• 178.060 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.747 votes
Profile

The Shield

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Ben inmiddels begonnen aan seizoen 5

Waku

• 5456 messages
  • 6491 votes

Het schijnt te zijn dat in de eerste week van maart 2006

Veronica verder gaat met The Shield 3!!!

Op vrijdag 00.05

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Waku wrote:

Op vrijdag 00.05

, alleen zo afschuwelijk laat.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Waku wrote:

Op vrijdag 00.05

Bron?

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Wie weet meer over de dvd box The Shield 3!!!????

KaniffNL

• 53 messages
  • 0 votes

stinissen wrote:

Wie weet meer over de dvd box The Shield 3!!!????

Deze ligt inmiddels voor €39,95 bij de Freerecord shop.

• 23437 messages
  • 76922 votes

In inmiddels ook seizoen 4 en 5 gezien en de eerste 4 afleveringen van seizoen 6 , wat een serie , Vic for president.

Vic krijgt het ook nog moeilijk tegen oscar winnaar Forest Whitaker!

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Ik ken de serie alleen van horen. Toch een vraag: staat iedere aflevering op zichzelf of is het 1 doorlopend geheel per seizoen?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

DiDa wrote:

Ik ken de serie alleen van horen. Toch een vraag: staat iedere aflevering op zichzelf of is het 1 doorlopend geheel per seizoen?

Sluit allemaal netjes op elkaar aan, ook de seizoenen.

Het is dan ook wel een ongelooflijke sterke serie, werkelijke aanrader.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Wil hem toch eens gaan aanschaffen. Dus seizoen 1 is gewoon 1 lange film eigenlijk? Niet zoals bij CSI, waarbij iedere aflevering een apart verhaal bevat.....

Heeft de serie veel actie en is de serie lekker hard? Waar gaat de serie eigenlijk over?

• 23437 messages
  • 76922 votes

Ik ben bij het zesde seizoen en ik moet zeggen de serie is top en Vic mag niet tegen de lamp lopen.

De afleveringen staan op zich maar er loopt wel degelijk een rode draad door, dus moet je de serie wel vanaf het begin kijken niet zo als bij CSI.

Michael Chiklis speelt de rol van de meedogenloze agent Vic Mackey, in de keiharde politieserie The Shield. Hij geeft leiding aan een corrupte, maar zeer succesvolle eenheid misdaadbestrijders. Dit zorgt voor constante spanning tussen hem en de corpsleiding. Chiklis heeft voor zijn rol in 2002 een Emmy Award ontvangen. In 2003 was het raak bij de Golden Globes. De serie werd onderscheiden als beste dramaserie en Michael Chiklis als beste acteur in een dramaserie.

Rolverdeling:

Micheal Chiklis – Vic Mackey

CCH Pounder – Claudette Wyms

Benito Martinez – David Aceveda, Walton

Goggins – Shane Vendrell

Jay Karnes – Detective Holland, e.a.

Buiten de wet om

Michael Chiklis speelt Detective Vic Mackey. Hij geeft leiding aan een team agenten, dat zeer succesvol is in het bestrijden van de misdaad. De wet is daarbij nogal eens van ondergeschikt belang. Zo gaan Mackey en zijn team meedogenloos te werk en deinzen zij er niet voor terug om hun eigen kas te spekken als dat zo uitkomt. Benito Martinez speelt commandant David Aceveda. Het districtshoofd is niet blij met de werkwijze van Mackey en wil hem eigenlijk hard aanpakken. Hij twijfelt hierover, omdat veel opgeloste misdaden goed zijn voor zijn eigen politieke ambities. Mackey heeft bovendien vrienden op invloedrijke plaatsen, die Aceveda onder druk zetten.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Ik krijg de serie zodadelijk binnen. Waarschijnlijk ga ik morgen beginnen met kijken. Mijn verwachtingen zijn hoog....

• 23437 messages
  • 76922 votes

Zeer verslavend

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Ik heb nu 4 afleveringen gezien en ik moet zeggen dat de serie goed is. De rol van Vic Mackey wordt geweldig gespeeld!! Er was iemand op deze site die zei dat de serie pas echt goed wordt na 3-4 afleveringen te hebben gezien. Ben benieuwd....

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Heb nu aflevering 5 en 6 gezien en ik moet zeggen dat de serie nu echt vorm begint te krijgen. De serie pakt je vast en laat je niet meer los. Het werkt echt verslavend!!! Zeer sterke serie.....

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Heb nu seizoen 1 afgerond en ik moet zeggen dat het een sterke en realistische serie is met goede karakters. Ik heb meteen seizoen 2 gekocht en heb daar inmiddels al 6 afleveringen van gekeken (hoezo verslavend). Seizoen 2 vind ik tot nu toe nog sterker dan seizoen 1. Nog grimmiger en nog spannender (Armadillo) en nog meer problemen voor Vic Mackey. Een ander leuke personage vind ik Shane. Ben benieuwd hoe dit seizoen gaat aflopen....

Maareh....zijn er nog fans op deze topic. Tis hier zo rustig....!!

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Zojuist seizoen 2 afgerond. Wow! Wat een seizoen. Veel beter dan het eerste. Vooral dat einde met dat nummer van Live gaf me echt kippenvel. Ik kan niet wachten om seizoen 3 te kijken...

Ga ik vandaag of morgen maar meteen aanschaffen!

Poes

• 55 messages
  • 51 votes

Seizoen 1, 2 en 3 gekeken.

Werelds!!!

Seizoen 4 gister toevallig binnen gehad en (wanneer we OZ gezien hebben) knallen we dit weekend The Shield erbij!

Can't wait!

Poes

• 55 messages
  • 51 votes

Seizoen 4 afgerond!

Kan niet wachten op seizoen 5 en 6 !!! (heb stiekem al wat tipjes van de sluier gevonden op internet over de volgende 2 seizoenen en ik moet moet moet deze zsm in huis hebben!!!)

Japie Mol

• 354 messages
  • 1995 votes

Ik ben nu bij afl. 3 van seizoen 4, maar wat een fantastische serie zeg. Ik vind hem bijna zo goed als "The Wire". Glen Close is ook weer prima gecast. Ik ben in ieder geval weer een paar uurtjes zoet. Weet iemand of seizoen 5 er al aankomt?

Poes

• 55 messages
  • 51 votes

Seizoen 5 gisteravond afgerond.

Gewoon weer balen dat ik seizoen 6 nog niet heb.

Man oh man wat een wereldse serie is het toch!!!

Heb wel gemerkt in seizoen 5, dat je toch écht voorgaande seizoenen gezien moet hebben. Dan heb je veel van die "oh ja!"-momenten!

100% AANRADER

brasikurtz

• 27 messages
  • 184 votes

@poes ik ben het met je eens!

Jopa

• 82 messages
  • 1829 votes

ik heb zelf nog maar 2 episodes gezien, dus kan nog niet echt goed oordelen. Het genre spreekt me in elk wel aan. Ik heb The Wire gezien van begin tot eind en dat was echt een topserie. Vooral aan de hele andere sfeer en "soort politie agenten" zal ik moeten werk bij The Shield... Hoewel McNulthy uit The Wire ook een hele eigen manier van werken heeft .....;)

zijn er mensen die zowel The Wire als The Shield gezien hebben

en zo ja , graag jullie mening welke de beste is ( als je ze uberhaupt kan vergelijken..)

bvd

Jopa

• 82 messages
  • 1829 votes

beetje scheel getypt in mn vorige bericht, ik bedoelde moeten wennen aan The Shield ( ik was wel op mn werk toen ik dat bericht schreef...)

anywayz, nu ben ik bij episode 8 van seizoen 1. Er begint een nieuwe verslaving te ontstaan.

wat wel een verschil is tussen Wire en Shield is dat bij The Shield iets meer de afleveringen op zicg staan. BIj The Wire is zijn ze meer aaneengesloten....

voomzap

• 815 messages
  • 1271 votes

Jopa wrote:

zijn er mensen die zowel The Wire als The Shield gezien hebben en zo ja , graag jullie mening welke de beste is ( als je ze uberhaupt kan vergelijken..) bvd

The Wire heb ik helemaal gezien en bij The Shield begin ik nu aan seizoen 5. Moet er overigens niet aan denken zoiets op TV te volgen, met reclameblokken en steeds een week wachten op de volgende aflevering. Koop dan een dvd-box en get sucked in

Verschillen: Bij The Shield passeren veel meer uiteenlopende opponenten de revue (Latino gangs, Armeense mafia, Seriemoordenaars, Zieke geesten), waarbij profiler Dutch Wagenbach en zijn collega in de minds van de laatste categorie proberen te kruipen en briljante, soms hilarische, verhoortechnieken toepassen. Bij The Wire wordt meerdere seizoenen op dezelfde gang(s) gefocust. The Wire gaat ook veel meer over het aftappen en observeren van criminele netwerken, terwijl er bij The Shield meestal meteen actie wordt ondernomen, resulterend in bloederige confrontaties. Daarom lijken de episodes bij The Wire in eerste instantie misschien wat meer op zichzelf te staan, maar dat is niet het geval: na drie seizoenen spelen veel zaken die in de allereerste episodes zijn gebeurt nog steeds een belangrijke rol.

Bad Cop Vic Mackey uit The Shield is, vooruitlopend op mijn oordeel, wat mij betreft de doorslaggevende factor: Hij weet op geniale wijze sympathie van de kijker te krijgen ondanks zijn corrupte, doortrapte manier van werken met zijn team. Vic Mackey komt als anti-held dicht in de buurt van bijv. Tony Soprano uit de Sopranos. McNulthy uit The Wire wordt wat mij betreft na verloop van tijd wat saai en is in veel omstandigheden wat meer een sulletje. Tenslotte, The Shield is stukken rauwer gefilmt en minder gepolijst dan The Wire.

Conclusie: The Shield heeft ondanks 'de botte bijl methode' veel meer afwisseling, actie en dynamiek dan The Wire. Wat mij betreft is The Shield stukken beter!

CC003

• 3 messages
  • 0 votes

is seizoen 5 het laatste?

voomzap

• 815 messages
  • 1271 votes

Nee.

voomzap

• 815 messages
  • 1271 votes

Net season 6 afgekeken. Wat een climax!!! Geweldig... Op naar seizoen 7 dat vanaf september begint.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Jopa wrote:

zijn er mensen die zowel The Wire als The Shield gezien hebben

en zo ja , graag jullie mening welke de beste is ( als je ze uberhaupt kan vergelijken..)

bvd

Het ligt echt aan je smaak in deze. The Wire is veel intelligenter geschreven en gaat veel dieper in op een specifieke tak van criminaliteit. The Shield is meer een actieserie die gaandeweg wel groeit aan diepgang maar vooral scoort met in-your-face grofheden. Wat The Shield wel bijzonder maakt, is dat het regelmatig teruggrijpt op eerdere gebeurtenissen. Qua karakters blijft het echter een tikkeltje simpel. Ze werken wel naar geniale dramatische momenten toe, maar de diepgang van een Tony Soprano krijgt Vic Mackey helemaal nergens. Daarvoor is hij net wat te vriendelijk, want in principe vinden wij hem als kijker eigenlijk toch vooral wel okay.

The Wire heeft trouwens mijn persoonlijke voorkeur. Die serie is echt heel erg goed. Die drugsproblematiek wordt op zoveel verschillende manieren belicht en de makers hebben echt hart voor de zaak. Ze willen Amerika laten zien hoe de drugs de straten van Baltimore beinvloedt. MacNulty wordt wat eentoning, maar gelukkig zijn alle andere karakters ook heerlijk.

Maar zoals ik mijn bericht begon: het ligt aan de kijker welke hij beter beoordeelt. Voor intiem drama van niveau The Wire; voor botte actie The Shield.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Overigens ben ik zelf met seizoen 5 bezig @ DVD. Ik ben ergens in het midden gestopt met een heerlijk onverwachte cliffhanger. (--- overigens is The Shield wel compleet onvoorspelbaar, met van die heerlijke mindfuck-momenten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.