• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

The Shield

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

Zo, ik heb gisteren de laatste aflevering gezien omtrent seizoen 7.

Als ik mijn mening moet geven, dan zeg ik: NIET GOED.
Alle seizoenen behalve 4 en 7 waren goed.

Hoe zou dit komen? Hieronder geef ik al mijn details vrij, let wel, spoilers!)

-Seizoen 7: Teveel ingewikkeld gepraat, zeker als je al die Mexicaanse of Armeense namen moet onthouden! Op den duur was ik eventjes niet meer mee wie ze bedoelden.
-Seizoen 7: Gardocki die de gevangenis in moest vond ik heel jammer, terwijl Vic de leider was. Het zou andersom moeten.
-Antwon Mitchell (seizoen 4) vond ik geen gangster maar eerder een lolbroek.
-Glenn Close (seizoen 4) vond ik niet echt uitblinken.

Wat ik WEL goed vond:
-De dood van Lem (seizoen 5)
-Forest Whitaker (Kavanaugh) (seizoen 5 en begin seizoen 6)
-De goede band in het strike team (seizoen 1 tot 3)

Ik ben blij dat het nu afgelopen is. het einde vond ik ook niet zo goed, Vic Mackey die eindigt als een bureauvent met n kostuum? Ik zag hem liever vluchten met Gardocki

Japie Mol

• 354 messages
  • 1995 votes

Op 3FM kan je nu seizoen 6 winnen. Ik neem aan dat ze hiermee niet de importversie bedoelen. Komt hij dan toch op korte termijn op de markt (met ned. subs dus)? Iemand?

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Japie Mol wrote:

Op 3FM kan je nu seizoen 6 winnen. Ik neem aan dat ze hiermee niet de importversie bedoelen. Komt hij dan toch op korte termijn op de markt (met ned. subs dus)? Iemand?

Is al te koop bij o.a. FRS en VanLeest (29,99 adviesprijs).

Japie Mol

• 354 messages
  • 1995 votes

jacobine_rodijk wrote:

(quote)

Is al te koop bij o.a. FRS en VanLeest (29,99 adviesprijs).

Ja, ik zie het op de website staan. Ik ga hem vanmiddag halen. Bedankt voor de tip.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Heb zojuist ook de laatste episode van 'The Shield' achter de rug.
Heftig en ontroerend, een ontzettend sterk geschreven script. Uiteindelijk heeft ieder lid van het Strike Team toch de ultieme prijs moeten betalen voor hun wangedrag, iets wat me bij de één meer deed dan bij de ander.

Lem : Ontzettend zielig maar ó zo sterk
Shane : Uiteindelijk toch wat medelijden voor hem gekregen, een passend einde voor hem.
Gardocki : Nog zieliger dan Shane en Lem bij elkaar, om zo uiteindelijk genaaid te worden door Vic, na alles wat hij voor hem heeft gedaan.
Vic : The ultimate bastard. Kon er wel van genieten hoe hij 7 seizoenen lang iedereen naaide en boven de wet leefde. Maar wat hij in de laatste ep met Ronnie deed kon voor mij gevoelsmatig niet door de beugel. Bah bah.

Top serie !

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Dit is 1 van mijn favo series en kan zich meten met series als The Sopranos,Lost en The Wire.

Ik vind de serie vanaf aflevering 1 tot de laatste briljante schokkende aflevering gewoon echt top.
De verhaallijnen,de boeiende karakters die stuk voor stuk goed worden neergezet en spanning en wat humor,alles is aanwezig.
En een fantastische rol van Whitaker!

Mijn favoriete karakter is (na Vic) Shane,zijn verhaallijn is erg boeiend en je begrijpt op zich de acties die hij maakt die uiteindelijk zijn zelfmoord tot gevolg hebben.
Treurige en sterke scene waarneer de zelfmoord-brief van Shane wordt voorgelezen aan Vic,I wish i never met him.
Die woorden komen hard aan bij Vic maar ook bij mij,je denkt terug aan de eerste seizoenen waar het 4 handen op 1 buik waren.
Ook het einde van Lem was erg dramatisch en daardoor zo mooi.

Ik kan wel even doorgaan maar dit is een fantastische serie,jammer dat het afgelopen is.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Weet iemand wanneer The Shield Seizoen 7 te koop komt in Nederland?

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

deze jaar nog

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

finalman wrote:

deze jaar nog

????

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Is er inmiddels al iets bekend over de officiele dvd release van het laatste seizoen van The Shield in Nederland?

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

lastig. Telkens als ik op google 'The Shield Season 7 Dutch' tik, krijg ik telkens Dutch Wagenbach als resultaat

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Ik vind dit echt lang duren. Waarom releasen ze dat laatste seizoen nou gewoon niet?

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Ik heb Sony Pictures een mail gestuurd met de vraag wanneer seizoen 7 nu eens uitkomt.

We wachten af...

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Ik heb bericht gehad van Sony:

The Shield Seizoen 7 zal op 10 november 2010 worden uitgebracht in Nederland!

lau12345

• 221 messages
  • 264 votes

Heb alle seizoenen gezien .

Top serie .

barrZ

• 6 messages
  • 0 votes

zeker een topserie.

alles zit erin en iedereen die van kwaliteit series houdt niet twijfelen maar kijken.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

DiDa wrote:

Ik heb bericht gehad van Sony:

The Shield Seizoen 7 zal op 10 november 2010 worden uitgebracht in Nederland!

En is er ook iets bekend over een box (dvd)? Daar zit ik op te wachten. Er is nu alleen een box in omloop waarbij seizoen 1 t/m 5 Nederlands ondertiteld is, 6 en 7 niet. Raar.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Een totaal box is nog niet uit, maar dat zal waarschijnlijk volgende jaar wel gebeuren. In alle overige landen is ook zo'n box uitgebracht. Dat gebeurd ook altijd met serie's als Lost, Prison Break en 24. Dus bij The Shield zal dat ook wel gebeuren.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Gisteren seizoen 7 aangeschaft!!! Van de week maar eens kijken...

the hustler

• 180 messages
  • 2831 votes

Met voorsprong de slechtste serie van de afgelopen jaren.

Zowel camerawerk als montage zijn ronduit schabouwelijk.

Er gebeurt meestal niks: laat ons dan maar wat schudden met de camera, compleet onnodige shots monteren en er dan als klap op de vuurpijl nog een totaal overbodige, misselijkmakende close-up zoom tegenaan gooien.

't Is The Bold and the Beautiful, (daardoor alleen al nog zo'n vergelijkbaar hemeltergende flutserie) maar dan omgekeerd.

The Bourne trilogy , kwam daar nog ietwat mee weg.

De laatste James Bond, al niet meer.

Maar The Shield is zodanige rotzooi, dat we haast bijna zouden vergeten dat Michael Chiklis een steengoeie acteur is, dat het verhaal ook wel te volgen waard zou zijn. Ware het niet …

Vergeet kwaliteit. Want dat is er in de verste verte niet te bespeuren. Nooit geweest. Eeuwig zonde. Ronduit schandalig.

Niet dat ik iets tegen goeie televisie heb hoor: pakweg, Mad Men, Curb your Enhousiasm, zijn tegenwoordig van een zodanig veel betere kwaliteit, dat er keuze zat is. Nog liever The Sopranos, The Simpsons of voor mijn part The Flintstones, dan deze prut.

True Blood. Ken je dat? Zogenaamd een volwassene versie van het Twilight verhaal. Nog liever Harry Potter dan zo’n zootje belachelijkheid. The L Word. Twee seizoenen min of meer veelbelovende geile lesbische seks voor beginners, en dan nog jarenlang miserie troef. Geen enkele van alle actrices is lelijk genoeg om geloofwaardig te zijn. Reality noemen ze dat. Ammehoela. Six feet under: goed begonnen, blij dat het gedaan was.

The Wire. Nog iemand? Al even mislukt als The Shield. Je kijkt er naar maar er is niks aan.

Slapende pseudo-intellectuelen in hun REM-slaap inbegrepen.

The Shield (alle seizoenen!) kun je zo goed als gratis komen huren in mijn plaatselijke bibliotheek. Na 2 seizoenen was definitief afhaken mijn oordeel.

‘t Is allemaal de fout van dat waardeloos camerawerk en het nog irritanter montageprobeersel.

Mij maakt niemand wijs dat de DVD aankoop van deze serie iets is om te koesteren. Indien toch: alle begin is moeilijk. Ik wens jullie van harte beterschap. Welgemeend zelfs.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

the hustler

• 180 messages
  • 2831 votes

Oei, 'k was hier precies bijna een beetje aan't overdrijven.

Gisteren zag ik op een Belgische commerciële omroep, een misselijkmakend stukje televisie.

Een ex-sterrenchef (maar dat weet hij zelf nog niet) vond het daar nodig om zijn personeel uit te foeteren , in het bijzijn van zijn klanten. En een camera. Onvergefelijke beginnersfout. Een pak friet met stoverij smaakt beter dan zo’n idioot op zijn laatste benen te zien kwakkelen. 3 sterren kwijt.

Wat heeft dat met film en televisie te maken? Weinig, behalve dat kwaliteit te regelmatig verward wordt met mediageilheid en/of reclame. ‘k Dacht: doe mij maar eens een topserie, om van dat gezeik af te komen. The Shield is een terecht potentiële kandidaat.

Maar dat meen ik echt: is er iemand die vindt dat dat cameragedoe geen afbreuk doet aan de kwaliteit van die serie? Dat kan ik me niet voorstellen. Kijk eens 5 minuten onbevooroordeeld naar The Shield en stel vast dat dat onnodig schokken en inzoomen gewoon irritant is. Gelijk welke aflevering van gelijk welk seizoen.

Dat is dus echt de reden dat ik al jarenlang niet meer naar The Shield kan kijken.

Op de extra’s geeft Chiklis een blijk van zijn “range”. Absoluut zeer sterk acteerwerk. Dan pas besef je hoe goed deze serie had kunnen zijn. ‘t Is echt spijtig om te zien hoe een slechte regisseur en een mislukt format een muis kunnen baren.

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

man, zo'n vernietigende kritiek zeg. Niemand verplicht je ook om verder daar naar te kijken...

Ga dan desnoods vissen

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Of ga een hamster verven in Timboektoe , The Shield vond ik WEL top en Vic vond ik super.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Tja, je zou maar eens een andere mening hebben.

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

stinissen wrote:

Of ga een hamster verven in Timboektoe

LOL

• 23437 messages
  • 76922 votes

Nomak wrote:

Onzin natuurlijk hij vond de eerste twee seizoenen niks , als je het geen ruk aan vindt hou je het echt geen twee seizoenen vol.

Normaal gesproken zie je als het iets is voor je zelf wel na een aflevering of drie.

• 23437 messages
  • 76922 votes

En ja hij mag er geen ruk aanvinden ik vond het geweldig , Vic for President.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Nomak wrote:

't Is niet zozeer een geconcentreerde mening dan een ketting van verscheidene klachten, 't springt van The Bold and the Beautiful naar de Bourne trilogie naar de Bond films naar de Twilight reeks en naar True Blood, om dan uiteindelijk helemaal terug te komen naar...The L-Word?

Compleet incoherent, zijn vergelijkingen, kan 't dan ook totaal niet serieus nemen.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Zijn klacht lijkt samen te vatten als 'camerawerk en montage zijn hyper'. Tja, als je je daar zo erg aan ergert zou ik ook niet verder kijken. Ik kan me niet herinneren dat het me erg opviel (althans in negatieve zin).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.