• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.987 votes
Profile

Dragonball Z

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

(afbeelding)

Ik was / ben ook grote fan van DBZ. Zag elke aflevering met grote spanning tegemoed. Was wel te merken ook hoe ik erover dacht aan mijn email adressen en aliassen. Hitmangoku en Superfightergoku, die heb ik 5 ofzo gehad,. sinds kort eigenlijk pas aangepast naar supersideswipe (Transformer naam, dus erg vooruit ben ik niet gegaan).

Favoriete saga was bij verre de Saiyan saga, prachtig opgebouwd de spanning, wachtend op de terugkeer van Goku vanuit King Kai's training. Mooiste moment vond ik ook zijn terugkeer en het gevecht tegen Vegeta. Hoe hij helemaal tot het uiterste ging met de gevaarlijke Keo Ken aanval. (waarvan je vreemdgenoeg wijnig meer hebt gehoord na die saga,. toch een krachtige techniek).

Favoriete personages waren toch Vegeta en Goku,.. Trunks en Gohan mocht ik niet zo, aangezien die steeds meer "in the picture" kwamen in de loop van de serie vond ik het ook allemaal minder worden.

Garlic Jr. Saga was inderdaad het minste,. ook de Android Saga vond ik nogal saai.

Beste tekenfilm ooit (samen met Transformers)

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Eén van de gaafste scènes was toen Vegeta wist dat hij niet meer van Cell kon winnen en een geniale aanval plaatste die helaas mislukte omdat Cell kon her-genereren. Hij blies ongeveer een een derde van Cell's lichaam weg. Hoe heette die aanval ook alweer?

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Goodfella_90 wrote:

Goten was de zoon van Gohan.

Ik vond het trouwens alleen zo vaag dat Gohan niet verder kwam dan SS2, terwijl hij veel en veel beter zou gaan worden dan Goku. Tenminste, Gohan was heel jong toen hij het werd en Goku was toen nog een normale SS, maar uiteindelijk komt Gohan niet verder en wordt Goku zelfs SS4.

Gohan was geen volbloed saiyan. Hij zou nooit SS4 kunnen worden. In potentie had Gohan ook de sterkste combinatie. Het beste van beide werelden. Maar het haflbloed zijn had ook zijn nadelen, hij kon geen aap worden dus ook niet het allersterkste worden.

Volgens mij is goku ook nooit SS2 geweest en is hij in de andere wereld na SS1,5 gelijk SS3 geworden. Maar dat weet ik ook niet zeker meer.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Toen gohan heel klein was, had hij een staart. Toen veranderde hij nog een keer in een Aap. Deze werd er daarna afgesneden.

Goku is ook SS2 geweest ergens in de android saga,.. had hij geleerd in die tijdloze ruimte waarin hij met gohan zat.

Kan er iets naast zitten, is alweer een tijd geleden.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

SuperSideSwipe wrote:

Toen gohan heel klein was, had hij een staart. Toen veranderde hij nog een keer in een Aap. Deze werd er daarna afgesneden.

Goku is ook SS2 geweest ergens in de android saga,.. had hij geleerd in die tijdloze ruimte waarin hij met gohan zat.

Kan er iets naast zitten, is alweer een tijd geleden.

Ja idd Gohan is idd ooit aap geweest. Het is ook al weer 4 tot 6 jaar geleden dat ik al deze informatie heb moeten verwerken

Maar Goku is in de tijdloze ruimte geen SS2 geworden. Gohan is de eerste SS2. Hij is namelijk de enige die Cell kan verslaan. Dan offert Goku zich op en gaat naar de andere wereld, en komt terug met het toernooi en Majin Vegeta(ook erg stoer overigens). Die heeft hij dan tuk omdat hij uiteindelijk nog SS3 kan worden.

Waar en hoe hij dan SS2 is, kan ik me niet voor de geest halen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat overigens ook een enorm cool stuk was, was de 2e keer dat we Frieza tegen kwamen. Plotseling werd aan zijn energie opgemerkt dat Frieza op weg naar aarde was. En dat na een wekenlang gevecht op Namek....

Ik vond het wel gaaf, aangezien ik Frieze een prima vijand vond. Dus die hele angst voor Frieza was er weer opnieuw, hij landde samen met zijn vader king Cold en juist toen hij weer toe wou slaan verscheen Trunks in beeld en die vermorzelde Frieza en zijn pa met enkele slagen. Toch vond ik dat gave afleveringen!

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

De Trunks Saga vond ik ook de leukste saga van allemaal

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Nee. Trunks was erg interessant toen hij voor het eerst opdook, maar dat was ook in de tijd dat ik DBZ het best vond. Maar in GT is hij verschrikkelijk.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Ik heb het over Future Trunks, de normale TRunks is saai, ja

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

ik weet niet of het nu op tv is.

keek het altijd toen het nog

op cartoon network was.

vond het altijd erg gaaf.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

matthijs_013 wrote:

Dit vinden mensen boven de 12 toch niet serieus leuk?

Ik ken iemand van 15 die Dragon Ball Z nog leuk vond. Ik denk dat het rond die leeftijd dan onderhand wel een saai progamma begint te worden.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

film_kaza wrote:

(quote)

Ik ken iemand van 15 die Dragon Ball Z nog leuk vond. Ik denk dat het rond die leeftijd dan onderhand wel een saai progamma begint te worden.

nou ik ben dus 21 maar ik zou het nog wel gaan kijken waar ik toen ben gestopt.

het is toen van de tv verdwenen door cartoon network.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Was Cartoon Network niet van de tv verdwenen?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Was Cartoon Network niet van de tv verdwenen?

ja je hebt gelijk dat bedoelde ik ook maar verkeerd geinterpeteerd stom maar ja je hebt het wel begrepen.

is jammer was goeie zender

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

606 wrote:

(quote)

nou ik ben dus 21 maar ik zou het nog wel gaan kijken waar ik toen ben gestopt.

het is toen van de tv verdwenen door cartoon network.

Als men weer DBZ uit zou zenden op tv, en ik zou leuke afleveringen of stukken tegenkomen, dan zou ik me ook zeker niet te groot voelen om er naar te kijken. Als de serie maar plezier oplevert...

Ik voelde me enkele maanden geleden ook niet te oud om de DVD serie van mn favoriete jeugdliefde, Thunderbirds, te kopen en geheel op nieuw te kijken.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Als men weer DBZ uit zou zenden op tv, en ik zou leuke afleveringen of stukken tegenkomen, dan zou ik me ook zeker niet te groot voelen om er naar te kijken. Als de serie maar plezier oplevert...

Ik voelde me enkele maanden geleden ook niet te oud om de DVD serie van mn favoriete jeugdliefde, Thunderbirds, te kopen en geheel op nieuw te kijken.

nee je hebt het goed maar dan moet het wel weer op tv komen.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik vond de pindakaas en kon het niet laten. Er was er een met alle afleveringen van DBZ, maar omdat dat wel een maand kon duren heb ik eerst even de twee afleveringen geprobeerd. Kan haast niet wachten om ze terug te zien (lekker triest, but who cares?)

Ik heb tevens de DBZ soundtrack gevonden, ben erg benieuwd hoe dat klinkt, maar er zijn er nog al veel van volgens Google, dus ze moeten wát waard zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Ik vond de pindakaas en kon het niet laten. Er was er een met alle afleveringen van DBZ, maar omdat dat wel een maand kon duren heb ik eerst even de twee afleveringen geprobeerd. Kan haast niet wachten om ze terug te zien (lekker triest, but who cares?)

Ik heb tevens de DBZ soundtrack gevonden, ben erg benieuwd hoe dat klinkt, maar er zijn er nog al veel van volgens Google, dus ze moeten wát waard zijn.

Ben het met je eens hoor, ik zou de serie ook graag nog eens zien. Liefst zou ik de serie compleet op DVD willen hebben, maarja dan ben ik denk ik wel honderd DVD's ofzo kwijt en dat wordt me te gortig.

Kaaaameeeehaaameeehaaaaaa

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Goodfella_90 wrote:

Goten was de zoon van Gohan.

Goten is dus helemaal niet de zoon van gohan.

Goten is het jongere broertje van Gohan en zoon van Goku. Maar Goku ziet hem de eerste 7 jaar niet omdat hij dood is door dat hij Cell heeft getransporteerd naar King Kai's planeet en mee is ontploft. Later in de World Tournament saga ziet hij Goten voor het eerst.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

inderdaad

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

The Oceanic Six wrote:

Ben het met je eens hoor, ik zou de serie ook graag nog eens zien. Liefst zou ik de serie compleet op DVD willen hebben, maarja dan ben ik denk ik wel honderd DVD's ofzo kwijt en dat wordt me te gortig.

Even heel kort over alle afleveringen: Afleveringen zijn best kort, dus qua grootte ben je niet oneindig veel DVD's kwijt. In totaal (de gehele Dragonball Z serie) 29GB : 4GB = 7 DVD's (mits je er data van maakt natuurlijk) Is best te doen, als het niet eeuwen zou duren. Maar even zien hoe ze me nu bevallen, zo'n 6 à 7 jaar later.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Eerste aflevering heeft me weer nuchter gemaakt. Besef weer hoe lachwekkend al het gepraat over Sayins en krachten wel niet is. Eigenlijk is het ook niet leuk dat Goku, Piccollo en de andere nog ontzettend slap zijn. Maargoed, afleveringen duren maar 20 min. Dus zo'n straf is het niet.

Soundtrack was overigens niets aan, veel tracks dat wel, maar fijn of leuk om te luisteren was het niet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vond het 1e gedeelte van DBZ ook niet zo veel aan. Het werd pas echt boeiend toen de Ginyu Force op Namek erbij kwam. Toen waren de mannen als Goku en Vegeta echt sterker. Toen kwam Frieza's titanengevecht en dat was echt vet. Je voelde de spanning en toen kwam de lang verwachten Super Saiyan transformatie van Goku. Toen een paar episodes later iedereen Super Saiyan werd vond ik dat wel jammer, dat maakte meteen dat de exclusiviteit eraf was.

Je moet als je alles wilt zien echt even door de 1e episodes heen happen.

Ik zie dat ook bij Married With Children. Ik heb nu de 1e 5 seizoenen thuis en seizoen 1 en 2 zijn nog een stuk kinderlijker en minder hard en grof als de latere afleveringen. Maar alles bij elkaar maakt het de serie wel erg mooi.

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

ik was vroeger echt een superfan van DBZ had geen 1 aflevering gemist, ik denk de sprekers hier ook superserie heel mooi gemaakt

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Enkele jaren geleden kwam het ook in hier België op de buis. Kanaal 2 zond rond half 5 steeds een aflevering uit, om deze dan de volgende morgen om half 8 te herhalen. Vond dit toen ook vrij gaaf hoor, ook al was ik reeds een jaar of 15.

Ze zijn hier wel gestopt na de Cell Games geloof ik. De transformatie van Gohan naar SS2 was één van de laatste die ik gezien heb.

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

en ikke of de transformatie van Goku SS4 of Na DBZ-GT

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Het spectaculairste stukje uit de hele Dragonball serie vond ik toen Goku transformeerde in een super saiyan (nadat Krillin uit elkaar werd gerukt door Frieza).

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Tenshinhan

• 347 messages
  • 731 votes

Ik ben een grote fan geweest van zowel Dragon Ball als Dragon Ball Z, maar het laatste gedeelte van Z met Majin Buu en zijn 9 versies werd me op een gegeven moment toch iets teveel.

Wel jammer dat iedereen hier de inferieure Funimation versie heeft gezien die toentertijd op Cartoon Network werd uitgezonden. De veranderingen zijn zo groot met de originele Japanse versie, dat je het eigenlijk ook als twee verschillende series zou kunnen.

Persoonlijk haat ik de Funimations DBZ versie van deze serie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.