• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.103 votes
Profile

Dragonball Z

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Of kijk het gewoon gratis: http://www.dbz.tv/

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Vroeger vond ik het erg leuk en er zitten aardige momenten in, maar naarmate de serie vorderde daalde ook de kwaliteit. Met name na de eerste helft van de Ginyu saga begint het in te kakken door vervelende herhalende Dragonball clichés. Daarnaast beginnen de transformaties storend te worden. Leuk, maar toch niet zo memorabel als toentertijd verwacht.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Bijna elke serie heeft zo z'n minpunt. Helaas heeft DBZ dat ook, want er zijn enorm veel afleveringen waarin vele onnodige en onzinnige dingen in voorkomen (wanneer Gohan naar school gaat als voorbeeld). Zulk soort saaie dingen mochten ze heus wel achterwege laten.

Ik blijf het niettemin geweldig vinden, want die paar kleine overbodige afleveringen sla ik gewoon over en ga gelijk door naar het kern; keiharde knokpartijen...

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Minotaures wrote:

Of kijk het gewoon gratis: http://www.dbz.tv/

Handige site, maar bij de eerste aflevering 'The Arrival' lopen de stemmen zo'n 3 seconden verkeerd.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Jammer. Ik ben nu even de Cell games aan het bekijken en daar gaan ze wel synchroom.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Iemand trouwens bekend met de film Dragon Ball Z Gaiden: Saiya-jin Zetsumetsu Keikaku (1993) ? Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord (is ook nooit in de Budokai Tenkaichi games terecht gekomen die wel alle andere films hadden geloof ik) maar dit is in ieder geval een leuke zit betreffende de clash tussen de Saiyans en het oorspronkelijke volk van Planet Vegeta.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Voor de liefhebbers van de DB series; al een tijdje zijn er enkele parodie's in de omloop van DB Z.

Op YouTube is dit te vinden door 'TFS Abdridged' in te tikken. Hier een snelle linkje.

De makers hebben enkele fragmenten van de series gekozen en zo stemmen ingesproken en verschillende soorten geluiden en effecten bijgevoegd. En ze zijn nog goed ge-edit ook. De uitkomst daarvan zijn de populaire films met zo'n 95% likes per aflevering.

Aanrader voor de DB fans die net iets anders willen dan alleen maar vechten.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

(afbeelding)

Hdde

• 75 messages
  • 1422 votes

Groot nieuws!

Er staat een nieuwe Dragon Ball Z movie gepland voor het jaar 2013. Naar verwachting zal de film in de bioscoop komen, weliswaar in Japan, op 30 maart 2013. Akira Toriyama zelf is nauw betrokken bij dit project. Iets wat nog niet eerder is voorgekomen bij Dragon Ball Z movies. Kortom, het wordt de eerste Dragon Ball Z film in ruim 17 jaar!

Een teaser:

Dragon Ball Z Movie 2013 - The First Teaser (Fuji TV) - ??????? Z 2013 - YouTube

Source:

Kanzenshuu - the perfect Dragon Ball database & community!

en

?f??h???S???{?[??Z 2013?N?R??30???S?????g???J?I - dragonball2013.com

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Cool! Ik snap alleen niet hoe ze aan die 17 jaar komen want Dragonball Evolution (2009) is nog geen 3 jaar oud. Of bedoelen ze echt alleen maar Dragon Ball Z want dan kom je inderdaad bij deze film uit

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dragonball Evolution ging niet over Dragonball Z, maar over de voorloper Dragonball. Dat zijn 2 verschillende series.

Die film behoort overigens tot 1 van de slechtste films ooit gemaakt. De makers zou je met een kamehameha van aarde af moeten blazen

Benieuwd of DBZ, 1 van mijn favoriete jeugdseries, nu wel eens waardig wordt verfilmd.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Wees gerust, ik ken het verschil tussen de reeksen goed genoeg hoor Ik vind het alleen wat vreemd want het hoort toch allemaal bij elkander maar bon, heeft op zich niets te maken met het uitkomen van de nieuwe film.

Die Dragon Ball film heb ik nooit gezien (alleen nog maar slechte dingen over gehoord die hier dus ook weer worden bevestigd) maar ik hoop toch ook eindelijk eens voor een degelijke verfilming. Erger dan Xin Qi Long Zhu (1991) kan het niet worden volgens mij.

Hdde

• 75 messages
  • 1422 votes

Metalfist wrote:

Cool! Ik snap alleen niet hoe ze aan die 17 jaar komen want Dragonball Evolution (2009) is nog geen 3 jaar oud. Of bedoelen ze echt alleen maar Dragon Ball Z want dan kom je inderdaad bij deze film uit

Ik bedoel uiteraard de Dragon Ball Z animatie.

Hdde

• 75 messages
  • 1422 votes

De website omtrent de nieuwe Dragon Ball Z Movie (inclusief teaser) is inmiddels ook vertaald naar het Engels:

?????????Z 2013???30????????? - toei-anim.co.jp

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

De animatie ziet er wel erg mooi uit, begin hier toch wel erg benieuwd naar te geraken.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb Dragonball Z Kai maar eens geregeld, als nostalgische fan. Benieuwd of ik het nu nog steeds leuk vind.Toch maar eens proberen. Wel met nieuwe stemmen en muziek toch? Dat is wel jammer. Maar dat de serie flink ingekort is, dat is wel goed. 97 afleveringen nu meen ik. Zo'n gevecht als Goku vs. Freeza dat een aflevering of 20 duurt is natuurlijk ook lachwekkend.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Bwa, dat hoort bij de charme van de reeks vind ik. Ik weet nog dat ik vroeger als een gek naar huis spurtte van school om op tijd te kunnen zijn voor de reeks om dan uiteindelijk tot de conclusie te komen dat Goku nog altijd kracht was aan het verzamelen voor zijn spirit bomb

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Owja, ik vond de serie fantastisch, maar het stoorde soms best dat bepaalde gevechten enorm lang duurden. Erger vond ik trouwens de opvulafleveringen met flashbacks. Gingen ze gewoon een hele aflevering oude beelden laten zien. Dat waren echt belachelijke opvulafleveringen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Er was geloof ik ook een aflevering waar Goku en Picollo leren autorijden. Voor het verhaal heb je daar werkelijk niets aan maar ik vond het wel leuk. Hebben ze in Nederland eigenlijk ooit verder uitgezonden dan Frieza? Hier op 2BE (indertijd nog Kanaal 2) begonnen ze altijd terug opnieuw met de Arrival of Raditz. Er ging bij mij een hele wereld open toen bleek dat de serie niet gedaan was na dat eindgevecht

Van de Kai reeks heb ik eens wat losse afleveringen gezien, toch niet hetzelfde vind ik.

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Ja zeker! de Buu saga's, de Cell saga's etc. Ik heb me iedere dag na school kostelijk vermaakt!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Metalfist wrote:

Er was geloof ik ook een aflevering waar Goku en Picollo leren autorijden. Voor het verhaal heb je daar werkelijk niets aan maar ik vond het wel leuk. Hebben ze in Nederland eigenlijk ooit verder uitgezonden dan Frieza? Hier op 2BE (indertijd nog Kanaal 2) begonnen ze altijd terug opnieuw met de Arrival of Raditz. Er ging bij mij een hele wereld open toen bleek dat de serie niet gedaan was na dat eindgevecht

Van de Kai reeks heb ik eens wat losse afleveringen gezien, toch niet hetzelfde vind ik.

Ja, dat soort afleveringen vond ik wel leuk. Maar 15 afleveringen om een bom op te laden, niet echt tof. Die opvulafleveringen met autorijden of met Bulma of bij Gohan op school vond ik wel grappig.

Hier in NL werd trouwens ook veel herhaald. De Raditz saga heb ik vrij vaak gezien, net als de Namek saga. De afleveringen daarna kwamen minder vaak.

Frozen_Devil

• 57 messages
  • 454 votes

Die opvulafleveringen of "fillers" komen niet voor in de manga.

Kai baseert zich puur op de manga van Toriyama. Ik denk echter wel dat Toriyama toekeek op die fillers, hij deed dat alleszins bij de creatie van DBGT.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wel even wennen dat DBZ Z Kai, het gaat wel iets te snel. Heb nu 2 afleveringen gezien en Goku en Piccolo zijn al met Raditz in gevecht. Ik mis toch wel enige spanningsopbouw. Probeer het nog wel een paar afleveringen uiteraard.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Zet de eerste video op 28 seconden op pauze en de tweede video op 11 seconden.

Speel ze vanaf dat moment gelijktijdig af.

Dat maakt die scène nog epischer.

Ik heb dit uiteraard niet zelf ontdekt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

The Oceanic Six wrote:

Wel even wennen dat DBZ Z Kai, het gaat wel iets te snel. Heb nu 2 afleveringen gezien en Goku en Piccolo zijn al met Raditz in gevecht. Ik mis toch wel enige spanningsopbouw. Probeer het nog wel een paar afleveringen uiteraard.

Momenteel 16 afleveringen gekeken, wat aflevering 1 tot het verslaan van Vegeta op aarde is. Het was even wennen in het begin, maar ik zit er weer helemaal in. Grappig dat ik het nog steeds interessant en vermakelijk vind, net als toen ik het tien jaar terug als puber keek. Het scheelt wel dat het in Dragonball Z Kai een stuk vlotter gaat. Volgens Wikipedia duurde het in de oorspronkelijke serie ruim 35 afleveringen voor dat deel voorbij was Op deze manier is nog geen 100 afleveringen goed te kijken. Het voelt ook zeker niet als haastwerk, want er wordt nog best wel ruim de tijd genomen.

Jammer trouwens dat we in de Vegeta saga niet Gohan en Vegeta tegelijk in aap-vorm tegen elkaar zagen vechten...

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Nog meer liefhebbers van DBZ Abridged?

Blaast het origineel weg.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Abridged is idd wel grappig. Het tempo ligt wel wat hoger.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lekker hoor, na ruim 50 afleveringen zit de Namek/Frieza saga er ook op. En gelukkig hebben ze die belachelijke saga van Garlic Jr helemaal niet in DBZ Kai verwerkt.

Gelukkig wel de aflevering met Vegeta en zijn roze blousje

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.