- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Shield
The Shield
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
'k zal vanavond even een berichtje plaatsen hiero. eerst koffie 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
berichtje moet nog even op zich laten wachten, moeten alleen de season finale nog.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vriend van me heeft seizoen 1 gekocht, dus ik zal er binnenkort ook aan moeten geloven 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Seizoen 3 start op 6 Januari in de V.S, in Nederland zal Veronica The Shield gaan uitzenden.
En in de V.S zal tegelijk met de start van seizoen 3 pas de dvd van seizoen 2 uitgegeven worden, dus dat duurt nog wel een jaar, eer die in Nederland komt.

JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
...in Nederland zal Veronica The Shield gaan uitzenden.
Bron?
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Bron?
ik geloof dat ik dat gelezen had in Veronica-magazine, een aantal weken geleden, toen er een artikel in stond over het nieuwe tv-seizoen.
hoezo heb jij iets anders gehoord ?
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Nee, ik had nog helemaal niets gehoord en vreesde ook dat het helemaal niet meer zou worden uitgezonden vanwege de dramatische kijkcijfers.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
ja maar ondanks de slechte kijkcijfers hebben ze toch de dvd uitgebracht hier, dat had ik ook niet verwacht.
ik denk ook dat de dvd release, veel nieuwe fans/liefhebbers heeft opgeleverd.
Jordy gaat binnenkort de dvd van season 1 kijken, en hij zal die ongetwijfeld geweldig vinden, en als hij dan een mooie recensie plaats, raakt de rest van MovieMeter ook enthousiast. 
en ik heb eigenlijk nog niemand gehoord die deze serie slecht vind, tenminste degene die de serie vanaf de pilot volgen.
maar The Shield is zo ontzettend goed, dat moet gewoon een succes worden.

roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
vandaag stond in de Veronica gids een overzicht van welke programma's er dit seizoen op Veronica komen, en daar stond de The Shield niet bij.

sowieso de programering is net zo slecht als de overige zenders.
slechts enkele goede films hebben ze op het programma staan. voor de rest alleen maar wat herhalingen van kut-series als Lois and Clark en The Fresh Price of bel- air.
aSMoDeuS
-
- 1119 messages
- 5045 votes
DAMN ook maar es ff hier op reageren!
GENIALE SERIE! Ik heb de 1e uiteraard op DVD!
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes

Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Eerste 2 afleveringen net gezien, erg goed. Na reacties als "waren alle politieagenten maar zo" van roda was ik bang dat het recht-in-eigen-hand-nemen door de serie opgehemeld zou worden maar dat is gelukkig absoluut niet zo.
Een serie waar de intelligentie van de kijker niet laag ingeschat wordt, het wordt aan de kijker overgelaten om te bepalen wat goed en slecht is. Leuk dat die lijn tussen goed en slecht ongelofelijk dun en vaag is (vind ik in Buffy ook zo leuk
). En een voordeel dat de serie in Amerika op kabel te zien is, er mag dus (net als in Oz en Sopranos) wat meer. Ben benieuwd naar de rest.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Eerste 2 afleveringen net gezien, erg goed. Na reacties als "waren alle politieagenten maar zo" van roda was ik bang dat het recht-in-eigen-hand-nemen door de serie opgehemeld zou worden maar dat is gelukkig absoluut niet zo.
Een serie waar de intelligentie van de kijker niet laag ingeschat wordt, het wordt aan de kijker overgelaten om te bepalen wat goed en slecht is. Leuk dat die lijn tussen goed en slecht ongelofelijk dun en vaag is (vind ik in Buffy ook zo leuk
). En een voordeel dat de serie in Amerika op kabel te zien is, er mag dus (net als in Oz en Sopranos) wat meer. Ben benieuwd naar de rest.

dat bericht van 'waren alle politieagenten maar zo' gold voor een afl. van seizoen 2.
over het algemeen vind ik het geweldig wat Mackey doet, maar er zijn ook momenten dat ie te ver gaat.
Jordy, die verhoorscene in de pilot, met die pedofiel, vond je toen dat Mackey te ver ging ?
en wat vond je van het acteerwerk ?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Acteerwerk is goed.
En kijk, dat is dus zo interessant. Op een bepaald moment moet ik (als tegenstander van zo'n recht-in-eigen-hand cop) toegeven dat een harde aanpak in dat geval een leven redt. Even later leidt hetzelfde gedrag van Mackey echter tot de dood van die collega, het gedrag van Mackey valt dus gewoon niet goed te praten.. Ik hou er wel van als in een film of serie niet alles zwart/wit goed en slecht is... maar goed ik zal nog even laten weten wat ik er van vond als ik het hele seizoen gezien heb
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
review van de dvd-release van seizoen 1
de man is zeer positief, over zowel de serie, als de dvd.
enigste minpunt vond ie de beeldkwaliteit.
ik vind de beeldkwaliteit wel zeer goed, wie van jullie, die de dvd heeft, vond het beeld ook minder ?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
wisselend, er zit inderdaad hier en daar wat ruis in (vooral lichte scenes)
maar erg acceptabel verder
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Dacht al dat het aan mijn speler lag.
Bij lichte scenes is de ruis idd erg opvallend.
Volgende maand de R1-release van Season 2!
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Volgende maand de R1-release van Season 2!
ik ben bang dat je moet wachten tot 6 Januari 2004. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nou, ben klaar met serie 1. Erg onder de indruk. Benieuwd hoe het volgende seizoen is... bij The Sopranos vond ik s1 ook zo goed, maar die kon (vind ik) dat niveau helaas niet vasthouden
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
verschil met the sopranos en the shield is dat the shield de eerste paar afleveringen nog niet het niveau heeft wat het aan 't eind wél heeft. Bij de the sopranos was het meteen vanaf de pilot perfect.
Vind trouwens ook dat the shield nergens het niveau van de sopranos haalt. Enkel Chiklis kan zich qua acteren meten met de cast van the sopranos.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ben het ongeveer met je gehele post niet eens 
Geweldig hoe in de pilot van The Shield al zo veel wordt neergezet, acteren van bv. die zwarte gast en die labiele maat van Mackey vond ik ook ge-wel-dig. Dutch (m'n favo personage tot nu) wordt ook erg goed neergezet, erg subtiel geacteerd. In Sopranos lopen toch veel (grappige, dat wel) cliché figuurtjes rond.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
nou dan, komt ie
De gehele gebeurtenis met Terry die neergeschoten wordt strookt compleet niet met de rest van de serie en ook niet met het karakter van Mackey. Die moord had veel beter opgebouwd moeten worden en niet zo overhaast in de pilot geknald moeten worden.
Het is namelijk puur onlogisch dat Mackey Terry zo afknalt terwiijl Terry nog niks gezien heeft wat Mackey pijn kan doen. Er waren veel meer andere middelen om Terry uit het team te zetten. Als Terry nou bijvoorbeeld had gezien dat Mackey Drugs had gejat was 't wat anders geweest. Dit was puur en alleen bedoeld om een knallend einde aan de pilot te geven.
daarbij vond ik Dani bijna het hele seizoen niet het niveau halen van de cast en Julien pas halverwege echt goed. Dutch speelt wel heel erg goed. Shane trouwens ook. Die andere 2 van het strike team dienen soms wel heel erg veel als opvulling.
Ook raar dat bij íedere misdaad Dani en Julien als eerste ter plaatse zijn 
verder is het een geweldige serie en ik wacht met smart op de DVD box van S2, maar het niveau van de sopranos? neen. Al was het alleen maar omdat The Shield geen Steven Van Zandt heeft 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Dutch vind ik ook geweldig, het verhoor, waar hij die seriemoordenaar ontmaskerd, vind ik briljant.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
nou dan, komt ie
De gehele gebeurtenis met Terry die neergeschoten wordt strookt compleet niet met de rest van de serie en ook niet met het karakter van Mackey.
De moord aan het begin van het seizoen was inderdaad niet "in character" met Mackey de rest van het seizoen. Het maken van een indrukwekkende pilot zal meegespeeld hebben (daarin zijn ze m.i. gelukt trouwens), maar ik vond het niet onlogisch dat Mackey van de gebeurtenissen geschrokken is, en hierdoor veranderd is.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
De gehele gebeurtenis met Terry die neergeschoten wordt strookt compleet niet met de rest van de serie en ook niet met het karakter van Mackey. Die moord had veel beter opgebouwd moeten worden en niet zo overhaast in de pilot geknald moeten worden.
Ben ik helemaal met je eens.
Die moord op Terry was volgens mij voornamelijk bedoeld als schok-effect en om kijkers te trekken. De nasleep van de moord wordt vervolgens nogal mager afgewerkt, voornamelijk doordat de makers proberen om Mackey zoveel mogelijk als een 'good guy' af te schilderen, die af en toe een wetje overtreed voor het grotere goed (terwijl Mackey GEEN good guy is, en z'n maten ook niet).
.
Neemt niet weg dat ik graag naar de streken van Mackey en co. mag kijken.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat ben ik niet met je eens, dat Mackey als good guy wordt afgeschilderd. Het is wel zo dat de serie geen kant kiest, je als kijker geen mening probeert op te dringen. Dé grote kracht van de serie imho.
Weer zoiets: Julien die met de hulp van God van z'n ziekte probeert af te komen. Ik mag toch hopen dat de meeste mensen dat walgelijk vonden, maar de serie kiest (nog, in ieder geval, s2 nog niet gezien) geen kant.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
ik verlang naar wat nieuwe afleveringen. ik vind het belachelijk dat er maar 13 afleveringen per jaar worden gemaakt.
bij andere series wordt er per seizoen gerekend.
en het is nog afwachten of wij uberhaupt seizoen 3 in Nederland te zien krijgen.
Jordy, jij woont in Hillywood misschien kun jij eens aankloppen bij Veronica/SBS 6 en vragen hoe het zit. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik zit niet zo te wachten om het op tv te zien, met reclame enzo