• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Dragonball Z

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Andere versie van Hadouken-ing dus, wat van Street Fighter komt.

Capcom heeft zelfs een Hadouken-ing wedstrijd gehouden. Vandaag is trouwens de laatste dag om je foto in te sturen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zo, ik heb Dragonball GT afgekeken. Gelukkig maar 64 afleveringen.

Grappig, toen ik op de middelbare school zat werd Dragonball Z hier heel erg populair, ik ging het ook volgen en het beviel erg goed. Ik wist dat DB GT bestond, maar dit is hier geloof ik nooit op tv gekomen of ik heb het toevallig gemist, geen idee. Ik vroeg me altijd af wat daar nu in gebeurde. Toch leuk om het 10-15 jaar later eindelijk te ontdekken

Helaas is het allemaal niet zo positief. DB GT is nog geen 10% van hoe goed DB Z is. De serie is voor mij een beetje opgedeeld in 4 delen. De zoektocht naar de Dragonballs, de Baby saga, de hell saga en de saga met de evil Shenrons.

Zeker de 1e saga was afschuwelijk. De eerste 20 afleveringen van de serie GT zijn vreselijk demotiverend, zo saai, oninteressant en slecht is het. Veel oninteressante planeten, grote trollen, blije vijanden en stupide humor, gecombineerd met een saaie kleine Goku, een super oninteressante Trunks en een iets te bijdehante Pan zorgden ervoor dat ik er eigenlijk mee wilde stoppen. Na een aflevering of 10 heb ik het versneld gekeken tot aan de landing van Baby. Maar bij de aankomst van Baby op aarde wordt het wel beter, omdat je weer de normale locaties krijgt en omdat de bekende vechters weer erbij gehaald worden. De hell saga was ook wel leuk, vooral doordat je heel veel oude vijanden uit DBZ weer ziet. Toch leuk om oa Frieza en Cell weer te zien. De evil Shenron saga vond ik weer vrij saai, tot aan de laatste afleveringen. Toen werd het nog wel aardig. Wel jammer dat ze het weer af hebben gedaan met een spirit bomb, ongeveer het enige wat ze steeds nog kunnen bedenken geloof ik. Alles bij elkaar ging het plot dus wel, al is het verre van episch, stoer en grootschalig, zoals bij DBZ.

Maar het ergste van de serie vind ik dat ze werkelijk alle oude karakters hebben verknald. Gohan is een nerd, Videl is duf, Goten is irritant, Goku in kleine vorm (welke idioot bedenkt nou dat dit leuk zou kunnen zijn?) is niet stoer, Vegeta is lange tijd hopeloos en toffe regulars als Piccolo, Krillin en Master Roshi doen eigenlijk op heel af en toe een momentje niet eens mee. Ontzettend jammer. Trunks is ook weinig aan. In DBZ was hij al niet de meest interessante, maar in GT is hij echt kansloos. Ook die kleding van hem...korte broek en een modieuze sjaal. Sjongejonge. Chi-chi was vreselijk en Bulma was ook niet meer de stoere meid uit DBZ.

Pan, die we op het einde van DBZ zagen, vind ik wel weer redelijk geslaagd. Ze begon vrij irritant, maar later was ze best wel een combinatie van stoer en schattig. En dan is er nog Hercule, de enige die er leuker op is geworden vergeleken met DBZ. Zijn momenten waren best grappig.

De serie is geen aanrader zullen we maar zeggen, al denk ik dat je het als liefhebber van DBZ wel een keer moet hebben gekeken. Er zit ook nog wel weer genoeg leuks in. Sowieso zitten er vrij veel verwijzingen en flashbacks naar Dragonball en Dragonball Z in. Alleen is GT wel vrij overbodig, het einde van DBZ was goed genoeg en eerlijk is eerlijk, GT is slechts opvulling. Soms leuk, vaak matig, maar sowieso overbodig. Ik werd op het einde ook wel moe van de vele generaties achter Goku en Vegeta. Het viel bijna niet meer uit elkaar te houden. Voor mij blijven Goku, Vegeta, Gohan en Piccolo de echte helden.

Binnenkort maar eens een begin maken het het originele Dragonball, ook nog nooit gezien.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Dragonball Z. Echt een stukje nostalgie voor mij.

Maandenlang wachten op nieuwe afleveringen op Cartoon Network en dan flippen als ze na een week weer herhalingen uitzonden.

Android en Buu Saga's waren toch wel mijn favorieten. Babibi vond ik the suckiest one. Favoriete clash? Waarschijnlijk toch Goku vs. Vegeta in de rematch.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Nicholas wrote:

Dragonball Z. Echt een stukje nostalgie voor mij.

Maandenlang wachten op nieuwe afleveringen op Cartoon Network en dan flippen als ze na een week weer herhalingen uitzonden.

Android en Buu Saga's waren toch wel mijn favorieten. Babibi vond ik the suckiest one. Favoriete clash? Waarschijnlijk toch Goku vs. Vegeta in de rematch.

Android saga vond ik net de slechtste saga:

Vond Trunks een overbodig karakter, de bad guys zagen er helemaal niet uit, en waar was het hele hartvirus-gedoe voor nodig?

Beste blijven de saga's op Namek (Namek + Ginyu + Frieza saga). Met personages die het goede evenwicht tussen humor en slechtheid gevonden hebben.

En natuurlijk hebben we Frieza; de verpersoonlijking van het kwaad. Geeneen serie heeft ooit dat personage kunnen overtreffen op gebied van slechtheid.

Mijn favorieten: Recoome, Cap. Ginyu, Frieza 3th form.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Future Trunks vond ik wel een aardig personage, zeker in z´n ascended form.

Dat de makers Goku een hartvirus gaven is volgens mij gedaan om eens wat andere personages de kans te geven om te shinen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicholas wrote:

Future Trunks vond ik wel een aardig personage, zeker in z´n ascended form.

Dat de makers Goku een hartvirus gaven is volgens mij gedaan om eens wat andere personages de kans te geven om te shinen.

Goku is altijd de redder, maar wel pas op het einde. Kijk maar na, er was altijd wel een reden waarom hij er eerst niet bij was. In de Saiyan saga zat hij in other world, tijdens de Namek saga was hij aan het reizen, tijdens de Frieza saga zat hij in Frieza's schip te herstellen, tijdens de Android saga had hij een hartvirus, tijdens de Buu saga zat hij in other world etc etc.

Puur om het verhaal steeds spannender te laten worden, omdat ze altijd op Goku hebben gewacht in DBZ.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Capcom heeft zelfs een Hadouken-ing wedstrijd gehouden. Vandaag is trouwens de laatste dag om je foto in te sturen.

De winnaar.

Prachtig!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

kicke

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Een nieuwe Abridged!

Van begin tot einde weer geniaal.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zo, na een paar weken niks van deze reeks te hebben gekeken ben ik gister met het originele Dragonball gestart. Nog nooit gezien, het begin is ieder geval leuk. Geinig dat iedereen daar elkaar pas voor het eerst ontmoet. Goku, Bulma, Oolong, Yamcha, Puar.

En wat is de serie bizar seksistisch Haha heerlijk, zoveel foute momenten.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

The Oceanic Six wrote:

Zo, na een paar weken niks van deze reeks te hebben gekeken ben ik gister met het originele Dragonball gestart. Nog nooit gezien, het begin is ieder geval leuk. Geinig dat iedereen daar elkaar pas voor het eerst ontmoet. Goku, Bulma, Oolong, Yamcha, Puar.

En wat is de serie bizar seksistisch Haha heerlijk, zoveel foute momenten.

Ik denk ook dat dat 1 van de redenen zou zijn dat Dragonball niet overal op tv te zien was

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

The Oceanic Six wrote:

Mhow, daar stoor ik me niet aan. Het enige jammerlijke vind ik wel dat de ''adult'' factor weg is. Geen bloed (Frieza doormidden gegaan en je ziet niks), geen Master Roshi die een vies boekje leest (de kaften zijn nu zonder plaatjes) en af en toe denk je toch wel dat de opbouw wat langer had gemogen. Frieza werd verslagen en 3 afleveringen later was hij op aarde omdat de Garlic Jr saga overgeslagen is. Maar ik vermaak me er wel kostelijk mee. Erg leuk om de serie, zij het verkort, weer eens te zien.

Ik ga hierna ook met Dragonball GT beginnen. Nooit echt gekeken, maar die 64 afleveringen kom ik zo door.

Maarja, zo ging het dus ook in de manga, daar ligt het tempo veel hoger, maar de fillers zijn meestal wel erg leuk, integen stelling tot veel andere anime, ik vind persoonlijk DB Kai helemaal niks, andere voice-actors, andere soundtrack en hier en daar flink aan de animatie gesleuteld, komt 't origineel niet tot zijn recht, liever 20 afleveringen-durende gevechten dan zoiets, ik vond toen ik klein was het verschrikkelijk, hoe lang dat gevecht Goku vs. Frieza wel niet duurde, op t moment dat je dacht dat het voorbij was, kwam Frieza weer met een power-up, of andersom, maar ik stoor me er nu helemaal niet meer aan. Ook vind ik het veel leuker in het Japans, zowel de soundtrack als voice actors

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

ja dat weet ik nog, 5 minuten voordat Namek was vernietigd duurde meer dan een week

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zo, ik ben nu ook klaar met de serie Dragonball. Blij dat ik het eens gekeken heb, aangezien ik vroeger heel veel DBZ keek en me altijd af vroeg waar Dragonball nou over ging (net als DB GT, dat heb ik een paar maanden terug ook voor het eerst gekeken).

Leuk om te zien hoe de hele groep bij elkaar komt. Goku, Oolong, Bulma, Yamcha, Puar, Master Roshi, Krillin, Tien, Chiaozu, Chi-Chi, Ox-King en ik vergeet er nog wel een stel. Dragonball voelt heel anders dan DBZ. Dit is meer een avonturenserie, die vrij gemoedelijk verloopt en waar de indrukwekkende vijanden nog ontbreken. Hier moeten we het doen met tegenstanders als Pilaf, Red Ribbon Army, Mercenary Tao, King Piccolo en op het einde Piccolo zelf. Het zijn op die laatste 2 na geen hele leuke tegenstanders en alle problemen met hen duren ook vrij lang. Dragonball heeft ruim 150 afleveringen en kent net als DBZ het ''probleem'' dat ze een hoop dingen wel erg uitsmeren over veel afleveringen. Dat haalt soms wel de vaart uit de serie.

Verder is het opvallend dat alles wat vriendelijker is dan DBZ, maar dat Dragonball wel weer erg seksistisch aangelegd is met Roshi en Oolong die constant met vrouwen bezig zijn. Vooral Master Roshi gaat daar ver in (zijn verkleinstraal ), wat toch wel best grappig was. De serie vind ik zelf pas in het laatste deel (na 2/3e deel ongeveer) echt op dreef komen, zeker met de Piccolo verhaallijn. Vreemd om te zien dat hij nu de vijand is, terwijl je weet dat hij in DBZ 1 van de grootste bondgenoten van Goku zal zijn. Ook wel grappig om te zien dat Goku zijn vrienden hem nu nog een beetje bij konden houden qua kracht, althans tot het einde, terwijl hij in DBZ volledig van iedereen weg loopt qua niveau. Dragonball zit qua power nog iets realistischer in elkaar, voor zover je over realisme kan spreken.

Wat ik wel jammer vond is dat er liefst 3x een World martial arts tournament in de serie zit. Aangezien die toernooien erg voorspelbaar zijn (altijd Goku in de finale tegen de op dat moment grote uitdager) vind ik daar weinig aan. Maar ik ga niet negatief eindigen, want ik heb me goed met de serie vermaakt, al had de serie 5 afleveringen voor het einde, na het verslaan van Piccolo moeten eindigen. Dat resterende gedoe met het brandende kasteel ging nergens over.

Nu zit een ruim half jaar met Dragonball, DBZ Kai + restant daarna van DBZ en DB GT erop, plus dat ik de films allemaal heb gekeken, behalve die van Dragonball zelf. Die films ga ik komende week nog kijken. Ruime voldoende voor Dragonball, al blijft DBZ wel leuker. Goku is trouwens ook in DB een heerlijk hoofdpersonage. Lekker naïef, vriendelijk maar wel keihard en stoer als het nodig is.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Knap dat je door Dragonball heen kwam, was voor mij zo traag en interessant als stroop, daar kwam ik dus echt niet doorheen. GT was even wennen maar voldeed uiteindelijk als fatsoenlijk kijkmateriaal. DBZ; toch wel ongeëvenaard jeugdsentiment.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nou, het was in het begin wel even doorbijten. Toen was het allemaal nog wat kinderachtig en langdradig. Wordt later in de serie wel beter, zeker richting het einde als Tien erbij is gekomen.

Als ik cijfers zou geven.

DB: 3,5/5

DBZ: 4,5/5

DBGT: 2,5/5

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Dragon Ball is juist zeer leuk, wel meer komedie, en minder serieuze vijanden, maar vanaf het begin met Goku die nog wereldvreemd is tot het einde met king Piccolo is het zeer goed, en GT stelt zeer weinig voor, het hele DB gevoel is weg en het is een smet op de puike serie

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

http://2.bp.blogspot.com/-pA3-9pKlw8Y/T-17gk8UfxI/AAAAAAAAAiA/HEVlI0mhQ8Y/s640/fusion-pandas-500x361.jpg

Ook in t-shirt te verkrijgen... Misschien ga ik die halen, echt geweldig

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

Hilarisch

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Ook maar eens aan dragon ball z begonnen. Vroeger keek ik het wel op tv, maar ik kan me er weinig van herinneren. Dus zowat alles zal voor mij een verrasding worden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

JustMike wrote:

Ook maar eens aan dragon ball z begonnen. Vroeger keek ik het wel op tv, maar ik kan me er weinig van herinneren. Dus zowat alles zal voor mij een verrasding worden.

Top! Heb ik dit jaar ook gedaan (DB, DBZ, DB GT en alle films) en dat was toch wel erg leuk. Ik hoop wel dat je nog weet dat Z erg traag begint in de eerste pakweg 40, 50 afleveringen? Het echte vuurwerk begint daarna pas. Maar het is vanaf aflevering 1 al zeer de moeite.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ben ook van plan om dit jaar (al zal het waarschijnlijk wel volgend jaar zijn) om de drie reeksen en bijhorende films eens te herzien. Ga deze keer wel voor de Japanse versies die uncut zijn dus beeldmateriaal bevatten dat ik nog nooit heb gezien. Er is indertijd wel serieus wat gecut blijkbaar want de Engelse dub steekt de vertelt 67 afleveringen in 53 afleveringen.

DeaQoN

• 33 messages
  • 648 votes

18 jaar naar data gaat de serie weer van start en zal plaatsvinden tussen Buu saga en de start van GT (volgens mij). Ben benieuwd, moet eerlijk zeggen dat ik de laatste film wel kon waarderen....

Dragon Ball Is Getting Its First New TV Anime in 18 Years - kotaku.com

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Cool!

Ik heb een grote zwak voor DBZ, ga dit wel kijken.

Zolang ze maar die rommel die DB GT heet hiermee kunnen vergeten.

DeaQoN

• 33 messages
  • 648 votes

Eens. Bij GT wouden ze teveel en de hele sfeer en omgevingen waren gewoon niet fijn.

Denk trouwens dat dit eerder op het succes van vorige delen gaat voortbouwen, waar ik overigens geen problemen mee heb. Nostalgie in een nieuw jasje

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Van het weekend is na 18 jaar eindelijk DBZ verder gegaan in de vorm van Dragonball Super. Hieronder de Japanse intro:

Dragonball Super intro

Hopelijk snel te zien met Engelstalige stemmen, maar dat zal wel niet vrees ik.

Starscream

• 299 messages
  • 431 votes

Heb de eerste aflevering gezien van dragonball super... Niet echt overtuigend vind ik tot nu toe...terwijl ik wel blij ben dat goku en zijn vrienden weer terug zijn.

Nu episode 2

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Vond het ook nog niet heel overtuigend, wel leuk om de gang weer te zien. Echte werk zal waarschijnlijk later pas komen, in het begin zal het denk ik vooral introductieachtig verlopen voor eventuele nieuwe kijkers. Maar goed, ik ga voorlopig niet verder kijken, DB moet ik echt in het Engels kijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.