- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Community
Community
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
Community is prachtig, Dungeons and Dragons episode en Modern Warfare behoren tot het beste wat ik ooit gezien heb. Maar het nieuwe seizoen is verschrikkelijk tot nog toe, Dan Harmond weg, kwaliteit show weg, lijkt het.
Ze breken de 4e muur, iets wat in de eerste 3 seizoenen niet gebeurde, de referenties waren voorheen op een logische wijze verweven met het verhaal, knipogen naar het publiek waren niet zo dik dat de personages onlogisch werden, het is behoorlijk slecht momenteel. Bovendien klopt de ontwikkeling van de karakters ook niet meer.
Ik vind de cast wel heel grappig, allemaal perfect voor de prachtige karakters, met hun eigen trekjes. Hun dialogen doen de rest. Hoe iemand de acteurs van Chang en the Dean van nature niet grappig kan vinden gaat me overigens ook m'n verstand te boven.
Die popreferences maakte de show niet, de verhalen en grappen werkten ook prima zonder dat je gezien hebt waar het naar verwijst.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
S03 was wel heel beroerd. Ja hit&miss met de episodes was vorig seizoen een stuk beter.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Aflevering 403 en 404 waren alweer slecht, geen eens zin om er meer over te zeggen. Ik stop ermee denk ik, jammer hoor. Daar kan Andy Mcdowell ook helaas weinig aan veranderen.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Ben na 402 al afgehaakt. Heb de eerste seizoenen maar op DVD besteld.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Aflevering 403 en 404 waren alweer slecht, geen eens zin om er meer over te zeggen. Ik stop ermee denk ik, jammer hoor. Daar kan Andy Mcdowell ook helaas weinig aan veranderen.
Ik heb alleen de eerste aflevering pas gezien, maar bedoel je niet Malcolm McDowell?
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Kut ja, laten we t er op houden dat t laat was. 
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
In tegenstelling tot velen vond ik het eigenlijk niet zo slecht. Het kan natuurlijk beter, maar na het belabberde derde seizoen is het in ieder geval niet slecht.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
In tegenstelling tot velen vond ik het eigenlijk niet zo slecht. Het kan natuurlijk beter, maar na het belabberde derde seizoen is het in ieder geval niet slecht.
Waar haalt iedereen toch opeens vandaan dat het 3e seizoen belabberd is. Ik zie het echt niet. Ik vond aflevering 4 in tegenstelling tot anderen een verbetering ten opzichte van de vorige afleveringen uit seizoen 4. Verhaal zat vrij goed in elkaar vond ik.
Ik vond seizoen 3 echt erg goed (zelfs Chang die op een gegeven moment een geflipte detective wordt vond ik geestig i.t.t. tot sommige). Maar kijk 's welke klassieke afleveringen het geleverd heeft:
Remedial Chaos Theory
Documentary Filmmaking: Redux
Foosball and Nocturnal Vigilantism
Basic Lupine Urology
Curriculum Unavailable
Digital Estate Planning
Ze krijgen ook allemaal hoge cijfers op imdb, dus ik begrijp die negatieviteit niet. Echt een prachtseizoen. Seizoen 1 kent meer matige afleveringen volgens mij.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Helemaal eens, wat betreft seizoen 3. Maar het irritante aan Foosball vond ik die Duitsers (ook zo bedoeld natuurlijk), dus om die terug te laten komen en maar een paar simpele bier, bratwurst en oorlog grappen maken siert de serie gewoon niet.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
Helemaal eens, wat betreft seizoen 3. Maar het irritante aan Foosball vond ik die Duitsers (ook zo bedoeld natuurlijk), dus om die terug te laten komen en maar een paar simpele bier, bratwurst en oorlog grappen maken siert de serie gewoon niet.
Ik vond deze aflevering geen klassieker, maar op zich wel degelijk. Verhaaltechnisch klopte het voor mij meer, de twist vond ik goed werken. Er zaten nu gelukkig niet Britta en Troy dingen in, dat werkt echt niet momenteel. In aflevering 2 zaten zinnen als 'I thought this show was about community-college', 'I don't like reference humor', die halen me echt uit de aflevering. De eerste aflevering probeerde te erg te laten zien dat ze nog steeds hartstikke maf waren en niet een standaard comedy, i.p.v gewoon een goede aflevering te maken. Aflevering 3 speelde zich geheel af op die conventie, dr. Spacetime is leuk als iets dat af en toe terugkomt, maar om er nou een hele aflevering aan te wijden. De 4e aflevering vond ik een beetje een matige aflevering uit seizoen 1. En dat vind ik heel wat vergeleken met wat die andere afleveringen presteerde.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
Misschien ben ik te mild, 't was inderdaad niet al te best.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Ergens tegen het einde van seizoen 2 ben ik gestopt omdat ik er niet meer zoveel aan vond. Uiteindelijk toch maar weer verder gaan kijken en vind de eerste tien afleveringen van seizoen 3 toch wel weer erg leuk en kijk dus toch maar verder.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
De laatste aflevering (aflevering 5 seizoen 4) is gewoon weer goed vind ik! (het is wel jammer dat er een opa in zit die een scheet laat, dat is ook wel als een pijnlijke grap van die man bedoeld, maar 't is 't ook wel een beetje).
dualcia
-
- 953 messages
- 2311 votes
Ja de laatste was weer leuk
Leuke Shawshank referentie en fijne subtielere humor.
En geen Britta en Troy (!!). Die 2 samen gaat er bij mij echt niet in.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
Ik denk wel dat je het een beetje als twee verschillende Shows moet zien, season 1-3, en daarnaast 4.
Dan Harmon was toch wel gewoon het creatieve brein achter de hele serie, ze kunnen nog wel teren op de karakters en veel schrijvers, maar zo briljant als de eerste seizoenen zal het wel niet meer worden dunkt mij.
Ik hoop eigenlijk dat dit het laatste seizoen wordt waarin ze de verhaallijnen zo goed mogelijk afronden, zodat je Community het beste kan herinneren voor wat het was.
Ik vind het echt de beste comedyserie die ik ooit heb gezien (inclusief Jiskefet, Office Uk, Monty Python en wat niet al) en ik heb er toch vrij veel gezien.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Dè sitcom die mijn gemis aan een dagelijks shot Arrested Development doet vergeten!
In de eerste paar afleveringen van seizoen 1 gelijk fijne parodieën op The Breakfast Club, Dead Poets Society ( die leraar
) en nog veel meer! Mijn favoriete personage is tot nog toe El Tigre Chino. Al zijn Abed & Troy ook een lekker maf stel met hun gerap/geintjes.
Oh, ja: Troy die niest als een meisje, waarna iedereen in zijn omgeving hem uitlacht & gossipqueen Shirley die samen met Jeff de merkwaardigheden van het vriendje van Britt bespreekt zijn echt: 
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Volgen mensen dit nog intensief? Bij de laatste 4 afleveringen ben ik niet verder gekomen dan maximaal een minuut of tien.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
Ja ikke. Maar dat komt omdat ik een intense liefhebber ben van S1-S3. Ik raad je wel aan om Basic Human Anatomy, en Heroic Origins nog te kijken. DIe zijn opeens weer verassend goed. Maar het seizoen is niet van de klasse als vanouds. (Wat ook wel te verwachten is na dat Dan Harmon ontslagen werd en allerlei belangrijke mensen van de productie kan weggingen).
S1-S3 staan op zichzelf voor mij.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Origins heb ik gezien, ik gaf er niet veel meer dan een aantal glimlachen voor.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
Ja 't is ook niet meer 't zelfde moet ik zeggen. Human Anatomy is geschreven door Jim Rash, en vind ik wel veel beter dan de rest van het seizoen. Maar 't is gewoon niet meer als S1-S3, treurig genoeg. Ik neem me voor om na dit seizoen niet meer te gaan kijken. Seizoen 1-3 blijft voor mij momenteel m'n favoriete comedy die ik tot nog toe gezien heb.
dualcia
-
- 953 messages
- 2311 votes
Seizoen 1 en 2 vond ik geweldig. 3 vond ik helaas ook al ernstig tegenvallen, en ik had na de uitstel van seizoen 4 weinig hoop op een terugkeer van 'een seizoen 1 of 2'.
De laatste afleveringen vond ik echter best leuk om te zien, vooral Heroic Origins. Maar dit zal veel te maken hebben met mijn lage verwachtingen voor het verloop van de serie.
De eerste seizoenen blijven in ieder geval iets om te koesteren, want daar geniet ik nog steeds van.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Was S4 een beetje te pruimen?
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
De season finale van 3 was nice, en er zaten ook echt wel goede aflevering in hoor. Freaky Friday was wel lachen en een heuse Muppets aflevering.
Maar niet zo goed als de eerste 3 seizoenen, by far. Ik ga season 5 wel kijken maar van mij had een stop ook wel gemogen eigenlijk.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
seizoen 4 ben ik mee gestopt, maar ik ga wel weer beginnen, nu er sprake is van een 5e seizoen, al ben ik er heel erg huiverig voor.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
De laatste afleveringen van seizoen vier waren weer kwalitatief en op het niveau van de eerste drie seizoenen van Community. Een verassing na alles wat de eerste afleveringen (niet) deden.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
Ik vond de laatste aflevering echt krankzinnig slecht. Jeff heeft nog nooit wat om die darkest timeline gegeven, de darkest timeline was voorheen nooit een soort slechte sci-fi film, maar een plek waar alles precies verkeerd ging door de rol van een dobbelsteen (en dit alles waarschijnlijk slechts in Abed's hoofd).
Dit was een geflipte hallucinatie omdat Jeff bang was om af te studeren. Iedereen zag er uit als matrix figuren. Ze hebben er ffkes heel geforceerd nog paintball in gepropt. Pierce studeert af, maar niemand boeit dat echt (konden ze op zich wel iets creatiever oplossen).
En het eindigt met een bizar sentimentele speech van Jeff.
Echt te slecht voor fanfiction.
Dan Harmon heeft 3 prachtseizoenen gemaakt, en seizoen 4 is over het geheel gezien gewoon een verschrikkelijke onoriginele happy-peppy rip-off. De beste aflevering van dit seizoen is Basic Human Anatomy van Jim Rash. Gewoon een goede aflevering, S1-S3 waardig, geen klassieker maar wel een parel in S4.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Er is nog hoop voor community: Dan Harmon Exploring Possible Return to 'Community' - hollywoodreporter.com