- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Shield
The Shield
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Ik raak steeds meer benieuwd naar The Shield, vooral omdat zovelen deze vergelijken met The Wire, die bij mij sowieso al met kop en schouders boven iedere andere 'politie' serie uitsteekt.
The Shield zou dan wellicht op een 2e plek kunnen komen.
Btw. Waarom hebben er maar 109 mensen op deze serie gestemd bij IMDB? Ik zie dat wel vaker bij populaire series, dat er maar weinig stemmen zijn, bijvoorbeeld ook bij Lost (959 stemmen maar). Terwijl een serie als Jericho meer dan 11.000 stemmen heeft. Hoe kan dat?
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ik raak steeds meer benieuwd naar The Shield, vooral omdat zovelen deze vergelijken met The Wire, die bij mij sowieso al met kop en schouders boven iedere andere 'politie' serie uitsteekt.
Btw. Waarom hebben er maar 109 mensen op deze serie gestemd bij IMDB? Ik zie dat wel vaker bij populaire series, dat er maar weinig stemmen zijn, bijvoorbeeld ook bij Lost (959 stemmen maar). Terwijl een serie als Jericho meer dan 11.000 stemmen heeft. Hoe kan dat?
Bij jericho heeft het er vermoedelijk mee te maken dat er een grote petitie is geweest om het draaiende te houden. Het had veel kijkers maar de stekker ging er toch uit. Er schijnt een raar systeem te zijn dat je binnen bepaalde doelgroepen moet scoren om een serie in de lucht te houden. Veel fans waren furieus toen er blijk van kwam dat het ging stoppen.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Net seizoen 5 afgekeken. Het einde is niet zo verrassend, maar wel dramatisch heel mooi gedaan. Ik ben echt nieuwsgierig hoe het team zich hierin staande gaat houden.
TerryA
-
- 547 messages
- 2459 votes
tot en met season 6 nu gezien en voor mij de beste politie series ooit gemaakt! - nu wachten op series 7 dat eind van de jaar wordt uitgezonden in de VS (dus hopelijk op DVD begin 2009)
voor vergelijking, de beste politie series tot nu toe:
1 - THE SHIELD
2 - NYPD BLUE (dat heet New York Police in NL)
3 - HILL STREET BLUES
ik moet nog THE WIRE gaan bekijken ...
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
Dat is inderdaad uiterst vreemd, vooral omdat er honderden zeer afkrakende usercomments onder staan, meer dan bijna waar dan ook, met telkens honderden gebruikers die deze afkrakende recensies 'usefull' vinden. De positieve recensies/usercomments worden door hooguit 30 a 40 mensen als 'usefull' beschouwd. Tegelijk staat het de gemiddelde beoordeling nog steeds wel op een 8,3 - Heb het idee dat er een anti-campagne gaande is - maar kan me bijna niet voorstellen dat een imdb daar aan meewerkt.... raadselachtig dus... Hoe dan ook. Ik kijk uit naar seizoen 7 in september van the Shield - een serie die voor mij toch veel meer impact heeft dan The Wire.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Het valt ook op dat The Shield onder veel Nederlandse DVD-verzamelaars een cult-status heeft, terwijl hij op IMDB genadeloos naar beneden wordt gehaald. Of wij hebben geen smaak, of het is daar een corrupte boel.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Het valt ook op dat The Shield onder veel Nederlandse DVD-verzamelaars een cult-status heeft, terwijl hij op IMDB genadeloos naar beneden wordt gehaald. Of wij hebben geen smaak, of het is daar een corrupte boel.
Waar kijk je naar dat je ziet dat die genadeloos naar beneden wordt gehaald? Ik zie alleen dat die bijv. een 8.3 scoort maar dat zijn ook maar 103 stemmen.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Waar kijk je naar dat je ziet dat die genadeloos naar beneden wordt gehaald? Ik zie alleen dat die bijv. een 8.3 scoort maar dat zijn ook maar 103 stemmen.
Kijk maar eens bij de reacties, allemaal lage cijfers en negatieve kritiek. De positieve geluiden zijn schaars.
TerryA
-
- 547 messages
- 2459 votes
mensen in het algemeen zullen wat schrijven als ze zitten te klagen in plaats dat ze iets positiefs zullen schrijven. en positieve opmerkingen kan je ook voor betalen (als je reviews nodig hebt) - dat geld voor film, tv series, music, etc.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
mensen in het algemeen zullen wat schrijven als ze zitten te klagen in plaats dat ze iets positiefs zullen schrijven. en positieve opmerkingen kan je ook voor betalen (als je reviews nodig hebt) - dat geld voor film, tv series, music, etc.
Aan de andere kant heeft elke serie ook weer zijn fanboys die juist jubelend zijn, en die lijken toch afwezig te zijn. Vreemd, want de tamelijk hoge score doet niet vermoeden dat iedereen het kut vindt. En dat is het duidelijk dus ook niet...:P
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Vic for President 
TerryA
-
- 547 messages
- 2459 votes
de 7de en laatste series van THE SHIELD is al begonnen op TV in amerika ... er is nog geen begin datum voor TV in NL - hopelijk nog dit jaar?!
THE SHIELD - Season 7 premiered on 2nd September 2008, and will consist of 13 one-hour episodes. This is the final season according to its creator and the network. This has also been confirmed by commercials on FX, billing season 7 as "the Final Act."
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
Ook seizoen 7 weer zwaar okee... vanavond aflevering 5 bekijken... 
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Gisteravond was het eerste deel van de twee-delige finale uitgezonden, getiteld 'Possible Kill Screen'. Volgende week 25 november de allerlaatste aflevering van 90 minuten, getiteld 'Family Meeting'.
Ben ik één van de weinigen die dit na 7 seizoenen nog kijkt? Met de ongelovelijke, geweldige paar laatste afleveringen die al zijn geweest kijk ik op dit moment meer uit naar hoe dit zal eindigen dan toendertijd bij The Sopranos.
Hij was al een paar weken geleden uitgezonden maar de aflevering 'Parricade' staat in mijn top 5 beste tv-series-afleveringen ooit, en ja, 'Through the Looking Glas' van Lost staat er ook tussen 
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ik moet nog aan de zesde beginnen. Maar het staat zeker in de planning om deze serie tot het einde te zien. Het stemt me toch mistroostig dat we langzaam aan naar het absolute einde toe aan het werken zijn, ook al ben ik stiekem er ook wel weer blij om.
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Ik moet nog een paar afl maar ik durf bijna niet te kijken Vic mag en moet niet naar de klootte gaan............
Vic is de beste 
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ik moet nog een paar afl maar ik durf bijna niet te kijken Vic mag en moet niet naar de klootte gaan............
Vic is de beste 
Nee, Vic is een lul die straf verdient, met zijn agressieve gedoe. Al wordt hij wel aardiger in de latere seizoenen.
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Daar verschillen onze mening 
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
Net de laatste aflevering gezien, pffffoe . Het laatste seizoen en met name de laatste afleveringen zijn nu al legendarische filmhistorie, een subliem geschreven script - echt heel erg goed. The Wire, wat ik ook zeer waardeer, kan hier naar mijn mening toch echt niet aan tippen.
Nog nooit zo'n fantastische ontknoping gezien van een tv-serie. Het eindigd met keiharde confrontaties en schokkende gebeurtenissen... THE END
Daar kunnen de makers van The Sopranos wat van leren.
Actie, spanning, intriges, zwartgallige humor .... gaat deze serie zien van seizoen 1 tot het bittere einde in seizoen 6, je zal niet teleurgesteld zijn!
een dikke 5
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
seizoen 1 tot het bittere einde in seizoen 6, je zal niet teleurgesteld zijn!
een dikke 5
Tot seizoen 7 bedoel je 
Maar verder helemaal met je eens, simpelweg een fantastische serie met een geweldige einde, niet zo'n afknapper zoals Chase dat deed maar gewoon precies goed.
Een serie die ik in de toekomst zeker nog eens zal opnieuw gaan kijken.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ik betwijfel het. Wat gek dat niemand het heeft aan zien komen dat de serie zo onbevredigend zou eindigen, dat is namelijk precies wat het zo goed maakte. Die hele serie stond bol van de mindfucks en het kloten met je emoties. Dat was The Sopranos, tot aan de laatste snik.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Ik betwijfel het. Wat gek dat niemand het heeft aan zien komen dat de serie zo onbevredigend zou eindigen, dat is namelijk precies wat het zo goed maakte. Die hele serie stond bol van de mindfucks en het kloten met je emoties. Dat was The Sopranos, tot aan de laatste snik.
Voor hetzelfde geld was er wél een bevredigend einde aan gebreid, dat het niemand gezegt van "Man, ik had echt verwacht dat ze ons in het donker zouden laten graaien over hoe het met Tony zou aflopen."
Vond het (wat Chase dan ook bedoelde) dat hij zich er erg makkelijk mee vanaf maakte.
Ryan wist ons juist wel een fatsoenlijk einde te geven, niet in het midden van een scéne een pikzwarte scherm draaien maar gewoon een goed geschreven einde, die ook niet veel weggeeft maar wel een einde geeft.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Voor hetzelfde geld was er wél een bevredigend einde aan gebreid, dat het niemand gezegt van "Man, ik had echt verwacht dat ze ons in het donker zouden laten graaien over hoe het met Tony zou aflopen."
Vond het (wat Chase dan ook bedoelde) dat hij zich er erg makkelijk mee vanaf maakte.
Ryan wist ons juist wel een fatsoenlijk einde te geven, niet in het midden van een scéne een pikzwarte scherm draaien maar gewoon een goed geschreven einde, die ook niet veel weggeeft maar wel een einde geeft.
Ik vond het persoonlijk het toppunt van durf om een populaire serie expres zo niks zeggend af te laten lopen. Het is alsof hij het universum waarin het zich afspeelt wil laten blijven bestaan zonder dat te kaderen met een duidelijk einde. Het is geheel in lijn met hoe de serie de zes seizoenen ervoor geschreven was, en waarin ook bijna nooit de dingen zo liepen zoals jij als kijker het stiekem wilde.
Overigens heb ik het einde van The Shield nog lang niet gezien, hoor. Seizoen 6 staat nog in de planning.
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
Tot seizoen 7 bedoel je

oops. hehe inderdaad.
Overigens heb ik het einde van The Shield nog lang niet gezien, hoor. Seizoen 6 staat nog in de planning.
Ja... ik zou zeggen wacht even af tot je de finale van The Shield hebt gezien. Oordeel dan. Ben het wel met je eens dat The Sopranos op een gewaagde manier eindigde, maar dat is in het geval van The Shield net zo... Met het verschil dat The Shield het laatste seizoen een opwaartse ride to the climax is en flink uitpakt in de laatste afleveringen. Om met Neil Young te spreken: "It's better to burn-out then it is to fade away"
Richard C
-
- 49 messages
- 247 votes
The Shield vind ik de beste serie ooit. The Wire is trouwens ook de moeite waard. Persoonlijk vind ik deze series beter dan the sopranos.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Heb ik hier nog niks bij gepost? Dit is na Miami Vice mijn favoriete politieserie. Het wordt nergens echt geniaal, maar ik vind het erg knap hoe de serie al jarenlang een constante niveau vasthoudt. Het is beetje een mix van verschillende politieseries, alleen dan met 'corrupte' agenten en een redelijke rode draad. Ik ben trouwens ook erg gediend van series die de keuze vaak aan de kijker overlaten (zoals het vergelijkbare The Wire die ik onlangs heb ontdekt), en de scheidingslijn tussen goed en kwaad wordt hier fantastisch gebracht! Bovendien ligt de herkijkwaarde erg hoog.
anyway, gisternacht toevallig nog een aflevering gezien op tv. Ik heb het al een tijdje niet meer gekeken, was vorig jaar wegens interesse in andere series na s6 gestopt. Maar ik ben absoluut van plan om nog het laatste seizoen te gaan bekijken.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
De zesde serie mag trouwens ook weer eens uit gaan komen hier. Echt achterlijk hoe ze met deze serie omspringen in NL.
finalman
-
- 1767 messages
- 1579 votes
Pas seizoen 5 uitgekeken! (PAS OP, spoilers!) Ik vind het verdraaid smerig van Shane Vendrell dat hij Lem doodde. Die Lem leek mij een fijne kerel, met het hart op de juiste plaats. Zijn dood raakte me eigenlijk wel, vooral als je zag na de ontploffing dat hij eventjes keek naar Shane en zo dacht van 'waarom'? en weer z'n ogen sloot met veel pijn.
Nu op naar seizoen 6
Straks ga ik die bekijken. Spannend
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Dat einde van s5 was erg schokkend idd en hoe?! Staat me misschien nog wel het meeste bij van deze serie. Zeer heftige moment was dat, de uitbarsting van vendrell na de ontploffing.
Ook de confrontatie tussen Vic en Vendrell in s6 over de dood van Lem was erg heftig.
dumble
-
- 268 messages
- 225 votes
Goeje serie dit, ik kan me nog wel herrinenr dat ik alle seizoenen in 1 maand heb gekeken