- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Peter R. de Vries
Peter R. de Vries
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Daarna het intense moment van de moeder met een mooi opzwelmende muziek dat robuust afgekapt wordt met De Vries die zijn persoonlijk fete met Joran van Sloot nog even aankaart. Toch eerste anderhalve uur zat ik aan de buis gekluisterd!
Welja, de strijkorkesten zijn ook aangeboord zo te lezen. Wat een draak van een soap en dan te bedenken dat lieden serieus hiernaar kijken en denken: "...die De Vries toch, zo meelevend...." *traantje wegpink*.
Zonder het programma te hebben gezien kan ik nu al oordelen dat het niveau ver te zoeken was en in alle waarschijnlijkheid ook onvindbaar bleek.
Ik geef het nog drie jaar voordat SBS6 op te proppen komt met: wie van de drie, de persoon die de echte moordenaar raad krijgt een jaar lang toegang tot de Efteling. Wat een klucht.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Zwak speurwerk van Peter.
De-man-met-de-boot, Daury, ontkent er iets mee te maken te hebben. Beweerd bewijsbaar in Nederland geweest te zijn.
Waarom heeft Peter dat niet nagezocht?
Als Joran dat gelogen heeft, hoeveel is de rest van zijn verhaal dan waard?
Zoals hij al uitlecht, had hij zijn bedenkingen al bij die verklaring.
Joran zegt dan weer dat het maar 1 persoon was en dan weer dat het er meer waren. Je laatste vraag heeft hij op het eind al uitgelecht.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Zoals hij al uitlecht, had hij zijn bedenkingen al bij die verklaring..
Dan moet hij dat verdorie uitzoeken. Is hij journalist of niet?
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Dat heeft hij waarschijnlijk ook geprobeerd, maar een mislukte poging ga je niet laten zien op tv.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Dat heeft hij waarschijnlijk ook geprobeerd, maar een mislukte poging ga je niet laten zien op tv.
Kan zijn, maar die mislukte poging zou dan wel mijn stelling "zwak speurwerk" onderschrijven.
Hando
-
- 1808 messages
- 1434 votes
Veel. Zo kun je getuigen nooit meer als bewijs aannemen.
Als hij nu zegt dat hij gewoon een beetje stoer wilde doen tegenover die man waarvoor hij heel veel respect had, hoe slim hij ze wel niet om tuin heeft geleid enzovoort, of hij wil de man laten geloven dat hij nu ook weet wat iedereen dolgraag wil weten.
Dat stuk met die moeder was inderdaad genant.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Welja, de strijkorkesten zijn ook aangeboord zo te lezen. Wat een draak van een soap en dan te bedenken dat lieden serieus hiernaar kijken en denken: "...die De Vries toch, zo meelevend...." *traantje wegpink*.
Zonder het programma te hebben gezien kan ik nu al oordelen dat het niveau ver te zoeken was en in alle waarschijnlijkheid ook onvindbaar bleek.
Ik geef het nog drie jaar voordat SBS6 op te proppen komt met: wie van de drie, de persoon die de echte moordenaar raad krijgt een jaar lang toegang tot de Efteling. Wat een klucht.
Denk dat iedereen wel in zekere mate benieuwd was naar het resultaat, maar in de essentie gaat het enkel om dat filmpje toch? Dat heb ik zojuist even gekeken en ik zie wel wat er verder bij justitie gaat gebeuren. Zo'n hele avond is mijn inziens belachelijk, laat staan de manier waarop die verliep als ik het zo lees.
cinema.
-
- 230 messages
- 0 votes
Wat mensen dus van nature zijn ...
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Denk dat iedereen wel in zekere mate benieuwd was naar het resultaat, maar in de essentie gaat het enkel om dat filmpje toch?
Zeer zeker, alleen vindt ik dat justitie direct die opnames ter inzage hadden moeten krijgen. Waar ik "bang" voor was blijkt dus te kloppen. Om het, waar het in essentie inderdaad om draait, filmpje te kunnen bekijken passeren talloze reclameblokken en het hoofd van De Vries de revue.
Voorts vind ik serieus, nu helemaal, dat die beelden kaal en zonder een dozijn strijkkisten op de achtergrond aan justitie hadden moeten worden overgeleverd.
Morgenavond zullen tientallen kopietjes van de New York Times de Vries zijn bedstee decoreren; een zaak als deze onwaardig. 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Wat mensen dus van nature zijn ...
In die context zijn mensen ook beesten, til jij je poot op als je plots op straat de behoefte voelt opkomen? Kom op zeg, bespaar me zulke dooddoeners 
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Die beelden zullen na vanavond wel bekend zijn bij de bekende bureau's. Die zullen wel serieus ermee omgaan..
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Zwak speurwerk van Peter.
d?
Zwak speurwerk????????
Joran heeft verschillende keren bekend betrokken te zijn geweest.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
't gekke is dat als ze inderdaad onwel was geworden hij niet echt een reden had om het lichaam te laten verdwijnen......
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Volgens mij het beste wat ooit op de nederlandse tv is uitgezonden. Het is gewoon ongelofelijk. Ook de reactie van Natalie's moeder. Brok in m'n keel.
Dat meen je toch niet, overdreven sentimenteel, foute muziek en zeer slecht gespeeld vond ik het. Tennenkrommend einde aan een verder boeiend en onthutstend programma. Want een ding staat wel vast. Echt fris in 't hoofd is Joran niet.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
[
Die stijkorkesten waren idd niet geweldig, de rest van het programma echter was weldegelijk goed en van zeer hoog journalistiek niveau. In welk ander programma kan je ongestoord (op een enkel reklameblokje na, maar dat heb je wel vaker met commerciele zenders) naar de vertellingen van een psychopaat kijken?
Maar als je niet gekeken hebt ga dan, ook geen betweterige onzin uitkramen. Dat is zelfs SBS6 onwaardig.....
Ben overigens benieuwd wanneer de ouders van Joran weer komen opscheppen over hun voorbeeldige opgevoede zoon bij Pauw & Witteman. 
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13401 votes
Je moet het De Vries nageven; hij is een echt showman, en hij weet net zo goed als Joran 'een slaatje te slaan' uit de dood van Natalee. De bekentenissen zijn inderdaad indrukwekkend, maar als ik het goed begrepen heb had die ene Patrick uit zichzelf contact gezocht met Joran en zijn diensten aan De Vries aangeboden (toch?), en dus de eer waar Peter mee gaat strijken is maar marginaal zijn verdienste. De waarheid of opschepperij, het was in ieder geval wel boeiend. Het einde van het programma (met Natalee's moeder)was echter smakeloos beyond all recognition; exploitatie van de laagste soort.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het einde van het programma (met Natalee's moeder)was echter smakeloos beyond all recognition; exploitatie van de laagste soort.
Ze deed er anders wat graag aan mee. Mediageil is ze. Maar zoals gezegd was dat deel inderdaad een flinke misser.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar wat ik er nu van lees is dit dus het beste wat die Joran had kunnen overkomen. Iedereen gelooft nu nota bene dat hij het niet heeft gedaan.
. Prachtig.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Maar hij zegt dat hij het lichaam wel in de oceaan heeft gegooid, terwijl hij niet wist of ze dood was of niet. Lijkt me toch een flinke bekentenis.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
In welk ander programma kan je ongestoord (op een enkel reklameblokje na, maar dat heb je wel vaker met commerciele zenders) naar de vertellingen van een psychopaat kijken?
Elke dag op RTL5 16:40 Dr. Phil.
Dat is niet betweterig, de hele kwestie betreft één groot cliché waar lieden verwoede pogingen doen om daar iets "serieus" van te kneden.
Want "wat" is er betweterig wanneer moord als vermaak wordt gepresenteerd? Hoe noem jij een avondje Peter R. de Vries dan? Serieuze journalistiek? Geloof je het zelf?
Ik hoef inderdaad niet een programma te zien om een negatief oordeel te kunnen vellen wanneer ik lees dat een serieuze zaak als deze aangedikt wordt met strijkorkesten en een, bij-wijze-van spreken, dreigende tenor als voice-over gebruikt wordt om de suggestieve "dreiging" mee aan te kunnen dikken.
Een concept zo oud als de weg naar Aleppo.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar wat ik er nu van lees is dit dus het beste wat die Joran had kunnen overkomen. Iedereen gelooft nu nota bene dat hij het niet heeft gedaan.
. Prachtig.
En andere blèren weer dat "ie 't wel heeft gedaan". Nederland telt naast een slordige 17 miljoen bondscoaches een equivalent aan rechters. 
Ik verwacht morgen dan wel een even sensationeel bericht dat werkeloosheid niet langer meer bestaat. 
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Waar heb jij het nou weer over? Je zult het zelf wel goed begrijpen, maar ik niet..
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Dragje stop eens aub met het spuien van al die vooroordelen. Het begint te irriteren. We weten nu wel dat je vanaf het begin niks in dit programma zag. Ik verwacht zelfs dat al je het achteraf briljant had gevonden je het nog had neergesabeld. Dat je het niet gezien hebt en toch vol oordelen over het programma zit is wel op zijn minst opmerkelijk. Dit aangezien juist uit jou mond vaak pleidooien komen waarin je je negatief uitlaat over mensen die met vooroordelen over films oordelen.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Dragje stop eens aub met het spuien van al die vooroordelen. Het begint te irriteren.
Ok 
Fair enough.
Nee hoor, daar gaat het mij niet zozeer om, dat zou kinderachtig zijn.
Iedereen heeft vooroordelen incluis Dragje. Wat mij gewoon "irriteert" is dat zo'n belangrijk gebeurtenis getransformeerd wordt tot een "reality" show. Dat stuit mij serieus tegen de borst.
Maar goed, je hebt gelijk. Ik heb mijn punt, meerdere malen, gemaakt. Het behoeft geen herhaling van facetten. Ik laat dit topic rusten.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Zeven miljoen kijkers. Bijna half Nederland. Heb het zelf ook gezien. Geloof niet dat ze 'zomaar' ineens overleden is. Op een paar honderd meter zijn talloze hotels. Gooi dat meisje over je schouder, ren daarheen en bel een ziekenwagen. Klaar.
In de oceaan dumpen, daar wordt ze niet beter van.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Haha, die payphone waar Joran zou hebben gebeld naar die Daury bestond toendertijd nog helemaal niet! Check je bronnen Peterrr!
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ok 
Fair enough.
Nee hoor, daar gaat het mij niet zozeer om, dat zou kinderachtig zijn.
Iedereen heeft vooroordelen incluis Dragje. Wat mij gewoon "irriteert" is dat zo'n belangrijk gebeurtenis getransformeerd wordt tot een "reality" show. Dat stuit mij serieus tegen de borst.
Maar goed, je hebt gelijk. Ik heb mijn punt, meerdere malen, gemaakt. Het behoeft geen herhaling van facetten. Ik laat dit topic rusten.
Damn Dragje was bang dat mijn ietwat geirriteerde mail zou leiden tot een andere reactie van jou kant. Ben blij dat het ook zo kan. Verder snap ik je argumenten ook wel maar ja die man maakt een programma waarin veel geld en tijd zitten dat moet die toch op een of andere manier terug verdienen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Hij zag er niet echt nieuw uit vond ik 
Ze hoeven toch ook niet nieuw te zijn? Feit is dat de telefoon waar Peterrr bij stond in zijn filmpje toendertijd daar nog niet stond. Maar ja, dat hele filmpje van hem hangt van losse feitjes en weetjes aan elkaar. Ik durf te wedden dat hij niet eens de moeite heeft genomen om het allemaal eens goed uit te pluizen. Zoals dat die Daury wel echt er bij was betrokken en dat lijk overboord heeft gegooid. Die gozer claimt namelijk dat 'ie gewoon in Nederland zat.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Damn Dragje was bang dat mijn ietwat geirriteerde mail zou leiden tot een andere reactie van jou kant. Ben blij dat het ook zo kan.
Geen probleem.
Dat begrijp ik ook wel, maar het moge duidelijk zijn dat ik vind dat er grenzen worden overschreden. Niets meer of minder.
Persoonlijk heb ik niets tegen Peter R. de Vries. De beste man zal zonder twijfel heus wel een goede speurneus blijken te zijn, ook al kijk ik nimmer naar zijn programma, ook dat is een vooroordeel