn broer of Dost.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
De discussie met Quido ging erover dat hij ook onterecht zat te zeuren als het wel goed ging en nu zijn gelijk probeert te halen als het vrij slecht is. Inhoudelijk heeft hij soms een punt, soms niet.
Als ik mijn gelijk probeer te halen, verander ik wel elke week van gedachten, dan zit je altijd wel eens goed.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
De MLS is weer begonnen met een aardige openingsweek.
Seattle Sounders - Sporting Kansas City is op papier een mooie wedstrijd maar kwam nooit echt los. Sfeer zat met 39000 man wel weer goed.
LA Galaxy verliest thuis direct met 1-0 van Real Salt Lake. Zat er aan te komen. Opnieuw wordt er teveel last op de schouders van Keane en Donovan gelegd. Zij moeten alles doen terwijl de rest er een beetje achteraan hobbelt. De selectie is niet meer dan pure middelmaat en is vooral érg oud. Het zegt natuurlijk al genoeg als we onze hoop op Rob Friend (Ja, die lange die zo'n 10 jaar geleden bij Heerenveen speelde) als pinchhitter moeten leggen.
Verassing van de week is Vancouver Whitecaps die met zéér goed voetbal New York helemaal aan flarden speelden (4-1). Goed team ook met veel jongens met veel goede techniek in de benen. Zuid-Amerikanen Sebastian Fernandez, Matías Laba en Pedro Morales brengen daarnaast veel flair in het team.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Vier titels schenkt hij Ajax. Nog nooit heeft iemand dat geflikt.
Nu is je trollpoging iets te doorzichtig. 
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
En waar zijn de reacties van de handsbal van Moisander?
Ik wacht nog altijd op een reactie van de selectieve Quido die in een vergelijkbare situatie bij PSV-Utrecht wel een penalty zag.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ik wacht nog altijd op een reactie van de selectieve Quido die in een vergelijkbare situatie bij PSV-Utrecht wel een penalty zag.
Enige irritante in dit soort situaties is de inconsequentie vanuit de instructies van de KNVB. Of je kiest voor een hockey-variant, of je bedenkt iets anders waar elke scheids zich ook aan houdt.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Enige irritante in dit soort situaties is de inconsequentie vanuit de instructies van de KNVB. Of je kiest voor een hockey-variant, of je bedenkt iets anders waar elke scheids zich ook aan houdt.
?
Dus als je iemand onderuit trapt die niet richting doel gaat geef je ook geen penalty? En de bal niet zien zelfde verhaal, waar Bruma nooit kan reageren vanwege de snelheid van de bal kan Moisander dat niet omdat de bal achter hem is.
Wat mij betreft allebei geen penalty trouwens.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
?
Dus als je iemand onderuit trapt die niet richting doel gaat geef je ook geen penalty?
Je vond 't gister dus een penalty terwijl je hier zegt dat je 't geen penalty vindt áls die niet met z'n arm of hand naar de bal beweegt. Dat deed Bruma ook niet.
En dit is gewoon mijn interpretatie van de losse regels. Iedereen ziet dat anders. Vandaar ook het inconsequente gedrag van de scheidsrechters en de vele discussies die wekelijks volgen.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Ik vind die van Moisander dan weer meer een penalty, hij gooit z'n arm namelijk in de lucht met de kans dat die hands gaat maken en raakt 'm ook daadwerkelijk.
Maar bij Studio Voetbal lieten ze eens zien met enkele voorbeelden wat nu wel volgens de regels een penalty was en was niet, en daar lachte je je eigen kapot. Bij de ballen waarvan je dacht dat 't sowieso geen penalty was was 't er juist wel één en andersom.
Oh:
Zivkovic naar Ajax: 'Denk dat we er deze week uitkomen' - voetbalzone.nl
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Niet gezien, Studio Voetbal, maar het is inderdaad te arbitrair nog. Ben alleen ook geen voorstander van de 'hockey-methode'. Blijft gewoon lastig.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Was ook niet van vandaag maar al een tijdje terug. 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Van den Brom weg bij Anderlecht? Echt een farce met die trainers tegenwoordig. Volgens mij de 10e die dit seizoen wegmoet bij z'n club (op een competitie van ocharme 16 clubs). Toegegeven, het loopt voor geen meter de laatste tijd, maar er is meer aan de hand dan enkel een falende trainer. Iets meer geduld zou sommige ploegen niet misstaan.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ongeruste vader stuurt open brief aan Hans Nijland Ongeruste vader stuurt open brief aan Hans Nijland - RTVNoord.nl #rtvnoord
Bah, dit soort mensen snakken ook naar aandacht. Nou Hans, stuur dat gesigneerde shirt en 4 kaartjes voor een skybox maar op. Daar zit deze man op te azen toch?
Joy4ever
-
- 4612 messages
- 1835 votes
Nu is je trollpoging iets te doorzichtig.
Niks trollpoging. Wou je zeggen dat het niet waar is dan? Ik ben daarnaast gewoon fan van Siem. Een soort anti-held. Ook totaal geen Ajax speler, wellicht speelt dat ook mee
.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Maar niet omdat er wel of geen gerede doelkans uit volgt, maar puur de vraag of het een speler aangerekend kan worden dat de bal tegen zijn hand komt.
Om nou tegen Moisander een penalty te geven gaat wat ver, want het was een heel lullig moment, maar volgens de regels (voorwaardelijke opzet) had hij best op de stip gekund. Dat moment van PSV heb ik niet gezien.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Van den Brom weg bij Anderlecht? Echt een farce met die trainers tegenwoordig. Volgens mij de 10e die dit seizoen wegmoet bij z'n club (op een competitie van ocharme 16 clubs). Toegegeven, het loopt voor geen meter de laatste tijd, maar er is meer aan de hand dan enkel een falende trainer. Iets meer geduld zou sommige ploegen niet misstaan.
De spelers laten hem inderdaad in de steek, maar als je niet genoeg kwaliteit hebt moet je dat compenseren door inzet en karakter. En dat mis ik. Die over-mijn-lijk mentaliteit is er niet. En daar kan een trainer wel voor zorgen. Dat en het feit dat hij nog altijd geen type-elftal heeft (voorlaatste speeldag net gepasseerd!) rechtvaardigen dit ontslag wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
'PSV heeft nu zelfs nog een kansje op de eerste plaats' - voetbalzone.nl
11 punten achter, nog 7 duels te spelen maar plek 1 is weer in zicht hoor. Jaja 
david bohm
-
- 3075 messages
- 3439 votes
Ik vind het helemaal niet acceptabel. Ik ga alleen niet nu weer die discussie aan. Lees maar terug wat ik over Quido zei en ook over mijn visie op alles. Ik ben ook ontevreden de laatste tijd. Maar ik ben ook tevreden als daar aanleiding toe is. Dat is het verschil.
En het is erg flauw constant Salzburg erbij te halen. Salzburg en Barcelona waren ultieme dieptepunten en ultieme hoogtepunten. Daar tussenin zit het niveau van Ajax ergens.
Jouw visie op alles? Zoals de wind waait waait m'n jasje zul je bedoelen.
En dat je quotes aanpast zoals laatst toen ik Cillesen een super matige keeper noemde is belachelijk.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Cambuur on Tour
.
haha was meteen de laatste keer.
Over 2 weken bij ons.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Ongeruste vader stuurt open brief aan Hans Nijland Ongeruste vader stuurt open brief aan Hans Nijland - RTVNoord.nl #rtvnoord
Bah, dit soort mensen snakken ook naar aandacht. Nou Hans, stuur dat gesigneerde shirt en 4 kaartjes voor een skybox maar op. Daar zit deze man op te azen toch?
Echt he.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Het ergste is dat deze gozer ook weet dat dit kan gebeuren, want hij had het al eerder meegemaakt(hij benadrukt het in de brief). Dan neem je je kind toch eerder mee naar RKC thuis oi.d. zou ik dan denken. En niet Feyenoord thuis waarbij je weet dat er uitsupporters op de thuisvakken komen en voor problemen kunnen zorgen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Niks trollpoging. Wou je zeggen dat het niet waar is dan? Ik ben daarnaast gewoon fan van Siem. Een soort anti-held. Ook totaal geen Ajax speler, wellicht speelt dat ook mee
.
Haha.
Siem is een redelijke speler, niet heel ver boven de middelmaat van de Eredivisie. Hij scoort op belangrijke momenten, vaak vanwege zijn goede traptechniek. Maar ee zijn in alle voorgaande jaren betere spelers bij Ajax geweest dan de Jong (Vertonghen, Eriksen), onzin dat Siem Ajax kampioen heeft gemaakt in zn eentje.
Op dit moment is hij zelfs amper Eredivisie waardig.
Joy4ever
-
- 4612 messages
- 1835 votes
Wie heeft er dan nog meer in drie kampioenswedstrijden 2x gescoord 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jouw visie op alles? Zoals de wind waait waait m'n jasje zul je bedoelen.
En dat je quotes aanpast zoals laatst toen ik Cillesen een super matige keeper noemde is belachelijk.
Haha, meneer heeft schijnbaar moeite met een grapje. Nou sorry hoor. Haha.
Verder ben ik vrij starrig met mijn keuzes. Soms te starrig. Maar zeker niet meewaaiend. Maar je bent vrij om te denken van wel. Het boeit me namelijk niks wat jij van alles denkt. Schijnbaar vind je me vervelend en probeer je dat wekelijks duidelijk te maken. Prima hoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.