- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Ik zie nu die samenvatting van Cardiff City - Fulham.
Wat is die Stekelenburg elke week allemaal aan 't doen?
Weer een blunder hoor, duikt weer onder de bal door. Pijnlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maar wij moeten daar gewoon winnen verdomme bij Vitesse!
Ajax mag nog 2x verliezen, staan ze nog op doelsaldo 1e boven Vitesse dat dan alles moet winnen. Maar toegeven, de marge van 8 voelde prettiger aan. Pas na komend weekend kan je zien of er weer enige spanning in is gekomen. Dan zou Ajax niet moeten winnen en Vitesse wel. Maar PSV lijkt me sterk genoeg om 1 of 3 punten in Arnhem te pakken. Ik ga maar van een gelijkspel uit, heel makkelijk is winnen in Arnhem niet. Mazzel dat Twente verloor, nu is Vitesse nog de enige ''concurrentie''.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
En de volgende Nl'er op straat.
?Anderlecht zet Van den Brom na negende nederlaag op straat? - voetbalzone.nl
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Dan heb je de discussie van afgelopen week niet gesnapt als dit je betoog is.
Volgens mij gaat het er om dat quido bedoelt dat de drie titels het gemiddelde spelniveau enorm hebben gemaskeerd. Daar ben ik het grondig mee eens. Ik denk als we in de afgelopen anderhalf seizoen een stuk of 8 à 10 goeie wedstrijden hebben gezien dat het veel is. De zes jaar zonder titel zorgden er voor dat ik dat even voor lief nam, maar nu wil ik zo langzamerhand wel weet eens vermaakt worden met Ajax waardige dominantie in plaats van gelijkspelletjes tegen RKC en cambuur thuis en tegen de tweede elftallen van pec en Utrecht. We hebben nu wat euro's, dan mag je er van de zomer best een paar uitgeven. En dan bedoel ik niet bojan, van der hoorn en duarte.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En de volgende Nl'er op straat.
?Anderlecht zet Van den Brom na negende nederlaag op straat? - voetbalzone.nl
Jol, Meulensteen, Van Marwijk, Stevens, Been....gaat lekker met de Nederlandse trainers dit seizoen. Allemaal een tussentijds exit in het buitenland.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Volgens mij gaat het er om dat quido bedoelt dat de drie titels het gemiddelde spelniveau enorm hebben gemaskeerd. Daar ben ik het grondig mee eens. Ik denk als we in de afgelopen anderhalf seizoen een stuk of 8 à 10 goeie wedstrijden hebben gezien dat het veel is. De zes jaar zonder titel zorgden er voor dat ik dat even voor lief nam, maar nu wil ik zo langzamerhand wel weet eens vermaakt worden met Ajax waardige dominantie in plaats van gelijkspelletjes tegen RKC en cambuur thuis en tegen de tweede elftallen van pec en Utrecht. We hebben nu wat euro's, dan mag je er van de zomer best een paar uitgeven. En dan bedoel ik niet bojan, van der hoorn en duarte.
De discussie met Quido ging erover dat hij ook onterecht zat te zeuren als het wel goed ging en nu zijn gelijk probeert te halen als het vrij slecht is. Inhoudelijk heeft hij soms een punt, soms niet.
Dat er genoeg over Ajax te klagen valt klopt. Dat doen we als Ajacieden allemaal. Spelniveau, speltempo en spelbeleving kunnen beter. Moeten beter, wil je Europees wat bereiken.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Strootman valt na 7 minuten bij napoli - as Roma op zijn gekwetste knie. Als dit maar geen kruisband is... #wk
Strootman stapt toch het veld weer in, hinkt nog wel. Zag er heel slecht uit, maar valt hopelijk mee. #NapRom
En hij ligt weer... Strootman gaat er nu echt af. Pffff, afwachten en duimen #NapRom
Huilend van het veld, Kevin Strootman. Analist Ron Jans vreest het ergste... #wk

wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Het verschil is alleen dat jij het eerder acceptabel vindt als quido. Zo heb jij bojan lang de hand boven het hoofd gehouden, terwijl ik het een dril vind die geen enkelbelangerijk doelpunt of assist op zijn naam heeft staan. De boer moet ophouden te doen alsof Salzburg een incident was. Zij waren enkel in staat om onze vele tekortkomingen uit te vergroten. Na drie titels wil ik ook weer eens een groot deel van een seizoen vermaakt worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het verschil is alleen dat jij het eerder acceptabel vindt als quido. Zo heb jij bojan lang de hand boven het hoofd gehouden, terwijl ik het een dril vind die geen enkelbelangerijk doelpunt of assist op zijn naam heeft staan. De boer moet ophouden te doen alsof Salzburg een incident was. Zij waren enkel in staat om onze vele tekortkomingen uit te vergroten. Na drie titels wil ik ook weer eens een groot deel van een seizoen vermaakt worden.
Ik vind het helemaal niet acceptabel. Ik ga alleen niet nu weer die discussie aan. Lees maar terug wat ik over Quido zei en ook over mijn visie op alles. Ik ben ook ontevreden de laatste tijd. Maar ik ben ook tevreden als daar aanleiding toe is. Dat is het verschil.
En het is erg flauw constant Salzburg erbij te halen. Salzburg en Barcelona waren ultieme dieptepunten en ultieme hoogtepunten. Daar tussenin zit het niveau van Ajax ergens.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Strootman valt na 7 minuten bij napoli - as Roma op zijn gekwetste knie. Als dit maar geen kruisband is... #wk
Strootman stapt toch het veld weer in, hinkt nog wel. Zag er heel slecht uit, maar valt hopelijk mee. #NapRom
En hij ligt weer... Strootman gaat er nu echt af. Pffff, afwachten en duimen #NapRom
Huilend van het veld, Kevin Strootman. Analist Ron Jans vreest het ergste... #wk
Lekker dan. Beter valt het mee.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ai ai ai. Als Robben en/of Van Persie ook nog afvallen, stel ik voor om gewoon niet te gaan.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Tegen barca was het positiespel in een fatsoenlijk tempo. Meestal is het traag en stroperig. Daarom speel je zwakke ploegen als RKC cambuur pec en Utrecht niet uit elkaar. Tegen Salzburg was dat net zo, maar die hadden de kwaliteit om dat te accentueren. Probleem is alleen dat we 7 van de 10 keer zo spelen. Ook in de hele goeie reeks van de laatste tijd zaten genoeg wedstrijden die met een beetje Pech een stuk slechter waren afgelopen.
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Zonder Strootman beter niet gaan inderdaad. Weer vierde worden in de poule kan ik niet hebben.
Anders zal het wel een helftje Van der Vaart worden met Fer (?) die hem moet vervangen in de rust iedere wedstrijd
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ai ai ai. Als Robben en/of Van Persie ook nog afvallen, stel ik voor om gewoon niet te gaan.
Ik bedenk me net dat als Strootman het WK mist, Jordy Clasie misschien wel helemaal een basisplaats gaat krijgen

Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ik bedenk me net dat als Strootman het WK mist, Jordy Clasie misschien wel helemaal een basisplaats gaat krijgen
En mag Anita op de bank zitten - maar daar istie wel goed in.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vrees eerder dat het dan Clasie en Schaars worden

Dan stop ik met kijken. Dan zit het Nederlands Elftal op het niveau van begin jaren 80.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Maar goed. Strootman die huilt, dat zegt nog helemaal niks. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Normaal huilt ie bij de scheids, dit is natuurlijk ook voor Strootman nieuw.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Dan mag ik toch hopen op de Jong en de Guzman.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ik hoop nog steeds gewoon op Strootman. Potverdikkie één van de beste spelers bij Oranje.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Net nog even de laatste 30 minuten gezien van Ajax; man man man. Het spel is echt al weken om te janken. Het is dat we nog steeds een redelijke buffer hebben, en we zelfs Twente op negen punten hebben staan.....
Zoals ik al eerder zei, het dubbeltje valt vaak net de goede kant op voor Ajax. Als dat volgende week uit tegen NAC (altijd lastig) en daarna tegen Twente niet zo blijkt te zijn is Vitesse weer terug in de race.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Dan mag ik toch hopen op de Jong en de Guzman.
Ook met Strootman hoop ik op de Jong. Je hebt maar een manier waarop het iets kan worden en dat is met vier verdedigers met Strootman en de Jong als blok ervoor. Ruimtes klein houden en hopen op een bevlieging van Robben of Persie. (en dan wordt het waarschijnlijk nog niks). Iedere andere taktiek en je wordt uit elkaar gespeeld door Spanje en Chili.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Krijg niet het idee dat Louisje het erg in Nigel de Jong en De Guzman ziet zitten. Niet voor niets spelen non-voetballers als Clasie en Schaars wel regelmatig in Oranje.
Maar we hebben de kern Strootman, Nigel de Jong, Robben, Sneijder, Vaart, Huntelaar en Persie toch hard nodig, willen we op het WK niet een modderfiguur slaan. Of als basisspeler, of als wissel. Zolang we maar niet een halve Eredivisie ploeg op gaan stellen daar.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Kongolo is trouwens nu al beter dan BMI. Samen met Boëtius Feyenoords grootste talent.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Overigens, speelde Boetius nou niet in de basis vanmiddag omdat hij een paar dagen terug met Oranje ook al moest spelen? Dat is toch een grapje hoop ik he? Moet die jongen maar nooit naar een grotere club gaan die wel eens Europees speelt 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Is dat dezelfde Boëtius die weggespeeld wordt door van Rhijn?
goede speler inderdaad 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Je kan moeilijk verwachten dat we hetzelfde niveau halen als voorgaande jaren terwijl we ernstig verzwakt zijn. De betere spelers zijn stuk voor stuk weggegaan en eigenlijk hebben we in de vorm van kwaliteit niet hetzelfde ervoor terug gekregen.
Iedereen wist dat dit een tussenjaar zou worden, het is enkel te danken aan Frank's spelsysteem dat we nog eerste staan.
Frank zei enkel en alleen dat het een incident was omdat hij de spelersgroep nooit en te nimmer af valt. Hij weet zelf ook heus wel dat de selectie an sich niet superveel voorstelt.
Ben het wel met je eens dat we eens moeten kappen met nutteloze breedte aankopen. Of je geeft geen geld uit of je geeft geld uit aan een goede aankoop
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Overigens, speelde Boetius nou niet in de basis vanmiddag omdat hij een paar dagen terug met Oranje ook al moest spelen? Dat is toch een grapje hoop ik he? Moet die jongen maar nooit naar een grotere club gaan die wel eens Europees speelt
Omdat er tactisch anders werd gespeeld, Boetius al drie knieoperaties heeft gehad, en je best wat kunt rouleren als er ruimte is.
Joy4ever
-
- 4612 messages
- 1835 votes
Wel grappig dat gezeik hier weer op Siem. Laat ik vooropstellen dat ik geen seconde van de wedstrijd gezien heb maar hij heeft wel als enige gescoord zie ik. Siem hoeft niet goed te spelen om van waarde te zijn, dat dit nog steeds niet duidelijk is
. En je wilt toch dat je club kampioen wordt? Siem zorgt ervoor. De man staat in de recordboeken in Amsterdam. Echt ongekend dat zo een icoon nu zo wordt verguisd. Amsterdamse logica zeker
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.