- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dragonball Z
Dragonball Z
Jimmeh
-
- 7 messages
- 11 votes
ben ze lekker allemaal aant downloaden, en voel me er niet te oud voor. zal wel eens stukje jeugd-sentiment zijn 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
pb me eens waar je dat doet Jimmeh 
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
Ik keek in groep 8 en de brugklas iedere dag naar Dragon Ball Z op Yorin. Daarna ben ik het een tijdje uit het oog verloren en heb eigenlijk nooit meer de moeite genomen een aflevering te bekijken of eigenlijk heb ik zelfs nooit meer interesse getoont in het hele gebeuren.
Maar nu ik een Wii thuis heb staan en de eerste beelden zag van Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi 2 werd ik weer enthousiast, man ik ga heerlijk tijden tegemoet in Maart en beleef de vetste sagas weer opnieuw. Ik heb nu al zin in de Android saga, en Fusion Saga. Ik weet niet of de Tournament Saga erin zit maar dat word ook zeker vette shit.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik heb ze onlangs ook allemaal weer ergens vandaan geplukt (de orginele niet engelse versie). Het begin is nog wel een beetje saai, maar wanneer freeza erbij komt zal het wel wat leuker worden.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Beste serie ooit. Zoveel spanning en humor heb ik niet meer gevonden na dbz. Ik spijbelde zelfs uren om maar om half 5 yor kiddin te kunnen kijken(of cartoon network, waar het maar op was). De tekeningen zagen er ook steeds beter uit naar mate de serie vorderde.
Dat is in de tekenfilm ook een erg groot verschil, de tekeningen aan het begin en helemaal aan het einde. De manga is gewoon constant qua kwaliteit.
in ieder geval, voor mij ook een van de beste series ooit. het heeft alles: actie, spanning, drama, zelfs wel een tikkeltje humor.. van het begin van de saiyan saga gekeken tot aan het einde van de cell saga. de rest die daarna kwam nooit meer echt gevolgd, was ook duidelijk minder dan de rest..
meest indrukwekkende was wel toen Cell eenmaal compleet was.
ook de toestanden op Namek vond ik een van de meest hoogstaande dingen uit de serie.
favoriete karakters: Frieza en Vegeta
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
ik ben volledige Trunks fan.
vooral de aflevering waarin hij goku vertelt over z'n hartziekte en piccollo het kan horen dat bulma en vegeta dus ooit een kind gaan hebben, fantastische aflevering...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben ook altijd fan gebleven van deze serie. Heerlijke serie, met een geweldig verhaal, veel actie en leuke humorscenes tussendoor.
Mijn favoriete characters zijn Vegeta (Cool, nors en o zo krachtig!) en Frieza (In definitief getransformeerde vorm...toen was het de ultieme angstgegner).
Jammer dat hier nog nooit een mega dvd box van uit is gekomen, met alle afl en met NL ondertitels. Had ik hem zeker gehaald.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
ik ben volledige Trunks fan.
vooral de aflevering waarin hij goku vertelt over z'n hartziekte en piccollo het kan horen dat bulma en vegeta dus ooit een kind gaan hebben, fantastische aflevering...
Future Trunks is heel cool maar Trunks uit heden niet.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ik was vroeger echt een superfan van DBZ
had geen 1 aflevering gemist, ik denk de sprekers hier ook
superserie heel mooi gemaakt 
ik zou het graag weer willen zien waar ik gebleven was langer geleden.

Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
ik ben nog steeds fan van de serie (vooral Vegeta) en nu ben ik bezig met alle sagas op dvd te sparen die btw net uitsijn gebracht (alleen nog niet in NL)
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Gohan was geen volbloed saiyan. Hij zou nooit SS4 kunnen worden. In potentie had Gohan ook de sterkste combinatie. Het beste van beide werelden. Maar het haflbloed zijn had ook zijn nadelen, hij kon geen aap worden dus ook niet het allersterkste worden.
Volgens mij is goku ook nooit SS2 geweest en is hij in de andere wereld na SS1,5 gelijk SS3 geworden. Maar dat weet ik ook niet zeker meer.
Toen Goku terugkwam naar de aarde ging Vegeta met hem vechten, ze vochten op SS2 level. Ook toen Trunks de dragon-radar ging halen moest Goku tijd winnen, did deed hij toen hij Buu (de dikke versie) iets over de super saiyans wilde "leren".
"Dit is een Super Saiyan, dit is wanneer je een hogere saiyan word (assend, of te wel SSJ2) en als laatste Super saiyan 3.
Het leuke is dat mensen denken dat Goku de legendarische Super Saiyan is, terwijl de Future Truks dit is aangezien hij de enige van zijn soort is in de "WERKELIJKE TIJD" .
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Ik blijf in m'n jeugd hangen
Heb ze pas nog allemaal van iemand op DivX dvd gekocht, alles compleet voor 70 euro, ben blijven haken bij de frieza saga... al 7 maanden niet verder gekeken, binnekort maar eens even de draad weer oppakken 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Divx DVD? Je bedoelt illegaal of in de winkel?
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Illegaal ja, alleen af te spelen op een DivX speler, dat is wat ik bedoel idd, ik wou ze best origineel hebben, maar is in NL totaal niet aan te komen vandaar..
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
ik zou het graag weer willen zien waar ik gebleven was langer geleden.

Karizma Turk, dan raad ik je de manga aan, die is nog vele malen beter 
-Teclis-
-
- 2 messages
- 0 votes
hey iedereen, ik weet niet of hier nog mensen de berichten lezen die dragonball willen zien maar hier zijn wat links voor de liefhebbers...
namelijk dragonball, dragonball Z en dragonball GT dus alle afleveringen die je wilt zien kun je hiervandan kijken.
ik vind het zelf namelijk ook een super coole serie, dus ik denk ik maak andere mensen hun droom waar en zorg ervoor dat ze alle afleveringen van dragonball kunnen kijken 
veel plezier allemaal en laat ff weten of het allemaal goed gaat. (Ik weet bijna zeker van wel)
veel kijkplezier!!!
Dragonball (zonder te downloaden, werkt net als youtube):
http://tv-links.co.uk/listings/3/2195
Dragonball Z (zonder te downloaden, werkt net als youtube):
http://tv-links.co.uk/listings/3/1377
Dragonball tot en met Dragonball GT
http://www.ultimatedbz.com/full_dragonballgt_episodes_blackstar.shtml
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
tv-links is een goede site, maar heeft heel, heel veel dode links. Dus niet alle afleveringen zullen werken. Voornamelijk omdat de site geen eigen server heeft en dus van andere sites gebruikt maakt die zij niet beheren.
-Teclis-
-
- 2 messages
- 0 votes
als ze niet werken kun je altijd nog de onderste link gebruiken
daar staan ook alle saga's...
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ook maar tijd voor een bekentenis dan.
Ik was, en ben nog steeds een trouwe kijker van Dbz.
Hahahahahaha, vroeger op het schoolplein basisschool allemaal fake kamehamea's naar elkaar afschieten
. marjah, was toen de rage hé dus wat boeit het
.
Buiten dat, is het voor mij persoonlijk de beste anime serie die ik ooit gezien heb.
Niet omdat het allemaal er zo prachtig uitziet '' wat trouwens reuze meevalt voor een serie uit die vroege jaren'', maar gewoon de combinatie van humor en spectaculaire actie. '' al erger ik me er nu een beetje aan dat het voorspel '' opscheppen / praten '' wat te lang duurt voor de lekkere actie.
Actie die door de zenders vroeger eruit werdt geknipt werdt het te bloederig
.
Weet het niet meer precies maar volgens mij is een groot deel van Frieza's marteling op Vegeta op Namek eruit gehaald. Enerzijds belachelijk maar ook begrijpelijk natuurlijk.
Maar het maakt niet uit, het blijft een fantastische serie.
Persoonlijk vindt ik de Frieza sagá, en de Cell sagá degene die er echt uitspringen. Frieza omdat het natuurlijk de eerste echte levensgevaarlijke en krachtige schurk is, maar ook omdat de opbouw naar het gevecht toe en het gevecht zelf prachtig gecreeërd is. Met als hoogtepunt natuurlijk Goku's transformatie '' kippenvel moment vroeger
'' naar Super Saijan.
Naast Frieza is Cell ook buitengewoon cool.
Niet alleen de Cell games maar ook de periode die eraan vooraf gaat. Vegeta die rondgemept wordt na z'n arrogante beslissing, en de absorbatie van de 2 androids. Naast de actie ook leuke momenten daarbuiten.
Goku / Gohan in de timechamber, Picollo's chi stijging na de fusie met Kami en alles daarom heen.
De Cell games zelf waren fantastisch, en eindelijk eens een Gohan die niet irritatie opwekt
. '' wat ie na de Cell games nooit meer deed trouwens''.
Buu saga was ook sterk, metname de battle op Supreme kai's planet en het gevecht tussen Vegeta en Goku voor Buu was gehatcht. De onderlinge rivaliteit tussen die 2 was de gehele serie een werkelijk sterk aspect.
Saga's buiten beschouwing gelaten nu dan moet ik zeggen dat Vegeta Piccolo en Goku toch wel de dominate characters waren die ik vroeger op het schoolplein altijd was
.
Piccolo voor z'n lef en persoonlijkheid.
Vegeta voor z'n arrogantie,en z'n eeuwige innerlijke strijd aan welke kant hij hoort.
Goku omdat ie gewoon ''the man'' is, de held en de grapjas.
Zal deze serie nooit vergeten, waarschijnlijk omdat ik hem over 20 jaar nog steeds kijk 
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Zijn er mensen die nog weten of de films ergens verkrijgbaar zijn? Dan bedoel ik ook echt alle films.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
In Amsterdam hebben ze in die grote muziekwinkel wel een paar films gezien, de complete collectie films van DBZ heb ik alleen in een Duitse mediamarkt gezien ooit...
aru_na
-
- 8 messages
- 1 votes
Dragonball z blijft voor mij toch de beste anime ooit gemaakt, de serie heeft een fantastische verhaallijn.Ik heb ook de soundtracks het is echt het luisteren waard.
aru_na
-
- 8 messages
- 1 votes
Persoonlijk vind ik de Funimation versie van DBZ wel goed ik heb ook Dragonball gekeken en Dragonball GT
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
vroeger op het schoolplein basisschool allemaal fake kamehamea's naar elkaar afschieten
. marjah, was toen de rage hé dus wat boeit het
.
Héhé, deed ik al vóór je geboren was...
DB heeft zowiezo m'n leven zwaar beïnvloed,
veel van m'n beste vrienden heb ik gemaakt via een gedeelde interesse en zelfs m'n studiekeuze werd er onzechtstreeks door bepaald.
Echt een ideale serie voor jongetjes tss 5 en 10j.
BDGT vond ik maar sucken,
het roze vooral...
rob-1983
-
- 72 messages
- 36 votes
Héhé, deed ik al vóór je geboren was...
DB heeft zowiezo m'n leven zwaar beïnvloed,
veel van m'n beste vrienden heb ik gemaakt via een gedeelde interesse en zelfs m'n studiekeuze werd er onzechtstreeks door bepaald.
Echt een ideale serie voor jongetjes tss 5 en 10j.
BDGT vond ik maar sucken,
het roze vooral...
Dan ben ik toch heel benieuwd wat voor studie je hebt gekozen 
Maar ook ik vond het een prachtige serie. Ik hoop dat ze de saga's eens op DVD gaan uitbrengen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Zijn ze al mee bezig, tegen absurd hoge prijzen helaas en niet in grote oplage.