- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
Chucky92
-
- 1688 messages
- 378 votes
Begin mei begonnen met de serie en gisternacht afgekeken. Wat een geweldige serie. Geloof niet dat Tony dood is om twee redenen. Ten eerste, de oorlog met NY was toch afgelopen na de dood van Phil? En waarom zou die man aan de bar in het restaurant na de wc lopen om een pistool te halen? Hij kon toch net zo goed een pistool bijzich hebben en Tony kunnen doodschieten?
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Chucky92
-
- 1688 messages
- 378 votes
Tuurlijk wel. Bij The Godfather liep Michael naar het toilet, omdat hij geen wapen bij zich kon hebben. Daarvan is in deze scene toch geen sprake? Zou toch niet logisch zijn om in de wc een wapen te pakken, die je ook in je broek kan hebben? Begrijp wel dat het Godfather verwijzing is, maar geeft voor mij niet aan dat Tony daadwerkelijk vermoord wordt.
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
Het einde is inderdaad een verwijzing naar Godfather 1.
Chucky92
Waarom trek jij de conclusie dat hij naar de WC liep om een wapen te halen? Het is aannemelijker dat hij naar de WC liep om de volgende tactische reden: zodat hij Tony vanuit zijn blinde hoek kan liquideren. Dit was nodig omdat Tony, ondanks dat de oorlog met NY "formeel" is beëindigd erg alert om zich heen kijkt. Tony is nog meer paranoïde dan ooit.
The Sopranos zit vooral met stille hints die Tony's toekomst tekenen, vooral in het laatste seizoen. Ga maar analyseren door YT erbij te pakken of artikelen. De theorieën zijn zeer aannemelijk; Tony is dood.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Het is aannemelijker dat hij naar de WC liep om de volgende tactische reden: zodat hij Tony vanuit zijn blinde hoek kan liquideren. Dit was nodig omdat Tony, ondanks dat de oorlog met NY "formeel" is beëindigd erg alert om zich heen kijkt. Tony is nog meer paranoïde dan ooit..
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
Graag ook je standpunt beargumenteren. Nu is je opmerking nietszeggend.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Het gaat er niet om of ie dood is of niet.. Het gaat erom dat je in het leventje nooit weet wanneer je tijd komt en dat het zomaar voorbij kan zijn. Dat je nooit veilig bent. Of ie dood is of niet kan je volledig zelf invullen.
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
Waarom blijven mensen denken dat het einde zo open is? Het einde is simpel, Tony is dood.
De POV filmwerk is bij het einde gedaan met een functie. Namelijk om de kijker te laten ervaren hoe snel je van leven de dood intreedt. In de Sopranos is dat gedaan door een rechtstreekse executie in het hoofd van de hoofdrolspeler.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Graag ook je standpunt beargumenteren. Nu is je opmerking nietszeggend.
Dan moet je terug gaan lezen in het topic.
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
Ik ga niets van jou terug lezen. Als je graag in discussie wil gaan prima, maar maak het wel inhoudelijk. Als dat je niet lukt, adviseer ik aan jou om Je mening voor je te houden. Je verveelt.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Net als die zoveelste Tony is dood inbreng. Ow sorry, nu geef ik weer mijn mening, sorry hoor
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
Klopt! Alleen het is wel een belangrijk feit. Heb jij ook nog iets waardevols te zeggen of niet?
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
De laatste maanden heb ik seizoen twee t/m seizoen 6 bekeken. Geweldige serie. Het keek heerlijk weg. Vooral Paulie vondt ik een mooi karakter. Wel kreeg een steeds grotere hekel aan Tony Soprano. Hij had van mij de kogel wel mogen krijgen. De laatste aflevering was echter een grote deceptie. Waardeloos!
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
Het einde is inderdaad een verwijzing naar Godfather 1.
Chucky92
Waarom trek jij de conclusie dat hij naar de WC liep om een wapen te halen? Het is aannemelijker dat hij naar de WC liep om de volgende tactische reden: zodat hij Tony vanuit zijn blinde hoek kan liquideren. Dit was nodig omdat Tony, ondanks dat de oorlog met NY "formeel" is beëindigd erg alert om zich heen kijkt. Tony is nog meer paranoïde dan ooit.
The Sopranos zit vooral met stille hints die Tony's toekomst tekenen, vooral in het laatste seizoen. Ga maar analyseren door YT erbij te pakken of artikelen. De theorieën zijn zeer aannemelijk; Tony is dood.
Dat vindt jij. Voor mij is het nog maar de vraag of ie daadwerkelijk dood is of gaat.
Hij heeft zich wel vaker weten te redden uit dit soort situaties. Voor mij is het dan ook een open einde.
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
Waarom blijven mensen denken dat het einde zo open is? Het einde is simpel, Tony is dood.
De POV filmwerk is bij het einde gedaan met een functie. Namelijk om de kijker te laten ervaren hoe snel je van leven de dood intreedt. In de Sopranos is dat gedaan door een rechtstreekse executie in het hoofd van de hoofdrolspeler.
Mensen blijven dat denken dus zal daar wel een reden voor zijn. Net zoals jij een reden hebt voor jou visie erop. Er kunnen verschillende dingen gebeuren dus is naar mijn mening een open einde aannemelijker. Hij wilde namelijk graag meer voor zijn familie leven en wie weet wint hij die strijd wel wel tegen alle gevaren van buiten (en binnen - zijn eigen gedachtegang).
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
Ja, ik vind jouw top 10 ook een beetje gek maar dat ik dat gek vindt is een beetje een vruchteloze insteek voor een discussie.
Als ik jouw top tien zo zie dan snap ik wel waarom je de serie niets aan vindt of zult gaat vinden.
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
Beetje jammer dat een serie niet wat harde kritiek mag hebben, want - eerlijk is eerlijk, seizoen 1 is gewoon erg matig.
Jij vindt seizoen 1 erg matig. Je zet het hier neer alsof het een feit is.
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
In de tweede helft van Februari al genoeg aangegeven. Genoeg loze kreten hier of stukken tekst die niet zo veelzeggend zijn dus wat je stelt klopt al van geen kanten en er wordt nogal met twee maten gemeten. Ook er naar vragen kan helpen natuurlijk, of je kan ook even wat verder terug lezen. Bovendien vind ik het argument - naast mijn eerder gegeven argumenten - tussen het verschil van reputatie en hoe ik de serie ervaar zeker geen vage kreet.
Al heb ik al genoeg inhoudelijke argumenten gegeven (niet eens zo ver terug, tweede helft van februari), geef ik vandaag na een paar episodes een summiere ervaring omschrijving/wat ik van de afleveringen vond krijg je dit soort selectieve geneuzel, absolute nonsens natuurlijk. Vooral vreemde kritiek van users die zelf hun eerste onderbouwde post nog moeten typen hier. Ook erg onaangenaam opvallend dat positieve 'vage' kritieken niet tot dezelfde verontwaardiging leidt. Veelzeggend. Worden nog zware weken voor sommigen hier.
Het is niet erg om kritiek te geven. Maar zoals ik al eerder aangaf in één van mijn reacties op jou is dit denk ik niet de genre voor jou. Daarnaast is het best storend al die stukken tekst met weinig inhoud. Daar moet ik sommige andere reaguurders wel gelijk in geven.
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
Feiten bestaan natuurlijk niet in meningen. Maar misschien dan jij het ook zo interpreteert? 
Ja, Watts generaliseert, maar de kritiek daarop is minstens zo ongefundeerd. Dat zijn stukjes niet altijd even leuk zijn voor die-hard fans kan ik begrijpen, maar om nou te doen alsof alles zo briljant is aan de Sopranos...
Sorry hoor maar hij interpreteert het op de juiste manier. Wat jij daar neerzet is inderdaad geen mening maar het staat er als een feit. Je geeft aan dat het 1e seizoen matig is waarmee je doelt op het feit dat de mening van andere reaguurder klopt.
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
Tony Soprano en de mensen onder hem zijn ook niets meer dan kruimeldieven, dat is ook één van dingen die de serie wil laten zien.
Niet alle mensen onder hem. Bepaalde hebben wel degelijk een grotere invloed als een kruimeldief.
Het is ook maar net wat jij onder een kruimeldief verstaat.
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
@ Mikey
Hij was achterdochtig, maar nam geen maatregelen om hen voor te zijn en waar was zijn bewaking? In de serie spreekt men dan ook over het 'geluk' dat Tony heeft gehad in zijn leven, moest ook wel anders was de hoofdrolspeler meteen dood natuurlijk, hah. Maar even over het einde, dat is een andere discussie maar ik adviseer je wel om de laatste seizoen opnieuw te kijken (beide delen). ]Want Tony is wel geliquideerd in de laatste scene door de man die naar de WC ging. Kijk deze scene maar eens die het einde onderbouwen:
YouTube - Tony and Bobby talk about dying en YouTube - The Sopranos - Gerry whacked
Er zijn nog veel meer scenes die meer vrijgeven over het einde, maar deze twee vertellen genoeg.
Wie hem vermoord heeft is niet duidelijk, het kan iedereen zijn want er waren genoeg mensen die Tony dood wilden.
Vraag me af hoe jij het einde dan interpreteerd, open einde ofzo?
@ Meneer Bungel
Kruimeldief is ook wat spottend bedoelt, maar ik begrijp je punt.
Grappig is dat jij jouw aannames bijna neerzet als feiten. Dit terwijl er geen enkele reden is te bedenken dat het 100 procent zeker is dat hij dood gaat aan het einde van de serie.
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
Het is nogal direct ja, dat klopt.
Direct maar totaal niet gebaseerd op de waarheid zoals jij suggereert.
En wel degelijk arrogant en zelfingenomen. Thans dat vind ik.
Er kunnen verschillende dingen gebeuren op het einde. Misschien is het juist wel bedoeld om te denken
dat hij dood gaat of juist niet. Of juist beiden.
carlosa
-
- 27 messages
- 14 votes
. Ik kan me niet voorstellen dat je een serie eindigt door een zwart beeld te geven zonder een reden, dat zou een klap in het gezicht zijn na acht jaar kijken. Maar zo heeft iedereen zijn eigen conclusie voor het einde. Het feit dat je hier aangeeft dat iedereen zijn eigen conclusie heeft voor het einde en dat je niet met 100 procent zekerheid kunt zeggen dat hij werkelijk dood gaat is voor mij (en hoop voor iedereen hier) een reden om jou niet serieus nemen. In een ander (eerder) bericht zeg je namelijk letterlijk dat jouw conclusie over het einde de waarheid is.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ben weer begonnen deze machtig mooie, allerbeste serie ooit, voor de 4e keer nu. Ben nu stuk of 5 afleveringen verder en ik realiseer me wederom dat hier echt niks tegenop kan. Werkelijk briljant en schitterend. Dat ik in 2013 de Sopranos tour heb gedaan tijdens mijn vakantie in de US en heel veel locaties, dingen, etc. echt heb gezien + het feit dat Gandolfini helaas niet meer onder ons is, zorgt ervoor dat deze prachtige serie nog een extra lading meekrijgt. Elke aflevering geniet ik weer.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Tja, wie zit daar daadwerkelijk op te wachten. Maar... als ze simpelweg een goede misdaad/mafia film creëren die ook goed werkt als stand-alone, dan heb ik geen bezwaar.
DiDa
-
- 3646 messages
- 2795 votes
Gister de serie afgekeken! Wat een fantastische serie. En die laatste scene is echt kippenvel.
Voor de liefhebbers hier een uitgebreide uitleg over de betekenis van het einde en hoe de manier van filmen en de montage van de laatste scene alles lijkt te zeggen:
https://masterofsopranos.wordpress.com/the-sopranos-definitive-explanation-of-the-end/
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Dat is wel echt heel gaaf! Ook als het geen afbreuk doet aan de originele reeks maar er wel iets aan toevoegt.