- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dragonball Z
Dragonball Z
PrinceVegeta
-
- 214 messages
- 1823 votes
het broertje van Vegeta was idd zwak en kon niet vechten en word niet erkend door de famillie van Vegeta en het hele Saiyan ras
betekent niet dat hij geen saiyan is he
hub_011
-
- 323 messages
- 0 votes
Bij Dragonball (2009):
Wie de Nieuwe Dragonball Z anime wilt zien klik dan op deze link en ik hoor je mening dan wel,wat je er van vind.
PrinceVegeta
-
- 214 messages
- 1823 votes
Wie de Nieuwe Dragonball Z anime wilt zien klik dan op deze link en ik hoor je mening dan wel,wat je er van vind.
best wel een teleurstelling vond ik, het zag er anders uit dan als in de series en vond de verhaal heel matig.
het ook langer gemogen trouwens
Hero-man
-
- 188 messages
- 777 votes
Dat was maar een special hé.
Ik heb zo hier en daar gelezen dat Akira Toriyama doorgaat met de dragonball serie zelf ben benieuwd die special zag er mooi uit maar kort
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
ik vond em wel geinig, vooral op het einde, maar wel een beetje overbodig
roc12345
-
- 185 messages
- 52 votes
het had meer spectaculaider gemogen en meer zenuwslepend
zoals een fusie tussen baby eb kid buu tegen een fusie van vegito ssj4
en gogeta ssj4
is maar een idee hoor
Hero-man
-
- 188 messages
- 777 votes
Als dat zou zijn gebeurt dan was die egt uitgezogen geweest
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
In Film > Nieuws > DragonBall Kai:
Dragonball Z krijgt een remake onder de naam Dragonball Kai en zal vanaf 4 mei in Japan worden uitgezonden.
____
Volgens de Funimation forums:
The story will be developed speedily!
"Kai" starts from the invasion of the Saiyans. This version will be re-edited to hew more closely to Akira Toriyama's original story, so the story's development will progress all the faster!
The opening and ending songs will be completely renewed!!
The opening and ending songs will together be made anew! Furthermore, in "Kai", the background music will be newly recorded. Let's enjoy "Kai", where even the music has been powered up!!
Through digital processing, the image will be made vibrant!!
All the grime, damage and noise remaining on the "Z" film will be removed! In HD, the image will be even clearer. We've carefully made the ultra-powerful "Kai" world even more impressive!
An all-star voice cast will record the lines anew!!
The original main cast, centered around Masako Nozawa as Son Goku, will reunite, yo. They'll breathe life into the characters again, to support their appeal!!
omnitoaster
-
- 110 messages
- 0 votes
Als dat zou zijn gebeurt dan was die egt uitgezogen geweest
inderdaad
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb de hele serie op dvd. Op 3 schijfjes, valt wel mee. Wel jammer dat het Real Player bestanden zijn dus indien ik ze ooit wil zien moet het op de pc. Maar ach, leuk om te hebben en geinig om wat klassieke stukjes even te checken.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Geweldige serie! Hele poos had ik een internetsite met daarop alle afleveringen. Toen ik bijna bij het grote Freeza gevecht was verdween de site
Ik heb de nieuwste seizoen nooit gezien, die spraken me ook minder aan.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik ben sinds kort weer van af het begin begonnen met de dragonball z serie, en wat me vooral opvalt is dat de langdradigheid nogal op valt. Er wordt maar gerekt met de gebeurtenissen en dit wekt soms wat irritatie op. Ook de animatie is een beetje crappy in het begin van de serie.
Voorderest is het natuurlijk een en al jeugd sentiment. Dit is de beste tekenflilm serie ooit.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ik heb alle afleveringen gezien van dragonball Z en dragonball GT,veel afleveringen meerdere keren,was een echte fan in die tijd.
Vond het gewoon een hele vette serie,waarin veel te lachen viel met types als Goku & Hercules,veel aktie,vette gevechtten,en coole karakters,waarvan Vegeta mijn favoriet was!
Nadelen van de serie waren de langdradige momenten.
Ongeveer 40 afleveringen om Frieza te verslaan was gewoon iets teveel van het goede,net als ze bij films scenes eruit halen hadden ze hierbij hele afleveringen kunnen overslaan.
Ook zaten er veel fouten in de serie.
Bijvoorbeeld op het begin van dragonball z,als Nappa & Vegeta op weg zijn naar de aarde.
Onderweg blaast Vegeta vanuit de ruimte een planeet op,met 1 vinger,zonder zich in te spannen.
Maar al die afleveringen tot aan de laatste van GT,zijn alle karakters veel sterker,ook vegeta,maar dan moeten ze zich inspannen om een schot te plaatsen die een berg opblaast.
Slaat helemaal nergens op.
Ook iets wat ik jammer vind is de ontwikkeling van Gohan,van het begin tot aan de vette transformatie tot supersaiyan 2 tegen cell,lijkt hij the choisen one,hij is zo jong en sterker dan de rest,hij word gewoon de ALLERSTERKSTE....
nee,in GT is die volwassen en eigenlijk een slappe hap,vegeta & goku zijn hem al weer voorbij in kracht,supersaiyan 3 word die zelfs niet eens,erg jammer....
General rilldo DragonBallGT.com - The Official Dragon Ball GT Anime Website from FUNimation
vond ik ook een teleurstelling in dragonball gt,op de planeet m2 ofzo was hij de planeet zelf,hij kon veranderen in metaal,en de hele planeet was van metaal.
Goku zei dat die dezelfde krachten had als Majin Buu.
Maar op een gegeven moment vertrekken Pan,Goku en Trunks in het ruimteschip,komt Rilldo uit de grond en schieten ze met een softe schot alledrie tegelijk op hem en hij is dood
Zelfs Frieza overleefde 10000000x zoveel terwijl die toch veel zwakker zou moeten zijn,echt vaag.
Ook snapte ik de allerlaatste scene niet helemaal,Goku vertrekt met de draak en laat chi-chi gewoon achter,wat gaat die doen?
Heb me heel erg vermaakt met de serie,en ach,kan de fouten wel vergeven,maar wel nieuwsgierig of andere dit ook hadden.
Mooiste scenes:
Allebei de keren dat Vegeta doodging,hoewel die keer bij frieza hij ietsje minder dramatisch mocht doen,smeken dat goku vegeta vermoord,zeggen dat frieza hem zo slecht gemaakt had(alle saiyans waren zo),en dat gehuil had niet gehoeven
Gohan die supersaiyan 2 werd
Goku tegen Vegeta nadat Vegeta weer bad-guy was geworden
Goku & Vegeta tegen Kid Buu
Goku die supersaiyan werd.
Goku die voor het eerst supersaiyan 4 werd
Gevecht tussen Piccolo en die donkerharige android
Eerst scene met Baby
Trunks vs Frieza
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
zeker een vette serie! heb bijna alle afleveringen van dragonball z gezien. Vond het na de android saga wel leuk geweest, verder gekeken maar halverwege majin buu gestopt. Wat een rotpersonage..
Ben nu toevallig dragonball gt aan t kijken op momenten dat ik me echt verveel
vind het tot nu toen niet echt geweldig..
De frieza saga was het vetst, duurde lang maar had een geweldige climax. Frieza blijft de ultieme badguy, die stem!
tofste dragonball z momenten vond ik toen gohan uitflipte tegen frieza
en goku die super saiyan werd..
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Dragonball gt begint matig maar niveau gaat langzaam steeds hoger vanaf de komst van Baby.
Curly,hoezo vond je Majin Buu een rotpersonage?
Je bedoelt de dikke Buu?Want in zijn normale vorm is die aardig cool,en supersterk.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
juist, bedoelde die dikke.. vond hem irritant door zn blijheid.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Maar de andere vormen waren wel cool,eentje maakt zelfs die bolle af...
omnitoaster
-
- 110 messages
- 0 votes
juist, bedoelde die dikke.. vond hem irritant door zn blijheid.
hahaha ik vond dat juist zo brilliant, een ubersterke roze dikke blije kwab, wat kan daar nou niet goed aan zijn? 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ach, het was weer eens wat anders ! Niet zo'n super evil bad guy die we al in de voorgaande saga's tegenkwamen. Gewoon een blije übersterke jolige dikzak die het onderscheid niet kan maken tussen goed en slecht.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Dit is na Tom & Jerry de sterkste serie uit mijn kindertijd. Echt heerlijk om te volgen. Kreeg er altijd een goed gevoel van, vooral waarneer hij die Spirit Bomb op Frieza afvuurt in Frieza Saga. Top serie! 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ooit weleens wat van gezien, maar via internet ga ik nu beginnen bij Dragon Ball en daarna Dragon Ball Z. GT hoef ik niet te zien, daar vond ik niet zo veel aan.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Ik ben een enorme fan. Zeker alle Dragonball z afleveringen gezien (misschien 1 gemist) en alle dragonball GT afleveringen gezien...
Van Dragonball heb ik maar een paar afleveringen gezien
DBZ is zeker weten de vetste anime-serie ooit. Zoveel actie en humor...ik heb ook veel films gezien.
De live-action film verprutst helaas alles ..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ooit weleens wat van gezien, maar via internet ga ik nu beginnen bij Dragon Ball en daarna Dragon Ball Z. GT hoef ik niet te zien, daar vond ik niet zo veel aan.
Sla Dragonball ook maar over. Redelijk kinderachtig en verre van indrukwekkend. Dragonball Z is wel zeer indrukwekkend. Je kan prima Z kijken zonder het oude DB. Ik heb van DB weinig gezien maar kon Z prima volgen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Eerste aflevering is inderdaad vrij kinderachtig, maar ik ben een volgorde-freak
dus ga dit toch wel kijken. Op animefreak.tv kun je ze allemaal mooi op volgorde kijken. Leuke afwisseling onder het werk door 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Helemaal met Ajax& eens. DB vind ik niet slecht ofzo, maar velen malen minder vermakelijk als Z, waar ik vroeger echt fan van was. GT is het kijken niet waard!
In Z is de ultieme Bad Guy dood en in GT worden er rustig nog een stuk of 10 sterkere bij gezet. Vind ik zelf erg lelijk.
marcjeb
-
- 245 messages
- 70 votes
voor de duidelijkheid.. GT hoort niet bij DB en DBZ, GT is verzonnen em DB en Z komen van de manga.
Geweldige serie, als ik het nu nog een terug kijk is het best langdradig, maar toen de tijd.. keek ik altijd met vlinders in me buik naar de series.. het kon niet lang genoeg duren. Beste tekenfilm serie ooit voor mijn !! De movies van DBZ heb ik ook allemaal gezien, heerlijke films.
GT heb ik nooit gevolgd ( 2/3 afleveringen ) het trok me gewoon niet.. ik wil het best nog eens proberen, gewoon omdat ik fan ben van de hele cast,,
De hele Z collectie heb ik iig
.. wel jammer dat DB nooit op tv is gekomen hier.. en dat Z niet opnieuw wordt uitgezonden voor de nieuwe jeugd.. ze zullen hun net zo blij maken als wij toen waren ( 8 jaar terug alweer )
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
ze zullen hun net zo blij maken als wij toen waren ( 8 jaar terug alweer )
Mooie tijden 
Maar destijds was het iedere avond vol spanning naar de klok kijken, wetende dat Z die avond op tv kwam. Nu kan men in 10 seconden via t web de eps bekijken.
Dat is enerzijds best jammer.
Maar goed, de huidige jonge generatie weet niet beter 
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Maar destijds was het iedere avond vol spanning naar de klok kijken, wetende dat Z die avond op tv kwam.
Ik keek het altijd op Yorin en het kwam toen s'middags,uurtje of 16:00.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Yeah, maar in de avond kwamen altijd de herhalingen. Of het was de tijd waarop Cartoon Network ze liet zien. Weet het even niet meer......
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
GT heb ik nooit gevolgd ( 2/3 afleveringen ) het trok me gewoon niet.. ik wil het best nog eens proberen, gewoon omdat ik fan ben van de hele cast,,
Als ik jou was zou ik het toch gaan proberen hoor.
Ik vond GT ook erg zwak beginnen.
Het sfeertje,de tekeningen,de personages,alles leek alles.
Mijn favoriet Vegeta had zelfs kort haar,een snorretje en was netjes gekleed,en hij ging niet mee met het avontuur in de ruimte.
De eerste 3 afleveringen?Zelfs na 12 afleveringen wist het me nog niet te pakken en kon het niet tippen aan Dragonball Z.
Maar Dragonball GT gaat op een gegeven moment in niveau flink omhoog,zeker wanneer alles zich weer op de aarde afspeelt,Vegeta weer de oude Vegeta word en ook de tekeningen weer veranderen.
Ik vind GT af en toe zelfs beter dan Z,want zowiezo is het veel minder langdradig,zoals Z af en toe gewoon veel te erg was.
40 afleveringen knokken tegen Frieza,en al die gevechtten tegen de andere badguys duurde af en toe wel erg traag.
In GT is dat niet het geval,en langdradig word het nergens.
Er komen nog vette badguys voorbij en zowiezo zou ik al kijken om Vegeta en Goku supersaiyan 4 te zien worden,en ook de terugkeer van karakters als Frieza,Cell,de Androids,Nappa en noem ze maar op moet voor de die hard-fan toch leuk zijn om te zien.
Als echte dragonball-fan zou ik toch beginnen aan GT.