• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Dragonball Z

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

In Kai hebben ze het wel verpest met een andere soundtrack en stemacteurs.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mhow, daar stoor ik me niet aan. Het enige jammerlijke vind ik wel dat de ''adult'' factor weg is. Geen bloed (Frieza doormidden gegaan en je ziet niks), geen Master Roshi die een vies boekje leest (de kaften zijn nu zonder plaatjes) en af en toe denk je toch wel dat de opbouw wat langer had gemogen. Frieza werd verslagen en 3 afleveringen later was hij op aarde omdat de Garlic Jr saga overgeslagen is. Maar ik vermaak me er wel kostelijk mee. Erg leuk om de serie, zij het verkort, weer eens te zien.

Ik ga hierna ook met Dragonball GT beginnen. Nooit echt gekeken, maar die 64 afleveringen kom ik zo door.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Wees daar maar niet te zeker van Ik ben ook ooit aan GT begonnen en vond dat op den duur enorm saai worden. Oké, de transformaties zijn wel cool (al gaan ze er op den duur echt wel over met Super Saiyan 6000 ofzo) maar de verhaallijn is niet al te denderend.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ja, ik heb ook vernomen dat het soms doorbijten is. Ik ben ook eens aan het originele Dragonball begonnen, dat vond ik niks aan. Benieuwd of GT leuker is. En zo niet, dan stop ik er gewoon mee.

Wil sowieso de 10+ films gaan kijken.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb in een ver verleden eens nummer 1-6, 8 en 11 gekocht en de rest nadien online gezien. Niet alles is even goed maar vermakelijk zijn ze zeker. Probeer zeker ook nog Dragon Ball Z Gaiden: Saiya-jin Zetsumetsu Keikaku (1993) mee te pikken, dat is wat een geval apart maar ook geslaagd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Op Youtube kan je geloof ik alles volledig vinden.

Dit is de lijst Dragon Ball Z - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Films moet je natuurlijk wel los van de serie zien, zijn niet canon. Al weet ik niet meer of dat zo voor alle films is.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Klopt, de films kloppen ook voor geen zak met de tijdslijn van de serie. Er zijn wel 2 uitzonderingen geloof ik, namelijk de special over Bardock en die over Trunks.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

idd de 2de over bardock vond ik ook niet echt bijzonder

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ben helaas alweer door DBZ Kai heen. Heb me er echt goed mee vermaakt, beetje jammer dat het bloed e.d. er niet in zit, maar het verhaal blijft als een huis overeind. Gohan blijft echt briljant tegen Cell, zowel als hij hem vernedert als bij de laatste, definitieve clash.

Nu DBZ maar eens erbij pakken om het restant van de serie af te kijken wat niet in Kai verwerkt is. Wil de Buu saga natuurlijk ook weer zien.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Nomak wrote:

Zet de eerste video op 28 seconden op pauze en de tweede video op 11 seconden.

Speel ze vanaf dat moment gelijktijdig af.

Dat maakt die scène nog epischer.

Ik heb dit uiteraard niet zelf ontdekt.

Beter

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik ben na DBZ Kai dus verder gegaan met de normale DBZ, vanaf waar Kai eindigde (na de Cell Games). Positief is weer dat ik tenminste de normale stemmen hoor, dat er weer bloed en gore is en dat ook de vunzige humor terug is (Master Roshi zit gewoon secondenlang in de borsten van Android 18 te knijpen ), maar nadelig is dat het weer allemaal vrij lang duurt. Zo vond ik The Great Saiyaman saga en de World Tournament Saga echt enorm lang duren, terwijl het meeste vrij oninteressant is. Al leer je wel weer wat nieuwe namen kennen. Kleine Goten en kleine Trunks zijn trouwens vrij flauw, net als Majin Buu. Beetje kinderachtig allemaal. Maar er zitten wel weer enorm gave stukken in, zeker met Vegeta. Nog een aflevering of 50, dan ben ik er doorheen.

Oja, dan hebben we ook nog Hercule. Ik weet niet meer wat ik 10 jaar terug van hem vond, maar nu vind ik zijn momenten echt strontirritant.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Mr. Satan! Vond ik vroeger wel een leuk personage maar ik vrees wel dat je dan niet veel aan Doragon Bôru Z 9: Ginga Girigiri!! Butchigiri no Sugoi Yatsu (1993) zult vinden want daar heeft die een redelijk grote rol in als ik me niet vergis.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb geen idee, zal de films kijken na de serie. En daarna eventueel DB GT.

Maar hij is wel knap irritant. En het storende is dat niemand hem gewoon eens een flink pak slaag heeft gegeven.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Hercules is the master of the universe

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Vreselijk figuur, die Hercules

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Hercule toch? Zonder -s op het eind. Had dan wel weer een lieve dochter.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Videl was juist irritant. Great Saiyan-man eigenlijk ook. Hercule niet.

Vroeger vond ik hem tenminste grappig, ik weet ook niet of ik dat nu nog zo zou vinden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

Hercule toch? Zonder -s op het eind. Had dan wel weer een lieve dochter.

Jep. Videl is wel leuk ja. Best schattig. Wel jammer dat ze Gohan zijn karakter zo hebben verpest toen hij ouder werd. Als kind was hij veel stoerder. Zijn laatste gevecht met Cell

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

I love cornbread!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

jumpstylemovie wrote:

Videl was juist irritant. Great Saiyan-man eigenlijk ook. Hercule niet.

Vroeger vond ik hem tenminste grappig, ik weet ook niet of ik dat nu nog zo zou vinden.

Garlic Jr. en de Great Saiyaman saga vond ik 't minst van de 9 seizoenen van DBZ... en de Great Saiyaman saga sloeg he-le-maal nergens op. Heel 't personage van Gohan werd inderdaad achterlijk dom verdraaid, van stoere SSJ naar een domme 'held'...

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Voor wie de hele reeks op DVD wilt hebben: 45 euro per seizoen! (x9 dus)...

DBZ 1 t/m 9

Prijzen kloppen wel een beetje, want had zo'n jaar geleden dat ook bij de Media Markt in Rijswijk gezien (prijzen waren tussen de 40 en de 55 euro per seizoen!).

En hier de GT saga...

DB GT 1 t/m 2

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

zijn trouwens ook de laatste keer dat ik daar was te koop bij Mediamarkt Alkmaar, nieuw voor dezelfde prijs ongeveer

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat een krankzinnige prijzen zeg. 45 euro per seizoen...

Gelukkig zijn er zat sites waar je de afleveringen gewoon online op kan kijken. In topkwaliteit.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ik ben ook een streamer. Ik ga geen 45 ballen per seizoen betalen. Was er een DB, DBZ en DB GT set van 30 euro per stuk wou ik ze best hebben. Maar tegen de 200 euro om in de buurt te komen van 1 serie gaat me wat te ver.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zo, hele serie van Dragonball Z afgekeken. Alles na de Cell Games viel me toch wel wat tegen. Majin Buu in de debiele vorm was niet boeiend, net als later in de Kid Buu vorm. Maar de grote, slechte versie tussenin beviel wel. Toch vond ik de hele saga maar wat vermoeiend. Elke keer aan gort geschoten, hij kan zichzelf weer opnieuw regenereren en we beginnen weer van vooraf. Cell had dat ook al. Het duurde allemaal wel erg lang zeg. Gelukkig was het grote slotgevecht op de Kai planeet met Goku/Vegeta en Buu wel gaaf. Toch ook wel een kippenvel momentje toen zijn spiritbom klaargemaakt werd met de energie van iedereen op de aarde. Het gaf toch wel een episch gevoel mee. Ik wist van de Buu saga niet veel meer. Destijds werd er op tv vooral tot de Cell saga uitgezonden, Buu is nauwelijks op tv geweest.

Wel weer onnodig dat er na Buu zijn dood nog 5 (!) afleveringen volgden met eigenlijk niets. Ja, we zien dat Gohan en Videl een dochtertje hebben gekregen (wel een schattige trouwens) en dat Goku in de laatste aflevering plots iedereen verlaat om Uub (Buu in een nieuw lichaam dus) te trainen, wat eigenlijk echt nergens op slaat. Een lame einde van een erg gave serie. Vegeta, Gohan als kind en Piccolo blijven toch wel het coolste. De kleine Goten en Trunks vond ik zwaar vervelend. Gohan hebben ze na de Cell Games ook helemaal verkloot als karakter, jammer.

Nu beginnen aan de DBZ films en daarna eens kijken of ik DB GT leuk vind. Dat schijnt toch lang niet zo interessant als DBZ te zijn.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Saiyan-saga was sowieso het beste, die eerste 26 afleveringen. Mooier getekend (rest leek kaler en goedkoper), geen onnodig uitgerekte scènes en echt heerlijke gevechten. Dat gevecht met Freeza had 10 afleveringen korter gekund, net als de gevechten met Cell en Buu. De Android-saga was trouwens ook prima.

De latere Gohan, met zijn high school avonturen als Great Saiyaman, vond ik wel heel lekker even tussendoor.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

Saiyan-saga was sowieso het beste, die eerste 26 afleveringen. Mooier getekend (rest leek kaler en goedkoper), geen onnodig uitgerekte scènes en echt heerlijke gevechten. Dat gevecht met Freeza had 10 afleveringen korter gekund, net als de gevechten met Cell en Buu. De Android-saga was trouwens ook prima.

De latere Gohan, met zijn high school avonturen als Great Saiyaman, vond ik wel heel lekker even tussendoor.

Ik vond de Namek saga wel mooi, toen werd de spanning echt sterk opgebouwd richting een confrontatie met Frieza. De Android en Cell saga waren ook sterk. Saiyan saga ook wel, al vond ik iedereen toen wel heel erg zwakjes nog. Maar het grote nadeel van de serie is dat ze alles zo rekken. Van de 276 afleveringen hadden ze er gerust 50 uit kunnen halen en je had nog een lange serie gehad. Gohan zijn highschool verhalen waren wel geinig, al was het leuker geweest als Videl geweten had hoe sterk Gohan was.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb recent DBZ Kai, het restant van DBZ en de DBZ films en specials gekeken. Ben nu met Dragonball GT begonnen. Dat wordt best wel matig genoemd door mensen en ik snap na 3 afleveringen al waarom. Erg saai, veel te kinderlijk en ze hebben het gewoon voor elkaar gekregen om elk stoer personage uit DBZ te verpesten tot een nerd of loser

Kom zeg, Vegeta met een snor, Goku als kind, Gohan en Trunks als nerdjes. Wat enorm stompzinnig zeg.

Gelukkig zijn het maar 64 afleveringen, dat valt nog te overzien. Maar het lijkt nergens op.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.