- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Pauw & Witteman
Pauw & Witteman
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nou de vrouw heeft waar ze op uit was: Een flinke discussie. We moeten het hier dus hebben over een geslaagd kunstwerk. 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
@ eRCee: Je doelt waarschijnlijk op ijzer en vitamine b12. Beide stoffen zijn (zoals je zelf al aangeeft) eenvoudig in voldoende mate binnen te krijgen, zelfs zonder vleesvervangers. Vroeger wellicht niet, tegenwoordig wel.
Verder zal ik niet ontkennen dat vlees voedzaam is. Het argument dat het noodzakelijk is, is alleen volstrekt achterhaald en daarmee niet meer valide. De meningen over wat nu het gezondst is, zijn sterk verdeeld (beide 'kampen' hebben zo hun onderzoeken en argumenten).
Het verbaast mij altijd dat veel mensen die opeens gezondheidsargumenten aanhalen in deze discussie, verder uiterst ongezond eten en geen flauw benul hebben van wat een mens precies nodig heeft. Daar staat iedereen ook vrij in, velen interesseert het geen bal ("dood gaan we toch!"). Het is alleen vreemd om dan zo vast te klampen aan dat argument als het over vlees gaat.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
@ eRCee: Je doelt waarschijnlijk op ijzer en vitamine b12. Beide stoffen zijn (zoals je zelf al aangeeft) eenvoudig in voldoende mate binnen te krijgen, zelfs zonder vleesvervangers. Vroeger wellicht niet, tegenwoordig wel.
En nog een aantal 'essentiele aminozuren'. Beetje hetzelfde idee als borst- en flesvoeding. Je kan het prima imiteren, maar helemaal hetzelfde wordt het niet.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Nee, ook niet qua smaak 
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Bah!
Zo'n lange tekst getikt ... verloopt de sessie.
Weet je wat pas ziek is?
Dat mensen een selecte aantal dieren allemaal menselijke deugden toedichten. En zoiets dan ook geleijkstellen met 'moord' en het hoofd eisen van de 'moordenaar'.
Aangezien ik verder niks met katten of honden (vind ik zelf een beter voorbeeld, want ze lijken op hun bazen) heb, observeer ik het met een gepaste afstandelijkheid en mijn conclusie is: en de koe dan?
De vleesindustrie is voorbij het stadium dat ze enkel nog onze noodzakelijke vleesconsumptie bevredigt. (Al nemen we, aan het einde van dag, het toch liever op als degegenereerde kroket)
Het is vooral overtolligheid gemarketed als keuzeaanbod.
In dit licht van 'dierenleed' tbv. massaconsumptie, snap ik die verontwaardiging niet over een tas die nota bene ambachtelijk is vervaardigd.
Maar even serieus: mijn gevoel bij deze kwestie is dezelfde schouderophalende blasé die deze hysterische dierenvrienden hebben bij hun bordje vlees.
Een dier blijft een dier, welke koninklijke titel we er ook aan ophangen.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
En nog een aantal 'essentiele aminozuren'.
Dat van die aminozuren is best een hardnekkige fabeltje inderdaad. Vroeger was men er inderdaad van overtuigd dat wanneer je geen compleet aminozuurprofiel binnenkrijgt, de vorming van eiwitten niet/nauwelijks tot stand komt en de aminozuren dus verloren gaan. Je zou dan ook bepaalde combinaties van groenten en fruit moeten eten om ze toch op te kunnen nemen. Het is echter al meerdere malen aangetoond dat die aminozuren mooi 'wachten' totdat ze de kans krijgen om die eiwitten te vormen. Een gebrek aan eiwitten is sowieso heel zeldzaam in het Westen.
Gelukkig krijgen we na een tijdje zo'n mooi gebit waardoor je talrijke alternatieven kunt eten
.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
En het seizoen is weer voorbij. Het vervangende EO duo kan de pijn alleen niet verzachten. Het niveau verschil is echt schrijnend. Ook het hele principe van terugkerende tafelvrouwen en Knevel zorgen voor ergenis. Toch zal ik soms stiekem even een stukje kijken, net als vorig jaar.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Ze zouden toch niet meer aan die terugkerende tafelvrouwen doen?
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
En het seizoen is weer voorbij. Het vervangende EO duo kan de pijn alleen niet verzachten. Het niveau verschil is echt schrijnend. Ook het hele principe van terugkerende tafelvrouwen en Knevel zorgen voor ergenis. Toch zal ik soms stiekem even een stukje kijken, net als vorig jaar.
Net of Pauw en Witteman zo hoogstaand was. Zelden kritische vragen werden er gesteld zeker het afgelopen seizoen niet. Goede voorbeelden waren o.a. de laatste keren dat Tinkebell en Prem aan tafel zaten.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Zelden kritische vragen?? Noem me 1 programma waar meer kritische vragen worden gesteld.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Helemaal met kos eens. Het is verre van de gladde gesprekjes van andere programma's als De Wereld Draait Draait Door. In die zin is het EO duo geen eens zo slecht, was het niet dat het beiden geen geweldige presentatoren zijn voor een talkshow.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Zelden kritische vragen?? Noem me 1 programma waar meer kritische vragen worden gesteld.
Als je volledig links ingesteld ben is het al snel kritisch....
Als het Pauw en Witteman te heet onder de voeten wordt gaan ze al gauw op een ander onderwerp over of zeggen ze: 'het is misschien beter dat wij ons hier niet over uit laten'.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik zit ongeveer in het midden. Ze zijn vaak best kritisch hoor, maar ik ze vragen vaak net niet ver genoeg door. Ik mis dat tegenwoordig een beetje op de Nederlandse TV. Theo Van Gogh deed dat, Jeroen Pauw in dat interviewprogramma dat hij alleen deed ook en ook Barend en van Dorp waren vaker echt pittig dan Pauw en Witteman, al werd dat tegen het einde ook minder. Het is me net te vaak een gezellig gesprekje, ook best leuk maar daar zijn al meer programma's voor.
Knevel en Van Den Brink zitten trouwens inderdaad een paar niveaus onder Pauw en Witteman. Vind het ook niet zo'n sterk duo. Knevel is zelfs beter alleen.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Wellicht kon het hier en daar ietsje kritischer, maar wat een gemis. P&W van de buis.. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Als je volledig links ingesteld ben is het al snel kritisch....
noem een programma dan, linksrechts of geel-paars of whatever dat kritischer is? Weet je natuurlijk niet.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Als het Pauw en Witteman te heet onder de voeten wordt gaan ze al gauw op een ander onderwerp over of zeggen ze: 'het is misschien beter dat wij ons hier niet over uit laten'.
Werkelijk nog nooit gehoord. Wat een onzin.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Theo Van Gogh deed dat
Die lulde vooral in het luchtledige
Jeroen Pauw in dat interviewprogramma dat hij alleen deed ook en
Da zou kunnen, ken ik niet.
ook Barend en van Dorp waren vaker echt pittig dan Pauw en Witteman,
Die waren alleen maar uit op sensatie, inhoudelijk was het vooral wat in hun straatje paste. Waar Pauw en Witteman beschuldigt worden van een bepaalde kleur waren Barend en van Dorp tien keer zo erg.
Dan moest het per se gaan over en ook hoe zij het wilden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Die waren alleen maar uit op sensatie, inhoudelijk was het vooral wat in hun straatje paste. Waar Pauw en Witteman beschuldigt worden van een bepaalde kleur waren Barend en van Dorp tien keer zo erg.
Dan moest het per se gaan over en ook hoe zij het wilden.
Vind zeker niet dat ze alleen uit waren op sensatie, maar hun kleur lieten ze inderdaad veel steviger doorschemeren, ik vind dat nooit zo erg. Niks is zo overschat als objectiviteit. Pauw en Witteman zou ik er overigens nooit van beschuldigen. Finest hour van BVD was rond 2002-2003. Ik zou trouwens het liefst hebben dat ze van 4 naar 2 gasten per dag gaan, Zou P&W ten goede komen.
En ik vind dat je Theo Van Gogh echt te kort doet. Als filmmaker en columnist gigantisch overschat, maar als interviewer bij vlagen geniaal wat mij betreft. Dat kon hij echt veel beter.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
BBC HardTalk anyone? Wordt tegenwoordig ook uitgezonden op de zender 'Het Gesprek' waar ik de laatste tijd steeds vaker naar zit te kijken. Met name '1 op 1' (zo heet het dacht ik) heeft al een aantal keer erg leuk materiaal opgeleverd. De confrontatie tussen Willibrord Fréquin en Emiel Ratelband was hilarisch.
edit: Willibrord vs. Ratelband
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
En dat maakt de confrontatie des te leuker
. Tenminste, als je door Willibrords grenzeloze ego en gebrek aan zelfkritiek heen kan prikken.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Schitterend ja. Ik geniet zelf vooral van Willibrord
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Paul en Jeroen zijn terug. Maandag 7 september is de eerste uitzending van Pauw & Witteman.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik heb er heel weinig mee. De enige uitstekende interviewers zijn helaas niet meer onder ons. Ik heb het natuurlijk over Ischa Meijer en Theo van Gogh.