• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.052 votes
Profile

Dragonball Z

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Pokemon richt zich ook compleet op kinderen. In NL kennen ze het niet anders zelfs dan met NL stemmen. Maar bij DBZ wordt keihard gevochten, vallen harde klappen, zie je zelfs soms bloed en is de setting gewoon duister. Ik denk dat dat op zich ook wel op de groep tot 18 jaar is gericht, maar het is prima kijkbaar voor ouderen. Mits je wel feeling met dit soort verhalen hebt.

Hayabusa

• 453 messages
  • 115 votes

DBZ is een shounen manga, dat gericht is op mensen van 12 jaar e.o. Je kunt dus nooit te oud zijn om de manga te lezen of de anime te bekijken. Shounen manga is vooral actie, komedie, zoals andere animes als Naruto en Bleach.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik snap waarom Matthijs_013 dit zegt, ikzelf heb hetzelfde. Misschien ligt het aan mijn steeds verdere stervingsproces van mijn fantasie, maar ik kan ook nu moeilijk in komen hoe ik vroeger zo verslaafd was aan deze serie. Toch blijft het vermakelijk en aangezien jeugdsentiment bij mij altijd scoort (en aangezien Disney films nog altijd tot mijn favorieten behoren) blijf ik het kijken, maar nauwelijks nog met hetzelfde plezier als vroeger (en daarmee bedoel ik 6 jaartjes geleden )

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Ik snap waarom Matthijs_013 dit zegt, ikzelf heb hetzelfde. Misschien ligt het aan mijn steeds verdere stervingsproces van mijn fantasie, maar ik kan ook nu moeilijk in komen hoe ik vroeger zo verslaafd was aan deze serie. Toch blijft het vermakelijk en aangezien jeugdsentiment bij mij altijd scoort (en aangezien Disney films nog altijd tot mijn favorieten behoren) blijf ik het kijken, maar nauwelijks nog met hetzelfde plezier als vroeger (en daarmee bedoel ik 6 jaartjes geleden )

Maar dat heeft er denk ik ook deels mee te maken dat je de afleveringen al 2 of meerdere keren hebt gezien. De verassing/spanning is dan altijd iets minder, omdat je dan vaak al weet wat er gaat gebeuren (en een gevecht die 20 afleveringen lang is wordt dan minder plezierig om naar te kijken )

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ok, maar als het goed is dan ben je er na 20 keer nog steeds blij mee (*kuch* Friends & The OC *kuch*), en ik heb niet eens alle afleveringen gezien Het is dan nog maar de vraag of dat aan de leeftijd ligt of aan het gebrek van diepgang in de serie

LaCosaNostra

• 167 messages
  • 42 votes

Ik ben het weer helemaal aan het herzien, heb Dragonball al gezien en ben inmiddels bij de Majin Buu saga van Z (ben al een tijdje bezig weer hoor ) Het is lang geleden dat ik het gezien heb, maar het is nog steeds leuk! Ik kijk het nu gewoon en dan verwijder ik het, misschien kijk ik het over een paar jaar dan nog wel eens, misschien ben ik er dan wel te oud voor, maar nu (16 jaar) is het nog erg leuk!

Dragonball (Z) draait echt niet alleen om het vechten, het is meer een verhaal over vriendschap. Momenten als Krillin word vermoord door Frieza, wanneer Goku zich opofferd in de Cell saga op zijn vrienden te redden, wanneer hij Goten ontmoet en weer verlaten moet, enzovoort! Het is gewoon super!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind juist de hele spanning het mooist. De bedreiging van de Saiyans, de dreiging van Freeza waarvoor iedereen angst heeft. Idem met de andere topvijanden. Het is meer het opbouwen van de spanning dat zo goed is. De gevechten op zich (zeker tegen Frieza) vond ik te lang.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Yeah, dat had zeker korter gekund.

Teveel gelul af en toe, dat is een minpunt.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

De Frieza saga vond ik juist geweldig, Cell daarna was een beetje een tegenvaller, maar ging nog wel, daarna werd het helemaal niets, maar Frieza is for ever the grootste bad guy in de hele serie!!! Geweldige saga!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Beste saga inderdaad.

Garlic Junior saga was het minste , al was het wel eens verfrissend goku niet in een hoofdrol te zien daar.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Garlic saga was dramatisch slecht en heel saai.

Frieza, Trunks en Cell waren de beste saga's.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

De overlapping tussen de Androide en Cell saga was ook wel verrassend en leuk. Cell saga wel een stuk beter dan die van de Androide's , metname omdat alles totaal anders ging dan in de voorgaande saga's.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De tussenstukjes waren sowieso altijd leuk. Beetje flauwekul en humor. En het stuk met Frieza's terugkeer op aarde vond ik echt superstoer.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Piccolo & Goku op rijles waren het toppunt van flauwekul en humor

Geweldige episode.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vegata in rose shirt tijdens een BBQ vond ik ook hilarisch...

En Goku's vrouw Chi Chi die achter de schoolleraar van Gohan aan zat die hem mishandelde!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

Vegata in rose shirt tijdens een BBQ vond ik ook hilarisch...

!

Silence, silence or i blast yu all !!!!

Prachtig hoor

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

En vergeet de huisrelatie tussen Hercules en Buu niet

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Meh, dat doet me niet veel.

Die Hercule is sowieso een miskleun, zeer irritant in de cell saga.

hub_011

• 323 messages
  • 0 votes

Bij Dragonball (2009):

GROOT NIEUWS gister morgen is de nieuwe dragonball z special op de japanse tv geweest.

Op de 2 link kan je het verhaal vinden

http://www.bulma.nl/nl/main.php

http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Ball:_Yo!_Son_Goku_and_His_Friends_Return!!

hub_011

• 323 messages
  • 0 votes

En Tarbel is Vegeta's jongere broer

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

hij lijkt er idd wel veel op. nog niet gezien maar ben er wel benieuwd naar

PrinceVegeta

• 214 messages
  • 1823 votes

http://community.funimation.com/tm.aspx?m=86947&mpage=1&key=&;

hier kan je de hele verhaal lezen van de nieuwe special van DBZ

spoiler gevaar!! lees op eigen risico

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Leuk zeg.

Maar ik wil FRIEZA terug!

hub_011

• 323 messages
  • 0 votes

Opzich wel grappig dat Vegeta een jongere broer heeft

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

hub_011 wrote:

Opzich wel grappig dat Vegeta een jongere broer heeft

opzich vind ik het een vorm van uitmelkerij.

4 saiyan's zijn niet dood; PUNT.

Moet je geen saiyan's beginnen bijmaken voor domme zever. (Voor mij bestaat Brolly ook niet. Ik erken zijn bestaan niet)

Achmed

• 550 messages
  • 0 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

opzich vind ik het een vorm van uitmelkerij.

4 saiyan's zijn niet dood; PUNT.

Moet je geen saiyan's beginnen bijmaken voor domme zever. (Voor mij bestaat Brolly ook niet. Ik erken zijn bestaan niet)

Vegetas broertje werdt niet beschouwd als een saiyan omdat hij niet kon vechten (blijkbaar), misschien werd hij daarom niet meegerekend. Daarnaast weet je maar nooit waar saiyans zijn, mischien zijn er nog honderden die op andere planeten leven net als goku

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Achmed wrote:

(quote)

Vegetas broertje werdt niet beschouwd als een saiyan omdat hij niet kon vechten (blijkbaar), misschien werd hij daarom niet meegerekend. Daarnaast weet je maar nooit waar saiyans zijn, mischien zijn er nog honderden die op andere planeten leven net als goku

wat een gezeik. Dan moet Frieza ze wel al allemaal uitgeroeid hebben.

Of dan moeten op z'n minst al ondekt zijn.

PrinceVegeta

• 214 messages
  • 1823 votes

Achmed wrote:

(quote)

achmed heeft gelijk, ze worden na andere planeten gestuurd toen ze nog een baby waren en ik geloof ni dat heel toevallig goku de enigste baby is die ze hebben gestuurd de laatste paar jaar

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

PrinceVegeta wrote:

(quote)

achmed heeft gelijk, ze worden na andere planeten gestuurd toen ze nog een baby waren en ik geloof ni dat heel toevallig goku de enigste baby is die ze hebben gestuurd de laatste paar jaar

Dan zouden die allemaal de bevolking uitgeroeid hebben en zou dat ook wel bekend zijn geraakt.

hub_011

• 323 messages
  • 0 votes

het broertje van Vegeta was idd zwak en kon niet vechten en word niet erkend door de famillie van Vegeta en het hele Saiyan ras

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.