- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Iedereen probeert dat wekelijks duidelijk te maken A&L, dat jij dat niet snapt... 
https://pbs.twimg.com/media/BiWWHMAIAAAR5Ds.jpg
Ik heb alleen de samenvatting gezien maar was PSV echt zo slecht zaterdag?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha.
Siem is een redelijke speler, niet heel ver boven de middelmaat van de Eredivisie. Hij scoort op belangrijke momenten, vaak vanwege zijn goede traptechniek. Maar ee zijn in alle voorgaande jaren betere spelers bij Ajax geweest dan de Jong (Vertonghen, Eriksen), onzin dat Siem Ajax kampioen heeft gemaakt in zn eentje.
Op dit moment is hij zelfs amper Eredivisie waardig.
Ik ben geen grote Siem fan, maar jij slaat wel helemaal door met termen als middelmaat en Eredivisie onwaardig. De reden dat Siem bepalend was de afgelopen jaren kwam door zijn mentale kracht. Die jongen gaf nooit op, stond altijd op als het moest en was iemand die een team hechter maakte. Hij behoort wel degelijk tot dat groepje spelers dat de afgelopen jaren Ajax kampioen maakte, samen met jongens als Blind, Eriksen en Vertonghen. Maar dit seizoen is hij gewoon heel slecht. Gelukkig scoort hij af en toe nog, anders had je er helemaal niks aan. Technisch is hij beperkt, maar hij compenseerde het altijd op andere vlakken. Maar gister zag ik voor het eerst een Siem die overmoedig deed en er als een lamzak bij liep, beetje gedemotiveerd zelfs. Zo herken ik onze Siem niet. Hij moet die houding snel laten vallen, want anders gaan we nog een vervelende slotperiode in. Hij zou juist de kar moeten trekken op dit moment. Meters maken, druk zetten, belangrijke goals maken. Valt vies tegen nu. De mensen die hem nu zwaar verdedigen doen dit op basis van de afgelopen jaren. Dit seizoen valt er weinig positiefs over hem te zeggen. Gewoon niet topfit en scherp.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Iedereen probeert dat wekelijks duidelijk te maken A&L, dat jij dat niet snapt... 
(afbeelding)
Die cijfers voor Ajax slaan ook nergens op. 2x een 5,5 en de rest allemaal 6 en hoger, terwijl de wedstrijd vreselijk was en heel wat spelers een onvoldoende scoorden. Jongens als Veltman, Blind en De Jong hoorden gewoon een 4 of 5 te krijgen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Denk dat Siem ook vooral een klik had met Eriksen. Ze lanceerden elkaar om de beurt. Dat heb je nu ook niet meer. In dat opzicht verbloemde Eriksen een groot deel de mindere kwaliteiten van de Jong denk ik.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3776 votes
(afbeelding)
Maar gelukkig speelde Ajax de sterren van de hemel door 1-1 te spelen in eigen huis tegen de topper Cambuur Leeuwaarden waardoor 't een hoger cijfer krijgt.
Dit is tot nu toe het lachwekkendste cijfer, maar dat zijn we inmiddels wel gewend van die 'krant'.
Joy4ever
-
- 4611 messages
- 1834 votes
In dat opzicht verbloemde Eriksen een groot deel de mindere kwaliteiten van de Jong denk ik.
En zorgde Siem op zijn beurt dat Eriksen kon schitteren. Siem de Jong was een essentiële schakel tijdens iig de eerste drie kampioenschappen. Geen briljant voetballer maar hij compenseerde dat wat A&L al terecht opmerkte met kwaliteiten die anderen niet hadden. Mouwen opstropen en gewoon je stinkende best doen. Voorop in de strijd. Daarnaast een voorbeeldige aanvoerder. Maar goed, dat ben je al snel in deze tijd
.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Haha, Sammy als de oude man, prachtig
4-0 tegen de Spurs, koekoek!
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
maar jij slaat wel helemaal door met termen als middelmaat en Eredivisie onwaardig.
Je verdraait zaken altijd zo lekker. Ik zeg dat hij de vorige seizoenen boven de middelmaat zat, maar ook weer niet heel ver. En dat hij dit seizoen amper Eredivisie-waardig is. Jij noemt hem zelfs "heel slecht". Dan ben ik nog een stukje positiever.
Hij is op dit moment lang niet topfit, loopt er als een zieke zeehond bij. Doet me aan Bakkal denken, al is dat nog een stukje erger.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je verdraait zaken altijd zo lekker. Ik zeg dat hij de vorige seizoenen boven de middelmaat zat, maar ook weer niet heel ver. En dat hij dit seizoen amper Eredivisie-waardig is. Jij noemt hem zelfs "heel slecht". Dan ben ik nog een stukje positiever.
Hij is op dit moment lang niet topfit, loopt er als een zieke zeehond bij. Doet me aan Bakkal denken, al is dat nog een stukje erger.
De Jong is natuurlijk in deze beroerde vorm nog altijd beter dan een hoop Eredivisie spelers. In huidige vorm is hij wel topclub onwaardig. Dat klinkt al wat minder tragisch. De Jong speelt ook af en toe wel eens goed. Tegen AZ was hij vrij goed met zijn spel en rendement.
Nou je trouwens Bakkal noemt....wat heeft die kerel voor topsportmentaliteit? Ontbrak wegens disciplinaire redenen vorige week tegen Ajax, krijgt eigenlijk nooit minuten. En dat terwijl ik hem bij PSV altijd wel een behoorlijke speler vond. Die leeft er ook niet voor lijkt het.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Bakkal maakt er inderdaad echt een potje van, toch jammer want 2 jaar terug hoorde hij bij de beste spelers van dat elftal (met Guidetti, El Ahmadi en Vlaar). Was eerst tot de winterstop 10 kilo te zwaar, en traint nu weer slecht blijkbaar. Niet voor niks wordt z'n contract niet verlengd.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Niet vergeten natuurlijk...
WWWWWDWWWW
WDWWWDWWWD
WWDWWWDWWW
DWWWDDWWWW
DWWDWWWWDW
WDWWDWWWWW
WWWWWDWWWW
DWWW
Mourinho EPL Home Record
Next stop: de voyeur.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Nou je trouwens Bakkal noemt....wat heeft die kerel voor topsportmentaliteit? Ontbrak wegens disciplinaire redenen vorige week tegen Ajax, krijgt eigenlijk nooit minuten. En dat terwijl ik hem bij PSV altijd wel een behoorlijke speler vond. Die leeft er ook niet voor lijkt het.
Ik heb door dat je Feyenoord expres niet noemt, want - zoals Montorsi ook zegt - bij Feyenoord had hij ook een prima seizoen > ik vergeleek hem toen ook weleens met Siem de Jong. Een soortgelijke speler, die ook op belangrijke momenten een goal maakte.
Maar hij mag weg na dit seizoen. Ik begrijp dat je veel discipline nodig hebt om weer topfit te worden na zo lang niks gedaan te hebben. Dat heeft hij duidelijk niet. Weg ermee.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
want 2 jaar terug hoorde hij bij de beste spelers van dat elftal (met Guidetti, El Ahmadi en Vlaar).
Ik vond Clasie dat seizoen beter dan Vlaar en Bakkal. Was toen beter dan dit seizoen, mede door El Ahmadi - geweldig duo.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Van den Brom weg bij Anderlecht? Echt een farce met die trainers tegenwoordig. Volgens mij de 10e die dit seizoen wegmoet bij z'n club (op een competitie van ocharme 16 clubs). Toegegeven, het loopt voor geen meter de laatste tijd, maar er is meer aan de hand dan enkel een falende trainer. Iets meer geduld zou sommige ploegen niet misstaan.
Eens, vind het een vreemde keuze om hem vlak voor de play-offs te ontslaan. Hij heeft zijn gebreken maar lag volgens mij toch goed in de groep? Ik denk wel dat het voor Anderlecht zelf weinig uitmaakt, dit zou zelfs met een titel zijn laatste seizoen geweest zijn. Wie hoop je als vervanger? Peter Maes?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb door dat je Feyenoord expres niet noemt, want - zoals Montorsi ook zegt - bij Feyenoord had hij ook een prima seizoen > ik vergeleek hem toen ook weleens met Siem de Jong. Een soortgelijke speler, die ook op belangrijke momenten een goal maakte.
Maar hij mag weg na dit seizoen. Ik begrijp dat je veel discipline nodig hebt om weer topfit te worden na zo lang niks gedaan te hebben. Dat heeft hij duidelijk niet. Weg ermee.
Bakkal kreeg 2 jaar terug ook al hier regelmatig de kritieken lui te zijn. Alleen was hij toen fitter en had hij rendement. Dat is de reden dat ik Feyenoord niet noem. Na PSV is het vrij rap achteruit met de loopbaan van Bakkal gegaan.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Haha, wat een onzin. Dat seizoen bij Feyenoord was - samen met wellicht 2 andere seizoenen bij PSV - zijn beste seizoen als voetballer - speelde ook zowat alle wedstrijden. Hij werd niet lui genoemd, maar was het type speler dat niet heel het veld af rent om de bal af te pakken, maar vooral tactisch slim/tactisch liep.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
thijsslegers @thijsslegers 7 min
#Strootman niet naar het WK. Kruisband afgescheurd. Zojuist gebleken bij mri-scan
Godverdomme.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Wie hoop je als vervanger? Peter Maes?
Maes is inderdaad geen onlogische keuze, al ben ik benieuwd hoe het vaart bij een club als Anderlecht. Lokeren op de rails krijgen is toch een andere opdracht dan Anderlecht terug op de rails krijgen. Maar hij is wel iemand die een groep kan bouwen, wat ze momenteel wel missen (en het grootste verwijt is naar Van den Brom).
Verder is het inderdaad gewoon de timing die stoort. Alsof zijn vervanger nog veel voor elkaar gaat krijgen 1 week voor de play-offs. Had Van den Brom gewoon het seizoen af laten maken. Verder vind ik een jaartje EL voor Anderlecht misschien niet eens een slechte zaak. In de CL krijgen ze toch niks klaar, waardoor ze de EL vaak volledig mislopen.
Toch is het jammer dat ze niet meer met dit seizoen gedaan hebben. Ben op zich wel tevreden over hun nieuwe talenten, maar ze hebben niet genoeg ruimte gekregen op verder uit te groeien.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Strootman out. Dat is een flinke streep door de rekening. WK ervaren onder het motto meedoen is belangrijker dan winnen?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja met Strootman zou al een te grote opgave worden, maar nu is het over en uit 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nu is het nog belangrijker dat Nigel de Jong gaat spelen.
Ik zie van Gaal er wel voor aan om een middenveld met Clasie en Schaars te formeren.
1 voordeel, je kan beter Strootman missen dan van Persie of Robben. Maar dat is dan ook het enige positieve. Kleine ramp dit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Robben ok, maar zal toch eerder van Persie missen dan Strootman. Strootman is de ziel van het middenveld. Nou net de speler die essentieel is wil je geen modderfiguur slaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, ergens heb je wel gelijk ja, zeker gezien van Persie zijn (wan)prestaties in Oranje.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ruud Vormer kan weer hopen op het WK. 
j0enne
-
- 9607 messages
- 3776 votes
Clasie of Schaars in de basis of allebei en ik kijk 't WK niet. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.